Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2019 (Anul 31, nr. 6511-6548)

2019-08-02 / nr. 6525

ICOLIXiOTECA JUDEŢEANĂ IN JANOS www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Zece copii dispăruţi au fost găsiţi în 2019, în judeţ □ Două cazuri sunt nerezolvate de ani de zile, cel mai vechi fiind al Andreei Simona Simon, dispărută în urmă cu 14 ani Zece copii dispăruţi au fost găsiţi în acest an de poliţiştii harghiteni şi au fost reîncredinţaţi familiilor, doi copii fiind de negăsit de câţiva ani. Nouă dintre copiii găsiţi au dispărut în acest an, iar unul era dispărut de anul trecut. Conform purtătorului de cuvânt al IPJ Harghita, Gheorghe Filip, unii dintre ei au plecat voluntar de acasă, existând şi situaţii în care copii fug de la domiciliu întrucât le e teamă să nu fie pedepsiţi, întrucât au luat o notă proastă. Toţi cei zece copii pentru care existau sesizări de dispariţie au ajuns în familiile lor. ’ continuare în pag. a 3-a Anul XXXI. Nr. 6525 • VINERI, 2 AUGUST 2019 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Subcetate: Suprafaţa cultivată cu cartofi a scăzut, lăsând locul porumbului furajer, cultivat de cei care au ferme de animale în comună în pag. a 4-a de bacuri if ■* ’ 9 'tf# I ' t.A£sş» ■“ * Despre serviciile medicale paraclinice □ Care sunt specialităţile cuprinse în pachetul de bază în asistenţa ambulatorie, cum poate o persoană să beneficieze de aceste servicii şi cât s-a decontat anul trecut de către CAS Harghita După o pauză puţin mai îndelungată continuăm seria materialelor de prezentare a serviciilor medicale disponibile atât persoanelor asigurate în sistemul public, cât și a celor neasigurate, realizată cu sprijinul Casei de Asigurări de Sănătate Harghita, cu un alt subiect: serviciile medicale paraclinice. Pachetul de servicii medicale de bază în asistenţa medicală ambulatorie de specialitate pentru specialităţile paraclinice cuprinde: analiza de laborator (hematologie, biochimie serică şi urinară, imunologie, microbiologie); examinarea radiologică/imagistică (investigaţii de înaltă performanţă, cum sunt CT şi RMN, sau convenţionale, investigaţii cu radiaţii ionizate şi investigaţii neiradiante), explorări funcţionale şi medicina nucleară. Potrivit Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Harghita, persoanele asigurate au dreptul la investigaţii paraclinice decontate de către CAS Harghita numai pe baza biletelor de trimitere eliberate de medicul de familie sau de către medicul specialist aflat în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate, continuare în pag. a 2-a Ieri, la Topliţa. Dialog intens al primarilor şi antreprenorilor din zona de nord cu ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat □ Ştefan-Radu Oprea: în atenţie este recâştigarea pieţelor tradiţionale, unde produsele româneşti sunt încă cunoscute şi unde există mari oportunităţi Ieri, în sala de consiliu a Primăriei Topliţa a avut loc o întâlnire a dlui Ştefan- Radu Oprea, ministru pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, cu primari şi oameni de afaceri din zonă, cu reprezentanţi ai Prefecturii - întâlnire organizată de şi la iniţiativa lui Romeo Ţepeş- Focşa, preşedintele Organizaţiei Harghita a PSD şi primarul localităţii Corbu. Cum întâlnirea a survenit la puţin timp după încheierea preşedinţiei României la Consiliul Uniunii Europene, ministrul Mediului de Afaceri a reiterat pe scurt succesele în domeniu obţinute de ţara noastră concomitent cu închiderea celor 90 de dosare în numai câteva luni, fapt care „a repoziţionat România la Bruxelles, aşa cum trebuia şi merita de la început”. în acest context, la întâlnire s-a pus şi problema „cum valorificăm creşterea economică a României, cea mai mare din Uniunea Europeană după Malta” (ultima având însă o economie nesemnificativă la nivel european), ministrul Radu Oprea arătând că misiunile economice externe ale României sunt actualmente axate pe interesele mediului de afaceri din ţară, chiar în sens ofensiv, lucru care n-a fost înţeles întotdeauna la reala sa importanţă şi dimensiune. continuare în pag. a 5-a Voslăbeni. Proiecte în derulare ori care urmează să fie demarate în valoare de aproximativ 20 de milioane de lei □ Urmează să înceapă lucrările pentru realizarea sistemului de alimentare cu apă în localitate, în timp ce cele de extindere a reţelei de canalizare din comună se vor finaliza în acest an Una dintre cele mai importante investiţii pentru comuna Voşlăbeni urmează să înceapă în această lună. Este vorba despre înfiinţarea sistemului de alimentare cu apă în localităţile Voşlăbeni şi Izvoru Mureşului. De asemenea, tot în acest an se vor finaliza lucrările pentru extinderea reţelei de canalizare în localităţile Voşlăbeni şi Izvoru Mureşului, continuare în pag. a 4-a