Képes Sport, 1989. január-június (36. évfolyam, 1-26. szám)

1989-03-07 / 10. szám

Bélyegfelár sporttámogatásra Az NSZK-ban rendsze­resen adnak ki olyan sportbélyegeket, amelynek felárát hol a legjobb, nemzeti dicsőséget szerző sportolók, hol pedig a fiatalok testedzésének tá­mogatására fordítják. A legújabb bélyeg 140 pfe­­niges, erre jön a 60 pfe­­nignyi felár. Az NSZK- ban ugyanis szintén emelkedett a postai díj­szabás. A sportbélyegek gyűjtői albumukban akár azt is nyomon követhetik, hogy miként lett az esz­tendők folyamán egyre drágább egy-egy levél, hiszen a bélyegek általá­ban a leggyakrabban használatos sima levelek­hez szükséges bérmente­sítésre készültek. Sí-vb-mérleg Alig utaztak el az utolsó versenyzők, máris elkészült a Lahtiban le­zajlott északi sívilágbaj­nokság pénzügyi mérle­ge. A sportbeli siker mel­lett az anyagi is fényes­nek mondható: 25 millió finn márka hasznot köny­velhetnek el a rendezők. A vártnál nagyobb néző­sereg által váltott je­gyekből nyolcmillió szár­mazik, 14 millió a rek­lám- és szponzorszerző­désekből, kétmillió pedig a televíziós jogok értéke­sítéséből. A meztelenség már unalmas Világrekordot állított fel a Sports Illustrated, a népszerű és rendkívül szín­vonalas amerikai sportma­gazin a női fürdőruhadi­vatról szóló különkiadásá­val. A Sports Illustrated Swimsuit Issue hétmillió példányban jelent meg, és a 284 oldalon ötvennégy fürdőruhás szép lány lát­ható a világ legegzotiku­­sabb strandjain lefényké­pezve. Jude Campbell fő­szerkesztőnő 70 cég 800 fürdőruhájából választott. Félmillió példányban ad­ták ki a hasonló tartal­mú falinaptárt és egymil­lióban a videófilmet. A la­pot viszik, mint a cukrot, a fényképeket ott látni az amerikai diákszállásokon, a gyári öltözőkben és mindenütt, ahol különben meztelen lányok fényké­peit szokták kedvderítő­­ként közszemlére tenni. A fürdőruhás lányok ugyan­is több erotikát sugároz­nak, mint a meztelenek. A­ Goldstein New York-i pornókiadó kénytelen volt beismerni, hogy a Swim­suit Issue érzékibb, mint az ő kiadványai. A mezte­lenség már unalmas. A mintegy 30 millió dollár hasznot­­hozó kiadvány előtörténete éppen 25 esz­tendőre nyúlik vissza. A téli holtidényben a szer­kesztőség egyszerűen nem tudta megtölteni a lapot, ezért kitalálták, hogy tél­víz idején fürdőruhás lá­nyokból szerkesztik össze. A siker akkor is nagy volt. Most pedig a jubileumi különkiadás sikere minden képzeletet felülmúl. Ille­tőleg­ minden képzeletet megmozgat. Sports ssssssto — Illustrate# 1964 1974 1989 Elavult, mire megjelent Háromnyelvű, ízléses füzetet adott ki a Video­ton SC, amelyben bemu­tatja sportlétesítményeit, vezetőit, legismertebb sportolóit, szakosztályait. Természetesen nem ma­rad ki a klubot „működ­tető" névadó gyár sem. Sajnos, a nyomdai átfu­tásnál gyorsabban változ­nak (romlanak) a körül­mények. A Brávácz Ottó elnök által aláírt beve­zetőben még az áll, hogy a Videoton „közel 20 ezer embernek nyújt biz­tos megélhetést”. Mint tudjuk, ez ma már nem így van, s csak remény­kedni lehet abban, hogy az állítás egyszer majd ismét igaz lesz. Uszító kórus A Jugoszláviát nyugta­lanságban tartó nemzeti­ségi ellentétek átterjed­tek a sportversenyek né­zőterére is. A kézilabda­bajnokság éllovasát, a zágrábi együttest az ide­genben játszott mérkőzé­seken „Usztasák, uszta­­sák!” szavalókórus fo­gadja. A Hitler teremtet­te „önálló” Horvátország fasiszta pártjának nevé­vel uszítanak a sporthu­ligánok a horvát főváros játékosai ellen. Mondani sem kell, hogy fellépé­süknek semmi köze nincs az antifasizmushoz. Sőt... Reklám­meccsjegy reklámáron A Citroen NSZK-beli képviselője 120 ezer márkáért megvette a bré­mai Werder stadion va­lamennyi jegyét a baj­nokcsapat és az SV Waldhof Mannheim már-­­cius 18-án sorra kerülő találkozójára. Mindez egy érdekes reklámakció ré­sze. A cég erősen leszál­lított áron árusítja a mér­kőzésre a jegyeket: mindössze három márká­ba kerül egy állóhely és nyolcért lehet a lelátóra ülni. A Citroennél kíván­csian várják, hogy a szo­kásosnál sokkal olcsóbb helyárak hogyan hatnak az érdeklődésre, más szó­val, hogy milyen össze­függés van a különben meglehetősen drága meccsjegyek és a látoga­tottság között. Ütött, meg­büntették, ünnepült... Az angol labdarúgó szövetség furcsa ítéletet hozott Brian Clough, a Nottingham Forest me­nedzsere ellen. Azért bün­tették meg, mert január 8-án tettlegesen bántal­mazta saját csapatának szurkolóit, akik beözön­löttek a pályára és meg­támadták az ellenfél, az egyébként a mérkőzésen vesztes Queens Park Rangers játékosait. Bal­­szerencséjére a jelenetet szerencsésen elcsípte egy televíziós operatőr és a mérkőzést követően na­pokig lassítva és felna­gyítva sugározták a kép­ernyőkre Clough önbírás­kodását. Ezek után a szövetség a menedzsernek megtiltotta, hogy az idény végéig a kispadon fog­laljon helyet, ráadásul ötezer font pénzbüntetést is kell fizetnie. A köz­vélemény messzemenőkig Clough oldalán áll. Az eset után 254 levél érke­zett a címére, és ebből csupán 20 ítélte el őt, a többi helyeselte a fellé­pését. A következő hazai mérkőzésen pedig felira­tokkal és szavalókórusok­ban ünnepelték Briant, de mindez nem hat a szövetségi urakra. Prost közlekedési tanórája Hivatott előadó tartott közlekedési tanórát egy párizsi általános iskolá­ban. Alain Prost Forma- 1-es világbajnok figyel­meztette a gyerekeket, hogy különösen kerékpá­ron vigyázzanak nagyon, mert némelyik autós úgy vágtat, mint az őrült. Az iskolába jár Prost hét­éves kisfia és Chirac pol­gármester kislánya is. A csoportképen valameny­­nyien szerepelnek.­ ­

Next