Képes Sport, 2019. április-június (17-18. évfolyam, 14-26. szám)

2019-04-03 / 14. szám

MICHELISZ Norbert (Hyundai) „Azt érzem magamon, hogy visszajött az étvágyam, és alig várom, hogy elkezdődjön az idény, hogy lássam, hol vagyok a többi­ekhez képest. Kicsit úgy érzem magam, mint a pályafutásom legelején, amikor ha nem is feszengve, de izgalmakkal telve vártam a szezon indulását" - árulta el érdeklődésünk­re Michelisz Norbert, hogy milyen érzések­kel szemlélte a télen a WTCR mezőnyének rendkívüli megerősödését. Amióta a magyar versenyző 2016-ban gyári pilóta lett előbb a Hondánál, majd 2018-tól a Hyundainál, évről évre a bajnoki címet tűzi ki célul, és ezt vár­ják el tőle a szurkolók is. Persze a végső siker közel sem olyan magától értetődő, hiszen mostani összeállításunkból is látható, hogy rajta kívül legalább tíz versenyző vág neki reális bajnoki esélyekkel a szezonnak. Ugyan­akkor Michelisz 2017-ben már nagyon közel járt egyszer a csúcshoz, akkor csak az utolsó fordulóban egy műszaki meghibásodás miatt veszítette el a címet, de teljesítményének jó fokmérője volt, hogy abban az évben nem a világbajnokot, hanem őt választották meg a világ legjobb túraautósának. Tavaly az első hyundaios évében már az első hétvé­gétől kezdve pechsorozat sújtotta, noha az időmérők többségén elverte a bajnoki címet végül behúzó csapattársát, Tarquinit. A gyorsasága egyértelműen megvan a AUGUSTO FARFUS (HYUNDAI) 2010 után tér vissza a világszintű túraau-t­­­ó-bajnokságba a 35 éves brazil pilóta, akit azelőtt a WTCC egyik leggyorsabb ver­­er­senyzőjének sikerhez, de ami az elmúlt években hiány­zott, az a kiegyensúlyozottság és a műszaki megbízhatóság. Utóbbi nem csak rajta múlik, előbbiben viszont sokat számíthat, hogy hosszú idő után a mostani lesz az első nyugodt szezonja. 2016-ban az addigi megszokott magyar közeget elhagyva a gyári csapatba való beilleszkedés, 2017-ben az első, 2018-ban a második gyermeke születése bonyolította az életét rögtön a szezon elejétől. Most viszont újra egyértelműen a bajnokságon van a fókusza, talán ezért is érzi, hogy visszajött az étvágya. Lesz harminc futama rá, hogy jóllakjon! Gabriele TARQUINI (HYUNDAI) 57 évesen a legtöbben már a nyugdíjig hátra­lévő napokat kezdik számolgatni, de Gabriele Tarquini ennyi idősen is még mindig a túraautózás élvonalába tartozik. Olyany­nyira, hogy ő a címvédő a WTCR-ben, miután tavaly Michelisz csapattársaként megnyerte a bajnokságot, amivel a 2009-es világbajnoki címe után tért vissza a csúcsra. A Hyundai öreg rókája tavaly Norbinak is sokat köszönhetett, aki az utolsó futamokon már az ő keze alá dolgozott. Akkor Tarquini azt mondta, reméli, egy napon visszaadhatja a kölcsönt. Idén jöjjön el az a nap i­ménye a 2013-as második hely volt, amivel akkor többek közt a volt és jövőbeni F1-es Timo Glockot, valamint Pascal Wehrleint is lenyomta. A Hyundaihoz igazolva Norbinak márkán belül is erős konkurenciát jelent. , Nick CATSBURG Tavaly Michelisz Norbert volt egy körön a leggyorsabb versenyző a WTCR-ben, hiszen a 20 időmérőből 13-on a legjobb háromban végzett. Ezt a pozícióját veszélyeztetheti a bajnokságba egy év szünet után visszatérő Catsburg,­­ aki 2017-ben Norbihoz hasonlóan a leg­­y végéig harcban volt a világbajnoki címért Volvót vezetve, és több emlékezetes időmérős csatát is vívtak egymással a pole pozícióért. Most, hogy mindketten Hyundait vezetnek, ez a harc még kiéle­zettebb lehet közöttük, tartottak. Farfus 2006-ban Alfa Romeóval, 2009-ben a­ BMW-vel lett világbaj­­­­noki harmadik, majd kicsit később a Hfe német gyártó át­­­­vitte őt a DTM-be. * Egészen tavalyig ott versenyzett, legjobb ered- Hounog' .weinen c.-w0'”**3” g **»»■ SOSEM LÁTOTT ERŐS RAJTRÁCCSAL INDUL A VILÁG ELSŐ SZÁMÚ TÚRAAUTÓ BAJNOKSÁG Igazi nagyágyú csatlakozik a WTCR-hez Johan Kristoffersson személyében, hiszen a 30 éves svéd 2017-ben és 2018-ban is megnyerte a ralikrossz-világbajnokságot, a vert mezőnyben pedig olyan legendák végeztek mögötte, mint Sébastien Loeb, Petter Solberg vagy Mattias Ekström. Miután azonban a gyártók idén kivo­nultak a ralikrosszból, a Volkswagen átültette a WTCR-es autójába legnagyobb kincsét. A tú­raautózás persze más műfaj, de Kristoffersson ebben sem kezdő: tavaly megnyerte a skandináv túraautó-bajnokságot is. 2012 túraautó-világbajnokának évek óta nem jön ki a lépés, pedig az elmúlt három szezonban papíron bajnokesélyes autója volt. 2016-ban Michelisz csapattársaként Hondát vezetett, 2017-ben a korábbi évek­­­­ben taroló Citroennel, tavaly pedig a TCR-kategória regnáló

Next