Képes Sport, 1982. január-június (29. évfolyam, 1-26. szám)
1982-06-08 / 23. szám
MARKA A reptéren és környékén mindenki csak Maricának hívja a Posta Tervező Intézetének gépésztechnikusát, aki tizenkilenc esztendős kora óta repül. 1964-től 2450 órát töltött a levegőben. Ezzel kétszeresen szerezte meg a gyémántkoszorús minősítést. Az egyetlen nő Magyarországon, aki ilyesmivel rendelkezik. Ritka egyéni teljesítmény! - Pedig a repülés igazi csapatmunka — hárítja el szerényen a dicséretet. - A repülésvezető, az aggregátor-kezelő, a toronyügyeletes, s sok más mellett, én csak egyetlen „fogaskerék” vagyok. Ott fenn, a gépen. Nélkülük minden csak apró kísérletezés lenne. S ki tudja, meddig juthat el úgy az ember? Pedig Marica eljutott már néhány csúcseredményig. A 100 kilométeres háromszög sebességi csúcs, a háromszáz kilométeres háromszög sebességi csúcson túl a 300 kilométeres hurokrepülés csúcsát, s a magassági repülés csúcsát is ő tartja. 1974-ben a Szovjetunióban, 1977- ben Lengyelországban, 1978-ban pedig Csehszlovákiában kényszerítette maga mögé nagyszerű nemzetközi mezőnyben ellenfeleit. - Mi kell a repüléshez, a jó eredményhez? - Mindenekelőtt természtesen bátorság. Azután jó helyzetfelismerés. Az esetek többségében a pillanatnyi megítélés segíti az embert mindig magasabbra. Századmásodpercek alatt kell dönteni a meteorológiai adathalmaz birtokában is, hogy ,,él-e” a felhő, vagy már szétesőben van. S ez a pillanat egy verseny alatt tíztől tizennégy napon át sokezerszer kopogtat az embernél. Ilyenkor nélkülözhetetlen a helyes döntés. A társak mellett igazi pajtásként kezeli elöregedőben levő gépét, a Jantár 2-B típusú „masinát”, amelyen a szárnyak fesztávolsága húsz és fél méter, s amelyet sajátkezűleg gondoz mindig Marica. Szükség esetén feltölti a repülési energia gazdaságos felhasználásához szükséges 170 liter vízzel. Ennek a mennyiségét a helyzetnek megfelelően csökkentheti a 6-8 órás repülési idő alatt. Igen ennyit, hatnyolc (!) órát kell a levegőben töltenie, ülve, szinte mozdulatlanul. Bizony nem egyszerű, s nem könnyű feladat. Csak nagy-nagy kitartással lehet ezt elérni. S az ilyen tulajdonság a kitartás - adott Bolly Máriában. Többek között ezért is a gyémántkoszorús minősítés birtokosa. (topor) Fotó: MTI Külföldi Képszolgálat H a nem is teljes a cím- Isler, Svájc, Mortag, NDK), két szóban említett hét, de világbajnok (Grosserés Mortag, a sportágban azért rit- NDK) s további öt világbajnoki kaság számba menő tar- helyezett biztosítja a „Móka" hatalmas programmal várgas színvonalát! !“ « érdeklődőket e héten az . Nem ár, tudnii hogy az iskolás, MKSZ ?s a Ferencváros kerekpakorú fiatalok ingyen nézhetik az ros szakosztálya. Szerdatol vásár- összecsapásokat! napig ötnapos non-stop műsor _ „ . . _ . „ . . ban előbb a XI. Arany Mokka SZTM a Hob.!b* Grand Pax-t Grand Prix izgalmas eseményei- dl.e*'*A.2 sem akármilyen esemenek, majd a Hobby GP három germmal a fovaros es kornyéke napos tömegsportrendezvényének »br.ngasa.nak». iun.usi11.jp bark, lehetnek szemtanúi - s az utóbbi- nevezhet a kegeszito szamokra, nak aktiv részesei is - a kerék- utánpótlást mozgosító tömegpársport iránt érdeklődök. versenyre. Mert a nemzetközi kor-A 16-17-én sorra kerülő Arany osztályos versenyek mellett vala- Mokka pályaversenyen Európa leg-Tt. 1964-65-66-ban született, jobbjai mellett részt vesz az Egye- kerékparozni vágyó gyermeket szesült Államok és Kuba válogatott- retegel var a rendezoseg a teja is. Kontinensünk ötödik legvan- hetsegkutató Régész,to szamokgosabb pályaversenyeként tartják ban, junius 18-án, 16 óra, kezma már számon a „Mókát", dessel a Millenanson, ahogy szakberkekben emlegetik. S amolyan „bringás-Futapest" A Millenárisra kilátogatók világ lesz a június 20-i - kerékpárral nagyságoknak szurkolhatnak a tel- a városon át - felvonulás, Budapes olimpiai műsort magában fog-pesten. A Millenárisról indulnak saló kétnapos viadalon, s egy új-el a résztvevők, a Thököly út-Rájáélesztési kísérletet is láthatnak. Kóczi út-Lenin krt.—Népköztársaa stréber-sport, azaz a motorvezeság útja—Kacsóh Pongrác úttéses verseny népszerűsítését szül- Szőnyi út-Rákos út vonalon, a gála bemutatót, amelyre a sport régi Fóti út, majd a Fóti út érvzágban „nagymenő" csehszlovák lésével 18 km-es távon, védett útválogatottak jönnek el. NDK-s, vonalon kerekezhetnek Fótra, a csehszlovák, lengyel, szovjet, bal- célba. S ott, fiatalok és idősebgár, kubai, osztrák, svájci, NSZK- beli, a Budapesti Édesipari Vállabeli és amerikai versenyzőkkel velat által alapított „csokiországveti fel a versenyt a hazai élgázban" ostrom alá vehetik a csokiba hat-nyolc legjobbja. Három várat. Valószínűleg lesz zsákmány, világcsúcstartó (Malchov, NDK, elég, k. b. Ki tudja mikor volt utoljára motorvezetéses verseny Magyarországon? Egy biztos, e héten újra láthatnak a kerékpársport szerelmesei motorvezetéses versenyt, igaz, csupán bemutató jellegűt.