Katolikus leánygimnázium, Kecskemét, 1924
kül folyt a kívánatos mederben. A tanártestületben a legharmonikusabb együttmunkálást biztosította közvetlensége, mely mindig inkább a jó barátnak és munkatársnak mint az elöljárónak beavatkozását éreztette. A tanulók bizalmas, mesterkéletlen természetességgel intézhették el vele fennforgó kérdéseiket és hamar eltalálta határozataival is az ifjúság kívánságait, úgy hogy megelégedettség kisérte igazgatói működését minden oldalon. A VIII. osztály kifejlődésével kellett azonban keresztülvinni a középiskolai szabályzatnak azon követelményét, hogy a leánygimnáziumnak önálló, vagyis más iskolától független igazgatója legyen. Miután a kegyestanítórend Csősz Lászlót a rend sajátfőgimnáziumától nem kapcsolhatta ki, bekövetkezett a szükséges változás az igazgató személyét illetőleg. A keményen szóló rendelet értelmében sajnálva kellett megválnunk igazgatónktól, kinek nem e hideg betűkkel, hanem meleg szívvel és szavakkal mondtunk köszönetet, mikor 1924. augusztus 1-én a gimnázium igazgatóságától visszalépett. A 6 év, melyet itt töltött, feledhetetlen példaképét hagyták emlékül olyan igazgatónak, aki időviszontagságot, munkatöbbletet, sok járást-kelést számba nem vett, amikor arról volt szó, hogy jó távoleső székházából be-besiesssen a néha kicsinyes, máskor fontos munkának elvégzésére. Isten áldása kísérje önzetlen működéséért. A nagymélt. vallás- és közoktatásügyi miniszter 84781-1924. számmal hivatalosan elismerését és köszönetét fejezte ki Csősz Lászlónak. Helyébe az intézeti elöljáróság Mater Nagy M. Anna dr. középiskolai szerzetesnő,tanárt ajánlotta, akit az egyházközség főgondnoksága illetőleg az egyháztanács elfogadott. 1924. aug. 1-étől ő a leánygimnázium igazgatója. Csősz László mellett már egy ideig jegyzői minőségben dolgozván az ügymenetet teljesen ismerte és igy a hivatal betöltése simán átment az ő kezébe. Tanártestületi változások voltak még: Hornyák Elvira szakv. tanárjelölt, Salamon Mária óraadó énektanár elmaradtak , Gallatz Irma énektanár, Dr. Nagy Pál, Mater Pali Gbariella ang. k. a. rendes, Untereckker Krisztina pedig óraadó tanár minőségben nyert a 1. gimnáziumnál munkakört. Nevelésügy. Igyekeztünk tanítványainkat arra vezetni, hogy elmélkedve éljenek, vagyis megfontolás indítsa fel bennük a szeretetet a jó és szép iránt, gyűlöletet és megvetést a rossz iránt. E gyakorlatból helyes elveket nyerhettek, melyekkel az élet forgatagában megállhatnak. A tanulásra, munkásságra, fegyelmezettségre vezető rendeleteink mintegy kalászcséplés volt, hogy kihulljon a jó mag — a jó szándék és föltétel — és ez termő-