Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2017 (Anul 29, nr. 6224-6261)

2017-07-07 / nr. 6226

• Pagina a 8-a • 7 iulie 2017 • CICLISM Turul Franţei . Etapa a 4-a a Turului Franţei, desfăşurată între Mondorf-Les Bains şi Vittel, 207,5 km, a avut două evenimente majore: după 11 ani, un sprinter francez câştigă o etapă, la sprint, iar apoi unul din favoriţii principali ai Turului, slovacul Peter Sagan (Bora), a fost eliminat din cursă după ce sosise al doilea, după Arnaud Démare (Francais Des Jeux). Motivul acestei sancţiuni, foarte rar întâlnite, a fost că, doar cu câţiva metri înainte de sosire, Sagan l-ar fi împins pe britanicul Mark Cavendish şi acesta a căzut, fiind nevoit să abandoneze datorită unei fracturi de claviculă. Etapa a 5-a, Vittel - La Planche de Belles Füles, 160,5 km, prima cu profil montan, a revenit italianului Fabio Aru (foto) (Astana), care s-a detaşat cu câţiva kilometri înainte de sosire. Al doilea a fost irlandezul Daniel Martin (Quick- Step), iar al treilea britanicul Chris Froome (Sky), câştigătorul de anul trecut şi care, la sfârşitul etapei, a îmbrăcat tricoul galben de lider al Turului. Pe care intenţionează să-l păstreze, probabil, până la Paris! TENIS Dacă turul I al Turneului de mare şlem de la Wimbledon era suprapopulat cu români, turul secund i-a trimis acasă pe majoritatea. Câştigători, în urmă cu 2 ani, ai marelui turneu, Horia Tecău şi Jean-Julien Rojer au părăsit competiţia chiar din primul tur, la fel ca Mergea sau ca Marius Copil, care, la dublu, a făcut pereche cu spaniolul Fernando Verdasco. După ce a acces în turul secund, credeam că Irina Begu ştie, în sfârşit, cum să-şi pună în valoare calităţile fizice şi tehnice, care nu-i lipsesc. Dar, deşi putea să încheie meciul cu croata Ana Konjuh în 2 seturi, Begu a ratat o calificare care ar fi pus-o într-o poziţie extrem de favorabilă. Simona Halep a reuşit să treacă în turul III, dar prestaţia din meciul cu necunoscuta braziliană Beatriz Haddad Maia nu îndreptăţeşte prea multe speranţe, cea care a condus jocul fiind braziliancă, însă, din fericire pentru Simona, a greşit mai mult decât ea, cu toate că nici Halep n-a excelat prin precizia jocului. Cealaltă româncă aflată încă pe tablou, Sorana Cîrstea, a jucat ieri, după închiderea ediţiei ziarului nostru, cu americanca Bethanie Mattek-Sands. Un incident cum nu s-a mai întâmplat la Wimbledon şi probabil nici în alte locuri: rusul Daniil Medvedev (foto), cel care-l eliminase pe Wawrinka în primul tur, era atât de furios văzând că pierde la belgianul anonim Ruben Bemelmans, încât a scos din buzunar nişte monede şi le-a aruncat la picioarele supervizorului meciului. Halep - în turul Turul Sibiului Miercuri s-a dat startul într-o nouă ediţie, a 7-a, a Turului Sibiului, competiţie care în acest an a adus la start nu mai puţin de 19 echipe, dintre care 3 Pro-Continentale şi 15 Continentale. Printre participante sunt două din România: o selecţionată naţională şi echipa continentală Tusnad Drag Cycling din Miercurea-Ciuc. Au venit formaţii din Italia - 4, SUA, Germania, Danemarca, Polonia, câte 2, Slovacia, Slovenia, Olanda, Luxemburg, Elveţia, câte 1. Echipa harghiteană are următoarea componenţă: Hugo Velasquez, Ruben Ramos, Lezica Facundo (toţi argentinieni), Leonid Krasnov (Rusia) şi László Péter (România). Despre această competiţie, preşedintele FRC, Eduard Novák, a spus: „Turul Sibiului este un eveniment frumos, organizat la cel mai înalt nivel. Gradul de dificultate este însă, momentan, unul ridicat pentru sportivii români. Pentru ei este totuşi o şansă unică să conştientizeze realitatea, în compania unor ciclişti de top din lume". Competiţia sibiană a avut un prolog, în centrul Sibiului, de 2,3 km şi va număra 4 etape, măsurând în total aproape 750 kilometri. La start au fost prezenţi 112 rutieri. Prologul, desfăşurat miercuri, a fost câştigat de italianul Andrea Palini (foto) (Androni Sidermec Bottecchia), care a îmbrăcat, astfel, primul tricou galben de lider al cursei. BASCHET România - grupă dificilă la CE Echipa feminină de baschet a României face parte din Grupa E a preliminariilor Campionatului European, feminin, al cărui turneu final va fi găzduit, în 2018, de Serbia şi Letonia. Componenţa Grupei E: Franţa, Slovenia, România, Finlanda. La ultimul turneu final, Franţa a devenit vicecampioană europeană, Slovenia a ocupat locul 14, iar România şi Finlanda nu au participat. Se califică la turneul final câştigătoarele celor 8 grupe preliminare, plus 6 echipe situate pe poziţia secundă, cărora li se vor adăuga Serbia şi Letonia. Informația H&V VisitOr FOTBAL Finala Supercupei României Eveniment inedit pentru botoşăneni: Supercupa României se va desfăşura în oraşul moldav duminică, 9 iulie, de la ora 21:00. După cum se ştie, protagonistele evenimentului sunt Viitorul Constanţa, campioana României în ediţia 2016- 2017 a Campionatului Național, și FC Voluntari, câștigătoarea Cupei. Liga Campionilor Rezultate din turul I preliminar al Ligii Campionilor: FC Santa Coloma (Andorra) - Alaskert (Armenia) 1-1 (în tur 0-1), Trepca 89 (Kosovo) - Vikingur 1-4 (în tur 1-2), FCI Tallin (Estonia) - Hibernians (Malta) 0-1 (în tur 0-1) , Europa FC (Gibraltar) - The New Saints (Țara Galilor) 1-3 (în tur 2-1), La Fiorita (San Marino) - Linfield (Irlanda de Nord) 0-0 (în tur 0-1), Balzan (Malta) - FC Videoton (Ungaria) 3-3 (în tur 0-2) . HANDBAL Robledo, la CSM Bucureşti Echipa masculină de handbal CSM Bucureşti a achiziţionat un jucător foarte important pentru noul sezon: spaniolul Antonio Garcia Robledo (foto), fost campion mondial cu formaţia ţării sale, fost jucător al Barcelonei, în vârstă de 33 de ani, Robledo a jucat la mai multe din cele mai puternice cluburi din Spania și din Europa: BM Granollers, Ademar Leon, Paris Saint- Germain, Pick Szeged, KIF Kolding. Durant, încă doi ani la Golden State Kevin Durant (foto), unul din jucătorii decisivi ai victoriei formaţiei Golden State Warriors Oakland în ultima ediţie a Campionatului Nord-American de Baschet (NBA), şi-a prelungit contractul cu formaţia din Bay Area, cu încă doi ani, urmând să încaseze pentru această perioadă 53 milioane de dolari. Probabil cei doi comentatori de limbă română a meciurilor din NBA sunt din nou disperaţi cum au fost şi atunci când Kevin a venit în Golf. Motivul? Durant ar fi făcut un act josnic părăsind pe Oklahoma City Thunder pentru Golden, întrucât, zic respectivii, „Aurarii” au devenit „prea puternici”?! Oarecum puţin obişnuit, cel care l-a convins pe Durant să meargă la Golden a fost Stephen Curry, de două ori MVP al sezonului, care i-a spus: „dacă rămâi la Thunder s-ar putea să câştigi un titlu şi la fel şi noi, dacă însă vii la Golden, vom câştiga multe titluri împreună”. Pagina realizată de Ştefan Danciu