Magyar Közlöny, 1976. július-december (53-104. szám)
1976-08-31 / 66. szám
MAGYAR KÖZLÖNY figyelembe véve, hogy kívánatos a két ország között az egyenlőség és viszonosság alapján légijáratok szervezése és a polgári repülés területén meglevő kapcsolataik erősítése, attól az óhajtól vezetve, hogy Magyarország és Guinea területe közötti légijáratok megteremtése céljából Egyezményt kössenek, az alábbiakban állapodtak meg: 1. cikk Az Egyezmény szempontjából: a) az „Egyezmény” jelenti ezen Egyezményt és módosításait, továbbá a hozzátartozó Függelékeket, kivéve ha az Egyezmény más értelemben rendelkezik; b) a „légügyi hatóság” a Magyar Népköztársaság esetében a közlekedés- és postaügyi miniszter, illetve azt a személyt vagy szervet jelenti, amelyet a légügyi hatósági feladatok ellátásával megbíznak; a Guineai Köztársaság esetében a Közlekedési Államtitkárságot (Polgári Légügyi Főigazgatóságot), illetve azt a személyt vagy szervet, amelyet az említett légügyi hatóságok jelenlegi teendőinek ellátásával megbíznak; c) a „terület” egy állammal kapcsolatban az állam felségjoga alá tartozó földterületet, az odatartozó parti vizeket és a felette elhelyezkedő légteret jelenti; d) a „légijárat” olyan nemzetközi menetrendszerű és (kérelem alapján) nem-menetrendszerű nemzetközi repülést jelent, amelyet légi jármű végez utasok, posta vagy áru fuvarozása céljából; e) a „menetrendszerű járat” kijelölt légiközlekedési vállalat által üzemeltetett olyan rendszeres légijáratot jelent, amelynek közlekedését előre meghirdetett, egy menetrendi időszakra vonatkozó menetrend szabályozza; f) a „nem-menetrendszerű járat” kijelölt légiközlekedési vállalat által alkalmanként üzemeltetett légijáratot jelent; g) a „megállapodásszerű járat” az Egyezmény alapján üzemeltethető menetrendszerű és nemmenetrendszerű légi járatokat jelenti; h) a „meghatározott útvonalak” jelenti az Egyezmény Függelékei megfelelő részében megállapított légiútvonalakat, amelyeken a megállapodásszerű járatokat üzemeltetni lehet; i) a „nem-kereskedelmi célú leszállás” olyan leszállást jelent, amely nem utasok, áru vagy posta felvétele, illetve leadása céljából történik; j) a „kijelölt légiközlekedési vállalat” olyan légiközlekedési vállalatot jelent, amelyet a Szerződő Felek légügyi hatóságai az Egyezmény 3. cikkével összhangban jelöltek ki és engedélyeztek. 2. cikk (1) A Szerződő Felek megadják a másik Szerződő Félnek a kijelölt légiközlekedési vállalatok megállapodásszerű járatai üzemeltetése céljából a következő jogokat: a) területének leszállás nélküli átrepülése; b) területén nem-kereskedelmi célú leszállás; c) területén utasok, poggyász, és posta kirakása és felvétele céljából történő leszállás. (2) A fenti (1) c) bekezdésben biztosított jogok csak a csatolt Függelékekben meghatározott útvonalakon és mértékben gyakorolhatók. (3) Az Egyezmény egyetlen rendelkezése sem értelmezhető úgy, hogy jogot adna az egyik Szerződő Fél kijelölt légiközlekedési vállalatának, hogy ellenszolgáltatás vagy díj ellenében, vagy anélkül a másik Szerződő Fél területén utasokat, árut vagy postát vegyen fel a másik Szerződő Fél területének egy másik pontjára való fuvarozás céljából. 3. cikk (1) A Szerződő Felek a megállapodásszerű járatok üzemeltetése céljából "egy-egy légiközlekedési vállalatot jelölhetnek ki a másik Szerződő Félhez intézett írásos értesítésükkel. (2) Az értesítés kézhezvételekor a másik Szerződő Fél köteles indokolatlan késedelem nélkül, de e cikk (3) és (4) bekezdésének rendelkezéseitől függően, a kijelölt légiközlekedési vállalatnak a megfelelő üzemeltetési engedélyt megadni. (3) Az egyik Szerződő Fél légügyi hatósága, mielőtt az üzemeltetési engedélyt a másik Szerződő Fél kijelölt légiközlekedési vállalatának megadná, megkívánhatja a vállalattól annak kielégítő igazolását, hogy 797 66. szám