Képes Sport, 1989. január-június (36. évfolyam, 1-26. szám)
1989-03-07 / 10. szám
Bélyegfelár sporttámogatásra Az NSZK-ban rendszeresen adnak ki olyan sportbélyegeket, amelynek felárát hol a legjobb, nemzeti dicsőséget szerző sportolók, hol pedig a fiatalok testedzésének támogatására fordítják. A legújabb bélyeg 140 pfeniges, erre jön a 60 pfenignyi felár. Az NSZK- ban ugyanis szintén emelkedett a postai díjszabás. A sportbélyegek gyűjtői albumukban akár azt is nyomon követhetik, hogy miként lett az esztendők folyamán egyre drágább egy-egy levél, hiszen a bélyegek általában a leggyakrabban használatos sima levelekhez szükséges bérmentesítésre készültek. Sí-vb-mérleg Alig utaztak el az utolsó versenyzők, máris elkészült a Lahtiban lezajlott északi sívilágbajnokság pénzügyi mérlege. A sportbeli siker mellett az anyagi is fényesnek mondható: 25 millió finn márka hasznot könyvelhetnek el a rendezők. A vártnál nagyobb nézősereg által váltott jegyekből nyolcmillió származik, 14 millió a reklám- és szponzorszerződésekből, kétmillió pedig a televíziós jogok értékesítéséből. A meztelenség már unalmas Világrekordot állított fel a Sports Illustrated, a népszerű és rendkívül színvonalas amerikai sportmagazin a női fürdőruhadivatról szóló különkiadásával. A Sports Illustrated Swimsuit Issue hétmillió példányban jelent meg, és a 284 oldalon ötvennégy fürdőruhás szép lány látható a világ legegzotikusabb strandjain lefényképezve. Jude Campbell főszerkesztőnő 70 cég 800 fürdőruhájából választott. Félmillió példányban adták ki a hasonló tartalmú falinaptárt és egymillióban a videófilmet. A lapot viszik, mint a cukrot, a fényképeket ott látni az amerikai diákszállásokon, a gyári öltözőkben és mindenütt, ahol különben meztelen lányok fényképeit szokták kedvderítőként közszemlére tenni. A fürdőruhás lányok ugyanis több erotikát sugároznak, mint a meztelenek. A Goldstein New York-i pornókiadó kénytelen volt beismerni, hogy a Swimsuit Issue érzékibb, mint az ő kiadványai. A meztelenség már unalmas. A mintegy 30 millió dollár hasznothozó kiadvány előtörténete éppen 25 esztendőre nyúlik vissza. A téli holtidényben a szerkesztőség egyszerűen nem tudta megtölteni a lapot, ezért kitalálták, hogy télvíz idején fürdőruhás lányokból szerkesztik össze. A siker akkor is nagy volt. Most pedig a jubileumi különkiadás sikere minden képzeletet felülmúl. Illetőleg minden képzeletet megmozgat. Sports ssssssto — Illustrate# 1964 1974 1989 Elavult, mire megjelent Háromnyelvű, ízléses füzetet adott ki a Videoton SC, amelyben bemutatja sportlétesítményeit, vezetőit, legismertebb sportolóit, szakosztályait. Természetesen nem marad ki a klubot „működtető" névadó gyár sem. Sajnos, a nyomdai átfutásnál gyorsabban változnak (romlanak) a körülmények. A Brávácz Ottó elnök által aláírt bevezetőben még az áll, hogy a Videoton „közel 20 ezer embernek nyújt biztos megélhetést”. Mint tudjuk, ez ma már nem így van, s csak reménykedni lehet abban, hogy az állítás egyszer majd ismét igaz lesz. Uszító kórus A Jugoszláviát nyugtalanságban tartó nemzetiségi ellentétek átterjedtek a sportversenyek nézőterére is. A kézilabdabajnokság éllovasát, a zágrábi együttest az idegenben játszott mérkőzéseken „Usztasák, usztasák!” szavalókórus fogadja. A Hitler teremtette „önálló” Horvátország fasiszta pártjának nevével uszítanak a sporthuligánok a horvát főváros játékosai ellen. Mondani sem kell, hogy fellépésüknek semmi köze nincs az antifasizmushoz. Sőt... Reklámmeccsjegy reklámáron A Citroen NSZK-beli képviselője 120 ezer márkáért megvette a brémai Werder stadion valamennyi jegyét a bajnokcsapat és az SV Waldhof Mannheim már-cius 18-án sorra kerülő találkozójára. Mindez egy érdekes reklámakció része. A cég erősen leszállított áron árusítja a mérkőzésre a jegyeket: mindössze három márkába kerül egy állóhely és nyolcért lehet a lelátóra ülni. A Citroennél kíváncsian várják, hogy a szokásosnál sokkal olcsóbb helyárak hogyan hatnak az érdeklődésre, más szóval, hogy milyen összefüggés van a különben meglehetősen drága meccsjegyek és a látogatottság között. Ütött, megbüntették, ünnepült... Az angol labdarúgó szövetség furcsa ítéletet hozott Brian Clough, a Nottingham Forest menedzsere ellen. Azért büntették meg, mert január 8-án tettlegesen bántalmazta saját csapatának szurkolóit, akik beözönlöttek a pályára és megtámadták az ellenfél, az egyébként a mérkőzésen vesztes Queens Park Rangers játékosait. Balszerencséjére a jelenetet szerencsésen elcsípte egy televíziós operatőr és a mérkőzést követően napokig lassítva és felnagyítva sugározták a képernyőkre Clough önbíráskodását. Ezek után a szövetség a menedzsernek megtiltotta, hogy az idény végéig a kispadon foglaljon helyet, ráadásul ötezer font pénzbüntetést is kell fizetnie. A közvélemény messzemenőkig Clough oldalán áll. Az eset után 254 levél érkezett a címére, és ebből csupán 20 ítélte el őt, a többi helyeselte a fellépését. A következő hazai mérkőzésen pedig feliratokkal és szavalókórusokban ünnepelték Briant, de mindez nem hat a szövetségi urakra. Prost közlekedési tanórája Hivatott előadó tartott közlekedési tanórát egy párizsi általános iskolában. Alain Prost Forma- 1-es világbajnok figyelmeztette a gyerekeket, hogy különösen kerékpáron vigyázzanak nagyon, mert némelyik autós úgy vágtat, mint az őrült. Az iskolába jár Prost hétéves kisfia és Chirac polgármester kislánya is. A csoportképen valamenynyien szerepelnek.