Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2010 (Anul 22, nr. 5027-5092)

2010-07-29 / nr. 5047

• Pagina a 2-a • 29 iulie 2010 • Informația Liga Campionilor, un egal norocos ! Unirea Urziceni - Zenit Sankt Petersburg 0-0 In cadrul turului 3 preliminar al Ligii Campionilor, vicecampioana României, Unirea Urziceni, a întâlnit puternica formaţie Zenit Sankt Petersburg, fostă câştigătoare a Cupei UEFA, liderul detaşat din campionatul Rusiei. Antrenorul Unirii, Ronny Levi, a stabilit ca strategie de joc menţinerea scorului alb până la pauză şi încercarea de a câştiga, măcar la limită, în repriza a 2-a. Planul antrenorului a fost dat peste cap nu de adversari, ci de Răzvan Pădureţu, care n-a găsit ceva mai bun de făcut decât lovirea unui adversar fără balon, ceea ce i-a adus eliminarea încă din minutul 40. în atari condiţii, Unirea a fost obligată să se apere „pe baricade” întreaga repriză secundă. în condiţiile concrete ale jocului rezultatul de 0-0 este unul bun pentru Unirea, un eventual meci egal cu goluri, săptămâna viitoare la Sankt Petersburg, ar fi suficient pentru calificare. Dar va fi extrem de dificil, întrucât există o diferenţă evidentă de valoare între cele două formaţii. Asta şi pentru că din cele 15 milioane de euro, câştigaţi anul trecut din participarea în grupele Ligii Campionilor, nu s-a folosit aproape nimic pentru fortificarea lotului. Nici măcar Tiberiu Bălan şi Dacian Varga nu au fost reţinuţi în lot, în atari condiţii, şansele nu pot fi foarte mari de oricâtă abnegaţie ar da dovadă jucătorii. Alte rezultate din turul 111 preliminar al LC: OmoniaNicosia - RB Salzburg 1-1, Dinamo Kiev - Gent 3-0, Litex Loveci - Zilina 1-1, Sparta Praga - Lech Poznan 1-0, TNS (Țara Galilor) - Anderlecht Bruxelles 1-3. Europa League TSKA Sofia - Clintonville 3-0 în această seară 2 formaţii româneşti vor susţine partide în turul III preliminar al Europa League. FC Timişoara va întâlni, de la ora 19,00, în deplasare, echipa finlandeză MyPa. Dinamo Bucureşti va juca, de la ora 21.00, cu croaţii de la Hajduk Split. Partida va fi transmisă pe Pro TV. Alte meciuri din această fază a competiţiei: Beroe Stara Zagora (Bulgaria) - Rapid Viena (Austria), Inter Turku (Finlanda) - AAS Gent (Belgia), Ruch Chorzow (Polonia) - Rapid Viena (Austria), Molde (Norvegia) - VfB Stuttgart (Germania), FC Utrecht (Olanda) - FC Lucerna (Elveţia), Kalmar (Suedia) - Levski Sofia (Bulgaria), Maccabi Haifa (Israel) —Dinamo Minsk (Belarus), Galatasaray Istanbul (Turcia) - OFK Belgrad (Serbia), Olympiakos Pireu (Grecia) - Maccabi Tel Aviv (Israel), Sturm Graz (Austria) - Dinamo Tbilisi (Georgia), Shamrock Rovers (Irlanda) - Juventus Torino (Italia), Buducnost Podgorica (Muntenegru) - Brandby (Danemarca). Campionatele Europene de la Barcelona La Barcelona au început, în faţa unor tribune cam goale, Campionatele Europene de atletism, la care sunt prezenţi şi 33 de sportivi români. Patru din reprezentanţii noştri au obţinut calificarea în finale sau în semifinale. Marian Oprea, cu o săritură de 17,03 m la triplu, a câştigat Grupa B şi s-a calificat în finală după o singură săritură. Nicoleta Grasu a obţinut, cu o aruncare de 62,10 m la disc, calificarea în finală de pe prima poziţie, fiind una din favoritele probei. Angela Moroşanu (foto) s-a impus, la 400 m, cu timpul de 55” 11, în Grupa a 4-a, reuşind accesul în semifinale. Surpriza plăcută a zilei, pentru delegaţia română, a fost Cătălin Câmpeanu (foto), care a alergat 400 m în 46,17 şi a acces, la rândul său, în semifinale. Au ratat calificarea în finală Cornelia Deiac şi Viorica Ţigău la lungime, Maria Negoiţă şi Felicia Moldovan Ţilea la suliţă, Mihai Donisan la săritura în înălţime. Campionii europeni ai zilei: 20 km marş: 1. Stanislav Emelianov (Rusia) lh 20’ 10”; 2. Alex Schwazer (Italia); ...15. Silviu Casandra (România) lh 24’ 51”. Greutate feminin: 1. Nadzeya Ostapciuk (Belarus) 20.48 m; 2. Natallia Mihnevici (Belarus) 19,53 m; 3. Anna Avdeeva (Rusia) 19,39 m; 10.000m: 1. Mohamed Farrah (Marea Britanie) 28’ 24” 99; 2. Chris Thompson (Marea Brit.) 28’ 27” 33; 3. Danielle Meucci (Italia) 28’ 27” 33. Campionatul European de juniori U-19 în finala Campionatului European de juniori U-19 se vor întâlni, la sfârşitul săptămânii, formaţiile care au cumulat majoritatea pronosticurilor: Spania datorită jocului prestat, Franţa în calitate de gazdă. Iată rezultatele marcatorii din semifinale: Spania-Anglia 3-1 (2-1). Au marcat Pacheco 12, Keko 34, Canales 57 - Rostock 37. O partidă în care ibericii au fost clar mai buni, echipa etalând acelaşi joc subtil de pase ca şi reprezentativa mare, campioană europeană şi mondială. Franţa - Croaţia 2-1 (1-1). Au înscris Kakuta 37, Bakambu 83 - Ademi 4. Victorie meritată, dar obţinută cu mare trudă de Franţa, care s-a văzut condusă când abia începuse jocul. Maradona - out Comitetul Executiv al Federaţiei argentiniene de fotbal a hotărât, în unanimitate, despărţirea de Diego Maradona (foto), din calitatea acestuia de selecţioner al echipei naţionale. De fapt, cei din conducerea Federaţiei au recurs la un subterfugiu pentru a nu-i prelungit contractul „Butoiaşului”, i-au cerut renunţarea la 7 din cei 17 membri ai staff-ului supradimensionat pe care Maradona îl pusese pe picioare. Aşa cum anticipa Federaţia, Maradona a părăsit naţionala, aşa că forul fotbalistic de la Buenos Aires este în căutarea febrilă a unui selecţioner. Timpul e scurt, având în vedere că peste 2 ani Argentina va găzdui Copa America şi necâştigarea ei ar echivala cu un afront naţional. Maradona a stabilit mai multe recorduri şi mai multe premiere: a avut cel mai scurt mandat, un an şi 7 luni, la naţionala Argentinei, din ultima jumătate de secol, a fost la o repriză de ratarea calificării la Campionatul Mondial; a înregistrat cea mai catastrofică înfrângere -1 -6 cu Venezuelaîntr-un meci oficial, din istoria Argentinei; a contabilizat cea mai severă înfrângere, 0-4 cu Germania, la un turneu final al CM. Cu toate acestea, destui argentinieni regretă plecarea lui Maradona, el fiind considerat un fel de vrăjitor care poate face minuni chiar dacă, ca antrenor, n-a făcut mare lucru la nici una din echipele pe care le-a „antrenat”. Blanc îi vrea pe Ribery şi Benzema într-un interviu acordat ziarului „Le Parizien - Aujourd’hui en France”, selecţionerul naţionalei franceze, Laurent Blanc, a lăsat să se înţeleagă că îi va chema la naţională pe Frank Ribery şi Karim Benzema (foto) înainte de terminarea scandalului Zahia. Este vorba de implicarea celor doi într-o anchetă legată de relaţii cu prostituate minore la o aşa-zisă cafenea din Paris. Apropo de această chestiune, Blanc a spus: „Anchetele judiciare pot fi foarte lungi. Eu am la dispoziţie numai 2 ani şi Ribery sau Benzema sunt indispensabili echipei naţionale”. Declaraţia selecţionerului se bate cap în cap cu luările de poziţie ale ministrului sportului, Roselyne Bachelot, şi a secretarului de stat la acelaşi minister care declaraseră că cei doi fotbalişti nu pot face parte din naţională până la terminarea anchetei. Scor record In prima zi a turneului de Cupă Mondială de la Oradea, formaţia României a învins reprezentativa similară a Iranului cu un scor record: 26-1! Cele mai multe goluri pentru România au fost marcate de Georgescu - 5. Din grupa României mai fac parte puternicele formaţii ale Australiei și Spaniei. Rezultatul dintre cele două formații a fost 9-7 pentru Spania, vicecampioană mondială „en titre’’. locul 13 Echipa feminină de tineret a României a câştigat Grupa 13-16 din cadrul Campionatului European U-20, desfăşurat în Letonia, la Liepaja, în penultimul meci din grupă, România a învins cu 80-53 formaţia Suediei, iar în ultima întâlnire a cedat, scor 68-75, în faţa Germaniei, în urma acestor rezultate, clasamentul final al grupei arată astfel: 1. România 11; 2. Germania 10; 3. Suedia 9; 4. Bulgaria 6. Cele mai eficace jucătoare din echipa României au fost Cristina Bigică (foto), Eli Pavel şi Flavia Ferenczi. Echipele Suediei şi Bulgariei au retrogradat în Divizia a II-a. Titlul continental la această categorie de vârstă a revenit Rusiei, care a învins cu scorul de 75-74 echipa Spaniei, iar în finala mică Letonia a întrecut cu 53-49 Franţa. Adversarele echipelor româneşti La Viena a avut loc tragerea la sorţi a partidelor din cupele europene la handbal masculin şi feminin. Formaţiile româneşti prezente în urne au avut şansă, întâlnind în general adversari care nu le pot pune mari probleme. Iată tabloul acestor întâlniri: Masculin Cupa Cupelor, turul III: UCM Reşiţa - Wisla Plock (Polonia); Cupa Challenge, turul III: Iniţia Hasselt (Belgia) - Ştiinţa Bacău şi SL Benfica Lisabona (Portugalia) - Steaua Bucureşti; Cupa EHF: Energia Lignitul Tg. Jiu - o echipă clasată pe locul secund în turneul de calificare pentru grupele Ligii Campionilor. Feminin Cupa Cupelor, turul III: Tomis Constanţa - Madeira AD (Portugalia) sau SPE Strovolos (Cipru). Cupa EHF, turul III: HC Zalău - HB Dudelange (Luxemburg) şi Femina Vise (Belgia) — Dunărea Brăila. Pagină realizată de ŞTEFAN DANCIU