Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2019 (Anul 31, nr. 6511-6548)

2019-09-17 / nr. 6543

Primarul Ciucului, obligat de instanţă să schimbe toate plăcuţele cu denumirile străzilor din municipiul reşedinţă de judeţ Tribunalul Bucureşti a admis acţiunea Asociaţiei Civice pentru Demnitate în Europa (ADEC), condusă de Dan Tanasă, obligându-l pe primarul UDMR din Miercurea Ciuc să înlocuiască toate plăcuțele cu denumirile străzilor de pe raza municipiului, continuare în pag. a 2-a Numărul medicilor care pleacă din ţară a scăzut de trei ori Medicii români par să se gândească de două ori acum înainte de a pleca din ţară. Asta după ce, începând cu luna martie a anului trecut, au primit salarii mai mari, unul dintre motivele invocate până acum pentru părăsirea sistemului de sănătate din ţara noastră. Dorinţa de a rămâne să profeseze în România se vede şi din datele Ministerului Sănătăţii. Dacă în luna martie a anului trecut, aproape 280 de medici îşi arătau interesul de a pleca din România şi au cerut eliberarea certificatelor care să le permită să lucreze în străinătate, la sfârşitul lui 2018 numărul lor era de aproape trei ori mai mic decât cel al medicilor care îşi doreau să plece la sfârşitul lui 2017. continuare în pag. a 2-a KÁJONI JÁNOS Traian Berbeceanu prezintă, la Bookfest Târgu Mureş, modul în care lucrează crima organizată din România □ Lansarea cărţii poliţistului va avea loc la Teatrul Naţional Târgu Mureş, sâmbătă, 21 septembrie, de la ora 13:00, iar Poliţistul Traian Berbeceanu, cel care a condus Brigada de Combatere a Criminalităţii Organizate Alba Iulia, îşi lansează, la Bookfest Târgu Mureş, bestseller-ul „Radiografia unei mârşăvii judiciare”, prin care arată modul în care lucrează crima organizată din România şi cum a ajuns să fie inculpat după ce a fost supranumit „Comisarul Cattani” pentm activitatea sa. „între coperţile acestei cărţi vă sunt dezvăluite modalităţile perfide şi ilegale prin care reprezentanţi ai unor instituţii judiciare şi-au dat mâna cu lideri ai crimei organizate, sprijiniţi fiind de lucrători ai serviciilor de informaţii, urmărind inculparea mea cu orice preţ pentru fapte imaginare şi înlăturarea mea de la conducerea Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Alba Iulia, continuare în pag. a 4-a . RADIOGRAFIA UNEI MÂRŞAVII JUDICIARE Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXI. Nr. 6543 • MARŢI, 17 SEPTEMBRIE 2019 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă cu Zilele culturii româneşti din Covasna şi Harghita, organizate cu prilejul împlinirii unui sfert de veac, de la înfiinţarea Episcopiei Ortodoxe O serie de manifestări de cultură şi spiritualitate românească, reunite sub genericul „Zilele culturii româneşti din judeţele Covasna şi Harghita”, se vor desfăşura în perioada 26 septembrie - 2 octombrie 2019, la Miercurea Ciuc, Sfântu Gheorghe, Covasna şi Izvoru Mureşului, cu prilejul aniversării a 25 de ani de la înfiinţarea Episcopiei Ortodoxe din cele două judeţe. Potrivit unui comunicat al Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei, săptămâna viitoare, în 26 şi 27 septembrie, în staţiunea Covasna va avea loc Sesiunea Naţională de Comunicări Ştiinţifice „Românii din sud-estul Transilvaniei. Istorie. Cultură. Civilizaţie”, ajunsă la cea de-a XXV-a ediţie, continuare în pag. a 5-a Un elev de zece □ Petru-Ioan Coja este singurul absolvent de gimnaziu din Harghita care a obţinut media zece la Evaluarea Naţională în acest an. Performanţele tânărului au fost premiate, ieri, la sediul Instituţiei Prefectului . Trebuie spus din capul locului că adolescentul ştie perfect ce îşi doreşte şi este un model de stăruinţă în a-şi pune în practică obiectivele pe care el însuşi şi le-a stabilit. Am fost curioşi să înţelegem ce sau cine l-a mobilizat şi răspunsul a venit fără întârziere. „Ştiam că pentru a obţine acest rezultat trebuie să încep să învăţ încă din clasele mici, continuare în pag. a 3-a