A Magyar Mérnök- és Építész-Egylet Közlönye 33. évfolyam (1899)

NÉVJEGYZÉK ÉS TÁRGYMUTATÓ. AJ Névjegyzék.* Alpár Ignác: Szomolány vára. 4 szövegábrá­val és a XIII—XVI-ik rajzmelléklettel 217-219 Ambrozovics Béla: Mi módon lehetne a vas­úti személyzetnek a vasút jövedelmező­sége iránt való érdeklődését fokozni ? 345—350 Ehhez hibaigazítás ... ... ... ... 476 Bíró Elek: Téglaburkolatok építése a körös­tisza-marosi ármentesítő és belvízszabá­lyozó társulatnál. 4 szövegábrával 359—363 Bizottság: Az 1898. évi Hollán-pályadíjakat odaítélő bizottság jelentése 89—90 Bogdánfy Ödön: A légköri csapadék és a Tisza vízjárása. 9 szövegábrával ... .... 49 — 60 Bresztovszky Béla (B—g): Személyszállító szíjból (A) ... 117 — Legnagyobb vasház. (A) ... 117—118 — Spirálvasas beton (A) ... 118 — Betonhidak betoncsuklókkal 2 szöveg­ábrával (A) ... 210—211 — Legújabb 3 csuklós betonhíd. (A)... ... 211 — A házak magasságának korlátozása New-Yorkban. (W)___ 257 Tűzálló habarcs. (A) 257 — A Kis-Belt áthidalása. (A) 289 — A lausannei hídpályázatok. 6 szöveg­ábrával. (A) 289—293 Brunner Vilmos: A sás műszaki sajátságai. 6 szövegábrával. (A) ... ... ... 475 476 Burnovszky Pál: A hernádvölgyi magyar vas­ipar részvénytársaság telepei. XI—XII. rajzmelléklettel és 26 szövegábrával ... 176—193 Buday Dezső: Új gátvédelem a nagy hullám­verések ellen gördülő borítással. 2 szö­vegábrával. ... 454—457 Cholnoky Jenő: Közlekedés a khinai alföldön. X-ik rajzmelléklettel és 42 szövegábrá­val 196—207 — A khinaiak hídépítéséről. 41 szöveg­ábrával ... ... ... 407—418 Divald Kornél: A felsőmagyarországi re­naissance-építészet. 38 szövegábrával. 173—176, 219-224, 261—265, 301—305, 350—359 ... 385-397 * (A) a szemlében megjelent apró közleményt és (A­) könyv­ismertetést jelent. A zárjelbe fogott cím utalás vagy valamely közlemény része. Egan Ede: A mechanikai hajóvontatás újabb rendszerei. 80 szövegábrával és a IX-ik rajzmelléklettel 136—160 — Hajóköltözésekre és hajókazánokra vo­natkozó hatósági rendeletek egységes szabályozása ... — ... ... ... 501—503 Erdős Ferenc (. ... s): A Tisza hajdan és most. (K) 47-48 — Új sebességi formula Bazintől. (A) ... 118—119 — A hetedik nemzetközi hajózó kongresszus Brüsszelben (K) 84-86­­— Vízrajzi évkönyvek. (K) 172 — Vízállások. (K) ... 172 — Új hidrológiai folyóirat. (K) 211 — Hegyi patakok szabályozása. 8 szöveg­ábrával (A) _ 211 — 213 — A kísérleti csatornák oldalfalainak be­folyása a sebességmérő szárnyak for­dulatainak számértékére. 5 szövegábrá­val. (A) _ 257—260 — A Balaton szabályozása, tekintettel a Sió-csatorna 24 m3 másodpercenkénti vízvezető képességére. 11 szövegábrával. 279—287 325—337 — A Német-Osztrák-Magyar Hajózó Szö­vetségnek III. közgyűlése Nürnbergben.(/1) 293 — 296 — Az alagcsövezés befolyása a folyók víz­állásaira. (A) __ 382 — Öblítő kotró. 4 szövegábrával. (A) ... 429—430 — A német víziutak forgalma 1896—1897-ben. (A) 430-431 — Alföldünk öntözése. (AT) 471—475 Behér Jenő: (F— I): Az Elba-Trave csatorna cseréinek Hotopp-féle berendezései. 6 szövegábrával. (A) ... 519—521 Frieden Hugó (F. //.): Nagy sebességgel közlekedő lokomotív. 3 szöv.­ábrával. (A) 120—122 — A gyorsvonatú lokomotívok szénfo­gyasztása. (A) ... ... ... 122 — Az amerikai Union Railroad négy kap­csolttengelyű 104'286/'nehéz lokomotívja 1 szövegábrával. (A) 123 Újabb gyorsvonatú kocsik súlyáról. 2 szövegábrával. (A) ... ... 124 — A kompound és közönséges (nem kom­pound) lokomotívok szénfogyasztása Amerikában. (A) 298

Next