Kurír - reggeli kiadáss, 1997. január (8. évfolyam, 1-30. szám)

1997-01-15 / 14. szám

A japán márkák importőrei külö­nösen nehéz helyzetbe kerültek, hiszen a nagy szállítási távolságok nem tették olcsóbbá a szigetor­szágból érkezett négykerekűeket. - Tavaly a vártnál jobb évet zárhattunk - mondja Németh Zoltán, a Mazda Motor Hungary marketingigazgatója. - A terve­zett 1600 gépjármű helyett 1150-et értékesítettek márkakereskedőink. Ez 9-10 százalékos növekedést je­lent, ami nemcsak a novemberi, de­cemberi előrehozott vásárlásoknak köszönhető, hanem az új stratégi­ánknak is. Haszonjárműveinket ka­tegóriájukon belül a legkedvezőbb áron kínáltuk. Az eredmény nem is maradt el, és a 628 személyautó mellett 1122 haszonjárművet vet­tek meg ügyfeleink. A legsikeresebbnek az E-2200- as bizonyult. Szorosan a kerék­nyomában gördült a Pickup­­széria, s a dobogó harmadik fokán az E-modell platós változata par­kol. A P-széria, amely tavaly mu­tatkozott be a hazai piacon, négy­­kerék-meghajtású változatban is kapható volt, és sikeréhez a széria­szervokormány is hozzájárulha­tott. A személygépkocsik közül a 323-as négyajtós változatát vitték a leginkább, de keresett volt a 323-F és a Xedos-6-os is. - Ebben az évben az 1996-os értékesítési adatokkal is elégedettek lennénk, de azért azon sem lepőd­nénk meg, ha több Mazda találna vevőre - vélekedett Németh Zol­tán. - A lízingüzletágnak nem tett jót az új áfa-törvény, de bízunk a magyar gazdaság lassú megerősö­désében, ami az autópiac élénkülé­sét is jelentheti. Várhatóan marad a haszonjármű-, személygépkocsi­eladásoknál a 65-35 százalékos arány. Reméljük, jól veszi majd az akadályt a megújult 323-as és 626-os, valamint a szintén plaszti­kai műtéten átesett 121-es. A Ford Magyarország is megőriz­te helyezését a versenyben. Ta­valyelőtt 5405, a múlt évben 5954 Fordot vettek az amerikai márka hazai hívei. Az 1996-os decem­beri eladási csúcsot hozott a Ford házatáján Az év utol­só hónapjában 1038 jár­művet adtak el.­­ A leginkább az Escortot vásárolták, el is kelt 3671 darab - tájékoz­tatott Madarász György, a Ford Magyarország PR- menedzsere. - A Mon­­deóból 928, a Transitból 602, a Fiestából 544-et érté­kesítettek márkakereskedőink. Idén májusban érkezik a Galaxy és szeptemberben az Expolar. Bizonyára népszerű lesz a Ford újszülöttje, a Ka és a kívül­­belül megújult Mondeo. Az MB Auto Magyarország Kft., a Mercedes Benz AG magyar­­országi vezérképviselete sem zárt rossz évet. - Összesen 168 személygépkocsit, és 841 haszonjárművet értékesítet­tünk - említette Surányi Péter marketing- és PR-vezető. - A ha­zai vállalkozók jól fogadták a tavaly bevezetett Vitát, és tartott a Sprin­ter sikersorozata is. Az is ösztönöz­hette a vásárlókat, hogy a Sprinter tavalyelőtt, a Vito pedig a múlt év­ben lett az év Transporton. A nehéz járműveknél az Actrostól várunk eredményeket. Ez a kamion ver­senytársaihoz képest óránként 85 ki­lométeres sebesség esetén 20 méterrel rövidebb fékúton képes megállni, és a Telligent fedélzeti számítógéprend­szer is sok új szolgáltatást nyújt. A Mercedes személyautók kö­zül a C-osztály képviselőit keres­ték leginkább, de vitték az E-osz­­tály „négyszemű” modelljeit is. A 18 tagú márkakereskedői hálózat 1997-ben sem akármilyen cseme­gét tartogat a csillagos márka rajongóinak. Az A-osztály üdvös­kéjével teljessé válik a Mercedes­­paletta. A kis autóktól a 40 ton­nás óriásokig minden kategória megtalálható a stuttgarti étlapon. Jövőre pedig - ígéri Surányi Pé­ter - az M-osztály, vagyis az USA-ban gyártott terepjáró is megjelenik a magyar piacon. A FIAT Magyarország tavaly erősí­tette helyzetét. Több mint egy szá­zalékkal növelte piaci részesedését, és jelenleg a hazai autóstorta hét­­százalékos szeletét tartja kézben. - Nem kevesebb, mint 5219 sze­mélygépkocsit értékesítettek márka­­kereskedőink - közölte Bator Ta­más termékmenedzser. - FIAT-ból 4910, Alfából 291, Lanciából 12 darabot vettek meg. Decemberi eredménye­inkkel harmadikok lettünk az Opel és a Suzuki mögött az eladási lis­tán. Az értékesített személygépko­csik fele Punto volt. Jól ment az 1996-os év autópárosa, a Bravo és a Brava is. Belőlük 1400 kelt el. Az Alfáknál a 146-os ötajtós válto­zata vitte el a pálmát. Jó hír erre az évre, hogy a 145-ös és 146-os új motorváltozatokkal is megrendel­hető­ lesz, és befut a Punto fazon­igazított változata is. A Tempra Marengo utódja, a Marea Marengo sem hiába kelleti majd magát a szalonokban. A Lancia csak az év végén érkezett, ezért még nem lehet messzeható követ­keztetéseket levonni az eladott tu­catnyi autóból. A haszonjárművek esetében a múlt évben 17 százalékos növe­kedést könyvelhettek el a FIAT Magyarországnál, s ezzel 1996- ban a haszonjármű-szegmens kilenc százaléka a torinói márka jelvényét viselte. A Ducato első­ségét semmi nem ingathatta meg, de a Fiorino is keresett volt. Kimagaslóan eredményes évet zárt a Citroen Hungária 1996- ban. Az 1154 darab gépjármű el­adása azt mutatja, hogy dinami­kus fejlődésnek indult a márka Magyarországon, hiszen 1995- höz képest 28 százalékkal tudta növelni eladásait egy majdnem stagnáló piacon. A szeptemberben bevezetett SAXO és a novemberben piacra dobott BERLINGO- modellek várakozáson felüli eladási eredményeket hoztak. A SAXO- ból 216 darab, a haszonjármű és személyautó BERLINGO-ból ösz­­szesen 156 lelt gazdára. Tavaly a Citroen kizárólagos szerződés kötött az Euro­­leasinggel, a Citroen Assistance éjjel-nappal hívható segélyszolgá­lata pedig a partnerek jobb tájé­koztatását, valamint minden, a Citroennel kapcsolatban felmerü­lő problémának a gyors és haté­kony megoldását szolgálja. A Citroen Hungária 1997-re 1800 darab jármű értéke­sítését tűzte ki célul. A fejlődés azon­ban nem csu­pán az el­adási adatokban nyilvánul meg, hiszen a Citroen Hungária 1997 márci­usában­ egy tágasabb, reprezen­tatív irodaépületbe teszi át szék­helyét, amely "otthont ad majd a szakmai oktatóközpontnak is. A legnagyobb fegyvertényt talán a Honda hajtotta végre. Igaz, rop­pant nehéz időket hagytak maguk mögött. A tavalyi 79 százalékos fejlődés azonban mindenképpen tiszteletet parancsol. Az új stratégiának köszönhetően 1996- ban 1098 gépkocsit adtak el.­­ Ebben a sajtó nagy segítséget nyújtott, mert sikerült a korábbinál sokkal jobban megismertetnünk a ja­pán márkát a hazai vásárlókkal - vélte Reisz János, a Honda szakembere. - Az Angliá­ban gyártott ötajtós Civicet keresték a legtöbben, de népszerű volt a 3-4 ajtós is. Nem maradtak a ke­reskedők nyakán az Accordok sem. Jelenleg 25 Hon­da márkakereskedés található az ország­ban, s idén várhatóan még Békéscsabán, Kaposvárott és Hód­mezővásárhelyen nyí­lik új szalon. Az angliai gyártásnak köszönhető­en a szállítási távolságok jelentő­sen csökkentek. A beszállítóktól az erős angol valuta miatt ol­csóbban vásárolhattak alkatrészt a kereskedők, így a Honda ára kedvező maradt. Idén az ötajtós Civic arculata módosul, korszerűsödik, és kora tavasszal már meg is érkezik Ma­gyarországra. A sportkocsik ked­velői bizonyára örömmel olvas­sák, hogy hamarosan bemutat­kozik az új Prelude. Az év máso­dik felében találkozhatnak a ma­gyar vásárlók a Honda terepjá­róval is. A nagy durranások azonban 1998-ban lesznek, ami­kor is a Honda cég fél évszáza­dos születésnapját ünnepli. Ad­dig is számos figyelmességgel csalogatják a vevőket, egyebek mellett 1997-től szériatartozék lesz a Kenwood CD-lejátszó. A híres Honda motorkerék­párok is egyre jobban izgatják a honi motorosok táborát. A leg­többet a CBR-900-asból és 600- asból vették meg, de egy 1100-as is gazdára talált. Kedvelt model­lek voltak a Chopperek is. Kétrészes összeállításunkból kide­rült, mit várnak a vezető autós cé­gek az idei esztendőtől. Ám a meg­valósulás nem csak rajtuk múlik. BIHARI TAMÁS Az utóbbi években többször megjósolták az au­tós szakemberek, kereskedők, importőrök, hogy összeomlik a piac. Eddig, szerencsére, ha voltak is jelentős visszaesések, a bo­rúlátó előrejelzések nem váltak be. Az új áfa-rendelkezések hallatán is sokan megkongatták a lélekharangot az új gépkocsieladások fölött, de több jelen­tős hazai importőrrel készített körkérdé­sünkből is kiderül, a válaszolók bíznak a magyar vásárlókban és lehetőségekben. wwa

Next