Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2021 (Anul 33, nr. 6797-6835)

2021-09-07 / nr. 6825

CICLISM în acest an, Turul României a însumat peste 800 de km şi a aliniat la start 16 echipe. Au fost 5 etape, startul s-a dat în Timişoara, după care cicliştii au trecut prin Deva, au urcat la Păltiniş, au mers de la Sibiu la Poiana Braşov şi din Braşov la Bucureşti. Ultima etapă a fost rezervată clasicului tur pe străzile din Bucureşti: Alveola Kiseleff - Piaţa Victoriei - Arcul de Triumf - Piaţa Presei Libere - Şos. Kiseleff - Arcul de Triumf- Alveola Kiseleff. în final s-a impus polonezul Jakub Kaczmarek, de la echipa Hre Mazowsze Serce Polski, cu timpul total de 18 ore, 21 minute şi 19 secunde. La doar 4 secunde în spatele Turul României şi-a desemnat laureaţii polonezului s-a situat Serghei Tvetcov (de la Wildlife Generation). La o secundă în spatele românului, pe locul 3 au terminat doi ciclişti cu acelaşi timp: polonezul Szymon Rekita şi argentinianul Eduardo Sepulveda. Celelalte tricouri din Turul României au fost câştigate de: Patryk Stosz (tricoul roşu, acordat celui care adună cele mai multe puncte), Maksim Bilyi (tricoul alb, pentru cel mai bun tânăr), Serghei Tvetcov (albastru, acordat celui mai bun rutier român), Maciej Paterski (verde, pentru cel mai bun cățărător) şi echipei Androni Giocattoli Sidermec (tricoul gri, pentru cea mai bună echipă). NI ■ Jt A ^70».; 3*5-2 • Pagina a 8-a • 7 septembrie 2021 • Informația B&VVlIittt început greoi pentru CSM Bucureşti Deşi a reuşit câteva transferuri bune în această vară, CSM Bucureşti, singura echipă românească prezentă în Liga Campionilor, nu are un start bun de sezon. După ce a pierdut finala Cupei României în faţa Buzăului, în prima etapă din Liga naţională feminină a trecut greu de o nou-promovată: 25-23 cu Ştiinţa Mioveni. Şi celelalte două echipe care sezonul trecut au dominat handbalul feminin românesc (Râmnicu Vâlcea, care a jucat în Liga Campionilor, şi Baia Mare, care a jucat final-four-ul Ligii Europei) au scăzut din valoare. In prima etapă, SCM Rm. Vâlcea a remizat pe teren propriu cu SCM Craiova (29-29), iar CS Minaur Baia Mare a pierdut la Cisnădie (30-24 pentru sibience). Şi o altă echipă care şi-a anunţat ca obiectiv clasarea în topul clasamentului a început cu stângul campionatul. Cu antrenorul Kim Rasmussen pe bancă şi alte câteva jucătoare aduse la echipă, bistriţencele au pierdut meciul jucat la Buzău, scor 25-23. Celelalte rezultate înregistrate în prima etapă: HC Dunărea Brăila - HC Zalău 22-18; CSM Slatina - CS Dacia Mioveni 2012 24-23; CSM Deva - CS Rapid 15-27. Etapa a doua a început ieri seară, când s-a jucat partida între CS Gloria Bistriţa şi CSM Bucureşti. Celelalte meciuri din runda secundă vor avea loc la sfârşitul săptămânii. Xavier Pascual a semnat cu FRH Ieri a fost prezentat noul selecţioner al echipei naţionale de handbal masculin, contractul dintre Federaţia Română de Handbal şi spaniolul Xavier Pascual fiind semnat cu această ocazie. Contractul este valabil pentru 3 ani, până la Jocurile Olimpice, dar cu posibilitatea ca, în funcţie de realităţile momentului, cele două părţi pot ieşi anual din înţelegere. Vorbind despre obiective, Mihai Dedu, preşedintele FRH, spunea că scriptic este calificarea la Jocurile Olimpice din 2024, dar faptic este urmărită performanţa; se doreşte ca prezenţa lui Xavier Pascual să nu aibă impact doar asupra pregătirii fizice şi a celei tehnico-tactice, ci şi asupra modului de organizare a handbalului. FOTBAL încă mai sperăm la baraj Deşi presa naţională titrează că după cele două victorii cu Islanda şi Liechtenstein avem şanse bune de calificare la Cupa Mondială, titlurile corecte ar fi cele cu referire la prinderea barajului. Pentru că locul doi în grupă îţi garantează doar prezenţa la baraj, unde meciurile vor fi foarte grele. Până la urmă, am luat 6 puncte împotriva Islandei - o echipă a doua a Islandei, care a fost măcinată de scandaluri - şi a Liechtensteinului, două echipe care, cel mai probabil, vor termina grupa pe ultimele două locuri. Aşadar, au fost două victorii fireşti, dar ceea ce ne-au ajutat să revenim cu şanse mari în lupta pentru locul doi au fost rezultatele înregistrate în celelalte două meciuri. Mai întâi a fost remiza dintre Macedonia de Nord şi Armenia (0-0), apoi cea dintre Islanda şi Macedonia de Nord (2-2) şi victoria, logică, a Germaniei cu Armenia (6-0). Clasament: Partide rămase de disputat din grupă 8 septembrie 2021: Armenia - Liechtenstein, Macedonia de Nord - România, Islanda - Germania. 8 octombrie 2021 Germania - România, Islanda - Armenia, Liechtenstein - Macedonia de Nord. 11 octombrie 2021: România-Armenia, Islanda- Liechtenstein, Macedonia de Nord - Germania. 11 noiembrie 2021: Armenia - Macedonia de Nord (19:00), România - Islanda, Germania - Liechtenstein. 14 noiembrie 2021: Liechtenstein - România, Armenia - Germania, Macedonia de Nord - Islanda: 1. Germania5 4 0 1 13-2 12 2. Armenia5 3 1 1 6-8 10 3. România5 3 0 2 9-69 4. Macedonia de Nord5 2 2 1 11-68 5. Islanda5 1 1 3 6-104 6. Liechtenstein5 0 0 5 1-140 CICLISM Primoz Roglic s-a impus în Turul Spaniei Slovenul Primoz Roglic a încheiat La Vuelta cu o victorie. Ultima etapă, un contratimp de aproximativ 34 km, nu avea miză în ceea ce priveşte câştigătorul turului, Roglic având asigurată victoria finală. Campion olimpic la contratimp, slovenul şi-a respectat blazonul şi a reuşit să se impună şi în etapa finală, având un avans de 14 secunde faţă de locul 2. Cu succesul din acest an, Primoz Roglic a ajuns la a treia victorie consecutivă în Turul Spaniei, după Tony Rominger (1992-1994) şi Roberto Heras (2003-2005), devenind al treilea ciclist din istorie care reușește această performanță. Tricoul verde acordat pentru ciclistul care a adunat cele mai multe puncte i-a revenit olandezului Fabio Jakobsen.