Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1984 (Anul 17, nr. 4460-4536)

1984-05-28 / nr. 4507

Anul XVII., nr. 4507 - pag. a 4-a Sfîrşitul de săptămînă în secvenţe reportericeşti C.U.A.S.C. tîrfi» tUimoi« din pan- I! se cu deosebită tragere de inimă, avînd şi avantajul că aceste lucrări depind mai puţin de starea vremii, s-a reuşit, pînă în acest moment, să se amelioreze complex o suprafaţă de 160 hectare, dintr-un total de 500 care vor trebui „recondiţionate" pînă în toamnă. Avînd în vedere timpul relativ scurt care a trecut de la abordarea acestor lucrări, există toate condiţiile pentru a se realiza întocmai ceea ce s-a programat. Se poate spune că cei ce lucrează pe ogoarele unităţilor din C.U.A.S.C. Cîrţa dovedesc, prin ceea ce fac zi de zi, că sînt hotărîţi să cîştige bătălia, nu odată foarte aspră, cu capriciile vremii, menţinînd intacte şansele de a realiza, aşa cum şi-au propus, producţii mai mari decît în anii precedenţi la toate culturile, de patru ore un program pe scena casei de cultură din localitate, în faţa unui public care a umplut pînă la refuz sala. în acest timp, pitoreasca staţiune Băile Sărate, din apropierea oraşului, a găzduit cea de-a treia ediţie a festivalului fanfarelor, la care au fost prezente 13 formaţii. Programul, care a ţinut de la ora zece pînă seara, a antrenat numeroşi locuitori ai oraşului. Traîcun TÖRÖK LA CRISTURU SECUIESC : Mulţi n-au cunoscut odihna...* In multe colective de oameni ai muncii, ieri, la Cristuru Secuiesc, nu s-a cunoscut odihna. Cu haine de lucru s-au prezentat ieri la secţia de forjă a tinerei unităţi industriale I.O.S.F., unde focul continuu a fost asigurat de cei 45 de forjori, tratamentişti, macaragii prezenţi şi ieri la datorie. Aşa cum sublinia maistrul principal Török Albert, funcţionarea celor 16 cuptoare de forjă şi a celor 3 ciocane de forjă a însemnat în balanţa schimbului de dimineaţă încă 1,5 tone oţel rapid forjat Aceeaşi atmosferă de lucru aveam să întîlnim şi la o altă unitate cu foc continuu, întreprinderea Avicolă de Stat, care în cele cinci luni ale anului curent raportează realizări deosebite, între care obţinerea peste planul producţiei-marfă a peste 3 milioane lei, la beneficii — 0,5 milioane lei. Bogat a fost sfîrşitul de săptămînă şi in momente cultural-artistice. Mai întîi s-au produs elevii din clasele I - IV ale Şcolii Generale Nr. 4, susţinînd timp lin veritabil act cultural. • (Uficore din pag. 11 tirafului. Aşadar, de dimineaţă, la Vlahiţa, atmosferă de sărbătoare Sute şi sute de oameni ai muncii din localitate şi nu numai de aici, se îndreptau spre platoul unde urma să aibă loc această sărbătoare a primăverii, avind ocazia să aplaude încă pe drum fiind, frumoasa paradă a portului popular reprezentind tradiţia din mai multe colţuri ale judeţului. De aplaudat au avut destul şi în faţa scenei, pe care au evoluat artiştii amatori din Gheorgheni, Zetea, Reci (judeţul Covasna) şi fireşte cei din localitate. Asta, pentru că in frumoasa ambianţă naturală s-a consumat ieri un autentic act cultural cu mari pretenţii calitative. A impresionat execuţia sobră a unor piese dificile a fanfarei din Reci, căreia i-a dat replică tinera fanfară din oraşul metalurgiştilor. A atras apoi atenţia execuţia avintată a dansatorilor din Gheorgheni, evoluînd tinereşte şi avintat, cu multă prospeţime, după cum a impresionat şi evoluţia foarte tinerilor dansatori ai liceului industrial din localitate, poate marcaţi de puţină emoţie dar dovedind talent şi dragoste pentru valorile dansului popular. Artiştii amatori din Zetea au adus ca pe un mesaj obiceiul folcloric ţesut cu ocazia nunţii, iar odorheienii s-au făcut remarcaţi printre altele cu mai multe cîntece ceangăieşti. Desigur, este dficil de a derula in citeva rînduri filmul unui amplu program ce a durat citeva ore, cuprinzind pe lingă genurile amintite mai sus, recitatori, grupuri vocale şi solişti. Credem câ este suficient să subliniem că tot ce s-a petrecut pe scenă a fost pregătit cu multă seriozitate, competenţă şi respect pentru actul artistic. Manifestarea culturală de ieri, de la Vlahiţa, a fost dublată şi de o frumoasă serbare cimpenească la a cărei reuşită a contribuit şi timpul favorabil şi haina verde a naturii, triumfind după o lungă iarnă şi capricioasă primăvară şi, fireşte, fleicile, micii, vinul, berea şi răcoritoarele, prezente prin preocuparea factorilor ce răspund de bunul mers al comerţului. In sfirşit, au fost întrunite toate condiţiile pentru ca oamenii muncii să petreacă o plăcută şi instructivă zi de odihnă. Lutiu CONDRAT Foto AI. V. SZAKÁCS Dans de pe Mureş în interpretarea formației din Vlahița Evoluează artiștii amatori ai Liceului Industrial din Vlahița. Colegiul de redacţie : Ioan Vancea (redactor-şef), Sterem Lianciu, Mihail Filmon, Nicolae Şandru, Szilveszter Ladislau, Teodor Vancu (red. şef adjunct). Redacţia: Miercurea-Ciuc. Str. 7 Noiembrie nr 45 telefoane 13019 118*1 11806/223 după orele 17 - 11606/223 Administraţia Str Petőfi Sándor Nr. 65, cometa 84 Tiparul executat io Tipografia Miercurea Onc. S* 7 Noiembrie Nr. 43, telefon 11066. Faza judeţeană a concursului „Ani de glorii, ani de lumină“ Ieri, pe scena Casei de Cultură din Miercurea- Ciuc, s-a desfăşurat faza judeţeană a concursului „Ani de glorii, ani de lumină", dedicat sărbătoririi măreţului eveniment jubiliar al poporului nostru - a 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944. Concursul, ca parte componentă a manifestărilor ce se circumscriu celei de-a V-a ediţii a Festivalului Naţional „Cîntarea României", şi-a relevat menirea de a contribui la cunoaşterea tradiţiilor de luptă ale poporului român pentru libertate, unitate şi independenţă, a unităţii dintre mişcarea muncitorească şi lupta pentru libertate socială şi naţională a întregului popor, a semnificaţiilor majore pe plan intern şi internaţional ale actului istoric din augustul de acum 40 de ani, precum şi realizări,lor obţinute de poporul nostru sub conducerea partidului in edificarea socialismului pe pămîntul României. Toate acestea au fost evidenţiate prin buna pregătire a concurenţilor din cele cinci echipaje prezente la această fază a concursului. Dar cum, ca la orice confruntare trebuiau desemnaţi cei mai buni, punctajul final a stabilit următoarea ordine : locul I şi câştigător al fazei judeţene, echipajul municipiului Miercurea- Ciuc, locul II revenind echipajului din Gheorgheni, locul III celui din Cristuru Secuiesc, pe locurile IV și V situînduse echipajele din Toplița și Odorheiu Secuiesc. 2. NETE INFORMAŢIA HARGHITEI SPORT - TELEX . In ultimul meci al campionatului interbritanic de fotbal, la Glasgow, echipele Scoţiei şi Angliei au terminat la egalitate: 1- 1. Partida a fost urmărită de 75.000 spectatori. In clasamentul final, pe primul loc s-a clasat Irlanda de Nord - 3 puncte (golaveraj 3—2), urmată de Ţara Galilor şi Anglia - cite 3 puncte (golaveraj 3-3 şi respectiv 2-2) şi Scoţia - 3 puncte (golaveraj 2-3). Cursa de maraton de la Niagara Falls (S.U.A.) a fost cîştigată de americanul Peter Pfitzinger, cronometrat pe 42,195 km cu timpul de 2 h 11'42". Pe locul doi s-a clasat principalul favorit: Alberto Salazar (S.U.A.) - 20 II- 43". 9 In ultima zi a turneului internaţional masculin de baschet din Franţa s-au înregistrat următoarele rezultate : Suedia - Anglia 85-82 ; Grecia - Franţa 103-96 ; U.R.S.S. - Spania 119-92; Israel - R.F. Germania 85-84. Clasament final : 1. U.R.S.S. - 14 puncte, 2. Spania - 13 puncte, 3. Franţa - 11 puncte. Casmeterul competiţiei a fost jucătorul grec Gollis, care a înscris 284 puncte. St La Düsseldorf, aurul competiţiei internaţionale masculine de tenis „Cupa Naţiunilor”, echipa Cehoslovaciei a învins cu 2-1 formaţia Suediei. Intr-un alt meci, selecţionata Australiei a dispus cu 2-1 de echipa Italiei. 9 Campionatul de fotbal al R.F. Germania a fost cîştigat anul acesta de VFB Stuttgart, carelntră în posesia titlului a doua oară după succesul înregistrat în 1952. 9 Proba feminină de aruncare a greutăţii din cadrul concursului internaţional de atletism de la Bratislava a fost cîştigată de Helena Fibingerova (Cehoslovacia) - 20,95 m, urmată de Maria Sama (Cuba) - 20,08 m şi Simona Andruşcă (România) - 18,06 m. 9 Concursul internaţional de gimnastică ritmică modernă de la Tokio a fost cîştigat de sportiva bulgară Liliana Gheorghieva - 39,10 puncte, urmată decompatrioata sa Liliana Ignatova — 38,25 puncte şi Erika Akyama (Japonia) - 38,05 puncte. 9 Cursa internaţională ciclistă desfăşurată în circuit în oraşul Calais (Franța) a revenit rutierului francez Bernard Hinault, înregistrat pe costanța de 100 km cu timpul de 2 h 04'10". Pe locul doi, la zece secunde de învingător, a sosit coechipierul său Dominique Lecrocq. Cu prilejul unui concurs internațional desfășurat la Potsdam (R. D. Germană), atletul Uwe Hohn (R.D. Germană) a stabilit un nou record european în proba de aruncare a suliţei, cu Performanţa de 99,52 m. Proba feminină de săriură în lungime a fost cîştigată de Heike Dante - 7,18 m. TELEVIZIUNE Luni, 28 mai 20,00 Telejurnal (p.c.). 20,20 Orizont tehnoştiinţific. 20,40 A patiei cinstite. 20,50 Copiii, bucuria vieţii. 21,00 Film - Ultima noapte de dragoste (c.). Partea a ll-a. 21,45 Stop-cadru pe mapamond (c.) 22,00 Tezaur folcloric. 22,20 Telejurnal (p.c.). 22,30 închiderea programului. RADIO TG MUREŞ Luni, 28 mai 18:00-20:00 Muzică uşoară românească . Programul de combatere a eroziunii solului, desecări şi irigaţii, o grijă a tuturor (IX) - acţiuni mureşene. CINEMA Luni, 28 mai Miercurea-Cluj Cinematograful „Transilvania“, Carnavalul. Odorheiu Secuiesc. Cinematograful Olimpia": Fârâ panica, vă rog ! Gheororhe. Cinematograful „Mioriţa”: Comisarul Maigret se înfurie. Topliţa. Cin-ematograful „Căliman" : Dosarul „Luna de aur". Bălan Cinemonogratu' „Minerul" : Presimţirea dragostei. Cricuri Secuiesc. Cinematograful „Arta” : Albinuţa. Băile Tuşnad Cinematograful „Oltul“ : Competiţia. Vlahiţa. Cinematograful „Fierarul" : Melodii la Costineşti. Redactia nu răspunde de eventualele modificări fată de progromul anuntat de întreprinderea cinematografică judeteanA. PRONOEXPRES Rezultatele tragerii excepționale din ziua de 27 mai 1984 : Extragerea I : 43, 5, 45, 6, 44, 9, 26, 7 ; Extragerea a Il-a : 25, 28, 38, 16, 9, 45, 26, 24; Extragerea a lll-a : 14, 16, 15, 13, 24, 37, 26, 44; Extragerea a IV-a: 39, 8, 34, 35, 17, 9 ; Extragerea a V-a : 7, 27, 6, 29, 10, 41 ; Extragerea a Vl-a I 44, 40, 28, 5, 20, 3. Fond total de cîştiguri : 1.121.758 lei. PRO^OMPORT din 27 mai 1984 I. F.C. Constanţa - Oţelul Galaţi 1 ; II. Unirea Slobozia - Olimpia Rm. S. 1 ; III. Aluminiu - Carpăţi Mîrşa 1 ; IV. Unirea Alex. - Dinamo Vict. 1; V. Minerul Motru - UT. Arad x ; VI. Partizanul Bacău - Gloria Bistrița 1; Vl. Cagliari - Campopasso 1 ; VIII. Como - Cavese 1 ; IX. Empoli - Cremonese 1 ; X. Padova - Lecce 1; XI. Palermo - Cesena x; XII. Pescara Triestina x.