Inainte, octombrie 1970 (Anul 27, nr. 7953-7978)

1970-10-27 / nr. 7975

2 Etapă ml ? S_ar părea, o etapă mală în care surprizele noinu și-au mai făcut loc, excepție fiind, poate, doar rezultatul de la Cluj. Aici, ori studenții au întins o mină fratelui mai mic să-l scoată din negura clasamentului, ori feroviarii s-au scuturat și au zis gata, ne ajunge ! Și, cu 2—1 au urcat trei trepte mai sus. La București, micuțul Codreanur fi avut de plătit vreo poliță fostului său profesor Victor Stănculescu : achitat-o acum cu o dobînada de 2—0, iar „vulpoii“ din „Ștefan cel Mare“ i-au luat de ceafă pe „copiii-minune“ din Calea Plevnei, i-au scuturat puțin, le-au legat trei greutăți de picioare și le-au zis alde Nunweiller, Dinu și Săvoianu : „bă țucilor, nu mai dați-vă jos din corcoduș“. U.T.A., obsedată de acel 0—3 de la Belgrad, s-a apucat să facă repetiție generală, pentru 4 noiembrie, pe spinarea feroviarilor timișoreni și a înscris dublu. Numai că Speriosu nu e Antonievici și nici Cioroparu, Nestorovici sau Hergane nu sunt Filipovici, Acimovici sau Geaici. O altă formație care și-a „scuturat“ bine adversarul, a fost Petrolul . Grozea, Dincuță, N. Ionescu și Iuhasz au vrut să-l convingă pe antrenorul olimpicilor — Valentin Stănescu — că ei nu pot fi trecuți cu vederea la alcătuirea acestei reprezentative, și au demonstrat-o. Dar pe pielea echipei antrenată de fostul rapidist. Și, l-au convins cu 4—0. La Petroșani, Libardi, Ion Constantin și Turcan s-au uitat în ochii fostului lor antrenor Titus Ozon și cu o strălucire în priviri i-au zis : „ce să-ți facem nea Titus, dacă ne-ai lăsat. Ca oaspete însă, îți oferim un buchet de... patru goluri la alcătuirea căruia a contribuit și Vlad“. Fundașul argeșean privea rușinat în pămînt. Robert Cosmoc și-a adus aminte că este dator publicului constănțean după egalul de săptămîna trecută. Și a trimis „cercetași“ în apele teritoriale ale băcăuanilor, unde Tufan, Oprea, Badea și Ologu au lăsat patru „mine“, suficiente ca să poată urca încă patru scări pe catargul clasamentului, chiar dacă și Ene Daniel a... depus două baloane (dar fără oxigen) la poarta Farului. Rămas acasă, Oblemenco a ținut pumnii strînși pentru coechipierii săi și a tremurat ori de cîte ori atacanții craioveni făceau curse spre poarta lui Cîzic, cu glndul la... specialitatea lui Bălan de a rata. S-a „bucurat“ că acesta nu l-a dezmințit, tot așa cum s-a „bucurat“ cînd a auzit că Bitlan a căpătat îndeminarea trasului poartă. La poarta lui Oprea. Și gîndul i-a zburat la meciul de duminică, cu Steaua... VIRV w Politehnica—„U“ Craiova: 2-0 (0-0) Universitatea a ratat un nou enal.. (Prin telefon de la redacția ziarului „FLACĂRA IAȘULUI“). Partida de la Iași a purtat multă vreme amprenta unui echilibru relativ, cei care au avut totuși o ușoară superioritate pe parcursul unei reprize fiind fotbaliștii întregi craioveni. Aceștia, deși lipsiți de aportul cîtorva jucători de bază, au avut de altfel și primele ocazii bune de a înscrie. Astfel, chiar în min. 3, Bălan — cel mai periculos atacant craiovean — a profitat de o ezitare a lui Alecu, a intrat în posesia balonului dar, dintr-o poziție favorabilă, a șutat pe lângă poarta lui Cizic. Trei minute mai tîrziu, în timp ce ieșenii nu reușiseră nimic mai clar, același Bălan, după o combinație reușită cu Neagu, s a irosit o nouă mare ocazie de gol. Cu toate că au avut mai mult inițiativa în primele 45 de minute, studenții craioveni n-au știut să profite de slăbiciunile vizibile din jocul adversarilor, fie întîrziind pasa decisivă, ori angajîndu-l prea mult în faza de finalizare pe Bălan. Pe de altă parte, ei au greșit recurgînd la acțiuni individuale prelungite (Donose, Neagu, Bălan), precum și la centrările înalte care s-au dovedit, cum era normal, lipsite de efect în fața intervențiilor sigure ale fundașilor centrali Ismul și Alecu. In aceste condiții, prima repriză n-a adus nici un avantaj pe tabela de marcaj în dreptul oaspeților, deși ei ar fi meritat. Am zice că posibilitatea unei victorii sau a unui meci egal a fost pierdută în această parte a întîlnirii. Căci, după pauză, cu toate că au mai avut o mare ocazie de gol, craiovenii s-au văzut obligați să se retragă în apărare. Ceva mai închegată, mai la obiect, ofensiva ieșenilor a creat clipe grele apărării adverse, obligînd-o să greșească. Interesant însă că în această parte a meciului, craiovenii au ratat cea mai mare ocazie de gol a meciului : în plină dominare a gazdelor, Bălan a primit mingea de la... Cuperman, a făcut o cursă splendidă de peste 40 de metri și datorită vitezei sale debordante a ajuns față în față cu portarul ieșesc. Dar, incredibil, nereușind să se concentreze suficient, atacantul craiovean a trimis balonul în... Gazié. Era minutul 63. Un gol craiovean la scorul de 0—0 ar fi schimbat, poate, definitiv cursul partidei. Gazdele, în schimb, au dovedit mai mult realism, reușind să-și concretizeze superioritatea din această repriză. In min. 73, Moldoveanu a înscris primul gol la o centrare luată de către Lupulescu, efeciat în min. 86, la o altă centrare, de data aceasta nepericuloasă a aceluiași Lupulescu, Bitem, vrând să trimită balonul în corner sau probabil la portar, l-a expediat în proprie poartă. Astfel că la 0—2, cu numai patru minute înainte de finalul partidei, nu se mai putea face nimic. Arbitrul bucureștean Ghenmingeem a condus cu autoritate un joc cu destul de puține faze spectaculoase, fragmentat de greșeli tehnice și mici infracțiuni. Pe parcursul partidei, cele două formații au folosit următorii jucătorii POLITEHNICA : Cizic — Romilă, lemal, Alecu, Pal — Goliac, Marica — Incze IV, Cuperman, Lupulescu, Moldoveanu. UNIVERSITATEA i Oprea — Niculescu Deselnicu, Birlan, Lepădiți — Strîmbeanu, Ivan — Martinovici, Donose, Bălan, Neagu (Dașcu 81). La tineret—rezerve ! 0—0. GHEORGHE MATEI Campionatul Județean de fotbal IRawine Craiova — Avlntul Bírta 1-1 (1-1) Lupta pentru puncte în vederea clasării pe locurile 1—7 a devenit tot mai evidentă în întrecerea echipelor din județ. Așa se face că, lăsînd la o parte latura spectaculară, echipele urmăresc în final doar rezultatul. O astfel de amprentă a purtat și jocul la care ne referim. Porniți mai bine din start, craiovenii deschid jocul pe extreme și la un corner de pe dreapta, Trancă înscrie cu capul in min. 25. După acest gol, oaspeții încep să devină mai incisivi, și la o fază care nu enunța nimic, egalează prin Florea Viorel, în min. 35. La reluare, jocul își pierde din cursivitate, iar arbitrul elimină cu destulă ușurință pe craioveanul Petrică în min. 65. Rămași in inferioritate numerică, craiovenii caută să păstreze rezultatul, în timp ce oaspeții forțează victoria. Dar, meciul, se încheie nedecis. ȘT. GURGUI, coresp. „Patria“ (telefon 13850), filmul : PĂSĂRILE, orele 9 ; 11;15 ; 14;30 ; 16;45 ; 19 ; 21;15. „Central" (telefon 14029), filmul : TIFFANY MEMORANDUM, orele 9 ; 11 ; 15 ; 17 ; 19 ; 21. „30 Decembrie“ (telefon 31080), filmul : FREDDY ȘI CÎNTECUL PRERIEI, orele . 9 ; 15 ; 17 ; 19 ; 21. „23 August“ (telefon 14448), filmul : COMISARUL X ȘI PANTERELE ALBASTRE, orele 10,45 ; 14.30 ; 16,30 ; 18,30 ; 20,30. „Tineretului“ (telefon 12228), filmul : DANSIND SIRTARI, orele 10 , 14 , 16 ; 18 ; 20. „8 Mai“ (telefon 14285), filmul : CIND SE AUD CLOPOTELE, Orele 16—20 in continuare. „30 Decembrie“ — Băilești, filmul : PREA MIC PENTRU UN RĂZBOI ATÎT DE MARE.. „Arta“ — Calafat, filmul FREDDY ȘI CÎNTECUL PRERIEI. . ..8 Mai" — Filiași, filmul : ARGOMAN SUPERDIABOLICUL. „Victoria" — Segarcea, filmul : URMĂRIREA. MARȚI 27 OCTOMBRIE 18.00 Deschiderea emisiunii. 1 Microavanpremiera. 18.05 Campionatele mondiale de gimnastică. Finala feminină Pe aparate. Transmisiune directă de la Ljublana 18.35 Bastonul de mareșal. 1 Emisiune pentru tineret. 19.15 Anunțuri publicitate. 19.20 1001 de seri. Emisiune pentru cei mici. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Reflector. 20.15 Seară de teatru. I O scrisoare pierdută d- Ion Luica Caragiale. 22.15 Prim plan. I Dumitru Dumitru. Erou al Muncii Socialiste, directorul I.A.S. I Pietroiu, jud. Ialomița. 22.45 Testejurnalul de noapte. 23.00 închiderea emisiunii. CRAIOVA MARȚI 27 OCTOMBRIE 17.00 Radiojurnal, buletin meteo-rutier. 17.10 Din înregistrările studioului nostru. 17.30 Emisiune pentru sate. Raid prin sectoarele zootehnice. 17.40 Dansuri din opere. 18.00 Antologia de poezie. 18.10 Cum înțelegem muzica. 18.20 Copilărie fericită, într-un nou colectiv. Pregătiri pentru festival. Moment muzical. Vești de la prietenii clubului. 18.30—19.00 Pentru fiecare melodia preferată. MIERCURI 28 OCTOMBRIE 6.00 Buletin de știri. 6.05 Moment folcloric. 6.20 Noutăți tehnico-științifice. Radiodirijarea. Caleidoscop științific. 6.30—7.00 Varietăți matinale. Școala de șoferi profesioniști CRAIOVA angajează urgent șoferi pentru funcția de instructori practică conducere. Relații la sediul școlii din str. Republicii nr. 26, telefon 13662. “A4VWVVVVV>AAJVVWVVVVVVAAAAAAA<v' Libretul de economii cu cîștiguri în materiale de construcții Casa de Economii și Consemnațiuni a pus la dispoziția depunătorilor de la sate și a celor din orașele în care nu se construiesc locuințe proprietate personală cu sprijinul statului, libretul de economii cu cîștiguri în materiale de construcții. Pentru sumele depuse pe libretul de economii cu cîștiguri în materiale de construcții, C.E.C. acordă depunătorilor dobîndă sub formă de cîștiguri în materiale necesare la construirea de locuințe proprietate personală. Ciștigurile constau în: cherestea, ciment, tablă, carton asfaltat și altele. Ciștigurile se acordă prin trageri la sorți trimestriale. Conform H.C.M. prin care a fost introdus libretul, titularilor libretelor ieșite cîștigătoare li se asigură cu prioritate materialele de construcție cîștigate. Libretele de economii cu cîștiguri în materiale de construcții se emit de filialele și agențiile C.E.C. de la sate și din orașele în care nu se construiesc locuințe proprietate personală cu sprijinul statului, precum și de unitățile poștale din localitățile în care nu funcționează unități proprii C.E.C. ÎNAINTE Surpriză la Plenița! Fotbaliștii de la Steagul roșu Plenița au terminat la egalitate pe teren propriu cu Victoria Caransebeș : 2—2 (0—1). Oaspeții au de două ori în condus, de altfel, această partidă. Prima oară, prin golul înscris de Gherca la min. 21 (cu largul concurs al fundașului plenicean Nicolae) și apoi prin golul marcat tot de același jucător la min. 72, datorită neatenției portarului. Localnicii au egalat în minutul 51 prin Dogaru și, a doua oară, cu opt minute înainte de final, prin Gutuie. I. JULEA, coresp. KEMERI în următoarele 24 de ore, vremea va fi frumoasă, cu cer senin, în curs de încălzire. Vînt în general slab. Temperatura maximă va fi cuprinsă între 13 și 18 grade, iar cea minimă între 0 și 5 grade. BANCA AGRICOLA SUCURSALA JUDEȚEANĂ DOLJ ANGAJEAZĂ URGENT — ingineri construcții civile în condițiile de stagiu și salarizare prevăzute de H.C.M. 914/1968. Relații la telefon 30331. V BASCHET . Duminică dimineața, în sala de gimnastică a Liceului „Nicolae Bălcescu“ s-a desfășurat, în cadrul ultimei etape a diviziei școlare, meciul dintre echipele feminine ale Liceului „Nicolae Bălcescu“ și Liceului economic Tg. Jiu. Victoria a revenit elevelor craiovene, care au jucat mult mai bine, la scorul de 70—39 (33—15) . έn cadrul diviziei școlare a mai avut loc, în sala sporturilor din Craiova, meciul de baschet feminin dintre echipele S.S.E. Craiova și Liceul nr. 2 Ploiești. Ploieștencele au pierdut la scorul de 63—55 (36—29). Plucînd la Tg. Mureș cu echipa locală Voința, baschetbaliștii de la „U“ Craiova, din divizia B, au pierdut la scorul de 45—52 (20—29). D. BURLACU, coresp. BOX:ULTIMA VERIFICARE ÎNAINTEA FINALELOR Incepînd de mîi-jcum nutrim spene, 242 de boxeri trandu, vor lupta din întreaga țară vor începe asaltul pentru cucerirea titlului de campion național pe anul 1970 la cele 11 categorii de greutate. Printre ei — fapt un bucurător — se află și 12 boxeri craioveni care, așa din răsputeri pentru a avea o comportare cit mai onorabilă în aceste finale de campionat. Sâmbătă seara, pe ringul instalat în sala sporturilor din Craiova, am au sistat la ultima verificare publică. Din păcate, nu toți selecționabilii au avut sîmbătă seara adversari care să le ridice probleme. Am reținut, totuși, forma bună și pofta de luptă a boxerilor Dumitru Nicolae, Truică Constantin, Mihăileanu Ion, Stoian Ion. O altă competiție care se reia sîmbătă și în care boxerii noștri sunt angrenați este Cupa Muscelul. Rezervată juniorilor mari și mici, această competiție, care pare să devină tradițională, a avut ridica darul de a în ultimii ani cîțiva juniori de mare talent, printre care și craiovenii I. Velcu, M. Cosman, I. Popescu, I. Cicea, M. Antonie, boxeri care în gala de verificare de sîmbătă seara au făcut o repetiție în vederea generală nirci din ziua întîide 1 noiembrie si.c., cînd vor primi vizita echipei Muscelul Cîmpulung. Iată acum rezultatele tehnice din gala de sîmbătă seara l N. Dumitru învinge la puncte pe colegul său de sală C. Truică , I. Mihăileanu învinge la puncte pe D. Popescu î C. Smitleiner termină nedecis cu Paul Dragu ; D. Livezeanu^A dispune la puncte^® de M. Antonie s Gh. Brătănescu b.p. M. Dumitru | C. Ștefanovici b.p. M. Livezeanu , Popescu și I. Velicu termină la egalitate ! B. Licurici bate la puncte pe M. Rusan. I. GORGAN, coresp. Electroputere — C.F.R. Arad 1-1 (0-0) E timpul să se facă ceva... In ultimele două duminici, fotbaliștii de la Electroputere au jucat... acasă. Cu toate acestea, spre părerea de rău a tuturor, ambele partide s-au încheiat nefavorabil pentru elevii cuplului Iordănescu — Romeo, lăsând spectatorilor și suporterilor un neplăcut gust amar. Prezentarea unui film al meciului de duminică ni se pare lipsită de sens, fiind doar o irosire de cerneală tipografică. Dacă cineva dintre cititorii noștri ține, totuși, să-și facă o imagine despre fizionomia acestei partide, nu greșește cu nimic citind cronica de săptămâna trecută, deosebirile fiind cu totul neesențiale. Poate că pentru amatorii de statistici va trebui să amintim ceva despre momentele înscrierii golurilor i la min. 10, ca urmare a inspiratei transferării fundașului craiovean Popescu la postul de Înaintaș central, acesta a reușit să deschidă scorul, dovedindu-se singurul jucător capabil să-și facă drum prin apărarea adversă. După zece minute, la o deschidere in diagonală pe partea fragilului Bărbuț, arădanul Mihoc a șutat cu sete egalânde 1—1. Cele două ultime partide pe care această formație le-a disputat Pe teren propriu ne-au atras atenția asupra unei realități care, chiar dacă nu convine cuiva, e de datoria noastră s-o spunem : echipa craioveană e insuficient pregătită, mai ales sub aspect tactic, cei mai mulți dintre componenții ei nereușind să înțeleagă felul în care trebuie să joace un raport de situația in care se află la un moment dat. Duminică, cuvântul de ordine al fotbaliștilor supraaglomeratului compartiment defensiv al C.F.R.-ului din Arad a fost ușor de deslușit : mingea trebuie lovită la primul contact cu ea, indiferent unde ajunge, fără o altă manevrare a ei, înainte de a cădea pe gazon. Arma cea mai eficace a craiovenilor, intr-o astfel de situație, nu putea fi alta decit străpungerea apărării Prin ci mai numeroase pase la picior, pe jos și scoaterea cit mai frecventă a jocului spre marginea terenului până la găsirea momentului cel mai bun. O inexplicabilă grabă, o permanentă lipsă de răbdare reduceau însă, de fiecare dată, o astfel de acțiune pregătitoare doar la două-trei mișcări, după care unul dintre jucători recurgea la aruncarea hotăritoare. E adevărat că neputința atacanților craioveni fost amplificată și de palida comaportare a liniei de mijloc, in care Bălosu a manifestat serioase carențe de plasament și mai ales în ceea ce privește precizia paselor, iar Morovan a acționat, inexplicabili, mult prea retras. De asemenea, fundașul Cotoșman și-a adus aminte abia după pauză de remarcabila lui pasiune de a... urca în atac. Făcînd aceste observații, cititorul ar putea fi tentat să creadă că acestea sînt posibilitățile jucătorilor echipei Electroputere, și, ca atare, va trebui să ne obișnuim cu gâadul că ceea ce s-a intimplat in ultimele două duminici, nu vor fi cele din urmă surprize neplăcute la care vom mai asista. Dacă nu se vor lua măsuri energice așa se va întimpla, cu siguranță. Duminică am asistat, insă, la patru minute de joc (42, 63, 64 și 65), pe care nu exagerăm cu nimic numindu-i magistral, pentru că rareori am văzut o asemenea rupere de ritm, chiar la echipe din prima divizie. Prin urmare, aceeași tânără Înaintare a devenit „subit" alta, dar numai după ce antrenorii au trimis în componența ei un jucător cu experiență — fundașul Popescu. Nouă, exemplul acesta ne spune foarte mult și, în primul rând, că echipa are nevoie de o serioasă pregătire teoretică și practică SUPLIMENTARA. C. GHEORGHE ® 27 — X — 1970 RUGBI Duminică. In cadrul diviziei B, rugbiștii de la Electroputere au evoluat la Timișoara, in compania formației U.M.T. După un joc de factură tehnică modestă, pe alocuri obstructionist — datorită In special gazdelor — confruntarea s-a terminat, în mod surprinzător, la egalitate : 6—6 (3—3), craiovenii cedînd un prețios punct. Pentru Electroputere, punctele au fost realizate de Pîrvu din două lovituri de pedeapsă. Alături de realizator, o evoluție mulțumitoare au mai avut Bredoaica, Sima și Popescu N. N. AMION, coresp. . In Divizia națională A la fete au continuat duminica jocurile etapei a n-a, care a programat la Craiova confruntarea Universitatea — I.E.F.S. București, apreciată ca o partidă a speranțelor. Din păcate, speranțele au fost transformate într-o amară decepție. Am asistat, alături de numeroși spectatori, la un joc anost, fracționat, departe de cerințele primei divizii. Elocvent este faptul că din cele 97 punete Înregistrat la acest joc, peste 86 la sută au fost obținute nu din acțiuni bine concepute, ci din greșeli elementare, penibile, ale adversarului. Și astfel de puncte au fost realizate in serie . Dacă mai adăugăm și numărul nepermis de mare de servicii greșite, avem o imagine reală a situației din teren. In ansamblu, cele două echipe au fost egale In ceea ce privește... mediocritatea. I.E.F.S. — o echipă de gabarit, a dovedit că dispune de foarte modeste posibilități (cel puțin in acest joc) ; eralovencele, o echipă fără busolă, fără blocaj, cu două ridicătoare extrem de modeste. Și pentru că întrecerea trebuia să dea un învingător, balanța a înclinat — echitabil — spre formația care a greșit mai puțin. Și aceasta a fost I.E.F.S. București. Scor final 3—1 (7, 9, 10, 11); acest joc, corect condus de cuplul V. Rangheț (Ploiești) — I. Ionescu (Constanța), era Iovencele au folosit următoarea echipă : Bunescu — Albu, Costea (Martinescu) — Niculescu, Paraschivescu (Martinescu) , Purdea (Amărășteanu) Pe undeva, aprecierile la adresa craiovene echipei vor supăra. Totuși, realitatea ne obligă să tragem din timp semnalul de alarmă. In continuare, în fața fileului s-au prezentat, pentru a-și disputa derbiul local, echipele masculine de categorie secundă Universitatea și Electroputere. Confruntarea a fost reconfortantă pentru spectatorii greu încercați în primul meci al cuplajului. S-a jucat aerisit, cursiv, la o valoare aproape de nivelul maxim al cerințelor. Au cîștigat, pe merit, cu 3—1, studenții. a gg In cadrul etapei a m-a diviziei școlare, Școala sportivă Craiova a învins la Tg. Jiu echipa Liceului nr. 2 cu 3—0 (2, 2, 5). Semnificativă ni se pare măsura luată de antrenorul prof. Dobre Viorel, care a folosit echipa a doua ca pedeapsă aplicată titularilor, care cu o etapă în urmă evoluaseră complet necorespunzător. A. MARAȘTEANU, coresp. MICA PUBLICITATE SCHIMB DE LOCUINȚĂ Cedez apartament bloc — ORȘOVA, pentru apartament bloc — Craiova. Informații, telefon 11161 — loco (BONTEA) (942) Cedez 2 garsoniere confort I, — una în Brazda lui Novac și cealaltă în Valea Roșie — contra apartament bloc cu 2 camere. Informații, telefon 15073 — loct. (930) PIERDERI Pierdut dovadă predare porumb, pe numele MANDA ELENA. Se declară nulă Pierdut certificat naștere, pe numele PIȚIGOI G. FLOAREA. Se declară nul. (945) Pierdut buletin identitate, pe numele SÎRBU D. MARIA comuna Almăj, satul din Față. Se declară nul. Coțofenin (946) vinzări-cumpArAri Vînd urgent „TRABANT“-601, 0 km, telefon 15549, după-amiază — loco. (931) Vînd „RENAULT“ 10 maion perfectă stare de funcționare. (944) str. înfrățirii nr. 46 — loco. (938) Se primesc abonamente la PRESA ROMANA pentru anul 1971. Asigurați din timp colecțiile pentru instituții și întreprinderi, biblioteci, cabinete tehnice, cu publicațiile din catalogul de presă. — Abonamentele se primesc de către toate oficiile poștale. Pentru municipiul Craiova contravaloarea abonamentelor se poate vira In contul 405232, iar pentru județul Dolj in contul 405211, BNRSR Craiova. Relații pentru abonamente — colecții și individuale — se pot cere și telefonic pentru municipiu la telefonul 31591 iar pentru județ la telefon 30818. Craioveni ! Fabrica de bere Craiova vă oferă o surpriză plăcută BERE „CAZINO Are gust plăcut, este îmbuteliată în sticle de 650 ml, extractul este de 14 la sută, iar conținutul în alcool de 3,8 la sută. Are stabilitate și putere de spumare mai mare; poate fi Păstrată un timp mai îndelungat la temperaturi cuprinse între 15—20 ° C. Solicitați în unitățile de Consum și la magazinele Combinatului industriei A “jriialimentare Dolj* berea t 4