Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 1984 (Anul 17, nr. 4614-4693)

1984-11-22 / nr. 4660

Anul XVII Nr. 4660 4 pagini 50 bani PROLETARI DIN TOATE TARILE. ONJOVAI *..................................................... . ■ ...Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consililli popular judeţean ... JOI, 22 noiembrie 1984 Soarele răsare : 7,21 Soarele apune : 16,42 Zile trecute : 327 Zile ramase : 39 CONGRESUL AL XIII-LEA AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN Miercuri dimineaţă, Congresul al XIIlea al Partidului Comunist Român şi-a relluat lucrărilea în plen, dezbătând, cu înaltă exigenţă şi responsabilitate partinică probleme de excepţională însemnătate pentru prezentul şi viitorul ţării, pentru edificarea socetăţii socialiste multilateral dezvoltate pe pământul României şi înaintarea spre comunism. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din prezidiul Congresului au fost întâmpinaţi, la sosirea în Sala Palatului, cu puternice şi îndelungi aplauze. Intr-o atmosferă de intensă vibraţie patriotică, cei prezenţi au ovaţionat cu însufleţire pentru partidul nostru comunist şi secretarul său general, reafirmînd neţărmurita lor dragoste, profunda stimă şi preţuire faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. La lucrări au fost prezente delegaţiiile de peste hotare, inviate să participe la înaltul forum al comuniştilor români. în prima parte dezbaterile în plenul Congresului au fost conduse de tovarăşul Iosif Szász. Au luat cuvîntul tovarăşii Emil Bobu, dellegat al organizaţiei judeţene de partid Dolj, Patru Vasile Uscat, delegat al organizaţiei judeţene de partid Caraş-Severin, Nicu Ceauşescu, delegat al organizaţiei judeţene de partid Buzău, Veronica Ciobănete, delegat al organizaţiei judeţene de partid Constanţa, Gheorghe David, dellegat al organizaţiei judeţene de partid Telleorman, Leonard Constantin, delegat al organizaţiei judeţene de partid Iaşi, Traian Morariu, delegat al organizaţiei judeţene de partid Bistriţa-Năsăud, lovi Ioan Popescu, delegat al organizaţiei de partid a municipiului Bucureşti, Rodica Puşcaşu, delegat al organizaţiei judeţene de partid Satu Mare, Dumitru Pavel, delegat al organizaţiei judeţene de partid Tulcea, Hajdú Győző, delegat al organizaţiei judeţene de partid Mureş, Gheorghe Dinu, delegat al organizaţiei judeţene de partid Prahova Lucrările desfăşurate după pauză au fost conduse de tovarăşul Gheorghe Oprea, care a informat că, pe adresa Congresului a Xill-îsa al Partidului Comunist Român, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu personal, au sosit 13.663 telegrame şi scrisori, prin care organe şi organizaţii de partid, de masă şi obşteşti, organe de stat, colective de oameni ai muncii din industrie, agricultură, învăţămîrt, ştiinţă, artă şi cultură, sănătate, unităţi militare, persoane din diverse domenii de activitate urează succes deplin lucrărilor Congresului, într-o unitate impresionantă - a spus vorbitorul! - autorii mesajei!or reafirmă, cu entuziasm şinemărginită încredere, mandatul dat delegaţiilor la Congres de căre conferinţele judeţene de partid, ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie realles în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român, garanţia înfăptuirii idealurilor noastre socialiste şi comuniste. Telegramele exprimă angajamentul ferm al organizaţiilor de partid, al colectivelor de oameni ai muncii de a face totul pentru traducerea în viaţă a măreţelor sarcini ce le revin din magistralul Raport prezentat Congresului de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi din celelalte documente ce vor fi adoptate de Congresul al XI lea cil partidului, în nume participanţilor, au fost exprimate cele mai calde mulţumiri, urări de noi succese în activitatea celor care au adresat mesaje Congresului. Delegaţii şi invitaţii au salutat cu vii aplauze aceste mesaje de salut. In continuarea dezbaterilor au luat cuvîntul tovarăşii Gheorghe Rădulescu, delegat al organizaţiei judeţene de partid Dîmboviţa, Diamante Laudoniu, delegat al organizaţiei de partid a municipiului Bucureşti, Ioachim Moga, delegat al organizaţiei judeţene de partid Cluj, Ştefan Andrei, delegat al organizaţiei judeţene de partid Teleorman, Gizela Vlad, delegat al organizaţiei judeţene de partid Covasna, Simion Scutea, delegat (Continuare in pag. a 3-a) Delegaţii judeţului Harghita la lucrările Congresului al Xlll-lea al P .C .R . PAGINA A 2-A __ Oamenii muncii harghiteni, români şi maghiari, în strînsă unitate şi frăţie, dau glas adeziunii lor depline faţă de documentele programatice ale Congresului, sentimentelor de stimă şi înaltă preţuire faţă de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, hotărîrii de a înfăptui obiectivele măreţe de dezvoltare viitoare a României. Marelui forum al comuniştilor, faptele noastre devin consens cu voinţa întregii ţări „Magistralul document programatic expus de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de la înalta tribună a forumului comuniştilor reprezintă un document de o excepţională analiză a măreţului drum revoluţionar parcurs de partid, de ţara noastră in ultimii ani. Raportul deschizind, totodată, o amplă, luminoasă şi realistă perspectivă asupra dezvoltării patriei noastre pe noi culmi de progres, ne spunea inginerul şef al ÎNTREPRINDERII DE FIER VLAHTIA, Batho Vilmos. Profunzimea şi clarviziunea ideilor şi tezelor din Raport sînt încă o dovadă a temeiniciei hotărîrii comuniştilor vlăhiţeni, care, in consens cu voinţa întregii ţări, susţin cu îndreptăţită mindrie patriotică şi deplină satisfacţie, realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu in funcţia de secretar general al partidului, văzind in aceasta chezăşia supremă a îndeplinirii marelui program de muncă şi luptă care este Raportul Congresului al Xlll-lea al partidului". In aceste zile de efervescenţă creatoare, cinci numeroase colective de muncă raportează Con(Continuare l' oaa o 1ot C . R A H C LIT H I Remarcabilă performanţă productivă a oţelarilor cristureni Zilele marelui forum al comuniştilor români constituie pentru oţelarii cristureni zile de angajare, de punere plenară in valoare a capacităţilor profesionale, pentru a da ţării oţeluri de inaltă calitate, pentru a cinsti aşa cum se cuvine marele eveniment din viaţa partidului, a întregului popor. Despre sentimentele încercate in aceste momente de acest tinăr, dar valoros colectiv de muncă ne vorbeşte directorul Întreprinderii de Oţeluri Speciale Forjate, inginerul László Francisc . — Raportul prezentat de secretarul general al partidului in faţa Congresului, raport pe care colectivul nostru de muncă l-a studiat cu maximă atenţie reprezintă o uriaşă contribuţie, teoretică şi practică, la mersul înainte al României, la făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi apoi a celei comuniste pe pămintul patriei. Iar pentru realizarea integrală a măreţelor o(Continuare în pag. a 3-a) Ş tefan D A N C IU La Atelierul de protecţii anticorozive din Topliţa : Muncă responsabilă pentru depăşirea planului anual de producţie ... Ieri dimineaţă, la Atelierul de protecţii anticorozive din Topliţa. Se află la lucru muncitorii confecţioneri din schimbul B. Activitatea se desfăşoară din plin, plasticul crud era întins şi apoi prelucrat cu o serie de adezivi. La alte mese, mari corpuri de conducte şi alte agregate de dimensiuni diferite sunt căptuşite „la rece", aşteptindu-şi rindul spre a intra apoi „la coacere", în uriaşele autoclave de vulcanizare, in care temperatura se ridică la aproape 150 de grade C. — Ce producţie veţi realiza azi ? — il întreb pe maistrul de schimb Mihăilă Moldovan. — Noi realizăm zilnic o producţie fizică ce variază intre 40-45 mp protecţii anticorozive, in (Continuare in pag. a 3-a) Ilier A R N U D