Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2009 (Anul 21, nr. 4620-4710)

2009-02-19 / nr. 4652

• Pagina a 2-a • 19 februarie 2009 • TENIS Jucătoarea româncă de tenis Monica Niculescu are un început bun de sezon, reuşind să treacă de primul tur în aproape toate turneele jucate în acest an. Din păcate, sorţii i-au adus, în turul II, adversare foarte puternice de care se pare că cel puţin, deocamdată, nu poate trece. La Paris a întâlnit o Amelie Mauresmo aflată intr-o formă asemănătoare celei care o dusese pe primul loc al ierarhiei mondiale, iar în Dubai a jucat cu Jelena Jankovici, nr. 3 mondial. Chiar dacă sârboaica nu e în mare formă, ea a câștigat fără probleme. La Dubai, turneu dotat cu premii de peste 5 milioane dolari, a atras atenţia duelul dintre surorile Agniesz Niculescu pierde în turul II Ia şi Urszula Radwanska. Spre surpriza generală, Urszula (foto), 18 ani, a învins-o pe sora ei, mai mare cu 2 ani, nr. 9 mondial. Deşi se bucură de o atenţie tot mai mare, datorită premiilor uriaşe, s-ar putea ca turneul din Dubai să-şi consume ultima ediţie. După cum am mai anunţat, autorităţile din Dubai au refuzat viza de intrare pentru jucătoarea israeliană Shahar Peer. Federaţia internaţională nu a luat încă o hotărâre în acest caz, aşteptând să vadă ce se va întâmpla cu Andy Ram, nr. 11 mondial la dublu, un alt israelian care are probleme cu viza de Dubai. Decizia cea mai probabilă va fi retragerea licenței turneului. Gallovits şi Olaru la înălţime ! Edina Gallovits şi Raluca Olaru (foto) par să se simtă foarte bine la cei 2.640 m altitudine la care se află capitala Columbiei, Bogota. Ambele jucătoare românce au trecut în turul doi al turneului de 220.000 dolari, găzduit de capitala sud-americană, deşi n-au avut adversare uşoare. Edina Gallovits a învins-o în două seturi, 6-2, 6-2, pe cehoaica Barbora Zahlakova-Stycova şi urmează să joace în turul doi cu italianca Romina Oprandi. Raluca Olaru a învins-o, după un meci dificil, pe spaniola Lourdes Dominguez Lino, scorul final fiind 5-7, 6-4, 7-6. Raluca pare a avea, în turul secund, o sarcină ceva mai ușoară, adversara ei fiind estoniana Maret Ani. FOTBAL Turneu final al CE de juniori la Bucureşti Comitetul Executiv al UEFA a hotărât să încredinţeze României organizarea turneului final al Campionatului European de juniori U-19, din anul 2011. Finala turneului se va juca pe noul Stadion Naţional, aflat în construcţie, care va fi terminat anul viitor. Reamintim că în luna ianuarie a.c., UEFA a hotărât, de asemenea, ca finala ediţiei 2011-2012 a Cupei UEFA (UEFA Europa League) să aibă loc pe Stadionul Naţional. BIATLON Din nou Björdalen Norvegianul Ole Einar Björdalen tinde să devină o legendă. După două medalii de aur la sprint şi pursuite, norvegianul a câştigat, parcă fără probleme, şi proba de 20 de kilometri. Deşi nu a tras excepţional, făcând trei (!) tururi de penalizare, deplasarea lui formidabilă pe schiuri i-a adus cel de-al 13-lea titlu de campion mondial al carierei, performanţă pe care n-a mai realizat-o nimeni. De subliniat locul 3, ocupat de croatul Jakov Fak (foto), un biatlonist destul de puţin cunoscut care-şi datorează performanţa, în primul rând, faptului că a tras excepţional, ratând o singură ţintă din cele 20 pe care le-a avut de doborât. Clasament: 1. Ole Einar Björdalen 52’ 28” 00; 2. Christoph Stephan (Germania) 52' 42” 01; 3. Jakov Fak (Croaţia) 52’ 45” 00; ...65. Roland Gerbacea (România) 58’ 39” 02. Biatlonistul nostru a tras, din păcate, destul de slab, trebuind să execute nu mai puţin de 5 tururi de penalizare. HANDBAL Rulmentul le poate pierde pe Neagu şi Vizitiu Comisia de soluţionare a memoriilor din cadrul Federaţiei Internaţionale de Handbal a luat în discuţie, marţi, plângerea jucătoarelor Cristina Neagu şi Patricia Vizitiu de la Rulmentul Braşov, care nu şi-au mai primit drepturile cuvenite de 7 luni. Clubul braşovean a fost somat să achite datoriile faţă de jucătoare, în caz contrar acestea urmând a deveni libere de contract. Este cel puţin ciudată situaţia de la Braşov, de vreme ce patronul Teodor Florescu nu-şi plăteşte cea mai bună jucătoare din lot. Nu e de mirare că în ultimele partide Neagu n-a mai dat randamentul de altă dată. Cât despre Patricia Vizitiu (foto), cea mai promiţătoare tânără speranţă a handbalului românesc, omiterea ei de la plată e şi mai gravă, tânăra jucătoare fiind accidentată o bună bucată de vreme. Dacă atunci când te accidentezi, pe terenul de joc, nu mai ești plătit, de ce să mai rămâi la un asemenea club? Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU HOCHEI PE GHEAŢĂ Victorii ciocane în cadrul turneului final al Campionatului Naţional de hochei pe gheaţă au avut loc pe patinoarul din Miercurea-Ciuc două partide, ambele terminate cu victoria echipelor din reşedinţa judeţului. Deşi s-a prezentat cu multe rezerve, Sport Club Miercurea-Ciuc a reuşit să obţină victoria în confruntarea cu Steaua Bucureşti, cu scorul de 7-6 (2-2, 3-0, 2-4), în celălalt meci, Hochei Club Miercurea-Ciuc - MSC Fenestela 68 Braşov 6-3 (1-0, 2-1, 3-2). Clasament Programul sfârşitului de săptămână, vineri, ora 16.30: Fenestela - Steaua: sâmbătă, ora 17,30: Hochei Club - Sport Club. 1. HC M.Ciuc 14 101 2 1 68-37 34 2. Sport Club 148 2 1 3 63-41 29 3. Steaua 144 0 1 9 55-63 13 4. Fenestela 142 f O 1 135-808 ŞAH Meciul pentru titlul de challenger La Sofia a început, marţi, meciul dintre ex-campionul mondial, bulgarul Veselin Topalov, şi fostul pretendent la titlul mondial, americanul de origine tătară Gata Kamsky (foto). Câştigătorul va deveni challenger-ul lui Viswanathan Anand la titlul de campion mondial. Prima partidă, în care Topalov a avut piesele albe, s-a terminat remiză la mutarea 36. Premiile totale se ridică la 250.000 dolari, fiecare jucător urmând a primit câte 100.000 dolari, restul de 50.000 mergând la FIDE. Meciul se va disputa pe durata a 8 partide.