Közlekedéstudományi Szemle, 1951 (1. évfolyam, 1-12. szám)

1951 / 1. szám

dr. Horváth Sándor: A vasútvonalak teljesítőképessége Kopasz Károly: A szénfogyasztás csökkentése a gőzmozdonyok helyes csoporto­sításával és felhasználásával — Mira János: Beszámoló a Román Állam­vasutak felszabadulás utáni hat év eredményeiről — A vasúti teherkocsiforduló-csök­kentés néhány kérdéséről-----— Oszipov: „Irányvonatok szervezése áru­­berakási helyekről” c. munkája (Könyvismertetés) — — — Tölgyes Lajos: Széntakarékosság a vasúti von­tatásban — — — •— — 4. VASl­ÚTI MŰSZAKI KÉRDÉSEK Beczkóy József és Fábry Gusztáv: Járművek hőszigetelése szóló el­járással —­ — — —- — 11 —12. sz. 463. old. Bronts Lajos: Hozzászólás a hullámos sínkopá­sok kérdéséhez — — — — 3. sz. 132. old. Nomogramm a vasúti menetidő­megállapítás szolgálatában — 11—12. sz. 448. old. Gáli Imre dr.: Lejttörések összekötő ívének para­bolikus kiképzése — — — 3. sz. 139. old. Kereszty Péter: Vasúti hűtőkocsik üzemi visel­kedése — — — — — 10. sz. 406. old. Kopasz Károly: Könyvismertetés — A gőzmozdo­nyok kimérése — — — — 2. sz. 86. old. A vízcsöves hátsókazánú gőzmoz­donykazánok —— —— — — 5. sz. 204. old. Körösy Gábor: A mozdonyok hősugárzási veszte­ségeinek csökkentése — — — 11 —12. sz. 461. old. Marosi Béla: MÁV Anyagvizsgáló Intézet rönt­genkocsija — — — — — 7. sz. 282. old. Oroszváry László: A villamos felsővezetéki hossz­­láncrendszerek fejlődése — — 11—12. sz. 443. old. Pintér László: A vasúti kocsik keresztmetszetei és hosszméretei — —­­— — 10. sz. 401. old. A vasúti kocsik keresztmetszetei és hosszméretei — — — 11 —12. sz. 456. old. Quittner Ede dr.: Gyakorlati ívkitűző megoldások 10. sz. 389. old. Szemere János dr.: A sín- és kerékabroncs kölcsönös hatása — — — — — — 2. sz. 88. old. A sín- és kerékabroncs kölcsönös hatása — — — — — 3. sz. 128. old. 5. VÁROSI ÉS KÖZÚTI KÖZLEKEDÉS Benkő László dr.—Mirtányi Gyula: Új tehergépkocsi-díjszabás a szo­cialista gazdálkodásban — 11 —12. sz. 439. old. Cholnoky Tibor: Tömegközlekedési eszközök leg­kedvezőbb megállóhely távolsága 11 —12. sz. 480. old. Gáli Imre dr.: Az újjászületett Lánchíd forgalma 2. sz. 81. old. Gyulai Géza: A nagyvárosi közlekedési eszkö­zök sorrendje — — — — 3. sz. 135. old. Krempels Tibor: A varsói metró — — — — 7. sz. 278. old. Ruisz Rezső dr.: A földalatti gyorsvasút forgalom­gyűjtő ráhordó vonalai — — 11 — 12. sz. 471. old. Steinmetz István: Új szovjet villamosvasúti kocsi 11—12. sz. 452. old. Szabó Dezső: Villamosvasúti, trolibusz- és autóbusz-végállomások — — 4. sz. 174. old. Villamosvasúti, trolibusz- és autóbusz-megállóhelyek ------11 —12. sz. 485. old. Városi útnyomok tájékoztató adatai — — — — -— — 11—12. sz. 1943.D. Szakolcai Frigyes: Trolibusz-felsővezeték — — Vásárhelyi Boldizsár dr.: A gyorsvasút közlekedési jelentő­sége — — A közúti forgalomszámlázás jelen­tősége és módszerei­­— — — A közúti forgalomszámlázás jelen­tősége és módszerei — — — 1.sz. 36. old. 6. sz. 235. old. 7. sz. 274. old. 6. HAJÓZÁS Bauda Vilmos: A vízbe merülő hajótest meg­óvása, a dokkolás fontossága a hajózásban — — — — Holop Adolf és Kádár Ferenc: Népi demokráciánk a Duna tenger­­hajózásának helyzete és pers­pektívája — — — — — Kádár László: A hajózás műszaki fejlesztésének kérdése — — — — — — 4. sz. 159. old. 2. sz. 63. old. 2. sz. 70. old. 4. sz. 155. old. 6. sz. 258. old. 3. sz. 105. old. Sínillesztések hegesztése alagutak­ban — — — — ■— — Sínanyagok átvételére vonatkozó feltételek — — — — — Téri Ferenc—Zaránd Sándor: Korrózió elleni védelem vörösréz­bevonattal — •— — -— — Viosz Ferenc: Mozdonyok szalagszerű sorozat­javítása — -— 8. sz. 324. old. 10. sz. 399. old. 10. sz. 399. old. 6. sz. 250. old. 8. sz. 326. old. 5. sz. 185. old. 6. sz. 227. old. 11 — 12. sz. 467. old. 9

Next