Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2018 (Anul 30, nr. 6367-6403)

2018-09-18 / nr. 6398

YNV 313 omivoßionata Mamă şi fiu, răniţi într-o explozie produsă de o improvizaţie la cazanul de ţuică . O femeie de 73 de ani şi fiul ei de 51 de ani au fost răniţi, duminică, în urma unei explozii produse într-o casă de locuit din satul Ciaracia, comuna Ciceu, în timp ce fierbeau ţuică. Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Oltul” al judeţului Harghita, cpt. Alina Ciobotariu, explozia a fost generată de scăpările de gaze de la o butelie, folosită la fierberea ţuicii, în cazan, şi a unui scurtcircuit electric la frigiderul din cameră, care a produs flama. In urma exploziei, fiul a suferit arsuri grave, pe o suprafaţă de aproximativ 50% din suprafaţa corpului, iar femeia pe 18% din corp, cele mai multe răni avându-le la nivelul feţei. Victimele au fost preluate de echipajele SAJ şi SMURD şi au fost transportate la Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea Ciuc. Explozia nu a fost urmată de incendiu şi nu a produs pagube materiale. (Şt.P.) £j£z,m www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6398 • MARŢI, 18 SEPTEMBRIE 2018 • Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă Activitatea Serviciului de îngrijire la domiciliu al Caritas, grav afectată de reducerea finanţărilor şi lipsa de personal □ Serviciul de îngrijire la domiciliu al Caritas Alba Iulia, o structură unică în Europa de Est, creată în urmă cu 25 de ani şi dezvoltată cu ajutorul unor proiecte complexe în domeniul asistenţei sociale, „a început să se dărâme”. Pentru prima oară, în acest an s-au redus, nu s-au mai înfiinţat posturi. „Mă doare că aceşti oameni (vârstnici singuri şi bolnavi - n.a.), care au nevoie de ajutorul comunităţii, sunt neglijaţi total de politicile sociale actuale”, acuză directorul Departamentului Socio-Medical al Caritas, Péter György Potrivit acestuia, principalele cauze sunt reducerea finanţărilor de la bugetul de stat şi lipsa de personal, mai mulţi angajaţi, atraşi de salariile de 3-4 ori mai mari din sistemul public sanitar, părăsind reţeaua. In aceste condiţii, activitatea de îngrijire la domiciliu a fost sistată în judeţele Alba şi Braşov şi redusă în Covasna, Harghita şi Mureş cu 46 de posturi doar în acest an. continuare în pag. a 4-a GENERAŢIA MARII UNIRI a Cei 100 de intelectuali români din judeţele Covasna şi Harghita cuprinşi în proiect (8) Gheorghe Dubleşiu (1875-1938), avocat, membru al Partidului Naţional Român, membru al ASTRA în Despărţământul Deva şi membru fondator şi pe viaţă al Despărţământului Hunedoara, delegat al colegiului electoral al cercului electoral Hunedoara la Marea Adunare Naţională din 1 Decembrie de la Alba Iulia, a fost prefect al judeţului Ciuc între anii 1919-1920 şi prefect al judeţului Hunedoara între anii 1922-1926. (Miercurea Ciuc) continuare în pag. a 3-aROMANIA 1918-2018 | SĂRBĂTORIM ÎMPREUNĂ Summitul Iniţiativei celor Trei Mări, lunia şi azi, la Bucureşti Preşedinţia României găzduieşte, ieri şi azi, cel de-al treilea Summit al Iniţiativei celor Trei Mări, eveniment la care participă nouă şefi de stat, doi preşedinţi de Parlamente naţionale, un prim-ministru şi un ministru al Afacerilor Externe, fiind organizat în Bucureşti şi un forum de afaceri. La summit sunt reprezentate, în calitate de parteneri ai Iniţiativei, Comisia Europeană, prin preşedintele Jean-Claude Juncker, Guvernul Statelor Unite ale Americii, prin secretarii Energiei, Rick Perry, şi al Germaniei, prin ministrul federal al Afacerilor Externe, Heiko Maas, precum şi instituţiile financiare europene şi internaţionale, prin preşedinţii Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, Sir Suma Chakrabarti, şi al Băncii Europene de Investiţii, Werner Hoyer. Banca Mondială va fi, de asemenea, reprezentată la lucrările summitului, continuare în pag. a 3-a Balmoş, purcel şi berbecuţ la proţap, muzică populară şi voie bună la Festivalul Balmoşul la el acasă Pentru a menţine tradiţiile culinare şi pentru a promova zona, de trei ani, pe Valea Bistricioarei, în comuna Corbu, se organizează la mijloc de septembrie Festivalul „Balmoşul la el acasă”. Duminică a fost a treia ediţie a festivalului care aduce laolaltă şefi de stâne, interpreţi de muzică populară, săteni şi multă voie bună. Primarul comunei Corbu, Romeo Ţepeş-Focşa, spunea că acest eveniment este realizat pentru promovarea tradiţiilor zonei şi menţinerea celor culinare. La Balmoşul la el acasă vin cei care au stâne pe timp de vară, la festival fiind prezentat balmoşul - produs tradiţional - dar şi produse specifice zonei, produse de la stână şi din gospodăria proprie, continuare în pag. a 5-a