Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2013 (Anul 25, nr. 5626-5664)

2013-07-02 / nr. 5626

• Pagina a 2-a • 2 iulie 2013 • Informația HIUF9&l91 OLEI Adina în şasele de bază Voleibalista harghiteană Adina Salaoru (foto, nr. 12) a fost componentă a şaselui de bază al României în meciurile câştigate cu Ungaria (3-0), Bulgaria (3-2) şi Turcia (3-1) în cadrul turneului pentru Liga Europei, găzduit de Sala Sporturilor din Craiova. Adina a realizat, în cele 3 meciuri, 26 de puncte, ocupând unul din primele 3 locuri în cadrul echipei, din punctul de vedere al eficacităţii. Alte rezultate de la Craiova: Turcia - Bulgaria 3-2, Turcia - Ungaria 3-1, Bulgaria - Ungaria 3-1. Clasamentul Grupei A, după 3 turnee: 1. Bulgaria 18; 2. România 16; 3. Turcia 12; 4. Ungaria 8. Antrenorii formaţiei române sunt Marian Constantin şi Rareş Puni. în Grupa B, situaţia, după 3 turnee, este următoarea: 1. Belgia 23 p. (calificată pentru final four); 2. Germania 19; 3. Serbia 12; 4. Israel 0. BASCHET Echipa feminină a Spaniei a cucerit titlul european în competiţia desfăşurată în Franţa. în finală, ibericele au întrecut, la un singur punct, 70-69, gazda competiţiei, Franţa, vicecampioană olimpică. Americana naturalizată, Sancho Lyttle (foto), împreună cu Alba Torrens, au marcat 40 din cele 70 de puncte ale spaniolelor, în timp ce Sandrine Gruda a înscris 25 de puncte pentru Franţa. Spania - campioană europeană FOTBAL Cupa Confederaţiilor Succes de necontestat al Braziliei în Cupa Confederaţiilor, în ultimul act al competiţiei, găzduit de Stadionul Maracana din Rio de Janeiro, fotbaliştii cariocas impunându-se cu 3-0 (2-0), prin golurile marcate de Fred, min. 2,48 şi Neymar, 44, în faţa Spaniei, campioană mondială şi europeană. în min. 68, spaniolul Pique a fost eliminat uşor de către arbitrul olandez Bjom Kuipers. în finala mică, Italia şi Uruguay au terminat la egalitate, 2-2, italienii intrând în posesia medaliilor de bronz, întrucât au câştigat cu 3-2 la penalty-uri. Golgheterul competiţiei a fost declarat spaniolul Francesco Torres, care a marcat 5 goluri, la fel ca brazilianul Fred, dar din mai puţine minute jucate. Cel mai bun jucător al competiţiei a fost Neymar (foto), iar cel mai bun portar brazilianul Giulio Cesar. TENIS Horia Tecău a rămas singurul român, din concursul seniorilor, care „ţine sus drapelul” la turneul de mare şlem de la Wimbledon. Făcând cuplu cu belarusul Max Mimâi, cei doi au ajuns în turul III al probei de dublu masculin, după ce în turul secund au eliminat cuplul Chris Guccione - Samuel Groth în 4 seturi şi vor întâlni, în etapa următoare, perechea Marcelo Melo - Ivan Dódig. Datorită unui număr nemaiîntâlnit de abandonuri, atât la masculin, cât şi la feminin, în optimi au pătruns nume neaşteptate: australianul Bernard Tomic, croatul Ivan Dódig, polonezii Lukasz Kubot şi Jerzy Janowicz, francezii Adrian Mannarino şi Kenny De Schepper. Nici la feminin nu lipsesc surprizele, printre cele ajunse în optimi fiind: Laura Robson (Marea Britanie), Tsvetana Pironkova (Bulgaria), Karin Knapp (Italia). Tecău - în turul III FORMULA 1 Cursă cu Marele Premiu al Marii Britanii, disputat la Silverstone, a fost unul cu peripeţii, cursa fiind foarte aproape de a fi oprită datorită spargerii, în serie, a cauciucurilor. Mai mulţi piloţi au cerut să se ia măsuri, întrucât situaţia a devenit periculoasă pentru piloţi, fără a mai vorbi că se denaturează ierarhia reală a cursei. Victoria a revenit germanului Nico Rosberg (foto) (Mercedes), în condiţiile în care liderul mondial, Sebastian Vettel, a abandonat datorită unor probleme mecanice. Pe locul secund, australianul Mark Webber (Red Bull), iar pe 3 spaniolul Fernando Alonso (Ferrari). Clasamentul general al piloţilor: 1. S. Vettel (Germania, Red Bull) 132 p.; 2. F. Alonso 111; 3. Kimi Raikkonent (Finlanda, Lotus) 98; 4. Lewis Hamilton (Marea Britanie, Mercedes) peripeţii 89; 5. Mark Webber 87. Clasamentul constructorilor: 1. Red Bull 219; 2. Mercedes 171; 3. Ferrari 168; 4. Lotus 124; 5. Force India 59. CICLISM Turul României Cea de-a 50-a ediţie a Turului României la ciclism a luat startul, în acest an, de la Marghita, judeţul Bihor, urmând ca cei 120 de ciclişti, aparţinând unui număr de 13 echipe, să parcurgă 1.033 km în 6 etape. Prologul de 14,3 km a revenit echipei ucrainene Rolls Cycling Team, primul dintre componenții formației, Mihailo Kononenko (foto), îmbrăcând tricoul galben al cursei. Echipa harghiteană Tușnad Cycling Team s-a clasat pe locul secund. Pagină realizată de STEFAN DANCIU -stef_dan21@yahoo.com HANDBAL Tragerea la sorţi a grupelor LC în urma tragerii la sorţi a grupelor preliminare ale Ligii Campionilor la handbal masculin, formaţia HCM Constanţa, campioana României, a fost repartizată în Grupa preliminară 4, alături de echipele FC Port Vitalis (Portgalia), Elverum Handball (Norvegia) și HV Kras Volendam (Olanda). Prima clasată se califică în grupa principală. Turul Franţei Cea mai importantă competiţie de şosea din lume şi cea mai dificilă - Turul Franţei, a ajuns la cifra 100. Ediţia jubiliară a luat startul, sâmbătă, din Corsica. Etapa 1, Porto-Vechio - Bastia, a numărat 213 km şi a revenit germanului Marcel Kittel (Argos). Doi dintre favoriţii competiţiei, spaniolul Alberto Contador şi slovacul Peter Sagan, au căzut, dar nu au abandonat. Etapa a 2-a, Bastia-Ajaccio, 156 km, a fost câştigată de belgianul Jan Bakelants (foto) (Radio Shak), un ilustru necunoscut. Belgianul este purtătorul tricoului galben, de lider al Turului, urmat de scoțianul David Miller (Garmin) și francezul Julien Simon (Sojasun), ambii la o secundă.