Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2018 (Anul 30, nr. 6334-6366)

2018-04-20 / nr. 6340

informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infphrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6340 • VINERI, 20 APRILIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă Fotbal, Liga a li- a Programul etapei a 23-a în pagina a 2-a Sesiune de instruire a beneficiarilor PNIDR din judeţul Harghita Cine încalcă legea a fost, este şi va fi bun de plată □ Interlocutoare: Daniela Bortoş, consilier juridic superior în cadrul ITM Harghita în pagina a 5-a în pagina a 3-a VG/ Spitalul Judeţean de Urgenţă din Miercurea Ciuc, decorat cu Ordinul Meritul Sanitar", în grad de Comandor Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) din municipiul Miercurea Ciuc a fost decorat, marţi, de Preşedinţia României cu Ordinul „Meritul Sanitar”, în grad de Comandor, în semn de „apreciere pentru întreaga activitate de asistenţă medicală, precum şi pentru rezultatele obţinute în perfecţionarea actului medical”, continuare în pag. a 3-a lai f/ c/e DJ 125, doleanţa consiliului judeţean şi a locuitorilor din Ciucul de Sus, nu se poate realiza din fonduri europene mai repede de 1-2 ani □ în cadrul şedinţei Consiliului pentru Dezvoltare Regională, unde s-a discutat despre drumul judeţean, s-a avizat şi contractul de finanţare aferent proiectului „Startup HUB Centru” Cu ocazia şedinţei ordinare a forului decizional al Regiunii Centru, găzduită de Sândominic, s-a adus în discuţie şi problema drumului judeţean 125, cel care face legătura între E 578 şi oraşul Bălan. Astfel, Karda Róbert, primarul comunei Sândominic, spunea că speră să-i poată încuraja pe reprezentanţii consiliului judeţean să depună proiectul pentru reabilitarea drumului, pentru că acesta va fi benefic nu numai pentru Sândominic, ci şi pentru Bălan, pentru Dăneşti, Cârţa şi Tomeşti, continuare în pag. a 5-a Vitejii secui, isterizaţi de „năvala” islamiştilor îndată se face anul de la isteria în masă declanşată în preajma Rusaliilor catolice de oferta unor studenţi de a sprijini acţiunile de curăţenie de după pelerinaj. Pentru că unii dintre aceştia erau mahomedani, isteria declanşată de nişte panicarzi pe Internet i-a cuprins pe bravii secui care simţeau iminenţa atacului şi reacţionau mai abitir ca la invazia tătarilor. Iată însă că au scăpat cu bine de această grea încercare. Fără îndoială că, o dată cu trecerea timpului, de aici se va naşte o amplă legendă vitejească, aşa cum s-a născut pe marginea celebrei divizii secuieşti „care n-a fost învinsă niciodată” pentru că în fapt s-a retras continuu până a fost dezarmată de trupele române de la comandanţi până la ultimul soldat la 27 aprilie 1919 în zona Demecser-Tass-Szekeli-Ibrany. Divizia de secui s-a remarcat doar prin abuzurile, crimele şi atrocităţile împotriva populaţiei civile româneşti din zona ocupată, continuare în pag. a 5-a OPTIKA GUESS! Miercurea Ciuc - str. Petőfi Sándor, nr. 13, tel. 0742/021 013 - str. Kossuth Lajos, nr. 22-24, tel. 0742/169 630 Gheorgheni - str. Nicolae Balcescu, nr. 7, tel. 0742/134 897 Cristuru Secuiesc - str. Kossuth Lajos, nr. 80/11, tel. 0747/837 109 Fekete Endre (DAJ Harghita), despre Programul pentru stimularea creşterii porcilor din rase autohtone: „Am rămas fără pornire!" □ Unul dintre cele mai aşteptate programe guvernamentale derulate în sectorul agricol, prin care Ministerul Agriculturii s-a oferit să ajute fermierii să crească porci din rasele Bazna şi Mangaliţa, este compromis, anul acesta, în Harghita. Nici un procesator nu s-a înscris în program, în judeţ nu există centre de tăiere şi nici abator, iar contradicţiile din norma sanitarveterinară afectează derularea programului în pagina a 4-a