Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2008 (Anul 20, nr. 4492-4557)

2008-07-18 / nr. 4505-4506

• Pagina a 2-a • 18/19 iulie 2008 • TENIS Hănescu a ajuns în sferturile turneului de la Kitzbuhel In cadrul turneului de tenis de la Kitzbuhel, dotat cu premii în valoare de 1.000.000 de dolari, tenismanul român Victor Hănescu (foto), locul 59 în ierarhia ATP, la întâlnit miercuri, în turul II, pe spaniolul Guillermo Garcia-Lopez, locul 69 în cadrul aceluiaşi clasament. Românul a trecut lejer de spaniol în două seturi, scor 6-2/6-1. Victor Hănescu obţine astfel a şaptea victorie consecutivă, în turul următor îl va întâlni pe Brian Dabul (Arg.), care a trecut tot miercuri, cu scorul de 6-4/6-3, de argentinianul Ivo Minar. Prin succesul de miercuri, Hănescu şi-a asigurat un cec de 14.330 euro şi 60 de puncte ATP. Monopostul de F1 al lui Alonso poate fi admiraţia ING Bank Miercurea-Ciuc Timp de două zile, sâmbătă şi duminică, în sediul ING Office (din strada Kossuth Lajos, nr. 19), doritorii pot admira monopostul de Formula 1 cu care Fernando Alonso a făcut istorie pe circuitele de la Monza sau Monte Carlo. 5 metri lungime, 670 kg greutate, un motor de 800 CP şi o viteză ce poate ajunge până la 370 km/h sunt doar câteva dintre performanţele acestei maşini adusă în România de către ING Retail Banking. „ING Bank a dorit să ofere iubitorilor de FI din România şansa să vadă o maşină care a rulat pe celebrele circuite de Formula 1 şi ne bucurăm foarte mult că una dintre opriri este în Miercurea-Ciuc. Locuitorii acestui oraş vor putea să se pozeze cu maşina care a fost condusă de Fernando Alonso şi să păstreze o amintire de neuitat acestui moment”, a declarat Virgil Mocanu, Area Sales Manager. Grupul ING a devenit sponsor oficial al Formulei 1 în 2007. Implicarea în această campanie globală a crescut notorietatea companiei în doar un an cu 7% la nivel mondial, ING fiind în topul celor mai vizibile branduri pe circuitele de Formula 1, conform studiilor făcute de agențiile internaționale de cercetare. CICLISM Un nou caz de dopaj în Turul Franţei Conform Agenţiei franceze de combatere a dopajului, spaniolul Mioses Duenas Nevado (foto) a fost testat pozitiv cu eritropoetină, în urma unui control efectuat după cea de-a patra etapă a Turului Franţei. Rutierul de 27 de ani, ocupantul locului 19 în clasamentul general, a fost arestat de către poliţia franceză şi retras imediat din competiţie de către echipa sa, Barloworld, după ce a devenit al doilea spaniol depistat pozitiv cu EPO în mai puţin de o săptămână, după Manuel Beltran. BASCHET Naţionala de tineret debutează astăzi la CE de baschet în Slovacia se dispută, începând de astăzi şi până în data de 27 iulie, Campionatul European de baschet pentru junioare. Naţionala de tineret a României se află în Grupa A, alături de Ucraina, Slovacia şi Cehia. Grupa B: Polonia, Turcia, Lituania, Italia; Grupa C: Belarus, Rusia, Spania, Bulgaria; Grupa D: Franţa, Croaţia, Serbia, Suedia. HANDBAL România a dispus greu de reprezentativa Ungariei, scor 27-25 Reprezentativa feminină de handbal se obişnuieşte cu victoriile în faţa Ungariei. După ce a bătut-o în turneul preolimpic din martie, la Bucureşti (scor 31-29), România s-a impus şi la Cluj. Tricolorele au continuat seria amicalelor de lux, pregătitoare pentru JO, în compania unei alte contracandidate la o medalie. Debutul a fost totuşi nefast, 0-4 (minutul 3), motiv pentru Tadici să ceară imediat time-out. Problemele s-au mai reglat, iar România a egalat în minutul 12 (scor 6-6). Finalul primei părţi a găsit cele două reprezentative la egalitate, scor 13-13, dar începutul actului secund ne-a oferit o echipă a României mult mai motivată. Tricolorele s-au desprins la 23-19 (minutul 46), iar la final s-au impus cu 27-25. Cadel Evans rămâne lider şi după etapa a I l-a din Turul Franţei . Etapa a 1 l-a din Turul Franţei n-a produs schimbări importante la vârful ierarhiei, australianul Cadel Evans (Silence-Lotto) păstrând tricoul galben. La capătul celor 167,5 km dintre Lannemezan şi Foix, victoria i-a revenit la sprint lui Kurt-Asle Aversen (CSC). Etapa de ieri (a 12-a) s-a disputat între localitățile Lavelanet - Narbonne (168,5 km), iar astăzi cea de-a 13-a etapă se va disputa pe un traseu de 182 de kilometri, între Narbonne și Nimes. FOTBAL Campioana Europei a fost preluată oficial de Vicente Del Bosque Fostul antrenor al echipei Real Madrid, Vicente del Bosque (foto), a fost numit selecţioner al Spaniei, a anunţat Federaţia Spaniolă de Fotbal (RFEF). „Preşedintele federaţiei, Angel Maria Villar, a propus numirea lui Del Bosque comitetului de conducere, care a acceptat-o. El a fost prezentat oficial, ieri, la ora locală 13:15”, se precizează pe acelaşi site. Del Bosque, în vârstă de 57 de ani, îi succede lui Luis Aragones, care nu a primit o propunere de prelungire a contractului în ciuda victoriei Spaniei la Euro 2008 din Elveţia şi Austria. Noul selecţioner, numit pentru doi ani, va conduce primul său meci la 20 august, la Copenhaga, cu Danemarca, într-o întâlnire amicală. Primul său meci oficial va fi cu Bosnia, la Murcia, la 6 septembrie, în preliminariile CM 2010. Del Bosque, câştigător cu Real Madrid a două campionate ale Spaniei (2001 şi 2003) şi două trofee Liga Campionilor (2000 şi 2002), a pregătit un sezon (2004-2005) formaţia Beşiktaş Istanbul şi a fost director sportiv la Cadiz (02/2007-2008). Programul Cupei României Comitetul de Urgenţă al Federaţiei Române de Fotbal a hotărât programul Cupei României Timişoreană, ediţia 2008-2009, finala urmând să se desfăşoare la 17 iunie, informează site-ul oficial al FRF. Programul fazelor superioare ale Cupei României este următorul: şaisprezecimile de finală sunt programate la data de 15 octombrie, optimile de finală la 12 noiembrie, pentru ca, anul viitor, să se dispute ultimele faze ale competiţiei: sferturile de finală - 15 aprilie, semifinalele - 6 mai şi finala - 17 iunie. Rezultatele din Liga Campionilor, prima manşa, turul I Marţi şi miercuri s-au disputat partidele din prima manşă a turului I preliminar al Ligii Campionilor. Iată rezultatele înregistrate:, Marţi: BATE Borisov (Belarus) - Valur Reykjavik (Islanda) 2-0; Inter Baku (Azerbaidjan) - FK Rabotnicki (Macedonia) 0-0; Tampere United (Finlanda) - Buducnost Podgorica (Muntenegru) 2-1; Anorthosis Famagusta (Cipru) - Piunik Erevan (Armenia) 1-0; F91 Dudelange (Luxemburg) - NK Domzale (Slovenia) 0-1; Llanelli AFC (Ţara Galilor) - FK Ventspils (Letonia) 1-0; Dinamo Tirana (Albania) - FK Modrica (Bosnia) 0-2; Valletta FC (Malta) - Artmedia Bratislava (Slovacia) 0-2; S.S. Murata (San Marino) - IFK Göteborg (Suedia) 0-5; Santa Coloma (Andora) - FBK Kaunas (Lituania) 1-4. Miercuri: Dinamo Tbilisi (Georgia) -NSI Runavik (Insulele Feroe) 3-0; FK Aktobe (Kazahstan) - Şerif Tiraspol (Moldova) 1-0; Linfield FC (Irlanda de Nord) - Dinamo Zagreb (Croaţia) 0-2; Drogheda United (Irlanda) - Levadia Tallinn (Estonia) 2-1. Partidele retur se vor disputa la 22 şi 23 iulie. Ronaldinho va juca la AC Milan Gruparea italiană AC Milan a anunţat oficial transferul starului brazilian, care a fost adus de la FC Barcelona pentru 21 milioane de euro. Ronaldinho a semnat un contract pe trei ani cu clubul milanez şi va primi un salariu de 6,5 milioane de euro pe sezon. Ronaldinho îşi va regăsi patru compatrioţi, Dida, Emerson, Kaka şi Pale. Starul brazilian este cel de-al treilea transfer important al milanezilor în această vară, după Gianluca Zambrotta (FC Barcelona) şi Mathieu Flamini (Arsenal Londra). Brazilianul a evoluat, pentru catalani în 149 de meciuri şi a înscris 70 de goluri, câștigând cu aceștia Liga Campionilor în 2006. Pagină realizată de MIHAI DOAGĂ