Magyar Ifjúság, 1968. január-június (12. évfolyam, 1-26. szám)
1968-04-05 / 14. szám
Eurovíziós dalfesztivál Tizenharmadszor kerül sor a 17 eurovíziós ország könnyűzenei termésének évi versenyére. A szabályok szerint Sandie Shaw tavalyi győzelme nyomán ezúttal Londonban, a Royal Albert Hallban a BBC A továbbiakban pedig, néhány érdekességgel szolgálunk az idei résztvevőkről ... Franciaországot Isabelle Aubert képviseli, aki 1962-ben már győzött egyszer, Un premier amour című dalával. Olaszországban már hagyomány, hogy hazája könnyűzenéjének képviseletében ezen a nemzetközi találkozón a San Remó-i győztes jelenik meg. (Cinquetti az1964-es San Remo-i győztes dalával nyerte az akkori eurovíziós versenyt is, ezért olyan határozatot hoztak, hogy csak az énekes lehet azonos, a dal nem.) Az idén Sergio Endrigo indul. A dal címe: Marianne, rendezi a találkozót, április 6-án. Néhány nálunk is sikerré lett slágerre emlékeztetjük olvasóinkat, olyanokra, amelyek az elmúlt években az eurovíziós dalfesztiválokon tűntek ki fel és arattak győzelmet: Ausztriát Udo Jürgens dala képviseli, a dalt pedig Karel Gott. (A szabályok ezt is lehetővé teszik, mert ez a fesztivál nem az énekesek, hanem a dalok versenye.) A vendéglátó Anglia nagy nevet,dobott be: Cliff Richard énekli Bill Martin és Phil Coulter: Congratulations című dalát. (A két szerző neve is ismerősen cseng. Ők írták a tavalyi győztes dalt, a Paprikajancsit is.) Ennyit — előzetesen. A többit majd meglátjuk, hiszen a Magyar Televízió is átveszi az adást.: egyenes adásban számol be a londoni könynyűzenei eseményről. A kommentátor Kalmár András lesz. 1961 — 1965 — 1966 — 1967 — Non ho l'eta — Gigliola Cinquetti Poupée de cire — France Gall Merci cheri — Udo Jürgens Puppet on a string — Sandie Shaw A tavalyi győztes: Sande Shaw Az idei esélyes: Cliff Richard Ifritut illítliiíf/istír SSSSSSSSSSSSSSSSSSSS/SSSSSSSSSSSSSSSSSS AZONNALI BELÉPÉSSEL FELVESZ gépészmérnököket, gépésztechnikusokat szerkesztői munkára és műszaki rajzolókat, valamint nőket szerelőforrasztó-gépmunkára. Férfi betanított és segédmunkásokat JELENTKEZÉS: Munkaerőgazdálkodáson X„ Jászberényi út 29. Magyar film KERESZTELŐ Írta és rendezte: GAÁL ISTVÁN Operatőr: HERCZENIK MIKLÓS Zeneszerző: SZÖLLŐSY ANDRÁS Főszereplők: Latinovits Zoltán, Koltai János, Ruttkai Éva Majcen Mária, Balogh Zsuzsa, Bihari József Barbara Ludwizanka, Ewa Sykulszka, Leon Mach Bemutató: április 11. ■nwHnHMSH Beat-musical A színművészeti főiskolások vizsgaelőadásának plakátján ez áll: Jan Schneider és Bohuslav Ondracek. GENTLEMANEK S alatta a szokatlan műfaji meghatározás: beat musical. Az előadás zenei vezetője: Bolba Lajos. Őt kértük, néhány szóra ... — Az előzményekhez tartozik, hogy Simon Zsuzsa, Kossuth-díjas rendezőtanár fedezte fel a darabot. Elképzelésével szerencsésen találkozott, hogy van a főiskolán egy olyan végzős ősz, lány, amelynek tagjai táncolni és énekelni is tudnak! Eleinte az volt a legnagyobb gond, hogy a növendékek ilyet még sohasem csináltak. Féltek is tőle: mi lesz ebből? De próbáról próbára már egyre jobban érezték magukat a zenés-táncos musical „közegben”, s ma már ők tartanak ott, hogy: „gyerünk, gyerünk, csináljuk Ódry Színpad: GENTLEMANEK (Szendrő Iván, Ábrahám István) még tovább jó volna, ha valóban együtt maradhatnának, s diplomával a kezükben is tovább ápolhatnák ezt a modern, fiatalos műfajt! Hogy ez mennyire reális elképzelés, azt mutatja, hogy más vizsgaelőadásokkal szemben, ebből több előadásra van közönségigény. — Egyáltalán: mit jelent az, hogy „beat musical’'? — A darabot a zene viszi, s az egészen végig vonul a beat-hatás. Emellett olyan zenei effektusok találhatók benne, amelyek elengedhetetlenek az igazi musicalhez! Garancia erre a zeneszerző személye, hiszen Bohuslav Ondracek nálunk is ismert: ő írta az Aranykulcs-fesztivál egyik sikerszámát, az „Óh, baby, baby” című dalt. A beat musical: új törekvés. Bár születnének nálunk is hasonlók... S. A. Qua I i to tipor baj A Magyar Hanglemezgyártó Vállalat ranglistája (1967. július—1968. február): 1. (1) Aradszky László 216 313 2. (2) Konc. Zuzsa 172 362 3. (1) Harangozó Teréz 155 671 4. (3) Zalatnay Sarolta 142 780 5. (7) Poór Péter 110 281 6. (5) Neményi Béla Atlantis-együttes 99 238 7. (6) Szörényi Levente, Illés-együttes 92 198 8. (8) Zorán Sztevanovity Metróegyüttes 78 242 9. (9) Szécsi Pál 73 260 10. (10) Pápay—Faragó László, Syriusegyüttes 72 324 (Zárójelben: a december végén elért helyezés.) Közgazdasági Egyetem. Már messziről — a folyosón — jól hallani: a klubhelyiségben Neoton-próba van. S ha valaki esetleg, nem hallaná, a szemével is meggyőződhet róla: a rajongók leglelkesebbjei pontosan megjelennek a próbán. (Vajon, az egyetemi előadásokon is?) Az együttes vezetője, Pásztor László szólógitáros (civilben az egyetem IV. éves hallgatója), így mutatja be a zenekart: — Galócz Lajos (ritmusgitár) egyetemünk III. éves hallgatója. Négy éve gitározik, előtte öt évig zongorázott. Kertész Gábor (basszusgitár) az idén fejezi be felsőfokú technikumi tanulmányait. Három éve játszik gitáron. Tóth István (dobos) már tíz éve üti hangszerét, de azért jól megvannak egymással. Az együttes legfiatalabb tagja Balázs Ferenc. Tíz éve zongorázik. Nálunk zongorán, orgonán felváltva játszik. Külön énekesünk nincs, a számok nagy részét együtt énekeljük, vokálban. Mutatják a műsort. . . A Bee Gees-, a Procol Harum- és a Holiesegyüttes legjobb számai mellett, nincsenek híján saját szerzeményeknek sem. Április 1-én hangversenyt adtak a Beat Stúdióban. Ez sem tréfa! NEOTON Könnyűzenei rovatunk