Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2019 (Anul 31, nr. 6511-6548)

2019-07-19 / nr. 6519

• Pagina a 8-a • 19 iulie 2019 • FOTBAL Probabil că Dan Petrescu le-a repetat jucătorilor săi de atâtea ori că, pentru calificare, este esenţial să nu primească gol, încât, avem impresia, aceştia au crezut că interdicţia se referă şi la adversari. Numai aşa se explică apatia fundaşilor centrali şi ai mijlocaşilor de acoperire ai clujenilor la acţiunea din min. 4 a kazahilor, când Murtazayev s-a dus nestingherit până aproape de careul de 16 m, de unde a şutat în plasă. în acel moment se părea că nu mai e nici o şansă de calificare, jucătorii CFR-ului au devenit mai dezinvolţi şi peste câteva minute a venit şi egalarea, urmată de preluarea conducerii pe preliminar tabela de marcaj. Jocul a continuat în nota de dominare clară a clujenilor, care au ratat ocazii rarisime, dar în min. 74 a venit şi al treilea gol, cel al calificării. Din păcate, pe măsură ce se apropia finalul, clujenii se retrăgeau tot mai mult spre propriul careu, pentru ca în final să se lase înghesuiţi toţi în suprafaţa de pedeapsă. Această tactică bizară, inspirată de banca tehnică judecând după schimbările făcute, era să-i coste calificarea, în minutul 94, Arlauskis parând un şut de la câţiva metri. La sfârşitul meciului, având în vedere şi marile şi multele ocazii ratate de clujeni, am rămas cu o mare nedumerire: de ce s-o fi speriat gazdele, în halul ăsta, de o echipă ca Astana? CFR Cluj-Napoca - FC Astana 3-1 (2-1). Au marcat Bilei Omrani (foto) 11, 26, 74 - Roman Murtazayev 4, în turul II preliminar, CFR va întâlni campioana Israelului, Maccabi Tel Aviv, primul meci urmând să aibă loc la Cluj, miercuri, 24 iulie, de la ora 21:00. CFR Cluj se califică în turul II Liga I Programul etapei a 2-a: Vineri, 19 iulie: Hermannstadt - Gaz Metan Mediaş (ora 18:00), Chindia Târgovişte - Viitorul Constanţa (21:00); Sâmbătă, 20 iulie: FC Botoşani - FC Voluntari (18:00), Academica Clinceni - CFR Cluj-Napoca (21:00); Duminică, 21 iulie: Politehnica Iaşi - Astra Giurgiu (18:00), Dinamo Bucureşti - Universitatea Craiova (21:00). Luni, 22 iulie: CSM Sf. Gheorghe-FCSB (21:00). Liga a ll-a S-a stabilit programul Ligii a Il-a la fotbal, competiţie care va începe în 3 august. Iată întâlnirile din prima etapă: Gloria Buzău - FC Miercurea Ciuc, Rapid Bucureşti - Farul Constanţa, Turris Oltul Turnu Măgurele - Pandurii Lignitul Tg. Jiu, Poli ASU Timişoara - CS Mioveni, CSM Reşiţa - U Cluj-Napoca, Luceafărul Oradea - Sportul Snagov, FC Argeş Piteşti - Ripensia Timişoara, Metaloglobus Bucureşti - Petrolul Ploieşti, UTA Arad - Dunărea Călăraşi, Concordia Chiajna - Daco-Getica Bucureşti. Pagină realizată de ŞTEFAN DANCIU Un român înscrie pentru PSG In primul amical al verii, Paris Saint-Germain, campioana Franţei, a învins, pe terenul nemţilor, scor 6-1, pe Dynamo Dresda. Unul din golurile francezilor, cel de-al 5-lea, probabil cel mai frumos, a fost înscris, cu călcâiul, dintr-o pasă a lui Kylian Mbappe, de Virgiliu Postolachi. Născut în Republica Moldova, Postolachi are cetăţenie română din 25 septembrie 2018 şi şi-a exprimat dorinţa să joace pentru România, dar nu a putut încă s-o facă, întrucât se aşteaptă decizia FIFA. CICLISM După o zi de odihnă, Turul Franţei a continuat cu etapa a ll-a, Albi-Toulouse, 167 km, ultima înaintea Pirineilor. Victoria a revenit, la sprint, ciclistului australian Caleb Ewan (foto), 25 de ani (Lotto Souda), urmat de olandezul Dylan Groenewgen. Provenit dintr-un tată australian şi o mamă coreeancă, Ewan este debutant în Turul Franţei, dar are trei etape câştigate în Turul Italiei şi una în Turul Spaniei. Etapa a ll-a nu a adus modificări notabile în clasamentul general, francezul Julien Alaphilippe (Deceuninck Quick Step) continuă să poarte tricoul galben, urmat la 1 ’12” de galezul Geraint Thomas (Ineos), la 1’16” de columbianul Egan Bernal (Ineos), la 1 ’27” de olandezul Steven Kruijswijk (Jumbo Visma) şi la 1’45” de elveţianul Emanuel Buchmann (Bora Hansgrohe). Turul Franţei Informația Baîg'Mt©! TENIS Sărbătoarea Simonei, sărbătoarea românilor Bucuria puţin obişnuită, oferită de Simona Halep prin victoria de la Wimbledon, a continuat să fie oferită românilor miercuri seara pe Arena Naţională, acolo unde peste 20.000 de iubitori ai sportului au fost prezenţi la întâlnirea cu campioana noastră, care şi-a prezentat cu această ocazie preţiosul trofeu câştigat la Londra. Organizatorul acestei sărbători a fost Ion Ţiriac, în acest moment preşedinte al Federaţiei Române de Tenis, cel care a avut şi ideea fericită de a diseca meciul Simonei cu Serena, devoalând gândurile şi trăirile Simonei în momentele cele mai importante ale finalei. De pildă, Simona spunea că a început să se gândească că va câştiga meciul abia la scorul de 6-2 şi 5-2. în felul acesta, cei prezenţi pe Arena Naţională, în faţa televizoarelor, au retrăit încă o dată, de data aceasta fără nici un fel de teamă, bucuria unui succes unic. Mărturisirea de credinţă a marii campioane merită să fie memorată de toţi cei ce simt cu adevărat româneşte .Sunt recunoscătoare că m-am născut în România, unde vreau să trăiesc întreaga mea viaţă". HANDBAL DE U-19 în Ungaria au continuat partidele din cadrul turneului final al Campionatului European U-19. în Grupa M2, România a întâlnit Ungaria, de care a fost învinsă cu 31 -21 (11-12), clasându-se pe locul 3 în grupă, cu 2 puncte, după Ungaria - 6 puncte și Norvegia - 4 și înaintea Portugaliei - Op. Pentru stabilirea ierarhiei locurilor 5-8, România întâlnește, azi, Franța. BCR Open Turneul WTA de 220.000 euro de la Bucureşti a avut, la pornire, 8 românce pe tabloul principal, din păcate, numai trei - Irina Begu, Patricia Tig şi Jaqueline Cristian - au ajuns în turul secund. După ce a învins-o în turul I pe croata Alexandra Krunic, Irina Begu a mai obţinut o victorie, în faţa slovenei Raja Juvan, ceea ce i-a permis accesul în sferturile de finală ale turneului bucureştean. Irina Bara şi Patricia Tig au promovat în turul II al probei de dublu, învingând cu 6-2, 7-5 perechea româno-indiană Cristina Bucşa - Prathana Thombare. Făcând pereche cu Raluca Olaru, Irina Begu a promovat în turul II și în proba de dublu, învingând dublul italian Giorgia Marchetti - Laura Pigossi.