Iskolakultúra, 2003/1 (13. évfolyam, 1-7. szám)

2003 / 6-7. szám - KONFERENCIA - Nagy Péter Tibor: Oktatáspolitikai változások az első világháború után

Nagy Péter Tibor: Oktatáspolitikai változások az első világháború után Kelemen Elemér (1994): Tantervpolitika, tantervkészítés a 19-20. században. Educatio, 3. évf. 3. 389-403. Kelemen Elemér - Setényi János (1994): Az oktatási törvénykezés változásai. Hazai és nemzetközi áttekintés. FPI, Budapest. Kelemen Elemér (2002): Hagyomány és korszerűség. Új Mandátum - 01, Budapest. Kiss Tamás T. (1998): Állami művelődéspolitika az 1920-as években. Gróf Klebelsberg Kunó kultúrát szerve­ző munkássága. MMI, Salgótarján. Kiss Tamás, T. (1993): A magyarországi kulturális minisztériumokról: 1867-1993. Konferencia Közp. és Szabadegy. Alapítvány, Budapest. Klebelsberg Kuno (1990): Tudomány, kultúra, politika. Gróf Klebelsberg Kuno válogatott beszédei és írásai, 1917-1932. [vál., az előszót és a jegyzeteket írta Glatz Ferenc] Európa, Budapest. Klebelsberg Kuno (1999) Vál., sajtó alá rend., a bevezetést és a jegyzeteket írta T. Kiss Tamás. Új Mandátum, Budapest. Köte Sándor (1997): A hazai neveléstudomány tudományelméleti alapkérdései. OPKM, Budapest. KSZ: Kereskedelmi szakoktatás Lackó Miklós (1975): Válságok, választások. Gondolat Könyvkiadó, Budapest. Ladányi Andor (1995): A felsőoktatási felvételi rendszer történeti alakulása. Educatio, 4. évf. 3. 485-499. Ladányi Andor (1991): A felsőoktatás irányításának történeti alakulása. TI-4 Programiroda, Budapest. Ladányi Andor (1999): A magyar felsőoktatás a 20. században. Akad. K., Budapest. Lukács Péter (1990): Színvonal és szelekció. 01, Budapest. Magyary Zoltán (1927): A magyar tudománypolitika alapvetése. Mann Miklós (1993): Kultúrpolitikusok a dualizmus korában. OPKM, Budapest. Mann Miklós (1997): Oktatáspolitikusok és koncepciók a két világháború között. OPKM, Budapest. Mann Miklós (1994): Wassics Gyula. ELTE, BTK, Neveléstud. Tanszék, Budapest. Mészáros István (1996): A magyar nevelés- és iskolatörténet kronológiája 1 996-1996. Nemz. Tankvk., Budapest. Mészáros István (1995): Magyar iskolatípusok, 996-1990. 2. kiad. OPKM, Budapest. MP: Magyar Paedagogia Nagy Mária (1994): Tanári szakma és professzionalizálódás. Keraban, Budapest. Nagy Péter Tibor (1992): A magyar oktatás második államosítása. Educatio, Budapest. Nagy Péter Tibor (2002): Hajszálcsövek és nyomáscsoportok. Új Mandátum - Oktatáskutató Intézet, Budapest. Nagy Péter Tibor (1985): A tanügyigazgatás totalitárius átszervezése Magyarországon 1935-1945. Pedagógiai Szemle, 2. Németh András (1998): A reformpedagógia múltja és jelene. 2. kiad. Nemz. Tankvk., Budapest. Németh András (1992): Lubrich Ágost. OPKM, Budapest. OKITEK Országos Középiskolai Tanáregyesületi Közlöny. Pethő László (1991): A tanítók és a társadalom. Történeti szociológiai megközelítés. Educatio, Budapest. Pukánszky Béla (1995): Schneller István. OPKM, Budapest. Pukánszky Béla - Németh András (1994): Neveléstörténet. Nemz. Tankvk., Budapest. Pukánszky Béla (1995): Imre Sándor neveléstana. In: Imre Sándor: Neveléstan. Bevezetés az iskolai nevelés munkájába. OPKM, Budapest. Romsics Ignác (1999): Magyarország története a huszadik században. Osiris, Budapest. Setényi János (2002): Egy új szintézis felé avagy a hosszútávfutó magányossága. Kézirat. Szabó Lajos (1996): A középiskolai testnevelés a polgári Magyarországon. ADU Gmk, Pomáz. Szabó Miklós (1990): Politikai kultúra Magyarországon, 1896-1986. Medvetánc Könyvek, Budapest. Szabolcs Éva - Mann Miklós (1997): Közoktatási törvényeink és a pedagógiai sajtó, 1867-1944. ELTE BTK Neveléstud. Tanszék, Budapest. Szebenyi Péter (1994): Fejezetek a tankönyvjóváhagyás történetéből. Educatio, 3. évf. 4. 599-622. Vincze László (1990): Klebelsberg: Tíz év a közoktatás történetéből. Akad. K., Budapest. A tanulmány az OTKA, az SZPÖ, a Soros Alapítvány támogatásával folyó kutatások keretében készült. 72

Next