Magyar Ifjúság, 1978. január-április (22. évfolyam, 1-17. szám)

1978-03-17 / 11. szám

árapál János „nyakig" olajosan ül a szerelőműhelyben kitámasz­tott, hároméves Yamaha motor­ján. Tekintete vibrál, amikor elém teszi a Motor Sport Aktuel január 18-i számát és ezt mond­ja: — Külföldön jobban ismernek, szeretnek, becsülnek, mint ide­haza. Olvassa el, ebből a cikkből ezt a bekezdést. Az írás címe: „Keresztkérdések Barry Sheene-hoz” (Barry Sheene az 500 cm­­-es kategóriában két­szer nyert világbajnokságot. — A szerk.) Az egyik kérdés: „Mi a véleménye Drapál Jánosról? Ön szerint milyen eredményt érne el egy új, gyors Suzukival vagy Ya­mahával?” A válasz: „Drapál Já­nost többször láttam versenyezni. Látványosan, okosan, jól motoro­zik. Mindig jó benyomást tett rám. Különösen 1971-ben Brnóban, amikor le is győzött. Az nehéz kérdés, hogy egy új Suzukival vagy Yamahával hol végezne a VB-n. Nagyobb ellenfél lenne?” ■ — Ez az egy motorom van. Ez­zel indulok a 250-, és a 350-esek között is. Ha a magasabb kategó­riában akarok indulni, csak a for­gódugattyús házrészt kell kicserél­ni, és már „száguldhatok” is. De már öreg szegény. Nem verseny­­képes. Tudtam, hogy az idei év sem úgy fog kezdődni, hogy „meglepnek” két új motorral. De versenyezni és bizonyítani akarok. Ezért Pekari Miklós barátommal terveztünk egy motort, amelybe részben Yamaha, részben saját készítésű alkatrészeket használ­tunk fel, fékpadon már 58 ló­erőt mértünk, még egy kicsit „megpiszkáljuk”, és remélem, nem lesz semmi baj. Igyekeztünk figyelembe venni, hogy idén a

Next