Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 1984 (Anul 17, nr. 4614-4693)

1984-11-21 / nr. 4659

Anul XVII., nr. 4659 - pag. a 4-a Marelui forum al comuniştilor, faptele noastre de muncă , dorinţa de a munci exemplar Animaţi de formare din pag. 1 Orăşul Nicolae Ceauşescu, raport care face un bilanţ atotcuprinzător al realizărilor obţinute sub conducerea partidului şi constituie un măreţ şi mobilizator program de continuare neabătută a edificării socialismului multilateral dezvoltat şi a înaintării României spre comunism. Cu sentimentul datoriei împlinite, noi cei peste 400 de comunişti din cadrul U.F.E.T. Gheorgheni raportăm cu îndreptăţită mind de succese remarcabile, materializate in realizarea peste prevederile planului, de la începutul anului şi pină acum, a unui plus de 1.800.000 iei la producţia marfă, la producţia netă - peste două milioane de lei peste prevederi, iar la beneficii - aproape 200.000 lei. Aş mai menţiona că in perioada trecută din acest an şi pină acum, la bilemanele am realizat un plus de 300 metri cubi, la buşteni diverse specii - 145 metri cubi, la mangal — 17 tone, la lăzi P.F.L 229 mc, la obiecte şi repere din lemn pentru agricultură — un plus evaluat la un milion de lei. — In aceste zile, in care se desfăşoară lucrările marelui forum democratic al comuniştilor din România, Congresul al Xlll-lea al P.C.R., noi cei de la binale - ne spunea DEZSŐ JÁNOS, maistru la secţia binale - ne-am angajat să depăşim zi de zi sarcinile de plan. Am urmărit cu toţii, cu îndreptăţită mindrie patriotică, Raportul prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, care prin conţinutul ideilor cuprinse trasează in mod ştiinţific şi cutezător căile înfloririi pe mai departe a naţiunii noastre socialiste. Suntem hotărîţi ca răspunsul nostru la chemarea înflăcărată a partidului — în fruntea căruia realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al naţiunii noastre, constituie chezăşia sigură a marilor deveniri — să fie laptele de muncă ce pentru noi cei de la finaleînseamnă livrarea in aceste zile, peste prevederile planului, a 20 mc podele de vagoane, a peste 200 de garnituri de diferite repere, pentru beneficiarii externi, in condiţii calitative ireproşabile, economisirea a 350 KWh energie electrică etc. Gînduri frumoase, succese de prestigiu, ce vin să întărească hotărîrea oamenilor muncii de la U.F.E.T. Gheorgheni de a lucra în aşa fel, încît să contribuie şi ei la traducerea în viaţă a măreţelor sarcini stabilite de marele forum al comuniştilor din România. Mereu în primele rînduri (Urmare din pag. 1) record va trebui să fim mereu in primele rînduri. In aceste zile, acţionăm pentru pregătirea exemplară a recoltelor viitoare. Zăpada care a căzut nu ne împiedică să lucrăm. Cu o formaţie de trei MA—3,5 şi două MIG, efectuăm fertilizările cu îngrăşăminte chimice şi organice, pe terenurile care vor fi cultivate in primăvară cu cartofi. ILEA N A C O LC E RIU , îngrijitoare de animale , însufleţiţi de măreţele perspective prefigurate in proiectul de Directive şi in Raportul prezentat Congresului al Xlll-lea al partidului, şi noi, cei ce lucrăm la „vetrele cu foc continuu" din agricultură, ne-am străduit pentru ca prin tot ceea ce facem să ne realizăm exemplar sarcinile de plan. La cinstea marelui eveniment, raportăm depăşirea la zi a planului de carne, angajindu-ne ca până la finele anului să înregistrăm depăşiri şi la alţi indicatori de bază. BOROS TIBERIU, mecanizator : — Nu vom precupeţi nici un efort pentru transpunerea in practică a măreţelor obiective conţinute in documentele şi hotăririle pe care le va adopta forumul comuniştilor români. Aceasta este hotărirea noastră, convinşi fiind că numai aşa vom putea răspunde grijii partidului şi statului nostru, personal a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, faţă de dezvoltarea agriculturii, faţă de toţi cei ce lucrăm in acest sector. KORPOS LÁSZLÓ, şeful sectorului de mică industrie : — Exprim şi cu această ocazie voinţa unanimă a tuturor membrilor colectivului din care fac parte, ca la al Xlll-lea Congres al partidului tovarăşul Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al poporului, să fie reales în suprema funcţie de secretar general, chezăşie sigură a mersului nostru înainte pe drumul luminos al socialismului şi comunismului. Vom cinsti cu noi fapte de muncă măreţul eveniment, raportînd azi, in cea de-a treia zi a Congresului, realizarea planului pe 11 luni in proporţie de 120 la sută. Angajament ferm (Urmata din pos. Idiţiilor necesare creşterii nivelului de trai al poporului, felul suprem al politicii partidului nostru" - ne spune maistrul TÓTH IGNÁC de la Antrepriza de Construcţii Industriale Harghita — Covasna, în noul centru civic al municipiului Miercurea- Ciuc, după ce recent au terminat lucrările şi au predat noul sediu politico-administrativ al judeţului Harghita, constructorii îşi concentrează eforturile pentru încheierea la termen a lucrărilor la ultimul obiectiv cuprins in acest reprezentativ ansamblu urbanistic — hotelul cu peste 300 locuri în camere cu confort sporit, unităţi de alimentaţie publică, alte spaţii pentru asigurarea prestaţiilor turistice. Constructori de cele mai diverse meserii coordonaţi de maistrul Tóth, şeful punctului de lucru, beneficiază de condiţii adecvate pentru a munci şi a respecta prevederile graficelor, avînd suficient front de lucru în interiorul clădirii, unde execută lucrări de instalaţii şi finisaje. Răspunzind chemării adresate de secretarul general al partidului tuturor oamenilor muncii, întregului popor, de la tribuna înaltului forum al comuniştilor, de a munci mai bine, de a executa lucrări de bună calitate ,şi la termenele prevăzute, muncitorii constructori sunt decişi să depună eforturi sporite pentru înfăptuirea lor. Viitorul plan cincinal pune în faţa lor sarcini mult sporite, fiind prevăzute noi obiective industriale sau dezvoltarea celor existente din Miercurea-Ciuc, Odorheiu Secuiesc, Gălăuţaş, Topliţa ş.a., constructorii fiind chemaţi să-şi aducă contribuţia la edificarea lor, la sporirea bazei materiale şi a puterii industriale a judeţului nostru, valorificînd mai bine resursele materiale existente. Iar muncitorii constructori, amplu mobilizaţi de măreţele perspective deschise dezvoltării patriei de către documentele Congresului al Xlll-lea al partidului, îşi vor organiza mai bine munca, vor folosi cît mai judicios timpul de lucru și utilajele, pentru a executa in condiții optime sarcinile ce le revin. In toate secţiile întreprinderii se munceşte cu spor Sînt cu tovarăşul B akó Károly, şef de secţie, în interiorul ÎN T R E P R IN D E R II D E A TA Ş I FILA T U R A D IN O D O R H E IU S E C U IE S C . La ora cînd în inima ţării continuă lucrările celui de-al Xllllea Congres al comuniştilor, aici, în toate secţiile întreprinderii se munceşte cu spor. De altfel, ceea ce observ eu, e întărit de spusele interlocutorului meu : „Producţia a decurs foarte bine pînă acum. In cinstea Congresului, planul a fost depăşit cu 2-3 la sută. Aceleaşi rezultate se preconizează şi pentru următoarele zile“. Intr-adevăr, o prezenţă exemplară, a tuturor. Cum este şi cazul Adrianei Major, de la secţia de filatură, brigadier încercat care ne-a spus : .Magistralul Raport prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, document de inestimabilă valoare, care ne-a înfăţişat realizările înfăptuite de poporul nostru de la precedentul Congres şi pînă acum şi, totodată, ne arată, clarvăzător, liniile directoare ale dezvoltării societăţii noastre în cincinalul 1986-1990, orientările de perspectivă pînă in anul 2000, reprezintă şi pentru colectivul nostru de muncă un document de inestimabilă valoare. In acest sens, toţi muncitorii din întreprinderea noastră vor depune eforturi susţinute pentru realizarea tuturor sarcinilor ce ne revin, pentru înfăptuirea obiectivelor actualului cincinal în cele mai bune condiţii. Astfel înţelegem să contribuim, asemenea întregului nostru popor, la progresul patriei, la ridicarea nivelului nostru de trai. Fiecare formaţie de lucru va ieşi, zilnic, cu realizări importante, cu depăşiri de 6—7 la sută peste planul stabilit, in aşa fel încît şi colectivul nostru să înscrie fapte semnificative, împliniri de prestigiu, însufleţiţi de profunde sentimente patriotice, susţinem din toată inima realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în înalta funcţie de secretar general, văzînd în aceasta garanţia afirmării în continuare a patriei noastre, sporirii neîncetate a prestigiului ei în lume — garanţie a păcii, a înţelegerii între popoare. Ioan P U F LEA C olegiul de redacţie : Ioan Oancea (redactor-şef), Ştefan D anciu, M ihail Filim on, N icolae Ş andru, Szilveszter Ladislau, Teodor V ancu (red -şef adjunct). R edacţia: M iercurea-C dem tr. 7 N iuc. n oiem brie nr. 45, telefoane: 13019, 11861, 11606/223 după orele 17 Adm inistraţie : S tr. Petőfi Sándor Nr 65, camera 84. Tiparul executat la Tipografia Miercurea-Ciuc Str. 7 N brie N r. 43, relefon 11066. tiilea * 4einaIllatéit Manifestări consacrate celui de-al XIII-lea Congres al partidului • „Un imn de slavă patriei, partidului și conducătorului iubit" se intitulează spectacolul ce va fi prezentat azi, de la ora 16, pe scena Casei Municipale de Cultură din Odorheiu Secuiesc. • Azi, de la ora 18, la Casa Orăşenească de Cultură din Topliţa se va desfăşura o seară de muzică şi poezie patriotică intitulată „Cvităm partidul şi-al său conducător". • Azi, de la ora 12, la Şcoala Generală Nr. 3 Topliţa-Călimănel, va avea loc un simpozion avind ca temă „Principalele direcţii de dezvoltare economicosociala a ţării, in lumina Raportului prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la cel de-al Xlll-lea Congres al P.C.R.". • „Epoca Ceauşescu — epoca marilor împliniri“, se intitulează simpozionul ce va avea loc azi, de la ora 15, la Liceul Industrial Nr. 2 din Odorheiu Secuiesc. • „O ţară, un partid, un conducător" se intitulează spectacolul de muzică şi poezie ce va fi susţinut azi, de la ora 19:30, la Casa de Cultură din Borsec, de către formaţiile artistice ale acestei instituţii culturale. • „Partidului, un imn de slavă", se intitulează recitalul de poezie patriotică ce va avea loc azi, de la ora 19, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Miercurea-Ciuc. ŞTIRI » • Azi, de la ora 13, la ■ întreprinderea de Aţă şi Filatură din Odorheiu Secuiesc se va desfăşura un simpozion intitulat „200 de ani de la Răscoala condusă de Horea, Cloşca şi Crişan". • In sectoarele de mică industrie ale cooperativelor agricole de producţie din Odorheiu Secuiesc şi Zetea a început turnarea stîlpilor din beton, necesari tarlalizărilor, " pentru introducerea, înce- j pînd cu anul de produc- Iţie viitor, a păşunatului *raţional cu păstor elec- I tric. Ele vor asigura stil , pii şi pentru unităţile din I Brădeşti, Văleni, Feliceni, « Sîncrai, Forţeni şi Dealu. • Printre realizările e- idilitar-gospodăreşti ale locuitorilor din Plăieşii de Sus se numără şi un pod I de beton peste pîrîul Ca ,sin, dat în folosinţă în a- I ceste zile. * INFORMAŢIA HARGHITEI ATLETISM Recent, la Odorheiu Secuiesc s-a organizat un cros dotat cu „Cupa Congresului al Xlll-lea al partidului". Iată cîștigătorii pe categorii de vîrstă : categoria 15-16 ani - fele : 1. Máthé Ildikó, Győrfi Ildikó (ambele de la liceul indusual nr. 2), 3. Simonfi Enikő (liceul industrial nr. II ; băieţi : 1. Bodrogi Zsolt, 2. Vasile Botezatu (ambii de la liceul industrial nr. 2), 3. Nagy Zsolt (liceul industrial nr. 1); categoria 17-18 ani - fete: 1. Bálint Maria (liceul industrial nr. 1), 2. Ana Apostu (liceul sanitar), 3. Győrfi Erzsébet (liceul agroindustrial) ■ băieţi: 1. Markos Csaba (liceul industrial nr. 1), 2. Miklós István, 3. Adorján Zsolt (ambii de la liceul industrial nr. 2). (R . P .) H O C H E I Pe patinoarul artificial din Miercurea-Ciuc, ieri, echipa Dinamo Bucureşti a întîlnit formaţia Dynamo Weisswasser din R.D. Germană. Jocul rapid, pasionant a plăcut. Au învins hocheiștii germani cu scorul de 5-3 (3-1, 2-1, 0-1). Astăzi, de la ora 17.30 Dynamo Weisswasser va juca în compania echipei Sport Club Miercurea- Ciuc. F O T B A L Ieri, la Miercurea-Ciuc s-a disputat o foarte interesantă partidă amicală de fotbal. Echipa Tractorul din localitate a primit replica echipei F. C. Bihor Oradea (o combinată a formaţiei de seniori cu echipa de tineretrezerve). A fost un joc frumos, ambele echipe abordînd-o deschis, tehnic, atractiv, în ciuda unui teren destul de greu, acoperit cu un strat de zăpadă murită de ploaie. Oaspeţii au deschis scorul prin Sălăjan, în miniRecent, la Satu Mare şi Braşov s-au disputat întîlniriile semifinale ale campionatului individual şi perechi la popice. Din judeţul nostru au obţinut dreptul de a participa la faza finală Marosi István şi Fancsali Márton (perechi), Marosi István, Máthé Imre (individual), Abrahám Margit şi Birtalan Klára (perechi), Ábrahám Margit şi Stefucz Rozália (individual), toţi aceşti sportivi evoluând la echipele divizionare A „Tehnoutilaj", respectiv, „Voinţa" din Odorheiu Secuiesc. (R .P .) tul 54, după ce în prima repriză au ratat o lovitură de la 11 metri. Gazdele, care au dominat jocul în finalul partidei, au reuşit egalarea prin Hamar, care a transformat precis o lovitură de la 11 metri, în minutul?. Jocul a făcut o frumoasă propagandă fotbalului focal, fiind apreciat și aplaudat de cei peste 3000 de spectatori. POP IC E