Közlekedéstudományi Szemle, 1951 (1. évfolyam, 1-12. szám)
1951 / 1. szám
dr. Horváth Sándor: A vasútvonalak teljesítőképessége Kopasz Károly: A szénfogyasztás csökkentése a gőzmozdonyok helyes csoportosításával és felhasználásával — Mira János: Beszámoló a Román Államvasutak felszabadulás utáni hat év eredményeiről — A vasúti teherkocsiforduló-csökkentés néhány kérdéséről-----— Oszipov: „Irányvonatok szervezése áruberakási helyekről” c. munkája (Könyvismertetés) — — — Tölgyes Lajos: Széntakarékosság a vasúti vontatásban — — — •— — 4. VASlÚTI MŰSZAKI KÉRDÉSEK Beczkóy József és Fábry Gusztáv: Járművek hőszigetelése szóló eljárással — — — —- — 11 —12. sz. 463. old. Bronts Lajos: Hozzászólás a hullámos sínkopások kérdéséhez — — — — 3. sz. 132. old. Nomogramm a vasúti menetidőmegállapítás szolgálatában — 11—12. sz. 448. old. Gáli Imre dr.: Lejttörések összekötő ívének parabolikus kiképzése — — — 3. sz. 139. old. Kereszty Péter: Vasúti hűtőkocsik üzemi viselkedése — — — — — 10. sz. 406. old. Kopasz Károly: Könyvismertetés — A gőzmozdonyok kimérése — — — — 2. sz. 86. old. A vízcsöves hátsókazánú gőzmozdonykazánok —— —— — — 5. sz. 204. old. Körösy Gábor: A mozdonyok hősugárzási veszteségeinek csökkentése — — — 11 —12. sz. 461. old. Marosi Béla: MÁV Anyagvizsgáló Intézet röntgenkocsija — — — — — 7. sz. 282. old. Oroszváry László: A villamos felsővezetéki hosszláncrendszerek fejlődése — — 11—12. sz. 443. old. Pintér László: A vasúti kocsik keresztmetszetei és hosszméretei — —— — 10. sz. 401. old. A vasúti kocsik keresztmetszetei és hosszméretei — — — 11 —12. sz. 456. old. Quittner Ede dr.: Gyakorlati ívkitűző megoldások 10. sz. 389. old. Szemere János dr.: A sín- és kerékabroncs kölcsönös hatása — — — — — — 2. sz. 88. old. A sín- és kerékabroncs kölcsönös hatása — — — — — 3. sz. 128. old. 5. VÁROSI ÉS KÖZÚTI KÖZLEKEDÉS Benkő László dr.—Mirtányi Gyula: Új tehergépkocsi-díjszabás a szocialista gazdálkodásban — 11 —12. sz. 439. old. Cholnoky Tibor: Tömegközlekedési eszközök legkedvezőbb megállóhely távolsága 11 —12. sz. 480. old. Gáli Imre dr.: Az újjászületett Lánchíd forgalma 2. sz. 81. old. Gyulai Géza: A nagyvárosi közlekedési eszközök sorrendje — — — — 3. sz. 135. old. Krempels Tibor: A varsói metró — — — — 7. sz. 278. old. Ruisz Rezső dr.: A földalatti gyorsvasút forgalomgyűjtő ráhordó vonalai — — 11 — 12. sz. 471. old. Steinmetz István: Új szovjet villamosvasúti kocsi 11—12. sz. 452. old. Szabó Dezső: Villamosvasúti, trolibusz- és autóbusz-végállomások — — 4. sz. 174. old. Villamosvasúti, trolibusz- és autóbusz-megállóhelyek ------11 —12. sz. 485. old. Városi útnyomok tájékoztató adatai — — — — -— — 11—12. sz. 1943.D. Szakolcai Frigyes: Trolibusz-felsővezeték — — Vásárhelyi Boldizsár dr.: A gyorsvasút közlekedési jelentősége — — A közúti forgalomszámlázás jelentősége és módszerei— — — A közúti forgalomszámlázás jelentősége és módszerei — — — 1.sz. 36. old. 6. sz. 235. old. 7. sz. 274. old. 6. HAJÓZÁS Bauda Vilmos: A vízbe merülő hajótest megóvása, a dokkolás fontossága a hajózásban — — — — Holop Adolf és Kádár Ferenc: Népi demokráciánk a Duna tengerhajózásának helyzete és perspektívája — — — — — Kádár László: A hajózás műszaki fejlesztésének kérdése — — — — — — 4. sz. 159. old. 2. sz. 63. old. 2. sz. 70. old. 4. sz. 155. old. 6. sz. 258. old. 3. sz. 105. old. Sínillesztések hegesztése alagutakban — — — — ■— — Sínanyagok átvételére vonatkozó feltételek — — — — — Téri Ferenc—Zaránd Sándor: Korrózió elleni védelem vörösrézbevonattal — •— — -— — Viosz Ferenc: Mozdonyok szalagszerű sorozatjavítása — -— 8. sz. 324. old. 10. sz. 399. old. 10. sz. 399. old. 6. sz. 250. old. 8. sz. 326. old. 5. sz. 185. old. 6. sz. 227. old. 11 — 12. sz. 467. old. 9