Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2018 (Anul 30, nr. 6367-6403)

2018-09-11 / nr. 6395

Mare sărbătoare în satul Livezi □ De sărbătoarea Naşterii Maicii Domnului - cunoscută ca Sfânta Maria Mică - prăznuită pe 8 septembrie, biserica din Livezi şi-a sărbătorit hramul. Solemnitatea acestei zile avea să fie întregită de inaugurarea noii case de cultură din localitate, ridicată în locul celei care a ars, în urmă cu cinci ani, până în temelii Chemarea tainică a credinţei i-a reunit, sâmbătă dimineaţă, pe livezeni la biserica din vatra satului, închinată Naşterii Maicii Domnului. Sătenii, devotaţi credinţei ortodoxe şi conştiinţei româneşti, au urcat dealul spre sfântul lăcaş, vechi de mai bine de un secol, care domină aşezarea la poarta cerului, atât de aproape de Dumnezeu. Preotul paroh Călin Pavel Suciu i-a poftit pe toţi la un popas duhovnicesc, la Sfânta Liturghie împlinită de un sobor de 8 preoţi. Şi toată suflarea rămasă în sat şi în putere i-a ascultat îndemnul. Unii şi-au scos de cu seară din lăzile de zestre frumosul port popular al românilor de la munte, migălit de femei cu răbdare şi dragoste în serile geroase de iarnă, la gura sobei. Căci Praznicul Naşterii Maicii Domnului este o sărbătoare însemnată, prima a anului bisericesc, care începe la 1 septembrie, hotarul astronomic între vară şi toamnă, vremea roadelor pământului. „înainte vreme eram mulţi aici, mai mult de 400 de familii, familii mari, cu mulţi copii. Se aduna lumea, rudele din toţi străinii, că mulţi au plecat din sat, iară fetele s-au căsătorit prin Răchitiş, prin Coşnea, la Făgeţel. Şi veneau cu familiile, se adunau pe la casele unde au copilărit, cu rudele, era lume multă, toţi îmbrăcaţi în port popular şi era frumos tare! w Iww kAjonijanu*i „Symphonie Jazz in Transylvania" - un turneu de excepţie în anul celebrării Centenarului: Elena Mîndru şi Orchestra Română de Tineret, într-un concert unic la Topliţa pagina a 8-a SRI susţine că nu a desfăşurat acte şi activităţi de urmărire penală în dosarul preşedintelui Consiliului Judeţean Harghita în pagina a 4-a Până săptămâna trecută, în judeţul Harghita se solicitaseră autorizaţii de intervenţie pentru 39 de urşi în pagina a 2-a ROMANIA 1918-2018 ! SĂRBĂTORIM ÎMPREUNĂ Isî . î . • . •• www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6395 • MARŢI, 11 SEPTEMBRIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă Ministrul Educaţiei Naţionale, prof. univ. Dr. Valentin Popa, a deschis noul an şcolar în Harghita □ Ministrul a participat la deschiderea festiva a noului ating două aspecte importante ale linei invitati a linieii egalitatea de şanse. Şi când mă gândesc la egalitatea de şanse, mă gândesc la elevi din mediul urban şi la elevi din mediul rural, la elevi aparţinând minorităţilor naţionale şi la elevi români ”, a declarat ministrul Valentin Popa La ora 08:30, ministrul Educaţiei Naţionale a vizitat mai multe clase, în care aveau să-şi ocupe locurile în bănci cei mai mici şcolari. S-a interesat, totodată, „de ce şcoala pierde copii?”, continuare în pag. a 5-a în cadrul acţiunilor dedicate Centenarului Marii Uniri. La Voşlăbeni, ceremonial de cinstire a Reginei Maria şi Armatei Române . Un ceremonial de cinstire a Reginei Maria şi Armatei Române a avut loc duminică după-amiază, în parcul mic din comuna Voşlăbeni. Evenimentul a fost organizat, după cum a spus primarul comunei, Mihail Tinea, în cadrul manifestărilor dedicate sărbătoririi în localitate a Centenarului Marii Uniri. Astfel, după intonarea Imnului Naţional, o slujbă de pomenire a Reginei Maria şi a ostaşilor Armatei Române a fost oficiată de preoţii parohi din Voşlăbeni şi Izvoru Mureşului (cele două localităţi care formează comuna Voşlăbeni), Claudiu Vasloban şi Ioan Bidaşcă, alături de părintele protopop pensionar Grigore Vizoli.