Magazin Sălăjean, ianuarie 2013 (Anul 18, nr. 1-19)

2013-01-16 / nr. 8

0 Miercuri, 16 Ianuarie 2013 Magazin Sălăjean — ..................................................... ......... ....... .......... Retrospectiva sportivă sălăjeană 2012 (III) Pe parcursul a patru episoade, vă prezentăm retrospectiva sportivă a anului 2012, pe baza articolelor apărute în cotidianul "Magazin Sălăjean". In a treia parte apar cele mai importante evenimente din lunile iulie - septembrie. Iulie In cadrul Galei de Volei organizate la Viena, campioana Remat Zalău își află viitoarele adversare din Liga Campionilor: Arago de Sete (Franța), Asseco Resovia Rzeszow (Polonia) și Bre Banca Sannitti Cuneo (Italia). Autoland Hossu s-a clasat pe locul doi la Cupa României de minifotbal, organizată la Iași, fiind învinsă cu 0 -1 în finală, de Juventus Sibiu. Naționala condusă de Gheorghe Tadici își află adversarii de la Campionatul European din Serbia, Rusia, Muntenegru și Islanda. După ce s-a despărțit de Oltchim, portarul zălăuan Talida Tolnai a ajuns la o înțelegere cu formația turcă, Üskadar Istambul, semnând un contract valabil pe o perioadă de un sezon. ISU Sălaj a câștigat campionatul de minifotbal. Cupa "ASPR" - 2012. Phoenix Șimleu Silvaniei efectuează al patrulea transfer pentru Divizia Al - Ovidiu Teușan, după ce i-a adus pe ungurii Toth Gabor și Bokor Gabor, dar și pe zălăuanul Cristian Pop. Zălăuanul Alexandru Mercea va reprezenta România la Campionatul European de lupte libere. George Gușet a obținut medalia de bronz la Campionatul Național, în proba de aruncare a greutății. Prezentă pentru a cincea oară la Cupa "Fragaria", din Slovacia, Viitorul Zalău a obținut cele mai bune rezultate de când participă la acest turneu de fotbal. Patru nume noi la reunirea echipei FC Zalău: Mihai Bode, Mădălin Trip, Ovidiu Chiroiu și Paul Gabriel. Final de vacanță pentru handbalistele de la HC Zalău. La Campionatul Național de minifotbal, Eurolia Nușfalău s-a oprit în sferturile de finală. Loredana Pera este noul inter de la HC Zalău, handbalista evoluând înainte cu un sezon la HC Dunărea Brăila. FC Zalău se desparte de trei jucători: Cristian Păcurar, Răzvan Nicorici și Cosmin Cosma, ultimul plecând, din nou, la muncă în Anglia. Transfer în culturismul sălăjean. După 21 de ani în care a concurat pentru Rapid Oradea, campionul național, Sorin Fintea, s-a transferat la Gold Gym Șimleu Silvaniei. Federația Română de Volei acceptă ca antrenorul Regatului, Máriusz Sordyl, să preia echipa națională a țării noastre. Zălăuanul Mihai Ciupe s-a transferat la UCM LPS Piatra Neamț, club cu care a semnat un contract valabil pe o perioadă de trei sezoane. Printre jucătorii pe care Florian Walter îi duce cu el la Petrolul Ploiești se numără și sălăjeanul Vlad Morar. Șimleuanul Liviu Antal a înscris trei goluri pentru FC Vaslui în cantonamentul din Austria. Fotbalistul zălăuan Cătălin Chiș, încrezător înaintea startului de sezon al Ligii I: "Sper să obțin cu Ceahlăul o clasare în prima jumătate a clasamentului ". Căpitanul echipei de volei-speranțe de la CSS Zalău, Rareș Bălean, a fost convocat la lotul național, în vederea participării la Campionatul Balcanic din Bulgaria. FC Zalău și-a stabilit locația pentru cantonament - Stațiunea Borsec. Gheorghe Tadici infirmă zvonurile apărute: "Este exclus ca Florin Pera să devină antrenor secund la HC Zalău". Luptătorul zălăuan, Alexandru Mercea, învins în primul meci la Campionatul European de lupte libere. Slovenul demis de pe banca Regatului, Radovan Gacic, va antrena până la finalul anului UCM Tomis Constanța. Flacăra Halmășd s-a calificat în faza a doua a Cupei României, după ce a dispus cu 3 - 2 de Sănătatea Cluj. FC Zalău obține a treia victorie consecutivă în amicale, 2 - 0 cu Olimpia Satu Mare. Culmea meseriei de antrenor: Vasile Pașca, demis după victoria Halmășdului din Cupa României. Marcel Doru Țârle, primul sportiv sălăjean devenit campion național la seniori. Tomis Constanța transferă de la campioana Remat: Dan Borota și Andrei Laza. Atletul zălăuan, Gal Tamaș, medaliat cu bronz la Campionatul Național. Campioana Remat dă șase jucători la lotul național. Viitorul Zalău a transferat cinci jucători de la grupa de copii născuți în 1997. Mircea Abraham, antrenor CS Phoenix Șimleu Silvaniei: "Nu sunt adeptul cantonamentelor". Karateka de la CS Vidalis s-au perfecționat la Șuncuiuș. HC Zalău pierde primul meci de verificare al verii, în fața echipei naționale de junioare. Remat Zalău îl transferă pe secundul brazilian, Robinson Dvoranen. Phoenix Șimleu Silvaniei l-a transferat pe fostul voleibalist al Craiovei, Marian Bala. HC Zalău a pierdut la un gol, 24 - 25 amicalul cu Corona Brașov. Șase jucători de la FC Zalău, fără drept de joc în Cupa României. Pugilistul Szabó Robert a câștigat al doilea titlu național din carieră. Phoenix Șimleu efectuează ultimul transfer al verii - centrul Ionuț Rus, CS Crasna și Someșul Gălgău, surprizele primei faze ale Cupei României. August Șimleuanul Liviu Antal începe o nouă aventură în Champions League, de această dată cu FC Vaslui, iar la primul meci reușește să marcheze un gol de senzație. 43 de tenismeni se întrec la Cupa Municipiului Zalău la tenis de câmp. Pregătire pe malul lacului Nistru pentru karateka de la CS Dani-San și CS Omega Șimleu Silvaniei. Echipa de tenis de masă de la CSM Zalău revine după zece ani în Superligă. Flacăra Halmășd a fost eliminată din Cupa României de Seso Câmpia Turzii. FC Zalău s-a calificat mai departe după ce a dispus cu 5 - 0 de FC "Viorel Mateianu" Baia Mare. FC Zalău este repartizată în Seria a V-a a Ligii a III-a de fotbal. HC Zalău a pierdut la un gol al treilea amical cu Corona Brașov, 29 - 30. CS Barcău Nușfalău pierde cu 1 - 8 amicalul cu Olimpia Satu Mare. Doar doi voleibaliști se prezintă la reunirea echipei Remat Zalău, o mare parte dintre ei fiind convocați la lotul național. Someșul Odorhei a înregistrat scorul fazei a II-a din Cupa României. Naționala masculină de volei s-a reunit, în premieră, la Zalău. Un nou brazilian în curtea campioanei Remat, secundul Silmar Antonio de Almeida, HC Zalău termină pe locul trei turneul amical de la Brașov. FC Zalău va debuta în noul sezon pe terenul unei nou-promovate. Naționalele de volei ale României și Ungariei se vor duela, în premieră, la Șimleu Silvaniei. FC Zalău este eliminată din Cupa României, după ce pierde cu 0-7 meciul cu Seso Câmpia Turzii. Fostul Internațional, Ionel Ganea, este invitat special la Cupa Viitorul. Rapid Jibou este eliminată din faza județeană a Cupei României, după ce este învinsă de Unirea Sălățig, cu scorul de 2 - 4. CSM Zalău are două reprezentante pe podium la Naționalele de alergare montană: Alina Nițuleasa și Mihaela Prunduș. Viitorul Zalău, de două ori pe podium la cupa care-i poartă numele. HC Zalău este învinsă la un gol, 24 - 25, în finala Trofeului Maramureș, de către Universitatea Jolidon Cluj. România câștigă ambele amicale cu Ungaria, 3 - 0 la Șimleu Silvaniei și 4 -1 la Zalău. Sălăjeanul Marius Ciortea s-a transferat la Universitatea Cluj. In ultimul amical dinaintea startului de sezon, FC Zalău este învinsă de Tricolorul Alparea cu scorul de 2 - 4, Cupa Viitorul - un eveniment reușit chiar și fără aportul autorităților locale și județene. Primul meci amical al verii, prima victorie pentru Phoenix Șimleu, 3 - 2 cu Universitatea Cluj. Liga a IV-a Sălaj pornește în noul sezon cu 11 echipe înscrise, Unirea Sălățig, surpriza din semifinalele Cupei României, învingând cu 2 - 1 AS Chieșd. Naționala masculină de volei a prezentat mai mult interes la Șimleu Silvaniei, decât la Zalău. Cu două zile înaintea startului de sezon, FC Zalău transferă doi jucători: Gheorghe Bulz și Marius Dumiter. Phoenix Șimleu se întoarce cu o victorie și două înfrângeri de la turneul amical organizat la Cluj. HC Zalău va debuta în noul sezon în fața campioanei Oltchim. Din etapa a II-a, fundașul Cosmin Cosma revine la FC Zalău. Septembrie HC Zalău a câștigat ediția a V-a a Cupei de Vară. Jucătorul Viitorului, Bodiș Norbert, este convocat la lotul național de juniori. După eșecul de la Sighet, din prima etapă, Marius Pașca schimbă formula de start la FC Zalău. Alina Nițuleasa, atleta CSM Zalău, locul 53 la Campionatul Mondial de alergare montană. Rapid Jibou este lider după prima etapă din turul Ligii a IV-a, Zălăuanca Alina Știrb, calificată la Europenele de box. Titlul național la maraton este singurul obiectiv din 2012 pentru atleta Paula Todoran. FC Zalău și Luceafărul Bălan sunt acceptate în campionatul național de juniori republicani. Antrenorul și profesorul Mirel Seișanu este numit inspector școlar de sport. Șimleuanul Ioan Gurzău este noul președinte al echipei Unirea Dej. FC Zalău pierde și al doilea meci oficial din noul sezon, 3 - 5 pe teren propriu, în fața nou-promovatei, Șoimii Pâncota. HC Zalău se distrează în prima etapă a sezonului, 36 -15, pe teren propriu, cu lotul național de tineret. Phönix Șimleu Silvaniei inaugurează o sală de sport la Ulmeni. Naționala masculină de volei se întoarce fără victorie de la turneul din Grecia. Flacăra Halmășd preia fotoliul de lider în Liga a IV-a, după ce a dispus cu 5 - 2, pe teren propriu, de AS Chieșd. Jucătorii de la FC Zalău, băgați în ședință după eșecurile din primele două etape. Juniorii republicani de la Luceafărul Bălan, la un pas de victorie, în deplasare, la Arad,în fața formației Atletico. Autocarul echipei Oltchim, vandalizat în centrul Zalăului, Phoenix Șimleu a pierdut cu scorul 4 - 0, al doilea amical în fața formației Explorări Baia Mare. Recepția Sălii Sporturilor, departe de a fi efectuată. HC Zalău a ținut Oltchimul în "șah" timp de 43 de minute, pierzând la final cu 20 - 22. La finalul meciului, președintele Oltchimului, Petre Berbecaru, declară: "M-aș bucura să avem patru-cinci meciuri în Liga Națională cum a fost cel cu HC Zalău". Trei jucătoare de la HC Zalău, convocate la lotul național: Mihaela Cheța, Crina Pintea și Roxana Varga. Prima victorie obținută de FC Zalău în noul sezon, 2 - 0 pe terenul Unirii Dej. Flacăra Halmășd și CS Barcău Nușfalău, cu maximum de puncte după trei etape, în Liga a III-a. Naționala masculină de volei a ratat calificarea la Euro 2013. Gheorghe Tadici vrea să aducă naționala de handbal la Zalău. HC Zalău se întoarce fără niciun punct de la poalele Tâmpei, pierzând cu 28 - 32 meciul cu Corona Brașov. Peter Nagy revine la campioana Remat Zalău. Șimleuanul Tokoly Ferencz, locul patru la Campionatul Național de culturism. Atleții de la Liceul "Avram Iancu", vicecampioni naționali la semimaraton. Steaua și Dinamo dau startul turneului de volei, de la Zalău. Pugilistul Szabó Robert a câștigat a treia medalie de aur din 2012. Record de goluri pe Stadionul Municipal din Zalău: FC Zalău - Sănătatea Cluj 8-4. HC Zalău a învins la zece goluri, 24 - 14. CSM Ploiești. Campioana Remat Zalău câștigă turneul amical de la Zalău. Premieră în culturismul sălăjean, simluanul Sorin Fintea va participa la Campionatul Mondial de culturism. Florin Pera, secundul lui Tadici la echipa națională, FC Zalău, pe podium după patru etape. CS Barcău Nușfalău pierde nemeritat derby-ul cu Rapid Jibou, 0-2. Juniorii republicani de la FC Zalău, fără gol după trei etape. 36 de tenismeni s-au duelat la Cupa de Toamnă, de la Zalău. Zălăuanul de 18 ani, Cristian Man, pe lista CFR-ului în Champions League. Phoenix Șimleu Silvaniei debutează cu stângul în Divizia A1, 1 - 3 pe terenul echipei Piatra Neamț, în Cupa României, FC Zalău, la a treia victorie consecutivă, 4 - 2 cu Seso Câmpia Turzii. Phoenix Șimleu Silvaniei a eliminat Piatra Neamț din Cupa României, prin "setul de aur". Campioana Remat câștigă cu 3-1 amicalul cu Dinamo. ■ Marius Morar