Magazin, iulie-decembrie 2014 (Anul 57, nr. 27-52)

2014-10-23 / nr. 43

SĂPTĂMÂNAL CULTURAL - ȘTIINȚIFIC INDEPENDENT ■ Timpul pe care 3 petreci râzând este timp petrecut cu zeitățile. ■ Un om deștept rezolvă problema. Un om și mai deștept o evită. Proverb chinezesc Albert Einstein ORAȘE De când e lumea, oamenii au fost intrigați de vise, apoi, considerând că ele sunt Mesaje, au dorit să știe ce semnificație au acele anecdote încâlcite cum ne apar ca un Ulm în timpul somnului. Așa au apărut de-a lungul secolelor tot felul de cărți de interpretare a viselor și continuă să apară și azi. Carl Jung spunea că visele sunt o ușiță ascunsă în cea mai profundă și mai tainică parte a sufletului, deschisă înspre acea noapte cosmică reprezentată de mintea umană”. Cum mintea umană este alcătuită din conștient și subconștient, conform descrierilor părinților psihanalizei, visele ne oferă posibilitatea de a privi în mintea subconștientă și ne permite o înțelegere mai profundă a transformărilor psihologice individuale din timpul perioadelor de veghe. Multe dintre studiile științifice despre interpretarea mesajelor pe care le primim în vise s-au bazat pe cercetările lui Carl Gustav Jung, psiholog și psihiatru renumit, continuatorul studiilor lui Sigmund Freud, care credea că visele sunt pline de simboluri ce izvorăsc din subconștient. Astfel, interpretarea propriilor vise îți poate oferi o viziune extrem de interesantă a lumii misterioase a propriei minți. Această viziune diferă fundamental de „interpretările” unor autori cu mare succes la public, care văd în vise simboluri externe. 5 948427 000102 Dacă o asemenea interpretare este de genul „ai visat o corabie, deci vei primi o veste despre o moștenire”, atunci asta presupune că un mesaj al propriului subconștient are consecință asupra evoluției întâmplărilor exterioare. Carl Jung spune, dimpotrivă, că visul simbolizează nimic altceva decât dorința TA, personală, de a primi o moștenire. Cu alte cuvinte, visele sunt mesaje ale propriului subconștient referitoare la trăirile personale din timpul stării de veghe și nu legate de trăirile sau evoluțiile unor alte persoane sau întâmplări. Este vorba despre faptul că visele sunt o posibilitate uriașă de autocunoaștere. Dacă vrei să arunci o privire în subconștient, poți ține un jurnal în care să scrii ceea ce îți amintești din vise imediat ce te-ai trezit (fiindcă de cele mai multe ori visele se uită după câteva minute de la trezire), o activitate care se poate antrena pentru rezultate ameliorate. Așadar, nu există o interpretare prestabilită pentru vise, fiecare vis e personal și poate fi interpretat doar de cel care visează. Interpretarea viselor este o metodă interesantă de autoconștientizare a dezvoltărilor individuale. Cu alte cuvinte, fiecare om e răspunzător de visele sale și este singurul potențial interpret corect al lor. Psihiatrii au încercat totuși să explice unele dintre simbolurile care apar cel mai frecvent în visele oamenilor, în ideea că ele reprezintă de fiecare dată dorințe personale și nu voințe exterioare. Iată câteva simboluri frecvente din visele noastre. Ești urmărit. Ne amintim deseori visele în care suntem urmăriți, deoarece ele ne transmit o stare de teamă și neliniște. Mesajul din acest gen de vise este despre ceva ce vrem să uităm. Subconștientul ne oferă avertismentul că ceva are nevoie de atenția noastră, ceva ce nu bagi în seamă, dar ar trebui. Oameni. A vedea oameni într-un vis este reprezentarea mai multor fațete ale Eului. Asta ar putea oferi celui care visează oameni o idee despre caracteristicile persoanelor care au nevoie de atenție. Dacă visați anumiți oameni, asta ar putea indica asupra căror aspecte interpersonale trebuie să vă concentrați. Casă. Mintea umană este compusă din mai multe straturi de conștiință. într-un vis, o casă se crede că reprezintă chiar mintea celui care visează, cu diferite etaje și camere multiple care au legătură cu aspectele diferite ale minții. De pildă, subsolul unei case poate reprezenta ceva ce a fost neglijat de cel care visează sau căruia nu i s-a acordat atenția cuvenită în timpul stării de veghe. Dormitorul poate reprezenta gânduri intime, sentimente și amintiri. Activitatea în casă semnifică modul în care cel care visează utilizează structurile minții pentru a obține și a interpreta informația. Mâncare. în lumea fizică, mâncarea hrănește și energizează organismul, în lumea visului, mâncarea este reprezentarea hranei minții noastre sau, mai simplu spus, Cunoașterea. A visa despre mâncare poate fi interpretat de asemenea că minții noastre îi este „foame” și caută noi intuiții și rațiune. Școală. Atunci când o școală sau o sală de clasă apare într-un vis sau când visezi diverse aspecte ale activității de în Biblioteca JudețeanS vătare, cum ar fi susținerea unui test, asta semnifică procesul de învățare. Poate fi interpretat ca o dorință de a învăța ceva dintr-o anume situație, prezentă sau trecută, sau faptul că simți nevoia de o autoevaluare. Nuditate. Atunci când cineva apare gol într-un vis înseamnă că un anume aspect al stării emoționale a celui care visează este exprimat deschis și fără opreliști, mergând până la punctul în care cel ce visează se simte expus sau vulnerabil. Sex. Când cineva visează o activitate sexuală, asta ar putea reprezenta unificarea dorințelor și emoțiilor sexuale subconștiente cu recunoașterea conștientă. Visând despre sex poate simboliza de asemenea crearea unor noi relații intime cu alte persoane sau cu Ego-ul; în alte situații, visele sexuale sunt un simplu debușeu pentru exprimare sexuală. Vehicule. Mașinile într-un vis simbolizează modul de a înțelege ce se întâmplă în viața noastră conștientă, cât de mult control credem că avem asupra experiențelor de viață și obstacolele cărora trebuie să le facem față. Tipul și mărimea vehiculului poate indica mesaje diferite. De exemplu, vehicule mari pot simboliza dependența și gradul de control asupra vieții tale, o ambulanță ar putea indica dorința de vindecare, o mașină de poliție, dorința de disciplină. Nou-născut. Visând un copil poate semnifica o nouă idee sau dezvoltare ori potențial de creștere într-un anume domeniu din viața conștientă. Moarte. în limbajul minții, moartea reprezintă deseori schimbarea dintr-o stare în alta. Deși mulți percep apariția morții într-un vis drept ceva înspăimântător sau negativ, de obicei moartea se corelează cu o schimbare dramatică sau o tranziție care se petrece în viața diurnă a celui care visează. Animale. Considerând că funcția animalelor se bazează de obicei pe instinct, prezența animalelor într-un vis este o reprezentare a obișnuințelor celui care visează. A visa animale poate fi de folos în înțelegerea atât a șabloanelor zilnice, cât și a celor mai profunde dorințe. Tipul de animal, ce face el și habitatul lui pot toate afecta mesajul care este comunicat de subconștient. Căderea în gol. De obicei, atunci când visezi o cădere în gol, acest lucru simbolizează procesul de revenire la starea de conștientă, de veghe. De cele mai multe ori, cel ce visează nu atinge fundul „prăpastiei”, el se va trezi sau va înceta să viseze înainte de acel moment. Unii cred că dacă te prăbușești în gol în mod necontrolat în vis, asta reprezintă faptul că nu simți că de fapt controlezi anumite aspecte ale vieții din starea de veghe sau că îți este teamă să te lași condus de cineva. SUDOK jocul săptămânii:U Femma club Lecție de nuniție Top 10 alimente antioxidante Dosarele frumuseții Relaxare care bântuie lumea din Marea Nordului