Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 1984 (Anul 17, nr. 4614-4693)

1984-11-20 / nr. 4658

Anul XVII Nr. 4658 4 pagini 50 bani Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consi-Siului popular judeţean P R O LE T A R I O IN T O A T E T A R ILE , O N IJ1 V A 1 r------------------------------------------------MARȚI, 20 noiembrie 1984 Soarele răsare : 7,18 Soarele apune : 16,43 Zile trecute : 325 Zile rămase : 41 CONGRESUL AL XIII-LEA AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN La 19 noiembrie 1984 au început, la Bucureşti,lucrările Congresului al Xlll-lea al Partidului Comunist Român, eveniment de importanţă deosebită în viaţa partidului şi a poporului român, în dezvoltarea economicosocială a ţării, în edificarea socialismului şi comunismului in România. Polarizînd atenţia întregii naţiuni, Congresul a fost precedat de o vasta activitate organizatorică şi politico-educativa, de o intensă perioadă pregătitoare, in care au avut loc adunările de dări de seamă şi alegeri, la toate nivelurile, de la organizaţiile de bază pînă la cele municipale şi judeţene, prilejuind o manifestare plenară a democraţiei irterne de partid, a participării comuniştilor, a întregului activ, la Stabilirea politicii interne şi externe a Partidului Comunist Român. Adunările şi conferinţele au reliefat, totodată, unitatea de monolit a partidului, trainicele lui legături cu poporul. In această etapă premergătoare, comuniştii, toţi cetăţenii ţării şi-au afirmat voinţa unanimă ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie reînvestit la Congres în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român, în această opţiune fundamentală găsindu-şi expresie neţărmurita dragoste. Stimă şi încredere faţă de cel cetre şi-a pus întreaga viaţă şi activitate revoluţionară in slujba propăşirii patriei, bunăstării şi fericirii naţiunii, cauzei socialismului şi păcii in lume. In lunile anterioare Congresului s-a desfăşurat, de asemenea, o amplă şi rodnică dezbatere, in cadrul căreia, în spiritul profundului democratism ce caracterizează societatea românească, oamenii muncii şi-au spus părerea asupra proiectului de Directive ale Congresului al XIII- lea al Partidului Comunist Român cu privire la dezvoltarea economico-socială a României în cincinalul 1986—1990 și orientările de perspectivă pînă în anul 2000. întrunind aprobarea partidului, a întregului popor, proiectul de Directive este supus acum spre examinare şi adoptare marelui forum al comuniştilor români. Congresul, spre care se îndreaptă cu justificată mîndrie şi încredere gindurile întregii naţiuni, va face bilanţul activităţii desfăşurate de partid, de popor pentru înfăptuirea prevederilor cincinalului 1981—1985 şi va stabili obiectivele principale ale dezvoltării ţării în următorul cincinal şi în perspectivă. La lucrările Congresului iau parte delegaţii aleşi de conferinţele organizaţiilor judeţene deContinuare in pag. a 2-a) Cuvintul de deschidere rostit de tovarăşul Nicolae Ceauşescu Drag, tovarăşi. Am deosebita plăcere ca, în numele şi din împuternicirea Comitetului Central să declar deschise lucrările celui de-al Xlll-lea Congres al Partidului Comunist Român. (Aplauze şi urate puternice, îndelungate , se scandează „Ceauşescu - P.C.R. !“, „Ceauşescu reales la al Xlll-lea Congres “). De la înala tribună a Congresului adresez, tuturor delegaţilor şi invitaţilor la marele forum democratic al comuniştilor din România, al întregii noastre naţiuni socialiste, un călduros salut comunist, revoluţionar, împreună cu cel mai bune urări. (Aplauze puternice, îndelungate.) Adresez, de asemenea, cu acest prilej, un fierbinte salut revoluţionar membrilor partidului nostru, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naționalitate, întregului nostru popor, care într-o deplină unitate, înfăptuiesc neabătut politica internă şi externă a partidului nostru, asigură ridicarea României pe culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie socialistă. (Aplauze şi urale puternice, prelungite , se scandează îndelung : „Ceauşescu şi poporul !“). La Congresul partidului nostru participă 138 delegaţii din 92 ţări, reprezentînd partide comuniste şi muncitoreşti, partide socialiste, social-democrate, alte partide şi organizaţii democratice, progresiste, mişcări de eliberare naţională, forţe sociale şi politice înaintate, antiimperialiste de pretutindeni, aceasta reprezentând o expresie a relaţiilor de colaborare şi solidaritate dintre partidele şi popoarele noastre. (Aplauze puternice, îndelungate.) Am mareabucurie ca, în numele comuniştilor români, al întregului nostru popor, să adresez un cald salut prietenesc și cele mai bune urări tuturor oaspeților de peste hotare care participă la marele eveniment al partidului nostru. (Aplauze puternice, îndelungate). Considerăm participarea dumneavoastră la Congresul nostru, dragi tovarăși, ca o expresie elocventă a bunelor raporturi dintre partidele, organizaţiile şi popoarele noastre, precum şi a hotârîrii comune de a acţiona în strînsă unitate pentru cauza libertăţii şi independenţei popoarelor, a progresului social, pentru destindere, pentru dezarmare, pentru colaborare şi pace în întreaga lume. (Urale şi aplauze puternice, îndelungate.) La lucrările Congresului al Xlil-lea sunt prezenţi 3112 delegaţi, aproape unanimitatea delegaţilor aleşi de conferinţele judeţene pentru a-i reprezenta pe comuniştii din organizaţiile respective la forumul suprem al partidului. Consider Congresul al Xlll-lea legal constituit şi îi urez deplin succes în îndeplinirea rolului de înaltă răspundere faţă de partid şi popor. (Urale şi aplauze puternice, îndelungate, se scandează : „Ceauşescu - P.C.R.“, „Ceauşescu recites la al Xlll-lea Congres“.)