Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2008 (Anul 20, nr. 4492-4557)

2008-08-28 / nr. 4534

• Pagina a 2-a • 28 august 2008 • BOX După cum se ştie, preşedintele Federaţiei Române de Box şi vicepreşedinte al Federaţiei Internaţionale de Box Amator (AIBA), Rudei Obreja (foto), a fost suspendat din funcţia pe care o deţine la forul internaţional şi s-a încercat chiar expulzarea lui de la Beijing. Motivul acestei măsuri l-a constituit faptul că Obreja a convocat o conferinţă de presă ad-hoc în care a declarat că preşedintele AIBA, taiwanezul Ching Kyo Wu, împreună cu directorul AIBA, sud-coreeanul Ho Kim, au schimbat, cum le-a convenit, brigăzile de arbitri stabilite pe calculator. Obreja a mai spus că la Congresul de la Santo Domingo, în 2006, taiwanezul ar fi dat bani pentru a fi ales şi că el are dovezi în acest sens. Obreja este un personaj controversat şi în ţară, aşa că nu ştiam dacă are dreptate sau nu, însă iată ce declară antrenorul lotului francez de box, Dominique Nato: „Nu are importanţă cine judecă! Unii sunt incompetenţi, alţii necinstiţi. Când Sow (n.r. - Daouda Sow, cat. 60 kg) trebuia să-l egaleze la 10 pe Tişcenko, punctul s-a dat rusului, care a fost declarat învingător cu 11-9”. Francezul mai spune că şi celălalt boxer francez ajuns în finală, Alexis Vastine, a fost învins datorită unui avertisment gratuit dat de un arbitru filipinez. Este interesant că în comunicatul dat publicităţii de AIBA se spune că Rudei Obreja a fost suspendat pentru că... a încercat să manipuleze deciziile arbitrilor în ceea ce-l priveşte pe reprezentantul nostru, el a anunţat că îi va acţiona pe cei de la AIBA la Tribunalul sportiv de la Lausane. A avut dreptate Obreja? TENIS Două jucătoare românce în turul II la US Open După ce tânăra jucătoare Sorana Cârstea a reuşit s-o învingă pe Lucie Safaova (Cehia), calificându-se în turul II la US Open, turneu unde premiile se ridică la 14 milioane de dolari, a fost rândul Ralucăi Olaru (foto) să ajungă în aceeaşi fază. Raluca a avut o misiune mai uşoară, întâlnind o altă româncă, Edina Gallovits, pe care a învins-o categoric - 6-0,6-2. Cea de a 4-a jucătoare româncă prezentă în turul I, Monica Niculescu, a fost învinsă categoric de estoniana Kaia Kanepi cu scorul de 6-0, 6-3. Surprizele n-au lipsit încă din primul tur: Timea Bacsinski (Elveţia) - Virginie Razzano (Franţa) 6-4, 6-1; Na Li (China) - Shahar Peer (Israel) 2-6, 6-0, 6-1; Ekaterina Makarova (Rusia) - Anna Chakvetadze (Rusia) 1-6, 6-2, 6-3; Magdalena Ribarikova (Slovacia) - Gisela Dulko (Argentina) 6-4, 6-0; Tamira Paszek (Austria) - Maria Kirilenko (Rusia) 6-3, 3-6, 6-4. Dar rezultate surprinzătoare s-au înregistrat în turul își la masculin: Ruler de Heart (SUA) - Olivier Rochus (Belgia) 7-6, 5-7,6-4, 3-6,6-4; Sam Querrey (SUA) - Thomas Berdich (Cehia) 6-3,6-1,6-2; Evgheni Korolev (Rusia) - Robin Söderling (Suedia) 7-6, 6-3, 7-6; Kei Nishikori (Japonia) - Juan Monaco (Argentina) 6-2, 6-2, 5-7, 6-2." FOTBAL Marţi seara s-au disputat primele 3 partide din manşa secundă a turului 111 preliminar al Ligii Campionilor. Deşi echipele favorite s-au calificat relativ uşor, este de subliniat înfrângerea Barcelonei la Cracovia, după ce catalanii câştigaseră la scor prima manşă. Wisla Cracovia - FC Barcelona 1 -0 (în tur 0-4); Artmedia Petrzalka (Sovacia) - Juventus Torino 1-1 (în tur 0-4); Panathinaikos Atena - Sparta Praga 1 -0 (în tur 2-1). Liga Campionilor: Barcelona învinsă! BASCHET N-a fost „echipa de vis” Unii au denumit echipa prezentată de SUA la Olimpiadă „dream team”, amintindu-şi de fantastica formaţie din 1992 de la Barcelona, în frunte cu Michael Jordan. Alţii spun că nu poate fi vorba de o „echipă de vis”, comparaţia cu cea care a evoluat în capitala catalană fiind forţată. în ceea ce ne priveşte, înclinăm să credem că n-a fost un „dream team”, dar a fost o echipă la superlativ. De fapt, cel mai bun om al americanilor a fost... antrenorul Mike Krizewski, care a selecţionat exclusiv jucători dispuşi să uite că în echipele lor sunt supervedete şi să muncească ca nişte salahori în fiecare fază a jocului. Spre uimirea celor ce au văzut meciurile americanilor, cel mai dispus la „munca de jos” a fost tocmai Koby Bryant, superstarul de la Los Angeles Lakers, care şi-a asumat, de bună voie, sarcina de a-i păzi pe cei mai buni jucători din echipa adversă. De altfel, Roby nici n-a marcat prea mult în acest turneu - e adevărat, când a facut-o punctele lui erau extrem de necesare - cel care a strălucit în atac fiind LeBron James, magnific în multe din acţiunile sale. Aş mai zice că n-a fost vorba de un „dream team” şi pentru faptul că în finală spaniolii au jucat de la egal la egal cu americanii, ba mai mult, uneori Navarres, Reyes, fraţii Gasol sau noul copil-minune al baschetului spaniol - Ricky Rubio - eclipsându-i prin acţiuni individuale pe americani. Dar, subliniem încă o dată, americanii au alcătuit o adevărată echipă, chiar dacă oricare din cei 14 jucători din lot putea hotărî soarta unui meci. De subliniat faptul că Argentina, campioană olimpică la Atena, a urcat din nou pe podium, chiar dacă jucătorul lor nr. 1, Manu Ginobilli, a jucat cu probleme, fiind accidentat. Dar Delfino, Nocioni, Scola sau Oberto și-au demonstrat încă o dată clasa și faptul că sunt jucători de bază în NBA. începe Liga a IV-a Sâmbătă şi duminică vor avea loc partidele etapei I a seriei harghitene a Ligii a IV-a. S-au înscris doar 13 echipe, cea din Topliţa chiar în ultimul moment, aşa că s-a organizat o singură serie. Obligaţiile echipelor participante, îndeosebi ale celor care sunt gazde, au crescut faţă de ediţiile anterioare. Printre aceste obligaţii se numără asigurarea de vestiare corespunzătoare pentru echipa oaspete, arbitri şi observatori, asistenţă medicală şi personal de ordine. Prezentăm mai jos programul primei etape şi arbitrii: Sâmbătă, 30 august: ASA Bălan Miercurea-Ciuc - ASC Ciceu (ora 11,00). Arbitru Tímár Zsombor, asistenţi Gegő Levente şi Kocsis Zoltán (toţi 3 din Miercurea-Ciuc); Roşcai Cd. Secuiesc - AS Praid (ora 11,00); Arh. Deák Ferenc, asistenţi Csutak Loránd şi Papp Róbert (toţi 3 din Miercurea-Ciuc); Unirea Cristuru-Secuiesc - Real Tulgheş (ora 11,00); Arb. Jenei Csaba (Od. Sec.), asistenţi Szécsi Csaba (Od. Sec.) şi Szabó Attila (Crişeni); Metalul Vlăhiţa - Homorodul Mereşti (ora 18,00). Arb. Bálint Attila (Od. Sec.), asistenţi Pál Márton şi Kiss István (ambii Crist. Sec.). Duminică, 31 august: Străduinţa Mihăileni - CSŞ Miercurea-Ciuc (ora 17,00). Arh. Benedek András, asistenţi Jenei Csaba şi Tamás Előd (toţi 3 Od. Sec.); Viitorul Gheorgheni - Paradise Lunca de Jos (ora 18,00). Arb. Fodor József, asistenţi Vass Róbert şi Tifán Attila (toţi 3 Od. Sec.). Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU FOTBAL Cupa UEFA Tot marţi seara s-au disputat şi două partide din turul III preliminar al Cupei UEFA, soldate cu următoarele rezultate: Nordsjaelland (Danemarca) - Queen of de South Dumfries (Scoţia) 2-1 (în tur 2-1); Lokomotiv Sofia (Bulgaria) - Borac Ceaceak (Serbia) 1-1 (în tur 0-1). Joi, FC Vaslui va întâlni, în aceeaşi fază a competiţiei, formaţia letonă Metalurg Ljepaia, pe care a învins-o în primul tur, în deplasare, cu 2-0. Milan Baros - la Galatasaray Formaţia turcă Galatasaray Istanbul, adversara Stelei din turul III preliminar al Ligii Campionilor, continuă să facă achiziţii de senzaţie. Ultimul venit pe malurile Bosforului este cehul Milos Baros (foto), fost jucător la Liverpool, ca şi australianul Harry Kewell, înrolat şi el la Galata în această vară. Turcii au plătit pentru cei 5,5 milioane euro, însă el nu ■are drept de joc pentru meciul cu Steaua. Rivaldo în Uzbekistan Cel care, în 1999, cucerea toate trofeele importante ale anului - Balonul de Aur, Jucătorul Anului în versiunea FIFA, cel mai bun jucător al anului ales de World Soccer Magazin - brazilianul Rivaldo (foto)-s-a transferat de la AEK Atena la formaţia uzbecă PFC Buniodkorra (fostă PFC Kuruvci). Uzbecii au plătit pentru Rivaldo 30 milioane de euro, dar nu se ştie cât va fi salariul jucătorului. Brazilianul şi-a cerut scuze suporterilor de la AEK Atena, spunând că salariul oferit de asiatici este de nerefuzat, acum, la sfârşit de carieră. Aceeaşi echipă a încercat să-l legitimeze, contra sumei de 35 milioane de dolari, pe Samuel Eto’o, dar transferul nu s-a realizat, deşi Eto’o a făcut o vizită în Uzbekistan. în afară de Rivaldo, echipa uzbecă a mai reuşit un transfer de marcă: brazilianul Luizao, component de bază al naţionalei carioca, campioană mondială la categoria U-20. Pavliucenko la Tottenham Roman Pavliucenko, unul din cei mai buni jucători ai Campionatului European din Austria şi Elveţia, va fi transferat de la Spartak Moscova la Tottenham Hotspur. Formaţia londoneză vrea ca rusul să îl înlocuiască pe bulgarul Dimitar Berbatov, care va trece la Manchester United.