Közlekedéstudományi Szemle, 1962 (12. évfolyam, 1-12. szám)

1962 / 1. szám

­­J­I TARTALOM: 1. ÁLTALÁNOS ÉS TÖBB KÖZLEKEDÉSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ KÉRDÉSEK Szám Oldal Az Építőipari és Közlekedési Műszaki Egye­tem Közlekedéstudományi Kollok­viuma ................................................................. Bebrits Lajos: Az idegenforgalom és a közlekedés .... Boromissza Ödön: A közlekedés műszaki fejlesztésének tervezése a Német Demokratikus Köz­társaságban .................................... Boromissza Ödön: Közlekedésünk energiagazdálkodásának időszerű kérdései....................................... Dr. Czére Béla: A közlekedési ágazatok koordinációja 97 érdekében végzett kutatások Dr. Czére Béla: Az 1962. évi Brnoi Nemzetközi Vásár. . 11 519 Dr. Gáli Imre: Budapesti Ipari Vásár, 1962 ................. 8 373 ifj. dr. Greguss Pál: A légpárnás járművekről ........................ 7 319 Jándy Géza: A Monte Carlo-módszerek és közlekedési felhasználásuk................................................... 12 563 Jándy Géza: Kvadratikus szállítási problémák programozása................................................... 7 302 Műszaki Könyvnapok ......................................... 10 433 Petrov, V. I.: A Szovjetunió egységes közlekedési hálózata.............................................................. 12 529 Prezenszki József: Korszerű rakodólapos darabárukezelés 10 459 Dr. Ruisz Rezső—Szálka György: Vasúti kocsik szállítása közúton.......... 5 212 Tamás Béla: A III. Angyalföldi Újító- és Tapasz­talatcsere Kiállítás eredményeiről .... 2. VASÚTI KÖZLEKEDÉS Bajza Endre: A mozdony-tápvíz előmelegítésének műszaki-gazdasági jelentősége................. 12 Bánkuti László: A hálókocsi szolgálat múltja, jelene és jövője............................................................ 5 Dr. Bod Péter—Dr. Pálvölgyi István: A kocsitartózkodási idők csökkentése a kohóműveknél ..................... 8 355 Szám Oldal Borotvás Elemér: A kocsiáramlás-szervezés főbb törvény­­szerűségeinek figyelembevétele a rende­zési munkák automatizálásánál............... 10 Bronts Lajos: A 100 esztendős budapest-nagykanizsai vasútvonal a balatoni forgalom szolgá­latában................................................................. 9 Bronts Lajos: A vasúti kalauzkocsik berendezésének kiegészítése ........................................................ 3 Csobai László: A debreceni erdei vasút 80 éve.............. . 12 Dubravcsik Károly: Külső tényezők szerepe a vasúti sikló­­csapágyak hőnfutásának kialakulása . . 2 Erdős László: A vasbetonaljak villamos tulajdonságai­nak vizsgálata, figyelemmel a szigetelt­­sín áramkörökre.............................................. 11 Dr. Érti Róbert: A budapesti Déli pályaudvar átalakí­tása ........................ 9 Fialovits Béla: A százéves Déli­ Vasút magyar háló­zatának első gőzmozdonyai.................1 Füle Endre: A vasúti járművek laza szegecskötései­nek hidegen történő meghúzásából eredő hibák.................................................................... 2 Gavrilov, V. Sz. : A távközlő és biztosítóberendezési tech­nika fejlesztése a Szovjet Vasutaknál... 7 Harmati Sándor: Az ingajáratos személyvonati közleke­dés bevezetésének lehetőségei a Magyar Államvasutaknál........................................... 12 Dr. Hegedűs Gyula: A magyar vasúti önköltségszámítás és tudományos fejlesztése ................... 1 Dr. Jansa, Frantisek : Vonatkövetés és forgalmi teljesítmény villamosított vasútvonalakon ................. 6 Jávor György: A dieselmotorkocsik gazdaságos felhasz­nálási lehetőségei a vasúti személyszál­lításban ........................................... 10 Dr. Potthoff, Gerhart: Újabb matematikai módszerek alkal­mazása a vasútüzemben.......................... 5 9 407 8 365 9 428 137 549 205 474 421 126 567 493 385 297 536 247 452 185 77 36 15 90

Next