Kis Újság, 2002. január-június (5. évfolyam, 1-16. szám)

2002-01-04 / 1. szám

2 Magyarország KBlbsXG 2002. január 4. Napirend előtt, a Nép előtt • Napirend előtt, a Nép előtt • Napirend előtt, a Nép előtt Egy falunak egy ura lesz?! (Folytatás az 1. oldalról) Ő Kr.e. 177 körül a világ akkori legnagyobb birodalmának volt az uralkodója. Neve a mai fo­galmaink szerint nem tekint­hető magyarnak, a szíve annál inkább. Sőt, Mao-Tun állás­pontja földügyben olyannyira egyezik a mi megítélésünkkel, hogy tulajdonképpen a legré­gibb kisgazdának tekinthetjük. Története olyan fontos a földek és a haza birtoklása elválaszt­­hatatlanságának tisztánlátá­sára, hogy itt ismét hivatkozom rá, noha nem először teszem. Mao-Tun a legnagyobb hun fejedelem volt. Birodalma kele­ten Koreáig, északon pedig a Kerulen, a Jeniszej, sőt az Ob- Irtis és még az Isim forrásvidé­két is magába foglalta. Nyuga­ton csaknem az Aran­g, délen pedig a Karakorum sivatagig terjedt. Nevéhez főződött az úgynevezett „fütyülőnyilak” készíttetése önmaga számára és azoknak a harcokban való eredményes alkalmazása. Ahová nyílvesszeje zengve szállt, követte az egész sereg nyílerdeje. Aki nem követte va­kon parancsát, a halál fia lett. Nem volt senki, aki ellen tudott volna állni hun ősünknek. Mégis a szomszéd rivális ha­dak vezére követeket küldött ősünkhöz és követelte tőle „ tíz­ezer mérföldes” lovát. Mao- Tun tanácsadói, főemberei és vezérei erre hangosan tiltakoz­tak, de Mao-Tun álláspontja az volt, hogy csak nem becsül többre egy lovat a jó szomszéd­ságnál és odaadta a híres lovat a szomszédainak. Erre vérszemet kapott a szomszédok rivális vezére és újra elküldte Mao-Tunhoz a kö­veteit. Most már az egyik fele­ségét követelték. A tanácsadók még nagyobb felháborodással tiltakoztak, de Mao-Tun állás­pontja megint az volt, hogy odaadja az asszonyt, mert a jó szomszédi viszonyt az asszony­nál is többre tartja.­­ Harmadszorra is megjelentek a szomszédok követei és a két ország között elterülő lakatlan, értéktelen földet követelték. Mao-Tun tanácsadói ekkor úgy vélték, ha vezérüknek meg­érte a kedvenc lovát és az egyik asszonyát a jó szomszéd­ságért odaadni, akkor egy ér­téktelen földdarabhoz nem ér­demes ragaszkodni. Ezért azt tanácsolták, hogy adja oda a kért földet. Mao-Tun erre éktelen ha­ragra gerjedt és ráförmedt a ta­nácsadóira és a követekre egyaránt. Földet? Földet? Az ország alapját? Soha! Nyom­ban lenyakaztatta rossz tanács­adóit és egész seregével neki­rontott a szomszédainak, akik felett megsemmisítő győzelmet aratott, elvéve a szomszédoktól mindent, hogy ne áhítozzanak többé a hunok földjére.­­ Őseink géniuszokhoz méltó nemzetteremtő tettei után szinte eltörpül a mi mozgal­munk, „A Haza nem eladó!” cí­men indított törekvésünk épp­úgy, mint a földért felelős tárca minisztereként megfogalmazott . Idézet a szerzőnek a Kis Újság 2001. november 30-án megje­lent cikkéből álláspontom is, melyet 1999. március 3-án a T/759. számon előterjesztett miniszteri expo­zémban hangoztattam: „A Kor­mány továbbra sem kívánja le­hetővé tenni, hogy a külföldi természetes és jogi személyek, továbbá a belföldi jogi szemé­lyek termőföld-tulajdont sze­rezhessenek.” A fideszesek azonban, bár álságos módon megtapsolták e szavaimat, már rég elhatározták hazánk végki­árusítását. A Fidesz terve földjeink idegen kézbe adására Amint arról már korábban be­számoltam, amikor 1997-ben az MSZP-t térdre kényszerítet­tük földügyben és az országo­san sikeresen folytatott aláírás­­gyűjtéssel (a rövid néhány hét alatt összegyűjtött hozzá­vetőleg négyszázezer aláírás­sal) úgy megrettentettük Horn Gyulát, hogy kénytelen volt a külföldiek földvásárlását is le­hetővé tevő javaslatát visszavo­natni, többen közülünk úgy vél­ték, ezzel az országos akcióval véglegesen sikerült földjeinket megvédenünk. Sajnos, nem így történt. Még az 1998. évi általános ország­­gyűlési képviselő-választások előtt ugyanis egy sokunk által ismert szélsőbaloldali, agrárü­gyekben jártas személyiség fel­keresett egy budapesti ingatlan­­ügynökséget és megbízást adott egy ezer főt alkalmazó luxus iroda keresésére. Az ügy útjára is indult, azonban a megrendelő az irodával kapcsolatban olyan igényeket támasztott, amelyek az ingatlanforgalmazó cég ál­láspontja szerint magyarországi viszonylatban irreálisnak tűn­tek. Erre a megrendelő - ne­hogy komolytalannak tartsák - tájékoztatta az ingatlanügy­nökséget, hogy óriási üzletről van szó. Főleg a nyugati világ tőkés érdekeltségeire számíta­nak, ezért kell az ezer főhöz viszonyítva olyan sok luxus­tárgyaló. Hogy az ingatlanügy­nökség megértse, mi az elvá­rás velük szemben, a megbízó közölte, hogy ő az MSZP meg­bízása alapján jár el. Beszá­molt arról, hogy az MSZP biz­tos a választási győzelmében, ezért hozzákezdett mező­­gazdasági programjának a jog­szabályi előkészítéséhez és a terv megvalósításához. Nyom­ban a feltételezett választási győzelme után az MSZP hozzá akart kezdeni 2500-3000 hek­táros „grand-farmok” kialakí­tásához. A tőkét ehhez ugya­nazok a pénzügyi csoportok biztosították volna, amelyek a bevásárlóközpontok többségét létrehozták, így a „grand­­farm”-okon megtermelt termé­­­keknek biztos piacuk lett volna bevásárlóközpontokban, amelyek viszont mezőgazda­­sági vagy élelmiszeripari ter­mékeket másoktól át sem vet­tek volna. Amikor a várt MSZP-győzel­­met a Független Kisgazdapárt 82 esélyes képviselőjelöltjének visszaléptetésével meghiúsí­totta és önfeláldozásával elérte, hogy polgári kormány léphes­sen hivatalba, az ingatlanügy­nökség irattározta az ügyet. A legnagyobb meglepetésükre azonban rövidesen ismét meg­jelent az MSZP-t képviselő megrendelő és tájékoztatta az ügynökséget arról, hogy elő­ször ő is azt gondolta, hogy a kisgazdák miatt meghiúsult minden idők legnagyobb üz­lete, de azután másként alakul­tak a dolgok. Elmondta, hogy hivatalos volt a Fidesz győzel­mi ünnepségére, ahol tárgyalt a legfontosabb Fidesz-vezetők­­kel, akik jó véleménnyel voltak a 2500-3000 hektáros földbir­tokok kialakításának MSZP-s tervéről. Vállalták, hogy ezt a tervet a nyugati pénzügyi cso­portok velük megvalósíthatják, de nem titkolták azt sem, hogy pillanatnyilag én komoly aka­dály vagyok e terv útjában. Kö­zölték vele a fideszes vezetők, hogy azért nem tudnak pontos időt megjelölni a „grand­­farm”-ok kialakítására, mert előbb engem a „cselekvőképte­lenség” helyzetébe kell hoz­niuk. Jelezték, még nem tudják, hogyan és mikor, de cselekvő­­képtelen helyzetbe fognak hozni. Ezért a volt MSZP-s megbízott, már­mint a Fidesz megbízottja kérte az ingatlan­­ügynökségtől a szerződés to­vábbvitelét. Az, hogy a Fidesz a „harma­dik évezred üzletének”, a ma­gyar haza végkiárusításának ér­dekében milyen támadást indí­tott a Független Kisgazdapárt ellen, továbbá ellenem és a csa­ládom ellen, és miként kény­szerítettek arra, hogy távozzam a Földművelésügyi és Vidékfej­lesztési Minisztérium éléről, és miként hallgattattak el az Or­szággyűlésben - valamennyiük előtt ismert. Ezért az engem ért sérelmekkel nem kívánok fog­lalkozni, mint ahogy a szűkebb és tágabb értelemben vett csa­ládom sérelmeivel sem. Ezek ugyanis eltörpülnek nemzetünk végveszedelméhez viszonyítot­tan. Amíg a Független Kisgazda­­párt nem csak formálisan, ha­nem a valóságban is a kormány részének számított, a kormány hivatalos álláspontja az általam kifejtett (és fentebb már idé­zett) vélemény volt: „A Kormány továbbra sem kívánja lehetővé tenni, hogy a külföldi természetes és jogi személyek, továbbá a belföldi jogi személyek termőföld tulaj­dont szerezhessenek.” Ezeket a szavakat (mint fentebb már idéztem) 1999. március 3-án a T/759. számon előterjesztett in­dítványom miniszteri expozéjá­ban, a kormány nevében hiva­talosan mondtam. Most nézzük meg, hogy a miniszteri tisztségemből való eltávolításom után a Fidesz szolgálatába szegődött Dr. Vonza András miniszter milyen módosítást szeretett volna el­érni az én miniszterségem ide­jén érvényben volt Földtörvé­nyen. Dr. Vonza András T/5263. számú törvényjavaslatával úgy kívánta módosítani a Földtör­vény legfontosabb rendelkezé­seit, hogy az nyílt elárulását je­lentette azoknak az értékeknek, melyek védelmére jelöltem erre a posztra. Az, hogy Dr. Vonza András engem hátbaszúrt, az én szememben nem minősül bűntettnek, de még csak vétség­nek sem. Ezt a tisztességtelen eljárást ugyanis én Dr. Vonza András rendkívül visszafogott szellemi képességeinek terhére rovom, hiszen képtelen volt fel­fogni, hogy ő addig valaki, amíg én állok mellette és azt te­szi, amit én a kisgazda eszme­iségből fakadóan a kötelessé­gévé teszek. Az azonban, hogy Dr. Vonza András elárulta a kisgazdatár­sadalmon túlmenően az őt a tisztségébe juttató Szabolcs- Szatmár-Bereg népét és az egész magyar agráriumot, és el akarta venni attól a szegénypa­raszti osztálytól a földjeit, aki­ket éppen Dr. Vonza Andrásnak kellett volna megvédenie a bű­zös gyomrú éhes cápáktól, ha­lálos bűnnek minősül. Ha az Országgyűlés ebben a formá­ban elfogadta volna Dr. Vonza András előterjesztését, úgy rö­videsen egy falunak egy ura lett volna, „köszönhetően” a köte­lességeit nem teljesítő minisz­ternek. A Független Kisgazda­­, Földmunkás és Polgári Párt­nak ugyanis 1930. október 12- e óta, a „békési program” nyil­vánosságra hozatala óta két ve­zéreszméje van: a „Mindent a nemzetért!” és a „Mindent a mezőgazdaságért!”. Dr. Vonza András mindkét alapeszménket elárulta, így szembefordult pártjával és eszmeiségével, de szembefordult egész népével és a paraszti társadalommal is. Emiatt a Független Kisgazda­­párt országos pártfőügyésze fe­gyelmi eljárást kezdeményezett a Független Kisgazdapárttból ténylegesen már távozott, de tagsági jogviszonyát formáli­san fenntartó Dr. Vonza András ellen, indítványozván a Függet­len Kisgazdapártból való kizá­rását mindkét vezéreszménkkel való szembefordulása és a Füg­getlen Kisgazdapárt tagjához méltatlan magatartás tanúsítása miatt, mely elítélendő magatar­tását az sem enyhíti, hogy áru­lását már mint fideszes szolda­­teszka követte el. Az a tény ugyanis, hogy Dr. Vonza András a külföldiek földhasználatának biztosításán túl szerette volna biztosítani, hogy egy magánszemély (a ko­rábbi „belföldi” megszorító rendelkezés elhagyásával), akár külföldi is 2500-3000 hektár termőföldet birtokolhasson öt­ven évi időtartamra, olyan helyzet kialakulásához vezetett volna, hogy rövid időn belül egy falunak egy ura lett volna és ez az egy „úr” is többnyire külföldi lett volna. Mi azonban nem azért küldtük Dr. Vonza Andrást a kormányba, hogy a magyar gazdát cseléddé sül­­­lyessze! Annak érdekében, hogy tisz­telt Olvasóim megítélhessék, hogy a fentebb írtak mennyi­ben fedik a valóságot, hadd idézzem a termőföldről szóló törvény módosítására Dr. Vonza András miniszter által a kormány nevében 2001. októ­beri dátummal ellátott előter­jesztését. 8.§ A Tjt. [a termőföldről szóló 1994. évi LV. törvény, röviden Földtörvény - a szerk.] 22. §­­ának helyébe a következő ren­delkezés lép: „22. § Egy személy legfel­jebb 2500 hektár nagyságú vagy 50000 AK értékű termő­földet vehet haszonbérbe. Gaz­dasági társaság és szövetkezet esetében a korlátozás szem­pontjából figyelmen kívül kell hagyni azt a termőföldet, ame­lyet a szövetkezet a tagjától, il­letőleg a gazdasági társaság a tagjától vagy névre szóló rész­vénye tulajdonosától, illetve a Nemzeti Földalap Kht-tól ha­szonbérel.” Bizonyára feltűnt Olvasó­imnak, de ha nem, akkor hadd hívjam fel a figyelmüket arra a jelentős tényre, hogy míg a termőföldről szóló többször módosított törvény a „belföldi magánszemély” kifejezést használja. Dr. Vonza András az általa benyújtott törvény­­módosításból kifelejtette a „belföldi” megszorító rendel­kezést, így a hírhedt 8. §-ból is, amely úgy rendelkezik, hogy „Egy személy legfeljebb 2500 hektár nagyságú vagy 50000 AK (aranykorona) ér­tékű termőföldet vehet haszon­bérbe.” a) Dr. Vonza András tehát ki­felejtette a „belföldi” szűkítő rendelkezést, miáltal a külföldi is hozzájut ugyanezen földszer­zési lehetőséghez. b) Egy falu határa általában 2500 hektár körül van. Igaz te­­­­hát az állításom, hogy a magyar paraszti társadalmat eláruló I­ Vonza András elhatározta, hogy végrehajtja fideszes gazdái­­ gyalázatos tervét: az egy falu­nak egy ura lesz nemzetellenes koncepcióját. E törvényjavaslat nemzete;­ áruló mivoltáról tovább árulko­­­dik a módosító törvényjavaslat 1­6. § (2) bekezdése, amely kie­­gészíti a Tft. (a Földtörvény) 13. §-át a következő (5) bekez­déssel: „(5) Az NFA Kht. [Nemzeti Földalap Kht. - a szerk.], mint haszonbérbe adó által kötött haszonbérleti szerződés leg­hosszabb időtartama legfel­jebb 50 év lehet.” Ez a rendelkezés fedi fel iga­zán a törvényalkotó sunyi szándékát, nemzeti érdekeink elárulását. Az 50 évi használat ugyanis több, mint egy embe­röltő. Az elbirtoklási idő (mellyel tulajdont lehet sze­rezni) pedig tíz év. Ebben a szövegkörnyezetben „belföldi” megszorító rendel­kezés már nem található. Az NFA Kht. mint haszon­bérbe adó a most létrehozott Nemzeti Földalap által köthető haszonbérlet idejét ötven évben határozza meg. Ez a „Köz­hasznú Társaság” azonban nem közhasznúan, hanem nemzetel­lenesen tevékenykedne. Ez a megállapítás következik Nemzeti Földalapnak a nemzet a helyett a Fidesz érdekkörébe történt utalásából és Dr. Vonza András előterjesztésének 15. §­­ából. Ugyanis ez a törvényhely sorolja fel azokat az eseteket, melyekben a Kormány rendele­tekkel jogosult a kérdéseket szabályozni. Az Országgyűlés törvényalkotói jogának kor­mányrendeletekkel való szűkí­tése pedig a demokratikus in­tézményrendszer megkurtítását jelenti. (Folytatás a 3. oldalon) Miként kívánta a Fidesz a földjeink kiárusítása előtt tornyosuló jogi akadályokat lerombolni?

Next