Képes Sport, 1982. január-június (29. évfolyam, 1-26. szám)

1982-06-08 / 23. szám

MARKA A reptéren és környékén mindenki csak Maricá­nak hívja a Posta Terve­ző Intézetének gépész­­technikusát, aki tizenki­lenc esztendős kora óta repül. 1964-től 2450 órát töltött a levegőben. Ezzel kétszeresen szerezte meg a gyémántkoszorús minő­sítést. Az egyetlen nő Magyarországon, aki ilyesmivel rendelkezik. Ritka egyéni teljesít­mény! - Pedig a repülés iga­zi csapatmunka — hárít­ja el szerényen a dicsé­retet. - A repülésvezető, az aggregátor-kezelő, a toronyügyeletes, s sok más mellett, én csak egyetlen „fogaskerék” vagyok. Ott fenn, a gé­pen. Nélkülük minden csak apró kísérletezés lenne. S ki tudja, med­dig juthat el úgy az em­ber? Pedig Marica eljutott már néhány csúcsered­ményig. A 100 kilométe­res háromszög sebességi csúcs, a háromszáz kilo­méteres háromszög se­bességi csúcson túl a 300 kilométeres hurokre­pülés csúcsát, s a ma­gassági repülés csúcsát is ő tartja. 1974-ben a Szovjetunióban, 1977- ben Lengyelországban, 1978-ban pedig Cseh­szlovákiában kényszerítet­te maga mögé nagyszerű nemzetközi mezőnyben el­lenfeleit. - Mi kell a repülés­hez, a jó eredményhez? - Mindenekelőtt ter­­mésztesen bátorság. Az­után jó helyzetfelismerés. Az esetek többségében a pillanatnyi megítélés se­gíti az embert mindig magasabbra. Századmá­­sodpercek alatt kell dön­teni a meteorológiai adathalmaz birtokában is, hogy ,,él-e” a felhő, vagy már szétesőben van. S ez a pillanat egy ver­seny alatt tíztől­ tizen­­négy napon át sokezer­­szer kopogtat az ember­nél. Ilyenkor nélkülözhe­tetlen a helyes döntés. A társak mellett igazi pajtásként kezeli elöre­gedőben levő gépét, a Jantár 2-B típusú „masi­nát”, amelyen a szár­nyak fesztávolsága húsz és fél méter, s amelyet sajátkezűleg gondoz min­dig Marica. Szükség esetén feltölti a repülési energia gazdaságos fel­­használásához szükséges 170 liter vízzel. Ennek a mennyiségét a helyzetnek megfelelően csökkentheti a 6-8 órás repülési idő alatt. Igen ennyit, hat­nyolc (!) órát kell a le­vegőben töltenie, ülve, szinte mozdulatlanul. Bi­zony nem egyszerű, s nem könnyű feladat. Csak nagy-nagy kitartás­sal lehet ezt elérni. S az ilyen tulajdonság­­ a kitartás - adott Bolly Máriában. Többek között ezért is a gyémántkoszorús minő­sítés birtokosa. (topor) Fotó: MTI Külföldi Képszolgálat H a nem is teljes a cím- Isler, Svájc, Mortag, NDK), két szóban említett hét, de világbajnok (Grosser­­és Mortag, a sportágban azért rit- NDK) s további öt világbajnoki kaság számba menő tar- helyezett biztosítja a „Móka" ha­­talmas programmal vár­­gas színvonalát! !“ « érdeklődőket e héten az . Nem ár, tudnii hogy az iskolás, MKSZ ?s a Ferencváros kerekpa­­korú fiatalok ingyen nézhetik az ros szakosztálya. Szerdatol vásár- összecsapásokat! napig ötnapos non-stop műsor­ _ „ . . _ . „ . . ban előbb a XI. Arany Mokka S­ZTM a Hob.!b* Grand Pax-t Grand Prix izgalmas eseményei- dl.e*'*A.2 sem akármilyen eseme­­nek, majd a Hobby GP három­ ger­mmal a fovaros es kornyéke napos tömegsportrendezvényének »br.ngasa.nak». iun.usi11­.jp bark, lehetnek szemtanúi - s az utóbbi- nevezhet a k­egeszito szamokra, nak aktiv részesei is - a kerék-­­ utánpótlást mozgosító tömeg­­pársport iránt érdeklődök. versenyre. Mert a nemzetközi kor-A 16-17-én sorra kerülő Arany osztályos versenyek mellett vala- Mokka pályaversenyen Európa leg-­­Tt. 1964-65-66-ban született, jobbjai mellett részt vesz az Egye- kerékparozni vágyó gyermeket sze­­sült Államok és Kuba válogatott- retegel var a rendezoseg a te­­ja is. Kontinensünk ötödik legvan- hetsegkutató Régész,to szamok­­gosabb pályaversenyeként tartják ban, junius 18-án, 16 óra, kez­­ma már számon a „Mókát", dessel­ a Millenanson, ahogy szakberkekben emlegetik. S amolyan „bringás-Futapest" A Millenárisra kilátogatók világ­ lesz a június 20-i - kerékpárral nagyságoknak szurkolhatnak a tel- a városon át - felvonulás, Buda­­pes olimpiai műsort magában fog-­pesten. A Millenárisról­ indulnak saló kétnapos viadalon, s egy új-­el a résztvevők, a Thököly út-Rá­­jáélesztési kísérletet is láthatnak. Kóczi út-Lenin krt.—Népköztársa­­a stréber-sport, azaz a motorveze­­ság útja—Kacsóh Pongrác út­­téses verseny népszerűsítését szül- Szőnyi út-Rákos út vonalon, a gála bemutatót, amelyre a sport­ régi Fóti út, majd a Fóti út érvz­­ágban „nagymenő" csehszlovák lésével 18 km-es távon, védett út­­válogatottak jönnek el. NDK-s, vonalon kerekezhetnek Fótra, a csehszlovák, lengyel, szovjet, bal- célba. S ott, fiatalok és időseb­­gár, kubai, osztrák, svájci, NSZK- beli, a Budapesti Édesipari Válla­­beli és amerikai versenyzőkkel ve­­lat által alapított „csokiország­­veti fel a versenyt a hazai élgáz­­ban" ostrom alá vehetik a csoki­­ba hat-nyolc legjobbja. Három várat. Valószínűleg lesz zsákmány, világcsúcstartó (Malchov, NDK, elég, k. b. Ki tudja mikor volt utoljára motorvezetéses verseny Magyarországon? Egy biztos, e héten újra láthatnak a kerékpársport szerelmesei motorveze­­téses versenyt, igaz, csupán bemutató jellegűt.

Next