Közlekedéstudományi Szemle, 1956 (6. évfolyam, 1-12. szám)
1956 / 1. szám
TARTALOM: oldal Alkotmányunk ünnepe ........................... 7—8. 245 A magyar—szovjet barátság hónapja .. 3. 81 A Magyar Tudományos Akadémia Közlekedéstudományi Főbizottságának miskolci ülései...................................... 7—8. 257 A Műszaki Könyvnapokról...................... 4. 131 Címszótervezet a Magyar Enciklopédia részeire az általános közlekedés tárgyköréből .................................... 2. 50 Dr. Csanádi György: A magyar közlekedéstudomány fejlődése ................................................... 7—8. 257 Dr. Csanádi György: A műszaki fejlesztés irányelvei a Szovjetunió közlekedésében............ 4. 121 Dr. Czére Béla: Mit nyújt a dokumentáció a közlekedési és közlekedésépítési szakembereknek? .................................... 3. 115 Darin Sándor: A „változó karakterisztikájú rugózás“ elvi szerkezeti kialakítása .. 5. 185 Gáspár Sándor: A Vasutas Szakszervezet feladatai a termelés megjavításában és a műszaki színvonal emelésében............ 5. 162 Hacsaturov, T. Sz.: A különböző közlekedési ágak gazdasági hatékonyságának összehasonlítása .............................................. 1.2 Dr. Horváth László Gábor: A fáradtság, az alkoholfogyasztás és az időjárásváltozások komplex hatásainak kísérletes vizsgálatai I . 4. 146 Dr. Horváth László Gábor: A MÁV Pályaalkalmassági Vizsgáló Állomás munkája............................... 6. 229 Május 1............................................................ 5. 161 Dr. Palotás Zoltán: Jugoszlávia közlekedésének tízéves fejlődése ..................................... 7.8. 264 Lynek, V.: Az SKF beálló görgőscsapágyai . . 11—12. 423 Dr. Sztankóczy Zoltán: Irányelvek közlekedésünk fejlesztésére a második ötéves tervben .. 7—8. 243 Dr. Szűcs Ferenc: A közlekedés jogszabályainak feladatai a SZKP XX. kongresszusa után ........................................................6. 212 Dr. Válóczi László: Mongólia közlekedésének fejlődése ...................................................6. 224 2. VASÚTI KÖZLEKEDÉS Címszótervezet a Magyar Enciklopédia részére a vasúti forgalom tárgyköréből ............................................ 80 oldal Címszótervezet a Magyar Enciklopédia részére a vasútszervezés és igazgatás tárgyköréből ........................ 2. 78 Hacsaturov, T. Sz.: A vasúti szállítási önköltség csökkentésének főbb útjai .......... 9. 329 Harmati Sándor: A vasúti gőz- és Diesel-vontatás gazdaságosságának vizsgálata a reálönköltségek alapján ................. 4. 135 Dr. Nánássy Béla: Az új vasúti árufuvarozási nemzetközi egyezmény új jogintézményei 7—8. 297 Szabó Dezső: Az angol vasutak rekonstrukciója 1. 30 3. VASÚTI MŰSZAKI KÉRDÉSEK A Csehszlovák Államvasutak új gőzmozdonya ............................................... 3. 101 Bihary Károly: A síktolatás dinamikai számítása és a kihúzóvágányok méretezése .... 4. 140 Címszótervezet a Magyar Enciklopédia részére a vasúti felépítmény tárgyköréből ............................................... 1. 40 Címszótervezet a Magyar Enciklopédia részére a vasúti jelzés és biztosítás tárgyköréből.......................................... 1. 39 Béri Emil: A Szovjetunió vasút-villamosításának időszerű kérdései .................... 3. 83 Dubravcsik Károly: Vasúti kocsi-tengelycsapágyak vizsgálata a hidrodinamikai kenéselmélet alapján............................................ 9. 354 Büttmer József: Kocsikiállítás kissugarú iparvágányokra ................................................... 6. 239 Erdélyi Tibor: Hatvan állomás felvételi épületének újjáépítése ................................ 10. 369 Fialovits Béla: A MÁV 411 sorozatú gőzmozdonya 7—8. 305 Dr. Javorik László: Hozzászólás Mestyanek Ervin: „A sínekre és a sínleerősítésekre ható függőleges erők megközelítésének vizsgálata“ c. cikkéhez...................... 1. 28 Kubinszky Mihály: Az állomáselőtér ............................... 2. 61 Kubinszky Mihály—Vass Dénes: Vasúti felvételi épületek tervbemutatója az UVATERVnél................. 6. 207 Lőcsei Pál: Rugalmas vasúti váltók ................. 1. 12 Sikolya Ferenc: Az impulzusos távvezérlés bevezetésének lehetőségei a vasúti biztosító berendezéseinkben ................. 11—12. 444