Képes Sport, 2013. október-december (11. évfolyam, 40-52. szám)

2013-12-04 / 49. szám

fWIISfr Felemásra sikerült Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport házasságának első éve a Hondával. Egyrészt a hét dobogós helyezéssel csúcsot döntött a csapat,­­­ másrészt a sok kiesés miatt ugyanúgy hatodik lett az év végi összetettben, mint 2012-ben. E*""— ks A tavalyi hatodik hely fényében elégedett vagy az ideivel.­­ Teljes mértékben, mert sokat elárul a teljesítményünkről, hogy ha leszámítjuk az első két verseny­hétvége nullázásait, ami nem a mi hibánkból történt, akkor lénye­gében tíz helyszínen értük el azt, amit tavaly tizenkettőn. Ráadásul a mezőny erősebb és kiegyensúlyo­zottabb volt, mint tavaly. Ezt jelzi, hogy 11 futamgyőztes pilóta volt az évadban, ami feltűnően sok. És Tavaly mindössze három, idén viszont hét dobogós helyezésed volt, a végeredmény mégis ugyanaz. Ez sem idegesíti - Nem ez, hanem az oka tesz bosszússá: az, hogy a kelleténél többször nulláztam. Kis túlzással vagy dobogóra álltam, vagy be sem fejeztem a futamot. És amikor ki­estem, volt, hogy én is hibáztam. Például Portóban, ahol ha előbb észreveszem a defektet, és kijövök a boxba, talán nem szaladok bele a falba. Az ilyen versenyekből kel­lett volna elhozni néhány pontot ahhoz, hogy előrébb végezzek. Ha jövőre megtartjuk a tendenciát a dobogós helyezéseket illetően, és tudjuk minimalizálni a nullázásokat, akkor szinte bármi elképzelhető. ks Szerinted kik a WTCC jelenlegi legjobb pilótáit - A világbajnok Yvan Mullerrel kezdeném, aki kicsit olyan, mint a Forma-1-ben Sebastian Vettel: túl sokszor állították be a sikerei oka­ként az autóját. Aztán ott van Rob Huff, aki sokkal többet hozott ki a SEAT-ból, mint ami benne van és persze Gabriele Tarquini. Hondás­­ként látom a telemetria­ adatait, és bizony olyan dolgokat művel, ame­lyek számomra elképzelhetetle­nek. Az ő hármasuk az etalon. ks És hol van hozzájuk képest Michelisz Norbert. - Még mindig lemaradásban, mert nekik megvan az a versenyintelli­genciájuk, ami belőlem néha még hiányzik. Remélem, idővel meg­­szerzem ezt a képességet. Nekem Tarquini az elsődleges mérce, és büszkeséggel tölt el, hogy a nyers számok alapján többször i is gyorsabb voltam nála a­­ szezonban ugyanazzal az­­ autóval. KS AZ előbb említetted, hogy a telemetria­ adatai alapján számodra meglepő dolgokat művel. Mire gondoltán - kanyarról kanyarra tudom, hol és milyen intenzitással fékez, ho­gyan fordítja a kormányt, milyen ütemben gyorsít, hogyan alakul az oldalgyorsulása, és bizony sokszor elképedek. Amire tavaly a BMW- vel én már azt mondtam, ezt biztos nem lehet jobban csinálni, arra idén Tarquini eredményeit látva rádöbbentem, igenis lehet. Amikor összehasonlítottam az én féktávomat az övével, kiderült, hogy hat-hét méterrel később fékez, mégis megáll az autó, és ugyanolyan ütemben tud kigyor­sítani. Ezek az apróságok segíte­nek abban, hogy átlépjem a saját korlátaimat, és nekem ez volt a Honda-szerződés legnagyobb nye­ * ^ ^ ^ r r r RIVÁLISOK KLUBJA, AVAGY MICHELISZ NORBERTNEK TÖBBEK KÖZT VELÜK KELL Yvan MULLER (Citroen) Idén a Chev­roletét vezette a csúcsra az im­már négyszeres túraautó-világbajnok Yvan Muller, méghozzá úgy, hogy megszoron­gatni sem tudták riválisai: már Japánban bebiztosította győzel­mét, négy futammal a vége előtt. Jövőre új csapatával, a Citroennel sem lehet más célja, mint a cím­védés. Sorra vettük, kik lehetnek Michelisz Norbert legnagyobb riválisai 2014-ben. Gabriele TARQUINI (Honda) Idén ő volt a legköze­lebb Mullerhez, hiszen a­­ vb-pont- E­L- verseny második helyén zárt, bár a franciához ké­pest tetemes, majd 200 pontos hátránnyal. Rajta kívül jövőre­­ még három hondás lesz­­ (Michelisz, Montelia, Ijfk Bennani), de még mindig is az 51 éves olasz számít az etalonnak. Sébastien LOEB (Citroen) Legalább ak­kora legenda, mint mondjuk Michael Schumacher a Forma-I- ben, a rali-vb-t sorozatban ki-

Next