Képes Sport, 2013. október-december (11. évfolyam, 40-52. szám)
2013-12-04 / 49. szám
fWIISfr Felemásra sikerült Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport házasságának első éve a Hondával. Egyrészt a hét dobogós helyezéssel csúcsot döntött a csapat, másrészt a sok kiesés miatt ugyanúgy hatodik lett az év végi összetettben, mint 2012-ben. E*""— ks A tavalyi hatodik hely fényében elégedett vagy az ideivel. Teljes mértékben, mert sokat elárul a teljesítményünkről, hogy ha leszámítjuk az első két versenyhétvége nullázásait, ami nem a mi hibánkból történt, akkor lényegében tíz helyszínen értük el azt, amit tavaly tizenkettőn. Ráadásul a mezőny erősebb és kiegyensúlyozottabb volt, mint tavaly. Ezt jelzi, hogy 11 futamgyőztes pilóta volt az évadban, ami feltűnően sok. És Tavaly mindössze három, idén viszont hét dobogós helyezésed volt, a végeredmény mégis ugyanaz. Ez sem idegesíti - Nem ez, hanem az oka tesz bosszússá: az, hogy a kelleténél többször nulláztam. Kis túlzással vagy dobogóra álltam, vagy be sem fejeztem a futamot. És amikor kiestem, volt, hogy én is hibáztam. Például Portóban, ahol ha előbb észreveszem a defektet, és kijövök a boxba, talán nem szaladok bele a falba. Az ilyen versenyekből kellett volna elhozni néhány pontot ahhoz, hogy előrébb végezzek. Ha jövőre megtartjuk a tendenciát a dobogós helyezéseket illetően, és tudjuk minimalizálni a nullázásokat, akkor szinte bármi elképzelhető. ks Szerinted kik a WTCC jelenlegi legjobb pilótáit - A világbajnok Yvan Mullerrel kezdeném, aki kicsit olyan, mint a Forma-1-ben Sebastian Vettel: túl sokszor állították be a sikerei okaként az autóját. Aztán ott van Rob Huff, aki sokkal többet hozott ki a SEAT-ból, mint ami benne van és persze Gabriele Tarquini. Hondásként látom a telemetria adatait, és bizony olyan dolgokat művel, amelyek számomra elképzelhetetlenek. Az ő hármasuk az etalon. ks És hol van hozzájuk képest Michelisz Norbert. - Még mindig lemaradásban, mert nekik megvan az a versenyintelligenciájuk, ami belőlem néha még hiányzik. Remélem, idővel megszerzem ezt a képességet. Nekem Tarquini az elsődleges mérce, és büszkeséggel tölt el, hogy a nyers számok alapján többször i is gyorsabb voltam nála a szezonban ugyanazzal az autóval. KS AZ előbb említetted, hogy a telemetria adatai alapján számodra meglepő dolgokat művel. Mire gondoltán - kanyarról kanyarra tudom, hol és milyen intenzitással fékez, hogyan fordítja a kormányt, milyen ütemben gyorsít, hogyan alakul az oldalgyorsulása, és bizony sokszor elképedek. Amire tavaly a BMW- vel én már azt mondtam, ezt biztos nem lehet jobban csinálni, arra idén Tarquini eredményeit látva rádöbbentem, igenis lehet. Amikor összehasonlítottam az én féktávomat az övével, kiderült, hogy hat-hét méterrel később fékez, mégis megáll az autó, és ugyanolyan ütemben tud kigyorsítani. Ezek az apróságok segítenek abban, hogy átlépjem a saját korlátaimat, és nekem ez volt a Honda-szerződés legnagyobb nye * ^ ^ ^ r r r RIVÁLISOK KLUBJA, AVAGY MICHELISZ NORBERTNEK TÖBBEK KÖZT VELÜK KELL Yvan MULLER (Citroen) Idén a Chevroletét vezette a csúcsra az immár négyszeres túraautó-világbajnok Yvan Muller, méghozzá úgy, hogy megszorongatni sem tudták riválisai: már Japánban bebiztosította győzelmét, négy futammal a vége előtt. Jövőre új csapatával, a Citroennel sem lehet más célja, mint a címvédés. Sorra vettük, kik lehetnek Michelisz Norbert legnagyobb riválisai 2014-ben. Gabriele TARQUINI (Honda) Idén ő volt a legközelebb Mullerhez, hiszen a vb-pont- EL- verseny második helyén zárt, bár a franciához képest tetemes, majd 200 pontos hátránnyal. Rajta kívül jövőre még három hondás lesz (Michelisz, Montelia, Ijfk Bennani), de még mindig is az 51 éves olasz számít az etalonnak. Sébastien LOEB (Citroen) Legalább akkora legenda, mint mondjuk Michael Schumacher a Forma-I- ben, a rali-vb-t sorozatban ki-