Informatia Bucureştiului, noiembrie 1969 (Anul 17, nr. 5040-5064)

1969-11-21 / nr. 5057

s-noLSTART DIN TOATE TARILE. CNITIVA I INFORMATIA ZIAR AL COMITETULUI MUNICIPAL BUCUREŞTI AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI Anul XVII Nr. 50574 PAGINI 30 BANI Vineri 21 noiembrie 1969 u CIE» In angrenajul cooperării continuă să existe fisuri Una dintre condiţiile hotărîtoare ale eficienţei economice o constituie specializarea. Avantajele sale rămîn însă de domeniul teoriei atunci cînd, între furnizorii ce cooperează la realizarea unui produs, disciplina contractuală se transformă în reversul ei, neasigurînd o fermitate absolută în respectarea obligaţiilor reciproce. înfiinţarea centralelor industriale creează largi posibilităţi pentru eliminarea dificultăţilor existente încă în acest domeniu, pentru perfecţionarea mecanismului cooperării. Dar, evident, aceste efecte nu trebuie să rămînă circumscrise numai la nivelul unei cen trale sau alteia, ci, dimpotrivă, în folosul întregii economii naţionale, să constituie premisa necesară întăririi disciplinei contractuale în general. Ancheta noastră întreprinsă la Centrala industriala pentru electronică şi automatizări (C.I.E.A.) îşi propune să urmărească modul concret în care consiliul său de administraţie, prin antrenarea specialiştilor din întreprinderile subordonate şi cu sprijinul ministerului de resort, s-a preocupat de soluţionarea problemelor pe care le incumbă realizarea unui salt calitativ pe planul cooperării. Pentru Început, vizitînd uzina „Automatica” — unitate ce deţine o pondere importantă în producţia centralei — consemnăm părerea directorului său, inginerul ION GEAMBAŞU. — In timpul relativ scurt de la înfiinţarea Centralei industriale pentru electronică şi automatizări, cooperarea între unităţile subordonate — care, de altfel, colaborează de mult — s-a îmbunătăţit simţitor. Analizînd şi rezolvînd operativ deficienţele existente, şedinţele consiliului coordonator al centralei s-au dovedit deosebit de eficiente. In prezent, putem afirma — chiar dacă uneori mai apar dereglări — că primirea subansamblurilor necesare producţiei noastre nu mai comportă probleme deosebite. Faptul este, fără Îndoială, pozitiv și II consemnăm ca atare. Am considerat insă util să aflăm In ce măsură revirimentul înregistrat In colaborarea dintre unităţile C.I.E.A. s-a reflectat — conform unui proces economic firesc — şi asupra relaţiilor contractuale care angajează, de data aceasta, centrala şi beneficiarii săi din alte sectoare de activitate. Interlocutorul nostru, inginer V. SAMOILA, şeful serviciului utilaj şi aparataj din Direcţia de aprovizionare şi desfacere a Ministerului Energiei Electrice, ne relevă însă o realitate, cel puţin la prima vedere, surprinzătoare. — De la crearea centralei — ni s-a spus — întîmpinăm mari dificultăţi în realizarea contractelor cu unităţile subordonate acesteia. La noi restanţele cresc, întrucit se acordă prioritate unităţilor din cadrul con- Florin Rădulescu-Botîcă Aurel Pavlovici (Continuare In pag. a 2-a) • ASTAZI şi RHINE seară, ora 20, la Ateneu are loc concertul filarmonicii, dirijat de Iosif Conta. Programul cuprinde : poemul „Till Eulenspiegel“ de ■Richard Strauss, „Concertul pentru violoncel şi orchestră în Do major“ de Haydn, solist Radu Aldulescu, şi „Missa Glogolitică“ pentru solişti, cor şi orchestră de Janacek. Solişti : Emilia Fetrescu, Mihaela Mărăcineanu, Nicolae Andreescu, Nicolae Gafton. In cartierul Berceni au fost încheiate lucrările de termoficare a peste 5000 de apartamente. In prezent se lucrează la o nouă conductă de legătură, care va asigura furnizarea de apă caldă, respectiv căldură, pentru blocurile de locuințe din jos. Giurgiului. In fotografie: imagine de pe șantier. 1 (111t PAUL DIACONESCU Amicul meu s-a logodit prin corespondenţă in ziua în care a primit cartea tehnică a „Fiatului 124“. A răsfoit-o îndelung, o zi şi-o noapte, a arătat-o prietenilor, colegilor de serviciu, debitantului din colţ, gestionarului de la produse lactate şi, bineînţeles, mie. — Iţi place ? — Mda. — E o folie. Observă ce siluetă, ce supleţe, ce eleganţă. Şi ce raport de compresie ! Iţi dai seama ce nervoasă e ? Era prima declaraţie. Abia după un an şi ceva s-a înfăţişat la „vedere“, în depozit, ca un specialist. Şi a ales, dintr-o sută, pe cea mai frumoasă. A lipsit trei zile de la birou ca să-şi facă formele, iar pentru rodaj şi-a luat concediu de boală. Cînd l-am reîntâlnit, să nu-l mai recunosc . Purta mănuşi cu găurele, pantofi de şofer, o emfază de golgeter in campionatul italian şi o privire galeşă de licean care studiază revista „Cinema“. Poi-am dat seama că încă n-a terminat luna de miere. Intre el şi ea sînt nişte relaţii înduioşătoare : li zîmbeşte complice ca unui coleg cu care copia, sub bancă, la teza de latină, o mingîie precum Shirley McLaine Rolls Royceul galben, o cercetează în fiecare dimineaţă ca şi cum ar studia un tablou atribuit lui Rembrandt, scrutează fiece fir de praf de pe parbriz cu aceeaşi neîndurare cu care alţii ochesc porci mistreţi, o linguşeşte ca pe-o vânzătoare de la „Adam“, o descuie cu deli(Continuare în pag. a 3-aJ Activitatea de recuperare A AMBALAJELOR şi reintegrarea lor în circuitul Industrie—comerţ au fost adesea discutate şi analizate, preconizindu-se, de fiecare dată, măsuri de remediere a deficienţelor. In ultima vreme, însă, pe adresa redacţiei ziarului au sosit numeroase sesizări, atît din partea cetăţenilor cît şi a lucrătorilor din comerţ, în care se relatează diferite aspecte negative din acest sector. Întreprinderea de recuperare şi valorificare a ambalajelor (I.R.V.A.) dispune, în toate cartierele oraşului, de unităţi proprii care cumpără de la populaţie, cu plata pe loc, sticle şi borcane goale. Dar modul defectuos de funcţionare a centrelor de colectare constituie o permanentă sursă de nemulţumire pentru cetăţeni. Nu sunt rare cazurile cînd gospodinele, plecate de acasă cu sacoşele încărcate, găsesc unităţile închise în timpul programului de funcţionare, de altfel afişat la loc vizibil (centrele din calea Văcăreşti nr. 143, nr. 21 din piaţa Ilie Pintilie şi altele). Alteori, deşi unitatea este deschisă, gestionarul refuză preluarea ambalajelor deoarece „s-au terminat banii" (centrul nr.11 din cartierulCiuleşti), sau nu mai are loc pentru depozitare, spaţiul fiind blocat cu sticle şi borcane neridicate de către depozitul I.R.V.A. (unitatea din cartierul Drumul Taberei). Ne-au fost semnalate chiar şi cazuri, destul de frecvente în ultima vreme, cînd delegaţii depozitelor ocolesc sistematic acele unităţi ai căror responsabili nu se dovedesc suficient de „atenţi" cu ei. Cetăţeanul care vrea să dea curs invitaţiilor publicitare de a valorifica ambalajele goale din gospodărie întîmpină şi alte neplăceri. Unele tipuri Romeo Groapă colaborare cu Cornelia Pufu, Darda Popescu, Stela Cosma (Continuare in pag. a 3-a) Ir mii rml modul turn se face recuperarea ambalajelor, reporterii noştri au constatat Lipsuri organizatorice şi pagube Poate că se urneşte ceva... Preşedintele Comitetului pentru Cultură şi artă al municipiului Bucureşti, Virgil Brădăţeanu, a publicat în aceste coloane un articol — e vorba de cel intitulat „Reevaluări necesare" — în care preconiza diversificarea activităţii şi optima folosire a capacităţii „dramaturgilor, a regizorilor şi a actorilor, înclinaţiile foarte proprii sau chiar... originalitatea" şi socotea necesar „să se îmbogăţească astfel, prin repertoriu şi modalităţi de spectacol, paleta cam cenuşie — şi datorită unor vicii organizatorice—, să fie angajată responsabilitatea limitată acum din pricina multitudinii parametrilor şi a responsabililor aferenţi". De aici, o concluzie, perfect logică : „Ar fi mai multe formaţii teatrale autonome, de genuri diferite, ar fi însemnări despre teatru mai multe spectacole în care ar apârea toţi cei talentaţi, ar rezulta astfel nu numai mai multe posibilităţi artistice, ci şi mai mulţi spectatori". Articolul sublinia neajunsurile provocate de „eşafodajul vechilor norme", care „s-au ridicat de bronz în faţa tuturor" şi „ai cărui prizonieri s-ar părea că ne-am constitui noi înşine". Demne de reţinut mi se pare o serie de propuneri practice, pornind de la constatarea că Bucureştiul are prea puţine teatre, constatare care „ar putea să pară paradoxală, de vreme ce, la cele ce există, nu sînt atîţia spectatori cît ar fi de dorit". Şi, totuşi, aşa e. Oricît ar părea de paradoxal, se pune aci degetul pe o rană veche, de a cărei vindecare depinde, în mod hotărîtor, împrospătarea rea- TRAIAN ŞELMARU (Continuare in pag. a 7-a) in Datorită lucrărilor de construcţii ce se desfăşoară în Piaţa Universităţii, incepînd cu data de 24 noiembrie a.c., se vor efectua unele modificări în organizarea circulaţiei din această zonă, astfel : ARTERA NORD-SUD. Pe bd. N. Bălcescu, de la str. Batiştei şi în continuare pe bd. 1848 pînă la str. Colţei, circulaţia se va desfăşura numai pe jumătatea părţii carosabile dinspre Universitate, în ambele sensuri. Jumătatea cealaltă (dinspre şantierul Teatrului Naţional) se va împrejmui pentru a facilita executarea lucrărilor de treceri subterane. Devierea circulaţiei se va face incepînd cu data de 24 noiembrie, circulaţia vehiculelor desfăşurîndu-se numai pe patru fire de circulaţie, cite două pe fiecare sens. Staţiile vehiculelor I.T.B. au fost reamplasate astfel : staţia din faţa şantierului Teatrului Naţional (sensul bd. 1848 — bd. N. Bălcescu) a fost mutată mai înapoi, în faţa spitalului Colţea, pe un refugiu special amenajat, iar cea din faţa restaurantului „Dunărea“ se va muta în faţa cinematografului „Luceafărul“, aproape de intersecţia cu str. Doamnei. Pentru autobuzele liniilor 32 şi 32 baraj se va înfiinţa o staţie pe str. Ion Ghica, în dreptul Muzeului de istorie a municipiului Bucureşti. ARTERA EST-VEST. Zona afectată pe bd. Republicii este cuprin (Continuare in pag. a 7-a) • Casa de Economii şi Consemnaţiuni ne informează că numai azi şi mîine se mai pot depune sume de bani pe libretele de economii pentru turism, cu drept de participare la prima tragere la sorţi (tragerea pentru trimestrul IV 1969). După cum s-a mai anunţat, la această tragere se vor acorda excursii organizate de O.N.T. în Japonia (cu vizitarea expoziţiei mondiale de la Osaka), la Paris (cu vizitarea Văii Loirei), la Soci (U.R.S.S.) pentru efectuarea concediului de odihnă, în Austria. VĂ INFORMĂM DESPRE Unele modificări în circulaţia autovehiculelor în Piaţa Universităţii Astă-seară, premieră la Teatrul „Bulandra“ 13TRIGON“ de Ibsen In sula din bd. Schitu Măgureanu nr. 1 a Teatrului „Bulandra“ va avea loc astă-seară, ora 20, premiera piesei „Strigoi“ de Henrik Ibsen. Spectacolul montat de Marietta Sadova şi Gheorghe Miletineanu (în decorurile concepute de arh. Dan Jitianu), are ca interpreţi pe Beate Fredanov, Ştefan Ciobotăraşu, Virgil Ogăşanu, Elena Caragiu, Dan Herdan. In fotografie : momentulin spectacol, interpretat de Beate Fredanov, Ogâşanu şi Elena Caragiu, Virgi 250 de produse americane cu conţinut cancerigen Pericolul întreţinerii siluetei O afacere de mari proporţii, aceea a zahărului artificial, face în prezent obiectul unor discuţii înfierbîntate în Statele Unite ca şi in alte ţări occidentale. DE LA OBEZITATE LA CIFRE DE AFACERI DE UN MILIARD DOLARI In ultimii ani, In Statele Unite »-a dezvoltat enorm consumul de Printre obiectivele ce urmează a fi date în folosinţă până la finele anului, de către I.C.P.R., se află şi Institutul de cercetări tehnologice pentru industria construcţiilor de maşini. In prezent, constructorii lucrează la finisajele interioare şi exterioare. • La începutul anului viitor, la Bacău, se va da în folosinţă hotelul „Decebal“, o construcţie modernă care va oferi turiştilor condiţii optime de cazare. Clădirea are 12 niveluri, la ultimul fiind amplasate o terasă şi o cofetărie. Spaţiul de cazare va fi de peste 200 de locuri. La parter vor funcţiona un salon de coafură-frizerie şi chioşcuri cu articole de artizanat. De asemenea, hotelul va dispune de un bar de zi, parking etc. • VEŞTI TURISTICE legătură cu activitatea desfăşurată stre delegaţia O.N.T. la cea de • De la 1 ianuarie, pînă la 1 noiembrie a.c., România a fost vizitată de 1 685 200 turişti din numeroase ţări ale lumii.. Ei au sosit prin O.N.T., precum şi pe cont propriu. • Recent, a avut loc şedinţa de colegiu a Oficiului naţional de turism în care tov. Alexandru Sobaru, preşedintele colegiului, a prezentat o informare în gătuire a xxI-a Adunare generală a Uniunii internaţionale a organizaţiilor oficiale de turism, care a avut loc la Dublin (Irlanda). Apoi a fost analizată activitatea desfăşurată de comitetele de direcţie ale întreprinderilor de hoteluri şi restaurante din cadrul O.N.T. şi întreprinderii, de transporturi turistice auto. In același timp s-au stabilit măsuri cu privire la pregătirea sezonului turistic pentru anul viitor. iiiiiiiiiiiiiiii INFORMAȚIA IHIIIIIIIIIIIIIIII In sectorul 1 Consfătuire de lucru a Consiliului F.U.S. cu deputaţii In continuarea acţiunilor prevăzute in planul de activitate al Consiliului municipal al Frontului Unităţii Socialiste, în sectorul 7 a fost organizată miercuri o consfătuire de lucru cu deputaţii. Ea completează şirul de măsuri luate de Consiliu pentru îndrumarea muncii deputaţilor şi atragerea cetăţenilor la acţiunile gospodăreşti. . . . La consfătuire au participat tov. Ion Cosma, prim-vicepreşedinte al Consiliului popular al municipiului Bucureşti, vicepreşedinte al Consiliului municipal al Frontului Unităţii Socialiste, membrii Consiliului F.U.S. al sectorului, deputaţii din circumscripţiile de sector. Tov. Gheorghe Drăgan, preşedintele Consiliului F.U.S., primarul sectorului, a prezentat o informare cu privire la activitatea desfăşurată de deputaţi in circumscripţiile electorale, în comisiile permanente şi sesiuni, modul in care aceştia îşi îndeplinesc mandatul încredinţat de alegători. Intre altele, s-a stabilit că, datorită măsurilor luate de Consiliul F.U.S. al sectorului, muncii deputaţilor, mai mult de jumătate din propunerile făcute de cetăţeni în campania electorală au fost înfăptuite ; numeroase altele sunt in curs de rezolvare. Edificator asupra eficienţei acţiunilor gospodăreşti şi urbanistice, iniţiate de consiliul popular şi înfăptuite cu sprijinul nemijlocit al deputaţilor şi cetăţenilor din sector, este marele volum de lucrări efectuate — peste 61 milioane lei. Sectorul 7 a devenit astăzi mai frumos, mai bine gospodărit, cucerind, împreună cu sectorul B, locul I la municipiul Bucureşti. Atit informarea cît şi discuţiile participanţilor au relevat experienţa bună a unor deputaţi, metodele şi stilul lor de muncă, insistîndu-se asupra necesităţii generalizării experienţei pozitive în toate circumscripţiile. Totodată, in consfătuire s-a arătat că nu toţi deputaţii acţionează ca mandatari cu înalte responsabilităţi în faţa celor care l-au ales. Au fost criticaţi o serie de deputaţi care nu dau curs propunerilor făcute de cetăţeni, care nu-şi aduc contribuţia la soluţionarea problemelor aflate în studiu la comisiile permanente. Participanţii la discuţii au făcut o serie de propuneri menite să asigura o mai strinsă legătură între Consiliul F.U.S., Consiliul popular, deputaţi şi cetăţeni, astfel ca activitatea obştească să se desfăşoare pe un front cît mai larg. „RAPSODII DE TOAMNĂ“ Aşa se intitulează concertul-spectacol pe care Ansamblul artistic al U.T.C. 11 va prezenta duminică (ora 19,30) la Sala Palatului. Iși vor da concursul corul — dirijat de Petre Crăciun, echipa de dansuri — coregraf Th. Vasilescu, orchestra de muzică populară — condusă de Ionel Budişteanu, formaţia de muz,zică uşoară „Savoy". De asemenea, pe afiş figurează numele unor cunoscuţi Interpreţi de muzică populară şi uşoară : Benone Sinulescu, Irina Loghin, Polina Manoilă, Petre Săbădeanu, Margareta Pîslaru, Anca Agemolu, Cristian Popescu, Gabriela Teodorescu, Petre Geambașu. • Magazinele „Adam“ şi „Eva“ vor fi deschise şi duminica dimineaţa Incepînd din ziua de 23 noiembrie şi pînă la 31 decembrie, magazinele „ADAM“ şi „EVA“ vor fi deschise şi în cursul dimineţii de duminică. Ele vor funcţiona Intră orele 10 şi 13. In cursul săptămînii magazinele respective funcţionează în fiecare zi fără întrerupere între orele 9 şi 21. STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA ŞI DIVERSIFICAREA PRESTAŢIILOR DE SERVICII CĂTRE POPULAŢIE In scopul studierii aprofundate a problemelor dezvoltării şi diversificării, în următorul cincinal, a prestaţiilor de servicii către populaţie, cea de a nx-a sesiune a Consiliului popular al municipiului Bucureşti a hotărit constituirea unei comisii temporare, care să efectueze şi să prezinte în cea de a V-a sesiune propunerile rezultate. Comisia s-a întrunit, ieri după amiază, la sedita Consiliului popular municipal pentru stabilirea tematicii orientative şi fixarea colectivelor pe sectoare de activitate. La şedinţă au luat parte directorii direcţiilor şi Întreprinderilor consiliului popular, al Întreprinderilor şi Instituţiilor prestatoare de servicii către populaţie (Poştă şi telecomunicaţii, TAROM, O.N.T., I.D.E.B.), reprezentanţi al cooperaţiei meşteşugăreşti. S-a stabilit ca studiul să se refere la situaţia actuală şl cadrul organizatoric In care se desfăşoară prestaţiile de servicii In municipiul Bucureşti, să recomande măsurile In legătură cu dezvoltarea şl modernizarea formelor existente, cu Introducerea unor noi forme şi activităţi de deservire în gospodăria comunală, construcţii, agrement, transportul in comun, cooperaţia meşteşugărească, poştă şi tefefoane etc. % BULETIN METEOROLOGIC INSTITUTUL METEOROLOGIC COMUNICA : Azi, la ora S, in Bucureşti, temperatura aerului a fost de 1 grad. Maxima de ieri în aer a fost de 13 grade, iar minima din cursul nopţii de 0 grade. Timpul probabil de mîine . Vremea continuă să se încălzească. Cerul va fi mai mult senin. Vînt în general slab. Temperatura minimă va oscila Intre 1—3 grade, iar maxima între 16—18 grade. Pentru 23, 24, 25 noiembrie . Vreme călduroasă la început apoi în scădere. Cer schimbător. Vînt slab pînă la potrivit. La întreprinderea Adesgo din cadrul Combinatului de tricotaje nr. 2 modernizarea procesului de producţie a dus la creşterea productivităţii muncii, a calităţii produselor şi la depăşirea sarcinilor de plan pe zece luni. In fotografie : secţia de apretat ciorapi. • Admiterea pentru anul 1969/1970 doctorat universitar Ministerul Invăţămîntului aduce la cunoştinţă celor interesaţi că între 15—30 ianuarie 1970 va avea loc admiterea la doctorat pentru anul universitar 1969/1970. înscrierile se fac între15 şi 30 decembrie 1969 la instituţiile de învăţămint superior şi la institutele şi centrele de cercetare ale Academiei şi Academiei de ştiinţe medicale. Pentru orice informaţie privind condiţiile de admitere, specialităţile la care se organizează, tematica disciplinei, data ţinerii examenului sau colocviului persoanele interesate se vor adresa secretariatele instituţiilor respective. la m Incepînd de luni, 24 noiembrie, Automobil clubul român oferă membrilor săi un nou serviciu asistenţa tehnică la domiciliu. Operaţiile de reglaj, reparaţiile mici şi chiar cele mijlocii vor fi efectuate de către mecanicii ce lucrează pe noile „Renault-4" dotate cu un mare număr de scule şi utilaje. Pentru membrii A.C.R. din Capitală, programările se fac la telefonul 15 41 85 în fiecare zi, între orele 8—20. Acordarea acestei asistenţe la domiciliu, la preţuri convenabile, nu exclude depanările gratuite pe şosele pentru membrii A.C.R. • In circumscripţia electorală nr. 11 „Parcul Libertăţii“, din sectorul 5 a avut loc o adunare cetăţenească de desemnare a candidatului Frontului Unităţii Socialiste pentru alegerea unui deputat în Marea Adunare Naţională în locul rămas vacant în această circumscripţie. Participanţii la adunare au susţinut cu căldură propunerea ca tovarăşul Dumitru Joiţa, secretar al Comitetului municipal Bucureşti al P.C.R., să candideze în această circumscripţie. Alegerea va avea loc în ziua de 21 decembrie a.c. • Aseară, la Institutul agronomic „Nicolae Bălcescu", filiala Ilfov-Bucureşti a Asociaţiei crescătorilor de albine a inaugurat cel de al 10-lea curs de apicultură. Participă 70 de cursanţi membri ai asociaţiei. Anulări de trenuri Incepînd cu data de 7 decembrie, în circulaţia trenurilor pe secţiunea de cale ferată Bucureşti—Constanţa se va aplica orarul de iarnă. Astfel se suspendă trenurile 81/82 Bucureşti-Constanţa, 811/ 812 Satu Mare—Mangalia, 813/814 Episcopia Bihor—Mangalia, 815/816 Timişoara Nord-Mangalia, 817/818 Bucureşti Nord- Mangalia, 513/514 Vadul Siretului - Negru Vodă şi 821/822 Medgidia-Mangalia. Rămîn în circulaţie trenurile 8001/8002, 801/802, 803/804 spre Constanţa, 8005/8006* 8301/8302 spre Feteşti şi 8009/8010 spre Ciulniţa, cu aceleaşi ore de plecare şi sosire. Trenul personal 8003/8004 Bucureşti—Constanţa îşi va schimba orarul de parcurs : plecarea din Bucureşti la ora 8,35, sosirea în Bucureşti la 15,52. Tot la 7 decembrie va fi pus în circulaţie şi un nou tren accelerat : 805/808 Bucureşti-Constanţa, cu plecarea din București la ora 14, întoarcerea la 23:28. mii tifci d»fizbii^ni • In turneul internaţional de tenis „open“ pe teren acoperit de la Londra, americanul Buchholz l-a învins cu 6—2, 7—5 pe australianul Emerson, iar Smith (S.U.A.) l-a eliminat cu 3-6, 6-3, 6-4 pe Pilici (Iugoslavia). • La Geneva, în concursul internaţional de călărie, proba de obstacole, de ieri, s-a încheiat cu o surpriză : a cîştigat olandezul G. M. Maathuis, în timp ce favoriţii, Nelson Pessoa (Brazilia) şi A. Schockemoehle (R.F.G.), au ocupat locurile 2—3 la egalitate. • Lidera clasamentului campionatului de fotbal al Ungariei, formaţia Újpest Dózsa, a terminat la egalitate, 1—1, cu Komlo, în deplasare. Újpest Dózsa conduce în clasament cu 45 de puncte, urmată de Honved cu 42 puncte. • Federaţia greacă de fotbal intenţionează să organizeze, în vara anului viitor, un turneu rezervat echipelor care n-au reuşit să se califice pentru turneul final al campionatului mondial din Mexic. Acelaşi for va organiza, luna viitoare la Atena, o reuniune în cadrul căreia se va discuta reluarea campionatului balcanic inter-ţări. Războiul zahărului artificial zahăr artificial. In căutarea unui produs care să conţină mai puţine calorii, deci care să fie consumat fără reticenţe de obezi, dar şi de diabetici, industria alimentară americană s-a oprit asupra cyclamatului de lodiu .Din termeni ştiinţifici cyclohexasullamat de sodium). După aprecierile specialiștilor, mai mult de 250 de produse alimentare folosesc ca mijoc de îndulcire cyclamatul. (Continuare in pag. a 4-a) au început LUCRĂRILE CONFERINŢEI NAŢIONALE DE PSIHIATRIE Azi dimineaţă, in amfiteatrul Institutului oncologic din Capitală, au început lucrările celei de a 2-a conferinţe naţionale de psihiatrie, organizată de U.S.S.M. — Societatea de psihiatrie. La lucrările conferinţei participă academicieni, profesori universitari, medici de specialitate, din întreaga ţară, precum şi numeroşi oaspeţi de peste hotare. La deschiderea lucrărilor au participat reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, Academiei de ştiinţe medicale, U.S.S.M., precum şi alţi invitaţi.