Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2015 (Anul 27, nr. 5925-5964)

2015-09-16 / nr. 5958

www.informatiahr.ro Redacția: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVII. Nr. 5958 MIERCURI, 16 SEPTEMBRIE 2015* Biserica Ortodoxă din Estul Transilvaniei după al Doilea Război Mondial (I) - pagina a 2-a - Exerciţii demonstrative şi Cupa Presei la tir - în pagina a 5-a - MBBBBHBnHHBHHmWHHnHnüB ■ □in nou amânare în procesul preşedintelui CJ Harghita □ Poliţia nu are combustibil pentru a aduce un inculpat de la Iaşi la Miercurea-Ciuc Tribunalul Harghita a amânat, ieri, procesul în care preşedintele Consiliului Judeţean, Borboly Csaba, alături de alte 12 persoane, este acuzat de DNA de acte asimilate celor de corupţie, unul dintre motive fiind acela că un inculpat nu a putut fi adus la instanţă întrucât Poliţia a susţinut că nu dispune de combustibil pentru transportul acestuia. La termenul de marţi ar fi trebuit să fie prezent la şedinţa de judecată şi inculpatul Daniel Cristian Mandache, din Iaşi, care şi-a recunoscut vina şi în cazul căruia instanţa a dispus aducerea cu mandat, întrucât acesta a motivat că nu are bani de deplasare. Cu toate acestea, Daniel Cristian Mandache nu a fost adus la Miercurea-Ciuc, poliţistul care ar fi trebuit să execute mandatul susţinând, în scris, că Poliţia nu dispune continuare în pag. a 3-a Lista proiectelor finanţate în cadrul programului: „Protecţia monumentelor istorice"-pe 2015 Consiliul Judeţean Harghita a aprobat suma de 300.000 lei pentru derularea proiectului de protecţie a monumentelor istorice pe anul 2015. Până la termenul de depunere a solicitărilor - 30 iunie 2015 - la registratura generală a județului Harghita au fost depuse 24 de solicitări, continuare în pag. a 6-a Tőkés a fost ales în fruntea comisiei de iniţiativă legislativă cetăţenească pentru promovarea în Parlamentul României a statutului de autonomie a ţinutului secuiesc . Liderul Consiliului Naţional al Maghiarilor din Transilvania (CNMT), Tőkés László, a fost ales luni, la Târgu-Mureş, în fruntea comisiei de iniţiativă legislativă cetăţenească pentru promovarea în Parlamentul României a statutului de autonomie a ţinutului secuiesc, în baza unei colaborări cu Consiliul Naţional Secuiesc (CNS). Acesta a spus că priveşte cu îngrijorare faptul că UDMR nu şi-a îndeplinit promisiunile privind elaborarea și înaintarea în Parlamentul României a proiectului de lege continuare în pag. a 6-a Oameni, locuri, întâmplări Unde trăiesc 5.000 de prepeliţe cu buletin de Harghita? Preţ: 1 leu Bruxelles: E nevoie de o strategie amplă în privinţa imigranţilor Viceprim-ministrul pentru Securitate Naţională, ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea, a prezentat la reuniunea extraordinară a Consiliului Justiţie şi Afaceri Interne (JAI), care a avut loc la Bruxelles, mandatul încredinţat de preşedintele României şi de premier. Vicepremierul a arătat că, potrivit mandatului, România va participa la mecanismul de relocare, prin preluarea unui număr de 1.705 solicitanţi de azil din Italia şi Grecia, precum şi a încă 80 de persoane din afara Uniunii Europene şi nu este de acord cu impunerea unor cote obligatorii de către Comisia Europeană. în intervenţia sa, vicepremierul Gabriel Oprea a declarat că România susţine nevoia unei abordări comune a problemei migraţiei, cu care se confruntă unele state europene, apreciind ca necesară coerența cu orientările strategice date de Consiliul European continuare în pag. a 3-a