Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2017 (Anul 29, nr. 6224-6261)

2017-09-19 / nr. 6256

KijO.y Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIX. Nr. 6256 MARŢI, 19 SEPTEMBRIE 2017 Din ce în ce mai mulţi turişti aleg Borsecul în pagina a 5-a Dorin Male: „Acum câţi angajaţi fără forme sunt - se înmulţesc cu 20.000 şi am dat amenda" în pagina a 4-a în perioada 20-27 septembrie. Se realizează pregătirea sistemului public de distribuţie a energiei termice în Miercurea-Ciuc în pagina a 3-a Corbu. Duminică, 17 septembrie 2017, balmoşul, acest aşa-zis „tort al ciobanului”, a fost, cu adevărat, la el acasă în comuna Corbu din nordul judeţului Harghita, pentru că ciobani cu experienţă din localitate au coborât de pe păşunile din Arsuri, Valea Corbului, Balaju, Tinoave, Barasău-Pârlitură, Făgeţel- Valea Seacă, unde au îngrijit animalele în vara acestui an. Nicolae Ciucanu, Nicolae Zaiţ, Ghiorghe Ţepeluş şi Gheorghe Miron din Corbu, cărora li s-au adăugat Mircea Oprea din Borsec şi Gheorghe Rugină din Tulgheş, s-au întrecut pe ei înşişi în prepararea balmoşului, care a fost oferit gratuit tuturor participanţilor la manifestarea artistico-gastronomică „Balmoşul la el acasă”, care se pare că în comuna Corbu devine o tradiţională sărbătoare anuală de toamnă. Fermierii amintiţi au venit la manifestare, pe lângă ceaunele mari, cu cele mai bune ingrediente pentru prepararea balmoşului, respectiv tântuit (un fel de zer gras, stors din caşul închegat, după ce se zdrobeşte manual), brânză gustoasă dospită, făină de mălai şi altele, dar şi cu multă muncă, pentru că, aşa cum spunea unul dintre fermieri, cu cât balmoşul este învârtit mai mult, cu atât este mai gustos, continuare în pag. 4-a „Balmoşul la el acasă" . fe?! Autorităţile mureşene trebuie să acţioneze aşa pentru revenirea în proprietatea statului sau a administraţiei locale a clădirilor Colegiului Unirea □ Aşa cum Informaţia Harghitei a susţinut demult şi de multe ori, imobilele în care funcţionează Colegiul Naţional „Unirea” din Târgu Mureş au fost retrocedate ilegal, iar scandalurile iniţiate de Biserica Catolică şi de UDMR în jurul acestora sunt provocări calificate Scrisoare deschisă Constituţia României nu va mai avea nici un suport practic, fiind anulată de acest proiect propus de UDMR □ Sunt şi acum primari în judeţele Covasna, Harghita şi Mureş, care au suspendat caracterul oficial al limbii române, înlocuind-o cu limba maghiară într-o Scrisoare deschisă adresată Preşedinţiei României, Guvernului şi Parlamentului României, precum şi Curţii Constituţionale, mai multe organizaţii non-guvernamentale din Transilvania afirmă că, cităm, „în calitate de cetăţeni conştienţi şi responsabili ai României, de apărători ai valorilor naţionale, ai limbii române, ai Constituţiei României, vă atragem respectuos atenţia că presiunile UDMR din ultimul timp, susţinute şi de persoane malefice ale politicii româneşti, sunt un atentat fără precedent asemănător celui din timpul Dictatului de la Viena (1940-1944) împotriva statului naţional, unitar şi suveran român, continuare în pag. a 3-a Preţ: 1 leu Tzimmmmmmm Importăm şi multiplicăm... □ Când fac această afirmaţie, am în vedere cartofii de sămânţă folosiţi acum în Harghita □ Judeţ care, nu cu foarte mulţi ani în urmă, era recunoscut în ţară prin cercetătorii lui, creatori de soiuri, şi prin ceea ce producătorii reuşeau să valorifice fără probleme în pagina a 2-a