Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1984 (Anul 17, nr. 4460-4536)

1984-06-02 / nr. 4512

Anul XVII., nr. 4512 - pag. a 4-a TELEVIZIUNE Sâmbătă, 2 iunie 13.30 Telex. 13,35 La sfîrşit de săptămînă (p.c.). 16.20 Oraşe italiene. 16.40 Mai, cronica evenimentelor politice. 17,00 închiderea programului. 19.00 Telejurnal (p.c.). Sub semnul anului jubiliar. 19.20 Noi şi copiii noşri - Voci de primăvară. 19.35 Sub cupola circului. 19,50 Teleenciclopedia. 20,20 Film serial - Un august în flăcări. 21,10 Varietăţi . .. varietăţi (c.). 22,10 Telejurnal (c.). 22,20 Melcii de neuitat (c.). 23,00 închiderea programului. Duminică, 3 iunie 8,30 Teleşcoală. 9,00 Almanahul familiei. 9,30 De strajă patriei. 10,00 Viaţa satului (p.c.). 11,15 Muzica pentru toţi. 11,45 Lumea copiilor. 12,40 Telefilmoteca de ghiozdan (c.). Pistruiatul. Episodul II. 13,00 Telex. 13,05 Album duminical (p.c.). Eshvalere, muzicale şi umoristice. Cascadorii rîsului. Cîntece de voie bună. Desene animate. Drumuri printre amintiri. Fotbalişti de altădată . Voinescu îşi aminteşte. Un singur loc sub soare. Muzică uşoară cu : Mihaela Oancea, Mirabela Dauer şi Mircea Romcescu. Patriei. Versuri. Tinereţe, floare rară. Program folcloric. Telesport. Armonii estivale. Muzică uşoară. Refrene lirice. Salonul epigramiştilor la Giurgiu. Secvența telespectatorului. 18,30 Micul ecran pentru cei m.ci. 18,50 1001 de seri. 19,00 Telejurnal (p.c.). Sub semnul anului jubiliar. 19,15 Cîntarea României. Laudă muncii . 19,50 Telecinemateca. Viaţa e frumoasă. Premieră Tv. Coproducţie sovieto-italiană (c.). 21.30 Varietăţi muzicale (c.). 21.50 Telejurnal (p.c.). Adnotări la mai Recent, Federaţia Română de Fotbal a organizat, în diferite oraşe ale ţării, întîlniri dintre divizionare A sau B şi selecţionate de jucători pînă la 23 de ani, proveniţi din seriile diviziei C. O astfel de selecţionată, cea formată din jucători care evoluează în echipe ce activează în seria a XII-a, a disputat o întîlnire la Tîrgovişte, în compania fostei divizionare A C.S. Tîrgovişte. Victoria a revenit selecţionabililor, cu scorul de 2-1. Au înscris Berteanu (Celuloza Zărneşti) şi Folbert (Tractorul Braşov) , respectiv Agiu. Dar adevăratul artizan a! victoriei a fost portarul Balogh (Mureşul Topliţa), care a apărat foarte bine. Despre evoluţia harghitenilor, prezenţi în selecţionata seriei a Xll-a, am avut o discuţie cu antrenorul Pompiliu Buterez (Mureşul Topliţa), care, alături de Nicolae ţiune de selecţie Zaharia (antrenor la C.S.M. Viitorul Gheorgheni) şi Paul Enache (antrenor la I.C.I.M. Braşov), a avut sarcina selecţionării lotului divizionar C, în vederea disputării acestei partide.Aş dori să-i amintesc şi pe ceilalţi componenţi ai selecţionatei, proveniţi de la echipe harghitene. Ei au fost: Gafiţa (Mureşul Topliţa), Herciu (Minerul Bălan), Márton, Dezső, Bungărdean şi Kovács (toţi de la C.S.M. Viitorul Gheorgheni). Unii dintre ei au evoluat pe parcursul întregii partide, alţii doar cîte 15-30 de minute. Dar cu toţii au abordat întîlnirea cu seriozitate şi, alături de Balogh, care a fost cel mai bun din teren, mai pot fi remarcaţi Márton, Dezső, şi Gafița. De altfel, întreaga echipă a convins, iar noi, antrenorii, am primit felicitări la sfîrşitul întîlnirii de la antrenorul Cornel Drăguşin, din partea F.R.F., dînsul asigurindu-ne că va propune organizarea unui al doilea meci, nu peste mult timp, de data aceasta adversară fiindu-ne desemnată F.C.M. Braşov. Tot cu acest prilej, o parte dintre jucătorii care au evoluat au intrat în atenţia unor antrenori şi conducători de club ale unor echipe de divizia A sau B, prezenţi la meci. De altfel, scopul declarat al acestor întîlniri este tocmai acela al depistării talentelor, precum şi îndrumarea acestor jucători dotaţi către formaţii unde capacităţile lor de exprimare fotbalistică să fie puse mai bine în valoare. S-a dovedit şi prin această selecţie că judeţul nostru dispune de jucători talentaţi, care pot contribui la un salt calitativ în fotbalul harghien, atît de aşteptat de iubitorii sportului de pe aceste meleaguri. Radu POP Colegiul de redacţie : Ioan Oancea (redactor şef) ştefan Danciu, Mihail Filimon, Nicolae Şandru, Szilveszter Ladislau, teodor Vancu fred. şef adjunct). Redacţia Miercurea-Ciuc Str 1 Noiembrie nr 45 telefoane 13019, 11861, 11606/223, dup6 orele 17 -11606-2?i Administratia Str Petőfi Sándor Nr 65, camera 84. Tiparul executat la Tipografia Miercurea-Ciuc Str 7 Noiembrie Nr 43, telefon 11066. * POPICE Campionatele mondiale de popice, desfăşurate la arena „Tivoli" din Liubliana, s-au încheiat, cu un remarcabil succes pentru culorile sportive româneşti, reprezentanţii României cucerind la actuala ediţie două medalii de aur şi două de argint. În ultimia zi a competiţiei, sportivul român luliu Bice, aflat într-o formă deosebită, a cîştigat medalia de aur şi titlul de campion mondial în proba individuală, realizînd cu 2.915 p.d. un nou record al lumii. Component al echipei Aurul Baia Mare, de profesiune inginer, luliu Bice (în vîrstă de 37 de ani) îşi înscrie pentru prima oară în palmares titlul mondial la individual, după ce la ediţiile precedente şi la actualele întreceri a contribuit la clasarea echipei reprezentative pe primele locuri ale podiumului de premere. Iată clasamentul final al probei individuale masculine : 1. Iuliu Bice (România) - 2.915 p.d. campion mondial ; 2. Béla Csany (Ungaria) 2 842 p.d. ; 3. Franjo Mihailovici (Iugoslavia) - 2.829 p.d.; 3. Iosif Tismănar (România) - 2.827 p.d. ; 5. Gheorghe Silvestru (România) - 2.825 p.d. etc. Aşa cum s-a anunţat, cealaltă medalie de aur a fost obţinută în proba masculină de perechi de către luliu Bice şi losif Tismănar, care au realizat, de asemenea, un nou record mondial cu 1.946 p.d. Cele două medalii de argint au fost adjudecate de echipa masculină (luliu Bice, losif Tismănar, Vasia Donos, Gheorghe Silvestru,Stelian Boariu şi Ilie Hosu) şi cuplul Gheorghe Silvestru, Vasia Donos. FOTBAL în divizia B, mîine se dispută meciurile etapei a 31-a. Atrag atenţia următoarele partide : seria I : Metalul Plopeni - Unirea Slobozia, Olimpia Rîmnicu Sărat - F.C. Constanţa, Gloria Bistriţa - Delta Tulcea ; seria a ll-a : Nitramonia Făgăraş - Automatica Bucureşti, I.M.A.S.A. Sfîntu Gheorghe - Chimica Tîrnăveni, Avîntul Reghin - Constructorul T.C.I. Craiova ; seria a lll-a : Industria Sîrmei Cîmpa Turzii — Metalurgistul Cugir, Gloria Reşiţa - Steaua C.F.R. Cluj-Napoca, Olimpia Satu Mare - C.F.R. Caransebeș, Aurul Brad - Politehnica Timișoara. * Seria a Xll-a a diviziei C are programate meciurile etapei a 27-a, care se desfășoară duminică : Minerul Bălan - Unirea Cristuru Secuiesc, Torpedo Zărnești - Metrom Brașov, Precizia Săcele Minerul Baraolt, Textila Prejmer - I.C.I.M. Braşov, Utilajul Făgăraş - Electro Sfîntu Gheorghe, Chimia Or. Victoria - Mureşul Topliţa, Mobila Măgura Codlea - Celuloza Zărneşti şi Tractorul Braşov - C.S.M. Viitorul Gheorgheni. * Campionatul judeţean are în program meciurile etapei a 23-a. Cu excepţia partidei Constructorul Miercurea-Ciuc - Progresul Odorheiu Secuiesc, care se dispută astăzi, de la ora 17, toate celelalte meciuri se vor juca mîine, de la ora 11, după cum urmează : Flamura Roşie Sînsimion - Tractorul Miercurea-Ciuc, Viaţa Nouă Remetea - Mobila Ditrău, Metalul Vlăhița - I.T.A. Cîrja (meciul se dispută la Ocland), Şoimii Băile Tuşnad - Unirea Hodoşa, Harghita Odorheiu Secuiesc - Rapid Porumbenii Mari şi Harghita Miercurea-Ciuc - Complexul Gălăuţaş. in comentariul pe marginea finalei „Cupei campionilor europeni" la fotbal, dintre F.C. Liverpool şi A.S. Roma, cîştigată de formaţia engleză după executarea loviturilor de departajare de la 11 m (aceasta a fost prima finală decisă prin proba penalty-urilor), cotidianul italian „Gazzetta dello Sport", din Milano, notează, printre altele: „A.S. Roma a eşuat, după cea mai dramatică, cea mai emoţionantă şi incredibilă finală care s-a disputat vreodată. Nemiloasa formulă a penalty-urilor, un sistem injust, introdus de cîţiva ani, a condamnat-o la o înfrîngere nemertată, cum ar fi fost de altfel şi în cazul lui F.C. Liverpool“. Preşedintele ad-interim al Uniunii europene de fotbal, Jacques Georges, a anunţat că începînd de la ediţia viitoare, finalele „Cupei campionilor europeni" şi „Cupei cupelor" se vor disputa pe terenuri neutre. Desemnarea oraşelor-gazdă va fi efectuată înaintea sferturilor de finală ale respectivelor competiţii. CROS Mîine dimineaţă, de la ora 10, la Topliţa se desfăşoară o întrecere de alergări sub denumirea „Crosul Mioriţa". Manifestarea vine în completarea evenimentelor prilejuite de zilele culturii topliţene, al căror principal punct de atracţie îl constituie Festivalul de muzică păstorească „Mioriţa". RADIO TG. MUREŞ Sîmbătă, 2 iunie 18,00- 20,00 Top M - muzică uşoară. Unde în zig-zag : 40 de trepte de împliniri socialiste la Luduş - reportaj literar. Pentru magnetofonul dv. Din tainele vieţii animalelor - interviu din Sighişoara. Duminică, 3 iunie 18,00- 20,00 Confluenţe cultural-artistice : „Deschidem cartea de victorii în frumuseţea zilelor de azi" - reportaj literar din Sibiu. Teatrul, o şcoală a educaţiei patriotice - evocarea lui Constantin Nottara. Muzică simfonică . Din concertele filarmorveii tîrgumureşene. Luni, 4 iunie 6.00- 7.00 Radioîntîlnire matinală. Autoaprovizionarea : Ce ne dă satul, ce dăm noi satului ? - reportaj. Din județe, pentru agenda dv. VREMEA Azi, vremea este în încălzire uşoară, cu cerul temporar noros. După amiază, local, vor cădea averse de ploaie. Vîntul va sufla de la slab la moderat din sectorul vestic. Temperaturile minime vor oscila între 8 şi 12 grade, iar cele maxime între 20 şi 25 grade. Dimineaţa, în depresiunile intramontane, se va produce ceață. LOTO Rezultatele tragerii din 1 iunie 1984: Extragerea I : 64, 44, 46, 21, 79, 76, 51, 17, 6; Extragerea a ll-a : 31, 82, 23, 33, 11, 52, 67, 59, 77. Fond de cîștiguri: 889.306 lei. INFORMAŢIA HARGHITEI Din firile socialiste # Specialiștii sovietici au elaborat un sistem de dirijare automată a marii conducte de 150 km care asigură apa potabilă pentrul orașul Harkov ,cu 1,5 milioane de locuitori. Noul sistem realizează nu numai reglarea automată a distribuirii apei, ci asigură și epurarea ei. în prezent asemenea sisteme se proiectează şi pentru aprovizionarea cu apă a Moscovei, Kievului şi a a altor mari oraşe din U.R.S.S. R.P. Chineză a înregistrat, în 1983, cel mai mare spor anual al producţiei sale de cereale, respectiv 32,75 milioane tone, ceea ce echivalează cu 9,2 la sută mai mult faţă de recolta anului precedent. Totalul producţiei de cereale a fost, anul trecut, de 387,25 milioane tone, potrivit comunicatului Biroului de stat pentru statistică, în numai doi ani - 1982 şi 1983 -, subliniază agenţia China Nouă, sporul de cereale s-a ridicat la 60 milioane tone. In almakul Uver- Hangai, din R.P. Mongolă, a intrat în funcţiune o întreprindere modernă pentru producţia de prefabricate destinate şantierelor de construcţii. In ultimii ani, în R.P. Mongolă se dezvoltă tot mai mult industria materialelor de construcţii, îndeosebi a elementelor prefabricate pentru acest sector de activitate, ce se extinde continuu. # Constructorii cehoslovaci de maşini şi utilaje au realizat agregate complexe pentru exploatările carbonifere. Ele se compun dintr-un excavator rotativ uriaş, cu capacitatea de 10.000 metri cubi de steril pe oră, şi din benzi care se pot deplasa pe şenile, asigurînd, astfel, transportarea sterilului la mare distanţă de exploatarea la zi. „ In R.P.D. Coreeană, practic toţi copiii de vîrstă preşcolară sunt cuprinşi în sistemul educaţional al grădiniţelor, la oraş ca şi la sat, unde cei mici sunt îndrumaţi săşi dezvolte aptitudinile şi talentul, să-şi făurească o viziune largă despre lume. De la primele grădiniţe de copii, cu caracter experimental, înfiinţate în anii imediat următori eliberării ţării, s-a ajuns, astăzi, la peste 15.000 de unităţi. Portul polonez Szczecin îşi consolidează poziţia de important punct de tranzit de pe litoralul Mării Baltice. Zilnic, zeci de nave acostează sau pornesc în larg de la danele sale, transported mărfuri care fac nu numai obiectul comerţului exterior polonez, ci trec prin port în tranzit din alte ţări nemitrofe Mării Baltice. În acest an, la Szczecin vor fi transbordate cu peste 220.000 de tone de mărfuri mai mult decît în 1983. O mare atenţie se acordă mecanizării lucrărilor portuare. luna cadourilor pentru copii 1 — 30 iunie este un bun prilej pentru a oferi copiilor ultimele creaţii vestimentare ale MINI MODEI '84 0 SALOPETE cu bogate garnituri de tighele, pliuri, capse ; • BLUZE DE VINT cu fermoare, buzunare aplicate, capse ; 9 PANTALONI scurţi sau lungi, în culori variate ; • TRICOURI, BLUZE, MAIOURI, uni, în dungi sau imprimate ; 0 PULOVERE şi JACHETE tricotate, într-o mare gamă de modele ; 9 PANTOFI şi SANDĂLUŢE din înlocuitori de piele şi materiale textile. VIZITAŢI MAGAZINELE ŞI RAIOANELE COMERŢULUI DE STAT specializate în desfacerea articolelor de îmbrăcăminte şi încălţăminte destinate copiilor de toate vârstele !