Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2021 (Anul 33, nr. 6797-6835)

2021-09-21 / nr. 6831

Octavian C. TĂSLĂUANU s-a întors la Bilbor Scriitura fiindu-mi mai la îndemână decât vorbitul, revin cu aceste consideraţii, după intervenţia mea orală: se spune că Dumnezeu le rânduieşte pe toate... Aşa s-a întâmplat şi cu acest moment, când noi vorbim despre omul politic şi de cultură Octavian Codru Tăslăuanu. De ce spun că momentul a fost efectiv rânduit de Dumnezeu? Pentru că ne-a prilejuit evocarea acestei personalităţi când România se confruntă cu o criză politică. Desigur, nu e o noutate, ne confruntăm des cu asemenea situaţii... Acordarea statutului de cetăţean de onoare este un exerciţiu de vanitate care a devenit o modă, îngăduind unor oratori de circumstanţă să se exhibe discursiv, tămâindu-şi reciproc orgoliile meschine. Tăslăuanu rămâne oricum singurul cărturar de mare anvergură intelectuală pe care Bilborul l-a dat până în prezent, încât nu era necesar ca decernarea tardivă a acestui titlu post-mortem să paraziteze lansarea celor trei volume ale SPOVEDANIILOR lui Octavian C. Tăslăuanu, în ediţia monumentală îngrijită de dr. George-Bogdan Tofan, din Bilbor, continuare în pag. a 2-a Kelemen Hunor: Miza recensământului de anul viitor este să nu pierdem încrederea şi procentul populaţiei maghiare Preşedintele Uniunii Democrate a Maghiarilor din România (UDMR), Kelemen Hunor, a declarat, vineri, în cadrul congresului formaţiunii, că miza recensământului populaţiei, programat anul viitor în România, este ca Uniunea să nu piardă încrederea comunităţii, iar procentul populaţiei maghiare să nu scadă. „Miza recensământului de anul viitor este să nu pierdem încrederea şi să nu pierdem procentul populaţiei maghiare. UDMR doreşte să creeze o colaborare instituţională pentru ca fiecare maghiar să participe la recensământ, asumându-şi propria identitate naţională”, a declarat Kelemen Hunor, în cadrul raportului politic, potrivit traducerii oficiale. In cadrul Congresului de vineri, UDMR a dezbătut un document privind recensământul populaţiei din România. în context, liderul UDMR a arătat că se impune un nou sistem de asistenţă pentru copii şi pentru familii şi că aceasta este una dintre priorităţile formaţiunii pe parcursul guvernării, continuare în pag. a 5-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONI JÁNOS Peste 500 de persoane au luat startul la prima ediţie a Running Festival Miercurea Ciuc De vineri seara şi până sâmbătă, Miercurea Ciuc a găzduit prima ediţie a festivalului de alergare, eveniment care a adus la start peste 500 de participanţi. Aceştia au luat startul în toate cele 5 probe: trail run (o alergare montană, pe timp de noapte, pe Muntele Şumuleu, care a avut loc vineri), semi-maraton, maraton, maraton ștafetă şi concursul dedicat familiilor. Potrivit datelor furnizate de către organizatori, în prima seară, la proba de trail run erau înscrise pe lista de start 88 de persoane, continuare în pag. a 8-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXIII. Nr. 6831 • MARȚI, 21 SEPTEMBRIE 2021 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă Creşte gravitatea cazurilor COVID în Harghita, varianta Delta a SARS-CoV-2 - responsabilă de 80% dintre infectări □ Intenţia de vaccinare este în cădere liberă, de zece ori mai mică decât în luna mai Numărul îmbolnăvirilor COVID-19 creşte îngrijorător în Harghita şi, odată cu acesta, presiunea asupra sistemului medical. Dacă în prima jumătate a lunii august statisticile Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Harghita arătau 3-4 cazuri pe săptămână, numărul acestora a crescut brusc în cea de-a treia decadă a lunii trecute. De la începutul lunii septembrie şi până în prezent s-au înregistrat 266 de îmbolnăviri, dintre care 154 în ultimele şapte zile, continuare în pag. a 3-a Studiu de prefezabilitate pentru pârtia de schi din Munţii Călimani încă de anul trecut am scris despre dorinţa autorităţilor locale din municipiul Topliţa de a amenaja o pârtie de schi şi în Munţii Călimani, pe partea cu judeţul Harghita. Tot în această idee, în vara anului trecut, ADI Călimani-Giurgeu, împreună cu Consiliul Judeţean Harghita, a organizat o întâlnire în Munţii Călimani, unde s-a discutat despre viitorul turistic al zonei. La discuţii au fost prezenţi şi reprezentanţi ai judeţelor Mureş, Suceava, Bistriţa-Năsăud, precum şi promoteri din domeniul turismului şi realizatori de emisiuni TV, respectiv Charlie Ottley şi Cristian Tabără. Atunci s-a vorbit despre necesitatea realizării unui Plan Urbanistic General al Munţilor Călimani, intenţie lansată de judeţul Harghita, dar la care se pare că nu vor adera şi celelalte trei consilii judeţene, continuare în pag. a 4-a