Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2019 (Anul 31, nr. 6549-6585)

2019-12-03 / nr. 6576

Primeneşte, Doamne, casa... După încă un an încărcat şi plin de realizări profesionale, la sfârşitul lui 2019, Centrul local Topliţa al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), s-a „înnoit” în prag de Sfinte Sărbători, cotinuare în pag. a 2-a Pentru muncă egală şi valoare egală este interzisă orice discriminare Un drept fundamental Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi reprezintă un drept fundamental, o valoare comună a Uniunii Europene şi o condiţie necesară pentru îndeplinirea obiectivelor de creştere, ocupare a forţei de muncă şi coeziune socială la nivelul Uniunii Europene. Deşi există încă inegalităţi între femei şi bărbaţi, în ultimele decenii s-au făcut progrese semnificative. La nivel european, cadrul de referinţă în domeniul egalităţii de gen este reprezentat în prezent de Angajamentul strategic pentru egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi 2016-2019, care vine în completarea Pactului european pentru egalitatea de gen 2011- 2020, continuare în pag. a 6-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ1. KÁJONI JÁNOS 12627 Retrocedările ilegale sfidează grosolan realitatea istorică: întoarcerea proprietăţilor la urmaşi ai foştilor grofi, conţi, baroni, husari, csendori etc. este aproape sinonimă cu anularea actului Marii Uniri din 1918 (6) Statusul Catolic a fost „reînviat” de Judecătoria Miercurea Ciuc în baza unui act emis de o autoritate fără calitate procesuală. Statul român, prin Ministerul Finanţelor Publice, nu a fost reprezentat în instanţă şi nici nu a făcut recurs în pag. a 3-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXI. Nr. 6576 • MARTI, 3 DECEMBRIE 2019 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă » * » ' 1 Decembrie în Harghita Subprefectul judeţului le-a urat tuturor harghitenilor o sărbătoare demnă şi frumoasă La Miercurea Ciuc, duminică, evenimentele dedicate Zilei Naţionale a României au început la Muzeul „Oltului şi Mureşului Superior”, unde, de la ora 10:00, cei interesaţi au putut vedea Expoziţia foto-documentară Formarea şi activitatea Gărzii Naţionale în zona Trei Scaune, Ciuc şi Odorhei, desemnarea delegaţilor şi participarea la Marea Adunare de la Alba Iulia la 1 Decembrie 1918. O expoziţie realizată în cadrul Programului Naţional Centenarul Marii Uniri şi vernisată la mijlocul lunii noiembrie. Apoi, de la ora 12:00, pe platoul din centrul municipiului, instituţiile militare şi-au prezentat o mică parte din tehnica din dotare, continuare în pag. a 4-a Aproximativ 1.200 de pomi de Crăciun scoşi la vânzare de Direcţia Silvică Harghita Direcţia Silvică (DS) Harghita comercializează în acest an aproximativ 1.200 de pomi de Crăciun, la ocoalele silvice Topliţa, Borsec şi Tulgheş, unde mai sunt păduri proprietate publică a statului în judeţ. Pomii se vor vinde la sediile celor trei ocoale silvice, iar preţurile sunt cuprinse între 15 lei, cel mai ieftin, din specia molid, şi 35 de lei, cel mai ridicat, din specia brad. Mai scumpi sunt puieţii ornamentali, molizi argintii, care costă 55 de lei şi pot fi achiziţionaţi de la pepiniera direcţiei silvice de la Gheorgheni. Directorul DS Harghita, ing. Cătălin Mutică, a explicat că, atât Regia Naţională a Pădurilor (RNP) - Romsilva (din care face parte direcţia), cât şi instituţia pe care o conduce au păstrat preţurile pentru pomii de Crăciun scoşi la vânzare la nivelul de anul trecut, continuare în pag. a 3-a