Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1984 (Anul 17, nr. 4460-4536)

1984-06-19 / nr. 4526

Anul XVII., nr. 4526 - pag. a 4-a Sub semnul „DACIADET Anul sportiv şcolar şi de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei s-a încheiat ieri şi la Miercurea-Ciuc. Mii de elevi ai liceelor şi şcolilor generale din municipiul reşedinţă de judeţ şi-au dat intilnire pe stadionul ,,Tractorul", unde, sub faldurile steagului „Daciadei", au marcat momentul prin acţiuni sportive, întreceri distractive şi probe de iscusinţă, apreciate de numerosul public prezent acolo, în imagine, un aspect de la manifestările de ieri. (Foto : AI. V. SZAKÁCS) Grupa a ll-a : Toate echipele vizează, cu şanse, semifinalele EURO 84* Dacă în grupa I - cea a gazdelor... - lucrurile s-au limpezit în mare măsură, formaţia Franţei fiind calificată înaintea ultimei runde, pentru celălalt loc luptînd astă-seară Danemarca şi Belgia, în meci direct, grupa a ll-a și-a amînat deciziile pentru ultimul act al preliminariilor. Iată întîi clasamentul : 1. R.F. Germania - 3 puncte (golaveraj 2-1), 2. Spania - 2 puncte (golaveraj 2-2), 3. Portugalia -2 puncte (golaveraj 1-1), 4. România - 1 punct (golaveraj 2-3). Acum, înainte de a face cîteva speculaţii privind meciurile de miercuri : R. F. Germania - Spania şi România - Portugalia, să recapitulăm criteriile calificării în caz de egalitate de puncte: în primul rînd se ţine seama de golaveraj, prin scădere (dacă acest criteriu nu decide, se apelează la numărul de goluri marcate, echipa mai productivă mergînd mai departe), în situaţia în care nici această manieră de departajare nu este operantă urmează criteriul întîlnirii directe. (Dacă şi acum persistă egalitatea, ultima soluţie este... tragerea la sorţi !) _ Deci, luînd în calcul, o victorie a echipei României cu 2-0 în faţa Portugaliei, fotbaliştii noştri sunt calificaţi. Ei au mari şanse să ajungă în semifinale şi la un succes cu 1- 0, situaţie în care trebuie să învingă R.F. Germania, sau meciul R.F.G. - Spania să se termine la egalitate, dar numai 0-0. Dacă cele două formaţii încheie cu 1-1 (şi noi învingem la un gol diferenţă) se va apela, pentru a decide : cine, Spania sau România ?, la tragerea la sorţi. Un egal 2- 2, 3-3 ş.a.m.d. în partida R.F.G. - Spania, se califică echipa Spaniei. O victorie spaniolă cu 1-0, coroborată cu succesul nostru la un gol diferenţă va aduce în semifinale formaţiile României şi Spaniei ! Pentru alte eventualităţi, vă lăsăm şi dumneavoastră plăcerea comentariilor şi a calculelor. Oricum, hotărîrea U.E.F.A. de a programa meciurile ultimei runde la aceeaşi oră (21,30) apare acum în toată justeţea sa, un „scenariu" gen R.F. Germania Austria de la „El Mundialul" spaniol fiind greu, dacă nu imposibil de realizat. Din tot ce am spus pînă acum, o concluzie se desprinde : România trebuie să învingă Portugalia. De fapt, aceasta a fost o condiţie încă de la începutul turneului, întrucît o victorie asupra vest-germanilor - deţinătorii fitilului, nu ? - era puţin probabilă. Elevii lui Lucescu - va juca probabil care în locul lui Ştefănescu ,suspendat pentru două cantonaşe galbene - vor trebui să joace fără oprire cartea atacului,valorificîndu-şi şansa în faţa lui Bento, un portar vulnerabil la mingile pe sus. Să sperăm că acum Cămătaru, care a fost destul de şters în primele partide, îşi va ţine promisiunea făcută încă de la tragerea la sorţi din ianuarie, cînd promitea o „răzbunare pentru insuccesul cu Benfica din „Cupa U.E.F.A.". Cum ştiţi, portarul Bento este căpitanul Benficăi. Grupa I, cum spuneam, are mai puţine necunoscute. Franţa şi-a asigurat locul în primele patru, pentru ea contînd doar locul ocupat în grupă, în funcţie de care va juca pe 23 iunie (dacă ocupă prima poziţie) sau pe 24 (clasîndu-se pe locul secund), în schimb, partida Danemarca Belgia se joacă în perspectiva obţinerii celui deal doilea bilet pentru semifinale. Danezii au două şanse din trei : victoria şi meciul egal, în timp ce Belgia se află în situaţia... României : victorie cu orice preţ. Teo OPREA TELEVIZIUNE Marţi, 19 iunie 15,00 Telex. 15,05 Amfiteatru studenţesc. 15,30 Laureaţi ai Festivalului Naţional „Cîntarea României". 15,50 Universul femeilor. 16,20 Desene animate. 16,30 închiderea programului. 20,00 Telejurnal (p.c.). 20,20 Ctitorii cu care ne mîndrim. 20,50 Film artistic : „Fijl meu" - Producţie a studiourilor din R.P.D. Coreeană. 22,20 Telejurnal (p.c.). Miercuri, 20 iunie 15,00 Telex. 15,05 Clubul tineretului. 15,30 Emisiune în limba maghiară (p.c ). 20,00 Telejurnal (p. c). 20,20 Actualitatea in economie. 20,35 40 ele ani de istorie nouă. Realizări și perspective. 20,55 Film artistic. 22:20 Telejurnal (p.c.). Colegiul de redacţie: Ioan Oancea (redactor-şefi: Ştefan Stanciu, Mihail Filimon, Nicolae Şandru, Szilveszter ladislau, teodor Vancu (red.-sef adjunct). Redacţia Miercurea-Ciuc Str. 7 Noiembrie nr 45 telefoane. 13019. 118*1 11606/223 dupa orele 17 - 11606/223 Administratio s Str Petőfi Sándor Nr. 65, camera 84 Tiparul executat la Tipografia Miercurea-Ciuc. Str 7 Noiembrie Nr 43, telefon 110661 ATLETISM In concursul international de atletism de la Sofia, în afara Anişoarei Cuşmir-Stanciu, care a cîştigat proba de săritură în lungime cu performanţa de 7,27 m, dintre sportivele românce s-au mai evidenţiat Doina Melinte - V58'47/100 la 800 m şi Cristina Cojocaru - 55''97/100 la 400 m garduri, învingătoare în probele respective. La masculin, Sorin Matei a obţinut victoria în proba de săritură în înălţime, cu 2,24 m, iar Pedros Bedrosian - 16,60 m la triplusalt şi Horia Toboc - 50/58/100 la 400 m garduri s-au clasat pe locul doi. FOTBAL Turneu internaţional de fotbal pentru echipe de tineret de la Bangkok s-a încheiat cu victoria formaţiei Thailandei, care a dispus în finală, cu scorul de 2-0 (1-0), de echipa României. Gazdele au înscris prin Saravudh Lawhakajonashi (min. 12) şi Athaporn Phansook (min. 77). LUPTE GRECO-ROMANE Participînd la un puternic turneu internaţional de lupte greco-romane desfăşurat la Praga, sportivii români Mihai Cizmaş (categ. 52 kg), Constantin Ufă (categ. 62 kg) şi Victor Dolipschi (categ. peste 100 kg) s-au clasat pe locul secund, iar Nicolae Zamfir (57 kg) şi Vasile Andrei (100 kg) au ocupat locul trei la categoriile respective. CANOTAJ ACADEMIC în ziua a doua a concursului internaţional feminin de canotaj academic „Regata Lucerna", sportiva româncă Valeria Răcilă s-a situat pe locul doi în proba de schit simplu, cu timpul de 3'33' 48/100. Tot pe locul secund s-au clasat şi echipajele româneşti în probele de schif doi fără cîrmaci şi 4 cu vîsle. TENIS Proba de simplu din cadrul turneului internaţional de tenis de la Plovdiv a fost cîştigată de jucătorul francez Benabille, care l-a întrecut in finală cu 6-4, 6-2 pe Adrian Marcu (România). CICLISM Disputată pe traseul Nova Goriţa - Rover (106 km), etapa a doua a Turului ciclist al Iugoslaviei a revenit rutierului iugoslav Primoz Cerin, cronometrat în 2 ' 24'59". Cu primul pluton, la 2'16" faţă de învingător, au sosit şi cicliştii români Dumitrache Ologu și Vasile Apostol. I% I% I* I% I% I% I Pentru a vă asigura primirea la timp a ziarului nu uitaţi a vă reînnoi abonamentele ! Costul unui abonament pentru o lună este de 13 lei la care, in caz de servire la domiciliu, se adaugă taxele aferente. î INFORMAŢIA HARGHITEI Din ţările socialiste . Pornind de la succesele obţinute în dezvoltarea economiei naţionale a R.P.D. Coreene în ultimii ani, pentru 1984 s-a stabilit ca obiectiv prioritar concentrarea efortu-, rilor şi a investiţiilor spre mărirea extracţiei de cărbune, care urmează să atingă 70 pînă la 80 milioane de tone ; extinderea producţiei industriei siderurgice şi metalurgice, precum şi construirea unui nou combinat industrial, care va produce şi va prelua, anual, VCO.OOO tone de fibră sintetică. Sub raport valoric, în R.P.D. Coreeană se realizează astăzi, în opt ore o producţie egală cu cea a anului 1946. În aceste condiţii, Partidul Muncii din Coreea a stabilit, pentru deceniul în curs, zece obiective prioritare. Astfel, se preconizează ca încă în cursul anilor '80 să se ajungă la o producţie anuală de 100 miliarde KWh energie electrică, 120.000.000 tone cărbune, 15.000.000 tone oțel, 1,5 milioane tone metale neferoase, 20.000. 000 tone ciment, 7.000. 000 tone îngrășăminte chimice, 1,5 miliarde metri textile, 5.000.000 tone produse marine, precum şi 15.000.000 tone cereale. In industria constructoare de autocamioane din R.P. Polonă se aplică un program de dotare a vehiculelor cu motoare ce funcţionează cu combustibil „Diesel" în loc de benzină. Primele autocamioane de acest tip au fost fabricate la uzina din Starachowîce, la sfîrşitul anului trecut. Planul de producţie al uzinei prevede realizarea, pînă în decembrie 1984, a 13.000 de motoare Diesel, iar în anul viitor a 16.000 motoare. Odată cu intrarea în producţie a uzinei, la capacitatea proiectată, se vor putea livra anual 17.000 de motoare Diesel şi aproximativ 22.000 autocamioane. Noile modele de motoare sunt destinate autocamioanelor de mare tonaj. In acest an, în R.D. Germană se alocă pentru lucrările de cercetări şi proiectări 10,5 miliarde mărci. Eforturile colectivelor de cercetători, şi proiectanţi se concentrează asupra tematicii legate de reducerea consumurilor de energie, materiale şi materii prime, de punere la punct a unor tehnologii noi, avansate. Planul prevede ca în anul 1984, prin eforturile sectoarelor de concepţie tehnică pe ţară să se realizeze reduceri ale consumului cu 603.000 tone laminate, 478.000 tone ciment, 4.400 tone cupru. Oamenii de ştiinţă din provincia Jiangsu (din estul R.P. Chineze) au obţinut 16 noi varietăţi de orez şi cereale prin tehnologia radiaţiilor. Utilizate pe o suprafaţă de 600.000 hectare, ele au permis anul trecut realizarea în medie, a unei recolte suplimentare de 0,4 tone la hectar. Agenţia China Nouă menţionează că specialiştii din această provincie folosesc cu succes tehnologiile nucleare şi în alte domenii de activitate. Industrializarea construcţiilor este organic legată de înzestrarea întreprinderilor de profil cu utilaje de înalt randament , de la începutul actualului cincinal, arsenalul tehnic al constructorilor sovietici s-a îmbogăţit - după cum relevă „Ekonomiceskaia Gazeta" - cu noi excavatoare şi agregate pentru montarea conductelor, macarale şi screpere, multe alte maşini şi instalaţii. In anii cincinalului în curs, întreprinderile sovietice au realizat primele serii ale unui număr de circa 300 de noi tipuri de utilaje pentru construcţii. Din localitatea Decani, din sudul Iugoslaviei, urmează să fie construită o fabrică de mobilă, care va produce anual 12.000 garnituri şi alte 60.000 piese separate. Unitatea va funcţiona în cadrul Asociaţiei de întreprinderi din industria lemnului, cu sediul la Sarajevo. Pentru construirea acestei fabrici au fost prevăzute investiţii însumînd 1,4 miliarde de dinari. Specialiştii unei staţiuni pentru mecanizarea agriculturii din R.P. Ungară au conceput şi realizat un ordinator care se montează pe combina cerealieră şi indică exact orice defecţiune ce survine în funcţionarea acesteia. În acest fel, se poate optimiza funcţionarea întregului agregat, asigurîndu-se culegerea recoltei în cele mai bune condiții și fără pierderi. Ordinatorul se află în curs de experimentare în mai multe gospodării agricole.