Köznevelés, 1982 (38. évfolyam, 1-44. szám)

GATHY Vera: Iskolai mozaik (India) — — — — — — — 4/12 GAZSÓ Ferenc: Az ifjúság társadalmunk szerkezetében — — 36­3 GECSŐ Ervin: Természettudományos nevelés eredményességé­nek vizsgálata — — — — _ ________ 3315 GENZWEIN Ferenc: Jegyzetek az oktatásról. I. A valóság tala­ján ________________ 16 13 II. A pedagógus — — — — — _ — — 1b 6 IIH. A tanulók — — — — — — _____ — _ 21/6 IV. Az igazgató és a teljesítmény _ 24/6 GEORGIEV, B.: Egy régi fazekasiskola — — — — — — — 14­­12 Geréb György: 1823—1982 _ — — _ — 13/7 GINTER Károly: Magyar nyelvünk — a szétszórtságban — — 21/23 GOMBOS Zsuzsanna: Hetvenkét ország orosztanárai Prágában. 31/11 GOSZTONYI Márta: Az óvoda és az alsó tagozat egysége — — 10 15 GOSZTONYI—DOVALA Márta: Magyartanárok továbbképzése Svédországban — —­— — — — — — — — — ----- 21/26 (GÖNCZI Ibolya): Két trombita és egy klarinét — — — — 33/15 GÖNDÖCS Károly—TÓTH Béláné: Finnország oktatási rendszere 44/12 ------A norvég iskolarendszer — — — — — — — — ------ 30/12 ------Reformok után (Svédország) — — — — — — — — 22/12 GYARMATI SZABÓ Éva: Miért nem avatták fel? — — — — 22/16 GYENES Károly: Pedagógiai rezonancia — — — — — — — 39/10 ------Pedagógusképzés és -továbbképzés. Válaszok az Iskola­televízióhoz küldött kérdésekre — — ______ 7/6 ------Pedagógusnak lenni — — _ _____ — — — 26/11 GYŐRI György: Aprómunka — — — — — — — — — — -------Békéscsabai jegyzetek. A technika hullámhosszán — — — -------Csak „posta” voltam. Beszélgetés dr. Kulcsár Adorján nyugalmazott magyartanárral — _ — — -------Gyermekparadicsom — — — — — — — — — — — -------Napközis emlékeim. „Értelmiségi nagycsalád” — — — — -------Napközis emlékeim. Műsoros Irodalomórák — — — — -------Az „ördöngős” Hatvani utódai — — — — — — — — -------Társasjáték — — — — — — — — — — — — — (Győri György), GY. GY.: A budapesti pedagógusok helyzete és kilátásai — — — — — — — — ____ — _ GYURI László: Arany János tölgyfája alatt — — — — — — GYURKO László: A pedagógusok nevében köszöntjük a hetven­éves Kádár Jánost — — — — — — — — — — — — GYURKONÉ MISZI­AI Gabriella: Csak egy betű — — — — ------Piackutatók figyelmébe — — — ___ — __ — HAJBA Ferenc: Állás vásár *— — — — — — — — — — HAJDUCSEK Lászlóné: Ötnapos tanítási hét a szakmunkáskép­zősben — — — — — — — — — — — — — — — HALBA Aliz: Elszalasztott lehetőség — — — — — — — — HAMAR Imre: Rubinfényű évek. Bemutatjuk Szőke Józsefné nyugdíjas veszprémi tanítónőt — -------A sümegi gimnázium jubileuma — — — — — — — — (HAMAR Imre—BORIBÁs János): A révfülöpi iskolában — — HANGA Mária: Induljon vita a pedagógusok terheinek csök­kentéséről! — — — — — — — — — — — — — — 3/5 25/10 8/8 13/8 30/3 31/6 16/3 20/5 20/8 33/17 22/3 34/7 32/16 28/4 23/10 41/9 37/8 43/9 6/7 4/2 HARACSI Miklósné: Miért lennénk műveltségi hátrányban? — 14/7 HARCSA Th­oomié: Fáradt óvónők — — — ______ 11/10 HAVAS Péter: A jövő pedagógusa — — — — — — — — 1/10 HEGEDŰS Géza: Éjfél utáni beszélgetés Kardos Lászlóval — 8/11 HEGEDŰS Magdolna: Ahogy egy igazgató látja — — — — — 16/15 HÉBERGER Károly: Jubilál a Műszaki Egyetem — — — — 33/22 HECSKY János: A tanuló felelőssége — — — — — — — — 22/10 HERNALDI Sándor: Egy írástudó udvariassága — — — — — 42/17 -------Szövegrendezés — — — — — — — — — — — — 21/21 HÓDI Endre: A matematikai tanulmányi versenyről — — — 6/15 HOFFMANN Rózsa: Laboránsok, technikusok kellenének! — 15/10 ------A neveltségi szint vizsgálata — — — 10/7 HONFFY Pál: Gothár Péter: Megáll az idő — — — ——— 16/29 ------Tájékoztató filmekről — pedagógusoknak — — — —— 1/5 HORÁNSZKY Nándor: A Magyarországon fellelhető külföldi szakoktatási folyóiratok jegyzéke — — — — — — _ 38/27 ------A szakirodalom mint az önművelés forrása néhány szak­középiskolai tantervben — — — — — — — — — — 38/25 HORÁNYI Györgyné—KÓSÁNÉ ORMAI Vera: Pedagógusok és pszichológusok — — — — — — — — — — — — — 35/8 HOR­OSI Ödön: Ki tanítson orosz nyelvet a negyedik osztály­ban? _ — — — — — _ — _ — 22/15 HORRÁCSI Sándor: Esetek és elesettek — — — — — — — 40/9 HORVÁTH Dezső: Nyelvet csak beszélve lehet jól megtanítani. Beszélgetés Kovács Béla nyelvtanárral — — — _ _ — 25/13 HORVÁTH Ildikó: Mit koldulnak? — — — — — — — — 8/10 HORVÁTH Márton: Új utak a neveléstörténet kutatásában — 39/6 HUDY Endre: Az értékek nem veszhetnek el — — — — — 17/10 HUSZAR István: Ifjúság és társadalom — — — — — — — 34/5 HUSZAR János: Mire jó a munkakö­zösség? — — — — — 32/6 ------Történelem és iskolatelevízió — — — — — — — — 44/16 ------Vélemények az osztályzásról — — — — — — — — — 24/4 Huszonöt éves az ifjúkommunista — — — — — — — — — 33/24 HŰVÖS Éva: Pszichológia II. Fejlődéslélektan — — — — — 3/30 ILLÉS István: Tájékoztató a honvédelmi nevelésről — — — — 43/4 M­IKES Péter: A 6. főirány és a közoktatás fejlesztése — — — 37/15 JÁMBOR István: „önminősítés?” — — — — — — — — — 8/20 JÁVOR Ottó: A tükör előtt — — — — — — — — — — 10/8 JERMOLAJEV, Vlagyimir: Igazgatói fakultások — — — — 1/11 KAGZUR Gyuláné: Cirkusz a cirkusz körül — — — — — — 26/16 KADAR Márta: Az analfabetizmustól az egyetemekig — — — 3/13 KALMAN Gyula: Búvár klubok a környezetvédelemért — — 31/10 ------A darwini származáselmélet első magyar népszerűsítője — 21/8 -------Az igazgató munkájának értelme. Gondolatok egy kézi­könyv tanulmányozása közben — — — _____ 28/8 KA­LM­ANTI Béla: Kodály évében — — — — — — — — — 5/10 KANCZIER Gyula: A szakképzés szolgálatában — — — — 38/16 KATA. Wladyslaw: A lengyel oktatásügy problémái a IX., rendkívüli kongresszus tükrében — — — 20/6 KATA­ Józsefné: Órarendi javaslat — — — — — — — — 16/16 KATONA András: Tananyagbeosztási javaslat a 7-es irodalom és a történelem-állampolgári ismeretek összehangolására I—— — — — — — 34/15, 35/14 KERÉKGYÁRTÓ Imre: Capriccio a boldogságról — — — — 3/4 ------Tulajdonságainkról — — — 41/10 KERÉKGYÁRTÓ László: Ha nem is azért tanítunk jól — — 4/16 KÉRI Henrik: A gimnáziumi új éretségi vizsgarend az élő ide­gen nyelvekből — — — 41/15 Kétszáz éves a mérnökképzés — — — — — — — —— 21/4 KIRÁLY Béláné: A barátság — — — — — — — ___ 21/1 KIRÁLY Istvánná: Alkalmazkodó továbbképzést — — — — 18/10 KIRÁLY János: Cigánygyerek — — — _ — _ — 15/8 Kirándulás Ópusztaszerre — — — — — — — — — — — 34/12 KIS János: Kevesebb vetélkedőt! — — — — — — ___ 13/5 Kísérlet a szakmunkásképzésben (NSZK) —— — — — — 3/13 A kisgyermeknevelés történetének kutatásáról — — — — — 40/5 KISKUN FARKAS László: Faljáró matematika — — — — — 1/16 ------Fényes Adolf — sötétben — — — — — — — — — — 31/16 ------Feriék macskája — — — — — — — — — — — — 35/7 ------Hallgatunk — — — — — — — — — — — — — — 15/7 ------Pedagógusképzés és szépirodalom — — — — — — 4~­­6/12 KISS Albertné: A továbbképzés tekintélye — — — — — — 1/9 KISS Ernő: Pályaválasztási tanácsadás az iskolai nevelőmunká­ban — — — — — — — — — — — — — — — — 38/21 Kiss József emlékére — — — — — — — — — — — — 20/7 Kizökkent gyerekek milliói — — — — — — — — — — 17/11 KÓBOR László: Kérdezz — felelek — — — — — — — — 13/9 KOCSIS József: Somogyiban is megpróbálják. Folytatódik az iskolakísérlet Szentlörincen — — — — — — — — 8/17 Kodály-centenárium előkészületei, A — — — — — — — — 15/10 KOLTOI Adorfi: Sátoraljaújhely után — — — — — — —— 40/5 -------Szünet — — — — — — — — — — — — — — — 20/10 KÓNYA Ferenc—LITKEY Sándor: Az általános iokoklásokk el­helyezéséről és szociális ellátásáról — — — — — — — 7/3 KORENCHY Erzsébet, G.: A gyerekek ne féljenek soha!­s— — * 12/1 -------Egy a sok közül — — — — — — — — — — — — 44/9 KORNIDESZ Mihály: Iskoláink folyamatos korszerűsítésének célja a személyiségfejlesztés — — — — — — — — 26/3 -------Vita és cselekvés a korszerű iskola érdekében — — —­­•­7/3 KOTHAI József: A tanulás tekintélye — — — ------------------------­ KOVÁCS Barnabás: Zene és mozgás — tiszta színes — — — 43/7 KOVÁCS Gábor: Nincs visszajelzés — — — — — — — — 8/20 KOVÁCS Győző: Nyitott iskola — — ----- _____ 3/10 KOVÁCS Gyula: Táncsics Mihály Izsákon — — — — — — 26/6 KOVÁCS Ida: Szolgáltatás — — — — — — — — — — — 15/10 KOVÁCS Imre, P.: Egy kortyot se! — — — — — — — — 31/5 -------Hová lettek a pedellusok? — — — — — — — — *— 6/3 -------Javítsd ki, olvasó! — — — — — — — — — — — 34/i€ -------Két erkölcs határán — — — — — — — — — — — 6/3 -------Könyvek az iskolában, iskolások a könyvtárban. Mozaik Vas megyéből — — — — — — — — — — — — — 33/11 -------Munkáik és napok — — — — — — — — — — — — 9/5 ------- Négyszázhuszonö­t éves a soproni Berzsenyi Gimnázium. Tápláló anyja volt növendékeinek, tápláló forrása a tudo­mánynak — — ____________ 35/3 -------Nincsen szebb hivatás a tanárjelölteik nevelésénél. Be­szélgetés Bencédy Józseffel — — — — — — — — — 21/3 ------Pofonok és kérdőjelek — — — — — — — — — — 17/6 -------Sz­éknalomi harc? — — — — — — — — — — — — 16/32 -------Szigorú tanárok — — — — — — — — — — — — 4/10’ ------Újra eladnám lelkemet a pedagógiának. Beszélgetés Med­vegy Antallal — — — — — — — — — — — — — 39/3 ------Veres Péter három levele — — — — — — — — — 5/9 KOVÁCS Imre, P.—NOVÁK Gábor: Igazgat­ónakik lenni — 1982-ben — — — — — — _ — — — _ — — 23/3 KOVÁCS Lajos: Oktatási céljaink emberi fedezete — — — — 13/3 KOVÁTS Sándor: Ki legyen a „munkáltató”? — — — — — 12/11, ------Ügyeletben — — — — — — — — — — — — — — 17/7 KOVÁTS Zoltán: Nem tették magasra a lécet? — — — — — 16/9 KOZEKI Béla: A pszichológia és a nevelés kapcsolatának ter­mészete — — — — — — — — — ______ 18/9 KOZMA Tamás: Oktatástervezők találkozója — — — — — 35/11 -------Reformra váró közoktatás — — — — — ____ 21/13 -------A svéd tudományos akadémia oktatásügyi szimpóziuma 32/12 KÖPECZI Béla: Azt akarjuk, hogy az iskolák munkáját belső nyugalom, állandóság, következetesség jellemezze — — — 28/3 ------Kellenek eszmények, kellenek értékek és tekintélyek, és ezek segítségével értelmes rendet, fegyelmet, önfegyelmező közösséget kell teremteni az iskolában — — — — — — 32/3 KÖTE Sándor: Nagy László pálya­képe — — — — — — — 26/8 KŐVÁRI Istvánné: Pedagógusok KISZ-szervezete — — — — 24/10 KÖZNEVELÉS GALÉRIÁJA, A.: Alexáné Székhelyi Edit — — 42/26 Dénes Lajos Szilveszter — — — — — — — — — — 25/26 Domanovszkyné Kelen Éva — — — — — — — — — 8/26 Preisinger Zsuzsa — — —— — — — — — — — — 33 26 Túri György — — — — — 16/26 Központi Bizottság állásfoglalása. Az állami oktatásról szóló 1972. június 15—i központi bizottsági határozat végrehaj­tásának tapasztalatai és a közokatás további fejlesztésének irányelvei — — — — — — — — — — — — — — 19/8 KRONSTEIN Gábor: Amikor a világ legfiatalabb polgármestere voltam. Beszélgetés Nagyszentpéteri Géza főiskolai tanár­ral a hajdúhadházi gyermekváros hőskoráról — — — — 2/3 ------Arcok bölcső és fegyver között — —~— — — — — — 36/7 ------A haza egy diólevélen — — — — — — — — — — 34/9 ------Integrált tanárképzés Pécsett. Beszélgetés Szövényi Zsolt minisztériumi osztályvezetővel és Vastagh Zoltán főiskolai tanszékvezető tanárral — — — — — — — — — — 8/15 ------Követelmények a nevelési tervben — — — — — — — 4/6 ------Miért nehéz az iskolát megújítani? — — — — — — — 16/7 ------Mit kezd a diák az idejével? — — — — — — — — 42/18 -------Rubik tanár úr és a kocka — — — — — — — — — 25/7 ------Szabadalom a Gyáli útról. Mit tud a kísérleti tanterem? — 27/6 ------Tanítónak jelentkeztek. Egy felvételi tapasztalatai — — 33/3 KUBATOV Jánosné: „Hátrányos helyzetű”-e a helyesírás taní­tása az alsó tagozaton? — — — — — — — — — — — 3/12 KULCSÁR László: A tehetségek támogatása sorskérdés. Be­szélgetés­ Manfred von Arden­ne professzorral — — — — 31/9 KUDRON Nándor: Közművelődési tanárokat — — — — — — 9/10 LADÁNYI Andor: Ami volt, ami van és ami várható. Demog­ráfiai hullám és pedagógusihiány — — — — — — — 33/7 LAKATOS László: Teher a rossz légkör is — — — — — — 8/19 LAKI Pál: A hét stáció — — — — — — — — — — — 28/7 LÁSZLÓ András: A hallássérültek oktatása — — — — — — 21/30 LÉGRÁRDI József: Kezdjük az alapokkal! — — — — — — — 7/10 LÉNÁRD Ferenc: Tíz tétel a családi nevelésről — — — — — 43/15 LENGYEL Sándor: Az iskolai könyvtárakról — egy tanácskozás után — — — — — — — — — — — — — — — — 6/6 Levelező oktatás Angliában — — — — — — — — — — 34/12 LIGETI Róbert: Mit olvassanak olvasni tanuló gyerekeink? — 17/15 LORÁND Ferenc: Kertész utcaiak.­­ Folyamatos fejlesztés a gyakorlatban — — — — — — — — — — — — — 1/6 II. A gyerekközösség szerkezeti rendje és működési mechaniz­musa — — — — — — — — — — — — — — — 8/13 III. A pedagógiai tevékenység alkotó jellege — — — — — 16/18

Next