Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 1984 (Anul 17, nr. 4614-4693)

1984-11-24 / nr. 4662

Anul XVII, nr. 4662 - pag. a 4-a @ ŞTIRI • ŞTIRI IN ATENŢIA CONDUCĂTORILOR AUTO Sîuntem informaţi de către Serviciul de circulaţie din cadrul Miliţiei municipale Miercurea-Ciuc, că, duminică, 25 noiembrie, a.c., de la ora 8:00 la Cinematograful „Transilvania" din municipiul reşedinţă de judeţ, va avea loc o consfătuire cu conducători auto amatori şi profesionişti privind circulaţia în sezonul rece 1984-1985. Totodată, cu acest prilej se vor prezenta concluziile reieşite din analiza accidentelor de circulaţie ce au avut loc în cursul acestui an. De asemenea, cu această ocazie vor fi prezentate seturi de filme pe teme de circulaţie, precum şi unele amănunte privind noile reglementări pe linie de circulaţie rutieră. IMPORTANT Infrucit stafia de asistenţă tehnică a A.C.R. din Toplila va fi închisă în luna decembrie, posesorii de autoturisme din localitate ca şi din aşezările ŞTIRI • ŞTIRI • limitrofe, care urmează să efectueze în luna decembrie verificările tehnice anuale la autoturismele proprietate personală, sînt informaţi că aceste revizii se efectuează, începînd de mîine şi pînă la 30 noiembrie. CALENDAR Simbătă, 24 noiembrie 1984 - 1796 - S-a născut Stephan Ludwig Roth, istoric și gînditor german din Trasilvania (m. 1849); - 24 noiembrie 1984 - se împlinesc 120 de ani de la data cînd, printr-un decret semnat de domnitorul Alexandru Ioan Cuza a fost înfiinţată în ţara noastră, Casa de Depuneri şi Consemnaţiuni. • Mîine au drept de circulaţie autoturismele proprietate personală cu număr de înmatriculare fără soţ. • Brigada ştiinţifică a Casei Municipale de Cultură Miercurea-Ciuc organizează, azi, de la o- ŞTIRI • ŞTIRI la 12, la Grupul Judeţean de Pompieri Harghita, o dezbatere cu tema „Luminoasele perspective ale ţării în lumina prevederilor documentelor Congresiei al Xlll-lea al partidului“. • Azi, de la ora 18, la Casa de Cultură din Băile Tuşnad are loc o seară de poezie patriotică sub genericul „Partidului, inima şi versul". • începînd de ieri, de la chioşcurile de difuzare a presei şi de la ghişeele oficiilor poştale din localităţile judeţului poate fi procurat „Almanahul Auto" pe 1985, editat de revista „Autoturism". „ La unitatea de panificaţie din Băile Tuşnad se produc pe lîngă franzele şi pîine semialbă, două noi sortimente : cornuri „Napoca" şi cozonac ardelenesc. • Pe strada Griviţa Roşie nr. 6 din Miercurea-Ciuc, în cadrul complexului cooperaţiei meşteşugăreşti s-a deschis o unitate de reparat ceasuri electronice. Totodată unitatea dispune şi de baterii pentru ceasuri electronice. Unitatea este deschisă lunea şi joia intre orele 14-22, iar marţea, miercurea, vinerea şi sîmbăta între orele 8,30 -16,30. * Uit FOTBAL Mîine, în cadrul etapei a XIV-a a diviziei A sunt programate partidele : Steaua - Politehnica Timişoara; F.C. Olt - A.S.A. Tîrgu Mureş; S.C. Bacău - Sportul Studenţesc ; Politehnica Iaşi — F.C. Baia Mare; Gloria Buzău - Jiul Petroşani; Corvinul Hunedoara - Rapid ; Dinamo - F.C.M. Braşov; F.C. Argeş - Chimia Rîmnicu Vîlcea. Partida Universitatea Craiova - F.C. Bihor s-a disputat joi şi s-a încheiat cu scorul de 3-1 în favoarea studenţilor din Craiova. Spicuim din programul etapei de mîine a diviziei B , Seria I : Partizanul Bacău - Petrolul Ploieşti; A.S. Mizil - C.S.M. Suceava ; C.S. Botoşani - Dunărea C.S.U. Galaţi; mmM F.E.P.A. '74 Bîrlad - Metalul Mangalia ; Seria a ll-a : Metalul Bucureşti - I.M.A.S.A. Sfîntu Gheorghe; Şoimii I.P.A. Sibiu - Mecanică fină Steaua Bucureşti; Unirea Alexandria - Dinamo Victoria Bucureşti; Tractorul Braşov - Autobuzul Bucureşti ; Minerul Motru - Chimica Tirnăveni; Seria a lll-a: Aurul Brad - Avîntul Reghin; F.C.M. U.T. Arad - C.F.R. Timişoara ; Gloria Bistriţa - C.S.M. Reşiţa ; „U“ Cluj- Napoca - Strungul Arad ; Gloria Reşiţa - Minerul Cavnic. In seria a Xll-a a Diviziei C sunt programate partidele etapei a XV-a: Nitramonia Făgăraş - Cimentul Hoghiz; Viitorul Gheorgheni - Măgura- Mobila Codlea ; Minerul Bălan - Textila Prejmer; Electro Sfîntu Gheorghe - Metrom Braşov ; Celuloza Zărneşti - Precizia Săcele; Minerul Baraolt - Utilajul Făgăraş; I.C.I.M. Braşov - Mureşul Topliţa; Unirea Cristuru Secuiesc - Metalul Tîrgu Secuiesc. Progresul Odorheiu Secuiesc nu joacă. ŞAH în turneul feminin al Olimpiadei de şah de la Salonic, după 4 runde şi disputarea partidelor întrerupte, conduce Bulgaria cu 11 puncte, urmată de U.R.S.S. - 9,5 puncte, R.P. Chineză şi India cîte 9 puncte, România şi Polonia - 8,5 puncte, Iugoslavia, Suedia, Ungaria, S.U.A. - 8 puncte etc. La masculin, pe primul loc se află U.R.S.S. cu 13,5 puncte, urmată de Anglia cu 12,5 puncte, România şi Olanda - 12 puncte, Cehoslovacia şi Islanda - 11,5 puncte etc. TRÍNTA La Odorheiu Secuiesc s-a desfăşurat competiţia de trîntă dotată cu „Cupa tineretului de la sate". Au participat sportivi din numeroase aşezări rurale harghitene, cîştigători la categoriile de greutate -la care au luat startul, fiind următorii sportivi : Hadnagy László (Lupeni), Kurkó Károly (Sîndominic), Bajor Alfréd (Avrămeşti), Balla Mihály (Sîndominic) şi Apacsai Csaba (Secuieni). Aceştia vor reprezenta judeţul Harghita la faza finală a competiţiei, care se va desfăşura în prima decadă a lunii decembrie la Botoşani. JUDO Azi şi mîine, se vor desfăşura, în trei localităţi ale ţării : Făgăraş, Tîrgu Mureş şi Oradea, întîlnirile din cadrul etapei a treia a campionatului naţional de seniori, la judo, pe echipe, divizia A. Sportivii de la A.S. Constructorul Miercurea- Ciuc vor evolua în grupa de la Oradea, unde vor avea ca adversare echipele Steaua Bucureşti, Oţelul Tîrgovişte, Petrochimistul Piteşti şi Rapid Oradea. TELEVIZIUNE Sîmbătă, 24 noiembrie 13,30 Telex. 13,35 La sfîrși de săptămînă fc.1. 16,45 Coordonate zaireze. 17,00 Săptămîna politică. 17,20 Muzică ușoară instrumentală românească (c.) 17,30 Telesport. Handbal masculin : Steaua București - S.U.A. Minsk din turul al ll-lea al Cupei Campionilor Europeni. Transmisiune directă de la Palatul Sporturilor şi Culturii 18,45 1001 de seri 19,00 Telejurnalp. c.). Hotărîrile Congresului - cauza întregului popor 19,30 Pentru ţara noastră dragă Melodii populare (c.). 19,55 O epocă, un conducător, o ţară. Nicolae Ceauşescu - marele ales al partidului, al întregului popor. Documentar (c.). 20,20 Omagiul fierbinte al ţării (c.). 21,20 Telejurnal (p. c.). 21,35 Omagiul fierbinte al ţării (partea a ll-a a concertului) (c.). Duminică, 25 noiembrie 8,30 Voi fi un om, aşa cum ţara cere 9,00 Almanahul familiei 9,30 De strajă patriei 10,00 Viaţa satului (p.c.) 11,15 Muzica pentru toţi 11,45 Lumea copiilor. Telefilmoteca de ghiozdan - Potcoava de piatră (episodul 4) 13,00 Album duminical (p.c.) 18,30 Micul ecran pentru cei mici. — Copiii sub cerul de lumină al patriei — program artistic pionieresc (c.). Emisiune dedicată Congresului al Xlll-lea al P.C.R. 18,50 1001 de seri 19.00 Telejurnal (p.c.) 19.20 Cvitarea României — Unită ţara — o voinţă ! 20.00 Telecinemateca. Ciclul : Dosarele ecranului (c.) .Bateria de coastă — cu Gregory Peck şi Irene Papas 21,50 Telejurnal (p.c.) 22,00 închiderea programului. VREMEA De la Staţia meteorologică din Miercurea-Ciuc, aflăm : Ieri, în localitatea reşedinţă de judeţ, cea mai scăzută temperatură a fost de minus 3 grade, iar cea mai ridicată de 6 grade. Azi, vremea se menţine umedă, cu cerul variabil, mai mult noros. Vor cădea precipitaţii sub formă de ploaie şi lapoviţă. Temperaturile minime vor fi cuprinse între minus 3 şi zero grade, iar cele maxime între 7 şi 11 grade. Vîntul va sufla de la slab la moderat, cu unele intensificări din nord şi nord-est. LOTO Rezultatele tragerii din 23 noiembrie 1984 : Extragerea I : 13, 11, 82, 45, 83, 54, 25, 30, 51 ; Extragerea a ll-a : 58, 2, 42, 17, 4, 80, 67, 63, 56. Fond total de cîștiguri: 908.281 lei. Colegiul de redacţie : Ioan Oancea (redactor -şef), Ştefan Danciu, Mihail Filimon, Nicolae Şandru, Szilveszter Ladislau, Teodor Vancu (red -şef adjunct). Redacţia: Miercurea-Ciuc, Str. 7 Noiembrie nr. 45, telefoane: 13019, 11861, 11606/223 după orele 17 Administraţia : Str. Petőfi Sándor Nr. 65, camera 84. Tiparul executat la Tipografia Miercurea-Ciuc, Str. 7 Noiembrie Nr. 43, telefon 11066. UN CEST Cetăţeanul Tamasi Iosif din Miercurea-Ciuc a găsit pe strada Cintarului din municipiul reşedinţă de judeţ buletinul de identitate şi un libert CEC cu o importantă sumă de bani ale cetăţencei Eugenia Ţifrea din Io FRUMOS calitatea Corbu, nr. 110. Actele respective au fost predate organului de miliţie din municipiul Miercurea- Ciuc, de unde păgubaşa le poate ridica. Un gest frumos din partea cetăţeanului Tamási Iosif din Miercurea-Ciuc. .. INFORMAŢIA HARGHITEI întreprinderea de îmbunătăţire şi Exploatare a Pajiştilor Harghita încadrează: • RESPONSABIL ECONOMIC, CU STUDII SUPERIOARE la fermele de producţie Miercurea-Ciuc, Cîrţa, Vlăhiţa şi Odorheiu Secuiesc. încadrarea se face pe baza Legii nr. 57/1974, cit şi a Legii nr. 12/1971. Informaţii suplimentare la sediul întreprinderii: Miercurea-Ciuc, strada Progresului nr. 17, telefon 12732, interior 902, biroul personal. A.C.I. Harghita-Covasna Miercurea-Ciuc încadrează urgent (pentru lucrări în Odorheiu Secuiesc, Cristuru Secuiesc, Topliţa şi Gălăuţaş) — ZIDARI — DULGHERI — BETONIŞTI — FIERARI-BETONIŞTI Cazarea se asigură în căminul de nefamilişti, masa la cantină, contra-cost. Informaţii suplimentare se pot solicita la Biroul personal al antreprizei: Miercurea-Ciuc strada Petőfi nr. 37 - telefon: 954 - 15534. Cooperativa „Constructorul“ Cluj-Napoca Str. Petöfi Nr. 7 Anunţa întreprinderile interesate că execută pe bază de comenzi şi documentaţii. LUCRĂRI DE CONFECŢII ELECTRICE ca : — tablouri electrice, în cutii metalice, pentru lumină şi forţă ; — tablouri electrice capsulate ; — dulapuri electrice de orice mărimi ; — pupitre de comandă şi automatizare; — celule de joasă şi înaltă tensiune ; — posturi de transformare, în cabină metalică. Primim comenzi pentru tr. IV 1984 şi pentru anul 1985 în vederea încheierii contractelor şi eşalonarea execuţiei în raport de necesităţile ce vor fi indicate de beneficiari. Informaţii suplimentare la sediul cooperativei din Cluj-Napoca, str. Petöfi nr. 7, telefon 16605, 15256, 15909 şi 17281 sau la sediul şantierului 103 instalaţii în Calea Baciului, nr. 45, telefon 30864, 30826, 30765, 36865 şi 36937.