Közgazdasági Értesítő, 1931. január-június (26. évfolyam, 1-25. szám)

1931-01-03 / 1. szám

1931 január 3 KÖZGAZDASÁGI ÉRTESÍTŐ ;41. megbízható , jó­­ homlokterébe került és tudatában va­gyunk annak, hogy az idegenforgalom előbbrevitele a kormány, a főváros és a vidék együttes munkáját kívánja meg. Budapest, a Duna gyöngye, a világ egyik legszebb városa, szinte predeszti­nálva van az idegenek hatalmas tömegé­nek befogadására. A magyar főváros kulturális és szépművészeti intézményei a kényesebb igényeket is teljes mérték­ben kielégíti. Budapest, a Duna csillogó ékszerével, a Margitszigettel ékítve, ki­tűnik a sportlehetőségek és szórakozá­sok sokféleségével és mindazzal, amit a modern metropolis a külföldi látogató­nak nyújthat. De világvárosi viszonylat­ban is a legnagyobb jelentőség a ma­gyar fővárosnak az, hogy páratlanul bő­séges és nagy értékű gyógyforrásai van­nak. Budapest fürdőváros, ahol a töké­letes felszerelésű szanatóriumok élén je­les orvosok állanak a gyógyulást kereső emberiség szolgálatára. Ma már minden kulturországban első­rendű közgazdasági feladattá vált az idegenforgalom tervszerű gondozása. A közlekedési eszközök fejlődésével, külö­nösen a gépkocsi és autóbuszforgalom nagyarányú térhódításával évről-évre újabb hatalmas lehetőségek nyílnak az idegenforgalom számára. Az utazás ol­csóbbá tétele a cél, mert ezzel elérjük azt, hogy ami eddig úgyszólván csak a vagyonos emberek időtöltése volt, az utazás, mind általánosabbá lesz. Viszont nagy tömegek megmozdulásával az ide­genforgalom, ez a láthatatlan import, amely nem kárára, hanem j­avára van a külkereskedelmi mérlegnek, mindinkább az államháztartás egyik jelentős bevé­teli forrása lesz. A turizmus helyes ér­telmezésében nemcsak azt fogja a láto­gató elé tárni, amit az ország természeti szépségeinél fogva nyújt. Meg kell is­mertetnünk a külföldi látogatóval mind­azt, amit földünk kiválót termel, ver­senyképes gyáripari termékeinket, mű­vészi ízlésű kézművesiparunk és házi­iparunk termékeit is. Fel kell hívnunk a külföldiek figyelmét mindarra, amit az ország lakói a művészet és irodalom terén alkotnak, de ismertetnünk kell a népviseleteket, népi szokásokat, egyes vidékek különlegességeit, egyszóval mindazt, amit a turista sem otthon, sem más országban nem talál meg. Ahhoz, hogy idegenforgalom legyen és virágoz­zék, tervszerű idegenforgalmi akció is szükséges, amelyhez újabban hozzátar­tozik az idegenforgalom két modern propagandaeszköze: a rádió és a film is. Az országba való belépést meg kell könnyíteni, (útlevél- és vízumkérdés) és minden eszközzel kellemessé kell tenni az idegenek tartózkodását. Olcsó árak, jó kiszolgálás, előzékenység és figyelem a legjobb reklám az idegenforgalom fej­lesztésére. Kormány és társadalom, főváros és vidék mindezeket a szempontokat figye­­lembe véve, együttesen dolgozik a ma­gyar idegenforgalom fellendítésén. Ma­gyarország az idegent hagyományos magyar vendégszeretettel fogadja és tőle nemcsak az ország megismerését, de a nemzet megbecsülését is várja.­ wmmmMmmmm 3

Next