Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2017 (Anul 29, nr. 6262-6297)

2017-11-22 / nr. 6284

Anul XXIX. Nr. 6284 Reprezentant al Asociaţiei Handicapaţilor Fizic din Harghita: Vreau să transmit un mesaj oamenilor de pe stradă - îi rog frumos să respecte locurile de parcare pentru persoane cu dizabilităţi în pagina a 2-a USR vede „începutul unui cutremur instituţional" în noul Cod administrativ propus de PSD în pagina a 2-a Specialiştii se aşteaptă la seisme puternice în 2018 Ieri, în Miercurea-Ciuc. Amplu exerciţiu de alarmare publică: aproximativ 2.200 de persoane au fost evacuate din patru instituţii publice □ Pe lângă simularea unui cutremur, tot ieri a avut loc şi un exerciţiu combinat de stingere a unui incendiu la un centru comercial Un amplu exerciţiu de alarmare publică a avut loc, ieri, în municipiul reşedinţă de judeţ, pentru verificarea modului de cunoaştere, organizare şi desfăşurare a activităţilor de înştiinţare, prealarmare, avertizare, alarmare şi evacuare în municipiul Miercurea-Ciuc, continuare în pag. a 4-c MIERCURI, 22 NOIEMBRIE 2017 E timpul să ne trezim... (II) Interviu cu academicianul prof. dr. Ioan Aurel Pop, rectorul Universităţii „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca ■ Minority Safe Pack este o iniţiativă maghiară sprijinită dar de Moscova, camuflată de un fel de ONG-uri declarate „internaţionale” şi „neutre” ■ „Noi suntem şi occidentali, şi orientali în acelaşi timp şi am putea fi o punte de unire a europenilor atât de diferiţi” ■ „Sărbătoarea Centenarului Marii Uniri nu tinde să ofenseze pe nimeni, ci vrea să onoreze poporul român şi România, în cadrul concertului european" ■ „România, sub forma ţărilor româneşti sau a Valahiilor sau a Româniilor (după expresia lui Nicolae Iorga), există încă din epoca etnogenezei, şi nu are nevoie de la nimeni de certificate de funcţionare” pag. a 3-a Preţ: 1 leu Consiliul Concurenţei analizează scumpirea accelerată a alimentelor; o posibilă cauză ar putea fi creşterea deficitului bugetar □ Producătorii susţin că preţul cărnii de porc şi de pasăre a scăzut la poarta fermei cu 30, respectiv 20% şi a crescut inexplicabil în magazine Consiliul Concurenţei a demarat o analiză, la sesizarea Ministerului Agriculturii, pentru a determina cauzele scumpirii accelerate a alimentelor în această lună, unul dintre posibilele motive fiind creşterea deficitului bugetar, care duce la majorarea importurilor şi pune presiune pe inflaţie, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, continuare în pag. a 5-a Gheorgheni-str. Nicolae Bălcescu, nr. 7. tel. 0742/134897 Cristuru Secuiesc - str. Kossuth Lajos, nr. 80/11. tel. 0747/837109 Miercurea-Ciuc - str. Petőfi Sándor, nr. 13, tel 0742/021 013 - str. Kossuth Lajos, nr. 22-24, tel. 0742/169 630 PNL Harghita s-a alăturat celorlalte filiale din ţară şi a - a protestat faţă de măsurile luate de actualul Guvern Câteva zeci de membri ai filialei PNL Harghita s-au adunat luni seara pe platoul din faţa Palatului Administrativ din Miercurea-Ciuc, protestând împotriva guvernării PSD. Protestul a ţinut doar câteva minute şi a început cu citirea rezumatului moţiunii de cenzură care a fost depusă săptămâna trecută în Parlament. După aceasta, protestatarii au mai stat puţin în piaţă, strigând lozinci împotriva PSD - „Jos, jos, jos, Guvernul mincinos” sau „PSD - ciuma roşie continuare în pag. a 4-a