Magazin Sălăjean, decembrie 2012 (Anul 17, nr. 229-244)

2012-12-17 / nr. 239

0 Luni, 17 Decembrie 2012 Magazin Sălăjean Campioana Remat termină turul pe un modest loc șase Remat Zalău - Steaua București 3-0 (25 - 20, 25 - 17, 25 - 20) Campioana României nu a avut nicio emoție în ultima etapă a turului, câștigând în trei seturi duelul de pe teren propriu cu Steaua București. Rematul a bifat al cincilea succes din acest sezon, încheind turul pe poziția a VI-a, în spatele celeilalte echipe sălăjene, Phoenix Șimleu Silvaniei. De cealaltă parte, Steaua rămâne cu cele două victorii obținute în primele două etape și termină prima parte a campionatului pe penultima poziție. Un început bun pentru elevii lui Sordul, care s-au distanțat rapid pe tabela de marcaj (4 -1). Zălăuanii nu au mai fost la fel de concentrați, iar oaspeți s-au apropiat la un punct (7-6). La primul timeout tehnic Rematul avea un avans de două puncte. Steaua nu a cedat, a egalat scorul la 11, dar Zalăul s-a distanțat din nou, având un avantaj de două puncte și la cel de-al doilea timp tehnic de odihnă. Oaspeții au mai avut o sclipire de moment, egalând la 16, dar finalul le-a aparținut gazdelor, care s-au impus la cinci puncte în primul parțial. După un debut destul de echilibrat, Rematul a intrat cu un avans de trei puncte la primul time-out, pe fondul unui joc bun al falsului Nagy și al centrului Gheorghiță. Steaua nu s-a mai regăsit aproape deloc până la final, fiind condusă cu 10 -16 la al doilea time-out tehnic, iar diferența de la final a fost de opt puncte în favoarea Regatului, ultimul punct al setului fiind câștigat de Tebieș. Spre deosebire de primele două seturi, cel de-al treilea act a fost mult mai intens și mai palpitant. La primul time-out tehnic Zalăul conducea cu trei puncte, datorită, în mare măsură, extremei Dvoranen. La reluare, steliștii au fost mai exacți la preluare și atac, în special Oprișor și Miron. Până și Rade Dacovic, component al Rematului anii trecuți, a fost magistral, un serviciu de-al său aducând Steaua în avantaj. Același Dacovic a servit însă imprecis la faza imediat următoare, iar Rematul a trecut din nou în avantaj. S-a mers apoi punct cu punct până la 20, dar steliștii nu au mai putut bloca pe final atacurile lui Gheorghiță și Dvoranen, cedând setul cu același scor ca în primul parțial. Remat Zalău, Andrei Stoian, Peter Nagy, Mihai Gheorghiță, Fabian Birău, Silmar Almeida, Robinson Dvoranen și Mihai Mărieș - libero. A mai evoluat: Vlad Tebieș. Antrenori: Máriusz Sordyl și Ovidiu Macarie "Mă așteptam să câștigăm cu scorul de 3 - 0. Am controlat jocul în mare parte, chiar dacă Steaua s-a apropiat de câteva ori de noi pe tabela de marcaj. Mă bucur și pentru Vlad Tekieș, care s-a achitat bine de sarcini, deși a evoluat destul de puțin. Am încheiat anul printr-o victorie, ceea ce ne dă speranțe pentru următoarea fază a campionatului. In următoarele trei zile vom lucra în special pe latura fizică, deoarece vom avea o mică pauză. Ne vom reuni pe data de 28 decembrie, după care ne vom pregăti cât mai bine pentru meciurile care ne așteaptă", a afirmat la finalul partidei polonezul de pe banca Rematului. Steaua București: Ionuț Manda, Raul Oprișor, Risto Nikolov, Rade Dacovic, Cătălin Miron, Cornel Miron și Marius Voicu libero. Au mai evoluat: Dan Grigoraș și Radu Toboși. Antrenori: Georghe Grigorie și Răzvan Roșu. "Din păcate pentru noi, încă o înfrângere. Noi am avut un început bun cu două victorii din două meciuri dar, din păcate, au venit meciuri mai grele și nu am reușit să legăm cea de-a treia victorie. Avem o echipă tânără, de viitor dar pentru a avea viitor trebuie să ne ocupăm și de prezent și vă promit că în partea a doua va arăta mai bine. Obiectivul nostru este o clasare pe unul din locurile 5 - 8, dar am convingerea că vom termina mai sus în clasament", a declarat antrenorul Stelei, George Grigorie. România s-a întors acasă după doar două victorii obținute la Campionatul European Ediția din acest an a Campionatului European de handbal feminin din Serbia, dar mai ales rezultatele înregistrate de naționala României au demonstrat cât se poate de clar că selecționerul Gheorghe Tadici va avea mult de muncă pentru a reface o echipă asemănătoare celei cu care a obținut argintul mondial în 2005, în Rusia. Managerul echipei HC Zalău a încercat și la echipa națională ceea ce face de mult timp la formația de club, să îmbine experiența cu dorința de afirmare a unor jucătoare tinere. Nivelul unui turneu final de Campionat European este însă mult mai ridicat decât al Ligii Naționale, iar o parte dintre "tricolore" au fost depășite parcă de eveniment. Au fost momente bune pentru echipa națională (o primă repriză cu Rusia, meciurile cu Islanda și Spania), dar și momente mai puțin reușite, unele chiar sub așteptări, gândindu-ne la ultimele două dispute, cele cu Ungaria și Germania, ambele pierdute de "tricolore". Declarația selecționerului Gheorghe Tadici dinaintea meciului cu Germania. "Oficialii Federației Române de Handbal trebuie să se gândească bine ce vrea: o echipă națională competitivă sau un campionat cu multe straniere". Asta ar trebui să le dea de gândit la modul cel mai serios oficialilor federației. Ceea ce spunea în urmă cu câteva luni și antrenorul Mărgulescu după un meci susținut cu CSM București la Zalău, că "Oltchimul aduce mult deserviciu echipei naționale", s-a putut observa foarte bine la Europeanul din Serbia. După calificarea în grupele principale, România avea de susținut trei "finale", din care a câștigat-o doar prima, cea cu Spania. Deși a pierdut disputa cu Ungaria, 19 - 25, România mai avea o șansă de a juca pentru stabilirea locurilor 5-6 dacă ar fi învins Germania. A pierdut însă și ultimul meci de la Campionatul European, 23 - 25 în fața nemțoaicelor care aveau la un moment dat avans chiar și de opt goluri, 18 -10 în minutul 34. "Germania a jucat bine și a meritat victoria dar trebuie să felicit și jucătoarele mele pentru jocul din ultimele 40 de minute. Trebuie însă să fiu sincer și să spun că obiectivul nostru a fost mai mult decât ceea ce am realizat la acest Campionat European", a declarat la finalul meciului cu Germania selecționerul Gheorghe Tadici. România a terminat pe penultimul loc în grupa principală, fiind urmată doar de Spania. Naționala țării noastre se întoarce acasă și o ia de la capăt în acest moment, având la dispoziție un an pentru a pregăti un nou turneu final, de această dată de Campionat Mondial unde, cu siguranță că naționala lui Tadici își va propune mai mult decât la Europeanul din Serbia. ORAR SPECIAL DE SĂRBĂTORI PROGRAM SPECIAL PE SĂRBĂTORI DUMINICA 23 DEC. 12.00-19.00 24DECEMBR1E 9.00-13.00 25 MIERCURI 26 ÎNCHIS 31 DECEMBRIE 9.00-13.00 MIERCURI ÎNCHIS SAMBATA 9-19 Király Iris a câștigat Cupa "Caraimanului" la tenis de câmp După locul doi ocupat la Turneul "Dacia Vrancart", desfășurat la finalul lunii trecute, tenismena de la CSM Zalău, Király Iris, a obținut un rezultat și mai bun la Cupa "Caraimanului" de la Sinaia. Sportiva pregătită de antrenorul și profesorul de sport din Șimleu Silvaniei, Cristian Barna, s-a clasat pe locul I la categoria 14 ani feminin. Turneul s-a desfășurat în sistem "șah", adică fiecare cu fiecare, eleva Școlii Generale "Gheorghe Lazăr" susținând trei meciuri în Grupa A până să ajungă în finala competiției. Primul meci l-a avut cu ploieșteanca Duca Francesca, câștigat în două seturi, 6-1, 6-2, urmat de duelul cu Paula Onița de la CSU Târgu Mureș, la finalul căruia victoria i-a revenit tot sportivei din Zalău, 6-2, 6-3. Cel mai clar succes pentru Király Iris s-a înregistrat în cea de-a treia partidă, 6-0, 6 - 0 în fața Ioanei Bogdan, de la CS Carpați Sinaia. Finala a susținut-o împotriva favoritei numărul doi a concursului, Gabriela Davidescu, de la CSS Ploiești, câștigătoarea Grupei B. Tenismena zălăuană și-a luat revanșa în fața acesteia, învingând-o cu un categoric 6 - 0, 6 - 0. Ultimul turneu din acest an pentru Király Iris s-a desfășurat sâmbătă, la Roman, Cupa "Roman-Mușat", despre care vom reveni cu detalii în edițiile următoare. Rubrică realizată de Marius Morar