Közlekedéstudományi Szemle, 1956 (6. évfolyam, 1-12. szám)

1956 / 1. szám

TARTALOM: oldal Alkotmányunk ünnepe ........................... 7—8. 245 A magyar—szovjet barátság hónapja .. 3. 81 A Magyar Tudományos Akadémia Köz­lekedéstudományi Főbizottságának miskolci ülései...................................... 7—8. 257 A Műszaki Könyvnapokról...................... 4. 131 Címszótervezet a Magyar Enciklopédia részeire az általános közlekedés tárgyköréből .................................... 2. 50 Dr. Csanádi György: A magyar közlekedéstudomány fej­lődése ................................................... 7—8. 257 Dr. Csanádi György: A műszaki fejlesztés irányelvei a Szovjetunió közlekedésében............ 4. 121 Dr. Czére Béla: Mit nyújt a dokumentáció a közle­kedési és közlekedésépítési szak­embereknek? .................................... 3. 115 Darin Sándor: A „változó karakterisztikájú rugó­zás“ elvi szerkezeti kialakítása .. 5. 185 Gáspár Sándor: A Vasutas Szakszervezet feladatai a termelés megjavításában és a mű­szaki színvonal emelésében............ 5. 162 Hacsaturov, T. Sz.: A különböző közlekedési ágak gaz­dasági hatékonyságának összeha­sonlítása .............................................. 1.2 Dr. Horváth László Gábor: A fáradtság, az alkoholfogyasztás és az időjárásváltozások komplex hatásainak kísérletes vizsgálatai I . 4. 146 Dr. Horváth László Gábor: A MÁV Pályaalkalmassági Vizsgáló Állomás munkája............................... 6. 229 Május 1............................................................ 5. 161 Dr. Palotás Zoltán: Jugoszlávia közlekedésének tíz­éves fejlődése ..................................... 7.8. 264 Lynek, V.: Az SKF beálló görgőscsapágyai . . 11—12. 423 Dr. Sztankóczy Zoltán: Irányelvek közlekedésünk fejlesz­tésére a második ötéves tervben .. 7—8. 243 Dr. Szűcs Ferenc: A közlekedés jogszabályainak fel­adatai a SZKP XX. kongresszusa után ........................................................6. 212 Dr. Válóczi László: Mongólia közlekedésének fejlő­dése ...................................................6. 224 2. VASÚTI KÖZLEKEDÉS Címszótervezet a Magyar Enciklopédia részére a vasúti forgalom tárgy­köréből ............................................ 80 oldal Címszótervezet a Magyar Enciklopédia részére a vasútszervezés és igaz­gatás tárgyköréből ........................ 2. 78 Hacsaturov, T. Sz.: A vasúti szállítási önköltség csök­kentésének főbb útjai .......... 9. 329 Harmati Sándor: A vasúti gőz- és Diesel-vontatás gazdaságosságának vizsgálata a reálönköltségek alapján ................. 4. 135 Dr. Nánássy Béla: Az új vasúti árufuvarozási nemzet­közi egyezmény új jogintézményei 7—8. 297 Szabó Dezső: Az angol vasutak rekonstrukciója 1. 30 3. VASÚTI MŰSZAKI KÉRDÉSEK A Csehszlovák Államvasutak új gőz­mozdonya ............................................... 3. 101 Bihary Károly: A síktolatás dinamikai számítása és a kihúzóvágányok méretezése .... 4. 140 Címszótervezet a Magyar Enciklopédia részére a vasúti felépítmény tárgy­köréből ............................................... 1. 40 Címszótervezet a Magyar Enciklopédia részére a vasúti jelzés és biztosítás tárgyköréből.......................................... 1. 39 Béri Emil: A Szovjetunió va­sút-villamosításá­nak időszerű kérdései .................... 3. 83 Dubravcsik Károly: Vasúti kocsi-tengelycsapágyak vizs­gálata a hidrodinamikai kenéselmé­let alapján............................................ 9. 354 Büttmer József: Kocsikiállítás kissugarú iparvágá­nyokra ................................................... 6. 239 Erdélyi Tibor: Hatvan állomás felvételi épületé­nek újjáépítése ................................ 10. 369 Fialovits Béla: A MÁV 411 sorozatú gőzmozdonya 7—8. 305 Dr. Javorik László: Hozzászólás Mestyanek Ervin: „A sínekre és a sínleerősítésekre ható függőleges erők megközelítésének vizsgálata“ c. cikkéhez...................... 1. 28 Kubinszky Mihály: Az állomáselőtér ............................... 2. 61 Kubinszky Mihály—Vass Dénes: Vasúti felvételi épületek tervbemu­tatója az UVATERVnél................. 6. 207 Lőcsei Pál: Rugalmas vasúti váltók ................. 1. 12 Sikolya Ferenc: Az impulzusos távvezérlés beveze­tésének lehetőségei a vasúti bizto­sító berendezéseinkben ................. 11—12. 444

Next