Köznevelés, 1963 (19. évfolyam, 1-24. szám)

1963-01-08 / 1. szám

KÖZNEVELÉS A MŰVELŐDÉSÜGYI MINISZTÉRIUM FOLYÓIRATA XIX. ÉVFOLYAM — 1963. Felelős szerkesztő: PETRÓ ANDRÁS SZERKESZTŐBIZOTTSÁG: Arató Ferenc, Bakonyi Pál, Balázs Mihály (szerkesztő), dr. Bencédy József, Szabó Ferenc, Lugossy Jenő, Vendégh Sándor A SZERKESZTŐSÉG MUNKATÁRSAI: Lázár István, N. Sándor László (júliustól), Péter Imre, dr. Szabó Ödönné (júliusig), Szoboszlay Béla TARTALOMJEGYZÉK VEZÉRCIKKEK Felnőttoktatás ! Átgondoltan, következetesen! Beszélgetés Lugossy Jenő miniszterhelyettes elvtárssal — — — — — — — 529 BÁLINT BÉLA: Származás és képesség — — — — — 161 BÍRÓ SÁNDOR: Az átalakuló iskola és társadalmunk —­­ Az 1962—63. tanév értékelése és az új tanév főbb feladatai 385 FEJES JÁNOS: A Nevelési terv funkciója és a mai iskola 33 FEKETE JÓZSEF: Értékelés vagy ítélkezés. [A félévi tanul­mányi eredmények tapasztalatai.] — — — — — — 257 GYŐRY GÁBOR: Több figyelmet az oktatófilmekre! — — 321 KELEN BÉLA: A megtett útra, a távlatokra ... — — 2 65 KERÉKGYÁRTÓ IMRE: Világnézet és magatartás — — 729 KRONSTEIN GÁBOR: Követ törünk, vagy katedrálist építünk? [Az alkotó szellem kialakítása a pedagó­giában.] — — — — — — — — — — — — — 353 LÁSZLÓ JÓZSEF: [Hetvenkétezer] 72 000 tanulót a közép­iskolákba!­­ — — ________ — _ 289 MERÉNYI JÓZSEF: Tanulás — politizálás _ — — — — 569 MIKLÓSVÁRI SÁNDOR: Az általános iskola célja és fel­adatai — — — — — — — — — — — — — — 129 — ..Emeljük a vezetés színvonalát!” — — — — — 609 NÉMETH ZOLTÁN: Régi kategóriák — új gondolatok. [Az általános iskola 1. osztályos tanulóinak új osz­tályozási rendje.] — — — — — — — — — — — 225 PÉTER JÁNOS: Az iskoláztatás néhány időszerű kérdése 899 PETRÓ ANDRÁS: Hatékonyabb pedagógiai sajtót! — — 449 SCHIRÓ ÖDÖN: A gyermek és az iskola — — — — — 193 SYLVESTER ANDRÁS: Iskola és könyvtár — — — — 97 SZIRMAI GYÖRGYNÉ: Az úttörőszervezet és az iskola — 489 MŰVELŐDÉSPOLITIKA, TANÜGYIGAZGATÁS BALÁZS MIHÁLY—LÁZÁR ISTVÁN: Hogyan fogtak hozzá a nevelési terv bevezetéséhez? — — — — — — — 612 BALOGH VIKTÓRIA: Új szakfelügyeleti módszerek Heves megyében _____ — _ — — — — — 175 BÉKÉS FERENC—NÉMETH ZOLTÁN: Új felügyeleti mód­szerek. A tematikus látogatásról — — — — — — 69 DARÓCZY SÁNDOR: A diákotthonok kollégiumokká fej­lesztésének helyzete — — — — — — — — — — 181 — A középiskolák és kollégiumok együttműködéséről 339 ZÁGONYI LÁSZLÓNÉ—ELEK SÁNDOR: Tematikus láto­gatás és továbbképzés — — — — — — — — — 415 FARAGÓ VILMOS: Utóhang a dunaszentgyörgyi perhez. [A helyi tanács és az iskolavezetés vitája.] — — — 110 FEJES JÁNOS: Tervszerűséget a tervezésben! — — — — 633 BÖGEL JÓZSEF: A művelődésügy egysége és a felnőtt­oktatás — — — — — — — — — — — — 771 CSOMA GYULA—GELLÉRT LÁSZLÓ: Az érem két oldala. Felnőttoktatás és népművelés — — — — 769 KÁLMÁNCHEY TIBOR: A színvonalasabb felnőttoktatás útja — — — — — — — — — — — — — 776 KISS TIHAMÉR: Akik már fáradtan érkeznek az iskolába — — — — — — — — — — — — 774 MEZEI BÉLA: Osztályozás a dolgozók iskolájában — 773 A gimnáziumi tantervek országos vitája ÁGOSTON GYÖRGY: Az új gimnáziumi tanterv — — 45 BALÁZSNÉ MÉHES VERA: A tantervi tervezet világ­nézeti és erkölcsi kérdései — — — — — — — 114 BIHARI JÁNOS: Korszerűbb anyanyelvi képzést a gim­náziumban! — — — — — — — — — — — H. DÉKÁN KÁROLY: A régi óratervek és az új tantervi tervezet — — _ — — — — — 44 FEKETE JÓZSEF: Középiskolai óratervek a felszaba­dulás előtt _ __ _ _ _ — — — — — ~ 43 A gimnáziumi tantervek országos vitája. [A Tantervi Bizottság jelentése alapján készült összefoglalás.] 357 KERÉKGYÁRTÓ IMRE: Még egyszer a koncentrációról 112 SZUNDY GIZELLA: Az etikai és az esztétikai szintézis lehetősége a társadalmi ismeretekben — — — — 115 GULÁCSY JÓZSEFNÉ: A pályaválasztás előkészítése isko­lánkban — — — — — — — — — — — — 1­83 HADIK BÉLÁNÉ: A munkaoktatás szakfelügyeletének módszerei — — — — — — — — — — — — — HAVAS OTTÓNÉ: Érettségizők pályaválasztás előtt — —­­43 ISPÁNKI JÁNOS: Beszéljünk a nevelőotthonokról — — — H KISS GYULA: Elképzelések a pedagógiai tanácsról. [Má­sodik rész] — — — — — — — — „11 . — Szocialista demokratizmus a pedagógiai ellenőrzésben 469 KISS KATALIN: Beszéljünk újra és újra a nevelőott-­­ honokról — — — — — — 3,8 KISS LÁSZLÓ: Az általános iskolai diákotthonokról — — 7h9 KISVÁRADI ÉVA: Számok — következtetések. Jelenségek­­ a fővárosi középfokú oktatásban 1961—62-ben —- 2 69* KURUCZ DEZSŐ: Az „általános” iskola megvalósulása útján. Tankötelezettség és szakrendszerű oktatás — 203 LADÁNYI ANDOR: Fiatal középiskolai tanáraink munká­járól. A tanárképzés reformjának eddigi eredményei ‚43

Next