Közgazdasági Értesítő, 1931. január-június (26. évfolyam, 1-25. szám)
1931-01-03 / 1. szám
1931 január 3 KÖZGAZDASÁGI ÉRTESÍTŐ ;41. megbízható , jó homlokterébe került és tudatában vagyunk annak, hogy az idegenforgalom előbbrevitele a kormány, a főváros és a vidék együttes munkáját kívánja meg. Budapest, a Duna gyöngye, a világ egyik legszebb városa, szinte predesztinálva van az idegenek hatalmas tömegének befogadására. A magyar főváros kulturális és szépművészeti intézményei a kényesebb igényeket is teljes mértékben kielégíti. Budapest, a Duna csillogó ékszerével, a Margitszigettel ékítve, kitűnik a sportlehetőségek és szórakozások sokféleségével és mindazzal, amit a modern metropolis a külföldi látogatónak nyújthat. De világvárosi viszonylatban is a legnagyobb jelentőség a magyar fővárosnak az, hogy páratlanul bőséges és nagy értékű gyógyforrásai vannak. Budapest fürdőváros, ahol a tökéletes felszerelésű szanatóriumok élén jeles orvosok állanak a gyógyulást kereső emberiség szolgálatára. Ma már minden kulturországban elsőrendű közgazdasági feladattá vált az idegenforgalom tervszerű gondozása. A közlekedési eszközök fejlődésével, különösen a gépkocsi és autóbuszforgalom nagyarányú térhódításával évről-évre újabb hatalmas lehetőségek nyílnak az idegenforgalom számára. Az utazás olcsóbbá tétele a cél, mert ezzel elérjük azt, hogy ami eddig úgyszólván csak a vagyonos emberek időtöltése volt, az utazás, mind általánosabbá lesz. Viszont nagy tömegek megmozdulásával az idegenforgalom, ez a láthatatlan import, amely nem kárára, hanem javára van a külkereskedelmi mérlegnek, mindinkább az államháztartás egyik jelentős bevételi forrása lesz. A turizmus helyes értelmezésében nemcsak azt fogja a látogató elé tárni, amit az ország természeti szépségeinél fogva nyújt. Meg kell ismertetnünk a külföldi látogatóval mindazt, amit földünk kiválót termel, versenyképes gyáripari termékeinket, művészi ízlésű kézművesiparunk és háziiparunk termékeit is. Fel kell hívnunk a külföldiek figyelmét mindarra, amit az ország lakói a művészet és irodalom terén alkotnak, de ismertetnünk kell a népviseleteket, népi szokásokat, egyes vidékek különlegességeit, egyszóval mindazt, amit a turista sem otthon, sem más országban nem talál meg. Ahhoz, hogy idegenforgalom legyen és virágozzék, tervszerű idegenforgalmi akció is szükséges, amelyhez újabban hozzátartozik az idegenforgalom két modern propagandaeszköze: a rádió és a film is. Az országba való belépést meg kell könnyíteni, (útlevél- és vízumkérdés) és minden eszközzel kellemessé kell tenni az idegenek tartózkodását. Olcsó árak, jó kiszolgálás, előzékenység és figyelem a legjobb reklám az idegenforgalom fejlesztésére. Kormány és társadalom, főváros és vidék mindezeket a szempontokat figyelembe véve, együttesen dolgozik a magyar idegenforgalom fellendítésén. Magyarország az idegent hagyományos magyar vendégszeretettel fogadja és tőle nemcsak az ország megismerését, de a nemzet megbecsülését is várja. wmmmMmmmm 3