Magyar Nemzet, 1998. október (61. évfolyam, 230-255. szám)
1998-10-28 / 252. szám
1998. október 28., szerda C3: Citroen-tanulmány Francia krémes Bár csak az újszerű technikai megoldások alkalmazhatóságát, a jövő autójáról alkotott kép modellezését várják a C3 jelzésű járműtől, a Citroen mérnökei mégis bizakodók a folytatást illetően. Tán még az is meglehet, hogy az őszi párizsi autószalonon debütált B-szegmensbe tartozó kiskocsival némi átalakítás után az utcán is összefutunk egyszer. A Citroen Kacsa 50. évfordulóján kiál- takarékos, izgalmas formavilágú társított tanulmánymodell hosszas kísérlet művet akart létrehozni, de a márka teli gyümölcse, az eredendően több megújulásának képességét is hangsúfunkciós autóval a márka nemcsak egy igazná. A kompakt, négyajtós limuzinban valóban újszerűen építették fel a belső teret. A variálhatóság növelésével azt az üzenetet szerették volna megfogalmazni a tervezők, hogy nemcsak az egyterűek lehetnek egyszerre otthonosak, kényelmesek és elegánsak. A lekerekített vagy ívelt formák hatását nagyban kiemeli a modellhez kifejlesztett gyöngyházfényű, „színjátszós” kék fényezés és a hozzá harmonikusan illeszkedő kékes árnyalatú ablaküvegek. A mindössze 3,67 méter hosszú kocsitesthez mérten rendkívül nagy a szélesség és a magasság: 1,73 és 1,62 méter. Az autóépítésben kétségtelenül újszerűnek számító arányok persze csak akkor érnek valamit, ha más „térnyerő” technikai trükköt is alkalmaznak a mérnökök. A Citroennél végül is a B-oszlop nélküli, egymással szemben nyíló ajtók mellett döntöttek. Ezzel a megoldással könnyebbé vált a be- és kiszállás, több hely jutott az utasoknak is. A lamellás üvegtető a hátsó ülésekig nyitható, elektromos mozgatással a fény és a levegő beáramlása szabadon választható. Ugyanígy a teljes belső tér mozgatható, átrendezhető. Az ülések négy sínen előre, hátra és oldalra is tolhatók; ilyen fajta fejtámlás, biztonsági övvel szerelt üléseket eddig még sehol sem alkalmaztak. Mi több, valamennyi ülés azonos méretű, ezért felcserélhető (a háttámlák és az ülőrészek szintén azonos méretűek, ezért 90 fokban hátradönthetők, s ezáltal igazi szalonhatás jöhet létre a kitáguló utastérben). Hasonlóan szakítottak a hagyományos műszerfalelvvel. Ezúttal a középkonzol köré gyűrű alakban helyezték el fontossági sorrendben - a sebességmérőt, a multimédiás képernyőt és a szellőzés kezelőszerveit. A sebességváltó ugyancsak magasabban, a műszerfal alá került. A több rakodóteres C3 csomagtartója az ülések variálhatóságának köszönhetően igény szerint bővíthető. Különös megoldás, hogy az első ajtó kartámlájához egy leakasztható kézitáska kapcsolódik. Ernyőtartót terveztek az első ajtókra, a hátsókon pedig csomagtartó háló található. A műszerfal mindkét oldalán zárható „kesztyűtartó” kapott helyet, ugyanígy a kaputartó két végére is süllyesztett polcok kerültek. A C3 motorikus része kevésbé forradalmi. A négyhengeres, 1,6 literes benzinmotor 90 lóerős (135 Nm), s ötfokozatú automata váltóhoz kapcsolódik. Tisztítótűz után a Volvo Magyarországon Északi szél Három évvel ezelőtt körültekintő imázsépítésbe kezdett Magyarországon a Volvo Autó Hungária Kft., melynek első eredményei napjainkban mutatkoznak meg a legerőteljesebben. A korábban is jól csengő nevű svéd márka megújult modellkínálattal és versenyképes árral jelentkezett azután, hogy változást történt a cég magyarországi képviseletében is. Mára a „tiszta márkának” kikiáltott Volvónak nemcsak a minőségre és megbízhatóságra áldozó tehetősebb rétegeket sikerült magához csalogatnia, de új célcsoportként a potenciális vásárlók táborában megjelentek az intézmények, vállalatok 2. és 3. szintű vezetői is. Kétségtelenül új korszak kezdődött a világ egyik legbiztonságosabbnak tartott autóit előállító gyár hazai márkaképviseletének életében az elmúlt pár esztendőben. Kelemen Sándor kereskedelmi és marketingvezető szerint a svédek láthatóan jól döntöttek, amikor a legtöbb konkurenstől eltérően szakítottak a hagyományosan drágán összeállított felszereltségcsomagok kínálatával. Ma már valamennyi Volvo modell szinte azonos módon alapáron, hiánytalanul tartalmazza a legszükségesebb biztonsági és kényelmi berendezéseket, s ez alól legfeljebb a csúcsmodellek a kivételek. A márka presztízse immár azt is megkívánja, hogy a teljes rugalmasság jegyében megkötések nélkül megrendelhető legyen az opciós felszerelések teljes kínálata: ma már olyasmi nem fordulhat elő - mint több, kizárólag extracsomagokat kínáló márkatársnál -, hogy az ügyfél ne rendelhessen bármihez bármit! A szolid eleganciát, az értékmegőrzést, a biztonságot és a tartósságot sugárzó svéd modell számára persze a sajátos középkelet-európai gazdasági-társadalmi változások is kedveztek az elmúlt évek során. A már meglévő magas presztízst csak növelte, hogy e márkára nem vetettek szemet bizonyos, „működési területük” miatt vitatott szerepet betöltő társadalmi csoportok. Az emiatt kialakult „tiszta autó” kép pedig csak tovább erősítette a Volvo prémiumszegmensben elfoglalt mind előkelőbb helyét, olyannyira, hogy az eddigi listavezető német konkurenst, a topmenedzserek és vezető politikusok által igen kedvelt Audit is sikerült megszorítania az eladási statisztikák szerint. Figyelemre méltó, hogy a 36. magyarországi képviselettel rendelkező autómárka közül a 18. helyen van pillanatnyilag a Volvo; az év első 9 hónapjában egymaga 725 autót adott el a képviselet (míg az Audi eközben 779, a BMW 261, a Mercedes 367 kocsit értékesített a nem végleges adatok szerint). Különösen az S80-as, minden idők legbiztonságosabb Volvojának megjelenése számíthat mérföldkőnek ebből a szempontból a márka életében. Kelemen Sándor pedig már abban is biztos, hogy a kategóriájában komoly riadalmat okozó, műszakilag a legigényesebbek közé sorolható új kocsival még akár túl is szárnyalhatják a konkurenciát. „Hosszú és göröngyös út vezetett idáig 1994- től, amikor feladva a Volvo-Renault frigyet széles körű profiltisztítást végzett el a svéd anyacég” - húzta meg az elmúlt időszak mérlegét a kereskedelmi igazgató. Ettől az időponttól kezdve nemcsak megszabadultak a versenyképességet rontó koloncnak számító gyártási részlegektől, hanem teljesen újszerűen kezdtek el gondolkodni az új modellfilozófiát megalkotó fejlesztők is. Az átalakulás olyan szédületes szintet ért el, hogy ma már az ügyfelekkel mondatják el (!), milyen autókat szeretnének. A közben esztétikai funkciókkal is felruházott, családbarát új modellsorozatok közül az S40/V40- es talán az előbbiek miatt vált a legkedveltebb Volvo-típussá. Autó Magyar Nemzet 19 később is kezdhetem a törlesztést A Peugeot-nál... .csökkentett kamatokkal vásárolhatok autót egy teljes évi törlesztéssel kevesebbet fizethetek . A.ajándék téli gumiabroncs is választható A Peugeot-nál most mindenki megtalálja az igazit... PEUGEOT 106, 306, 406, 806, Partner, Expert, Boxer. Válassza az Ön számára legmegfelelőbb Peugeot gépjárművet és finanszírozási programot! Akkor is jól jár, ha egyik finanszírozási ajánlattal sem kíván élni: négy téli gumiabroncsot ajándékozunk Önnek (felnivel). Az ajánlatokkal kapcsolatos részletekért érdeklődjön a Peugeot márkakereskedőknél. Acélfelnivel, dísztárcsa nélkül. Az ajánlatok közül vásárlásonként csak egy vehető igénybe. Az ajánlatok minden új Peugeot gépjárműre érvényesek, kivéve 206. A Peugeot Hungária Kft., az Automobile Peugeot kizárólagos magyarországi importőrének márkakereskedői: BALATONBOGLÁR: B & M Mérnöki Kft. 8630 Klapka u. 17. 85/353-521, BÉKÉSCSABA: Gallion Kft. 5600 Gyóni G. u. 17. 66/454-149, BUDAPEST: Centrál Autó Kft. 1097 Könyves K. kft. 1/a. 455-1010, Fábián Kft. 1118 Jászóvár u. 1. 371-0559, Gabiin Kft. 1141 Fogarasi út 195. 222-8000, Kompakt Autó Kft. 1136 Dózsa György út 61. 350-6204, Kovács A Kovács Autóközpont 1039 Szentendrei út 255. 436-0580, Sárkány Autócenter Kft. 1107 Szállás u. 4. 262-4252, DEBRECEN: Xeviko Kft. Böszörményi út 52/346-257 EGER: Michard Kft. 3300 Harangláb u. 18. 36/434-173. ÉRD: Pé-Ta Kft. 2030 Iparos u. 28. 23/373-123. GYŐR: Lux Bt. 9028 Fehérvári u. 75. 96/418-031. KAPOSVÁR: Kampf A Tsa. Kft. 7400 Toponári út 2/b. 82/424-850. KECSKEMÉT Camion Kft. 6000 Szt. László krt. 33. 76/418-094. KUNSZENTMÁRTON: Qualité '97 5440 Erdő tér 30. 56/461-483. MISKOLC Váci és Tsal. Kft. 3533 Lórántffy u. 32. 46/530-106. MOSONMAGYARÓVÁR: Lux Bt. 9200 Kállai Éva út 96/578-140. NYÍREGYHÁZA: Xeviko Kft. 4400 Debreceni út 274. 42/461-474. PÉCS: Autósziget Kft. 7632 Siklósi út 122. 72/450-505. SOPRON: Sába Kft. 9400 Győri út 48. 99/511-900, SZEGED: Kovács Alsa. Kft. 6723 Makkoserdősor 38. 62/498-274, SZÉKESFEHÉRVÁR: Fábián Kft. 8000 Budai út 175. 22/303-406, SZEKSZÁRD: Autósziget Kft. 7100 Tartsay u. 8. 74/315-008, SZOLNOK: Qualité '96 Kft. 5000 Verseghy út 356/421-127, SZOMBATHELY: Leonis Kft. 9700 Körmendi út 98. 94/331-364, TATABÁNYA: Karácsonyi-Nagy Autóház 2800 Alkotmány u. 33/a- 34/425-483, VÁC- PM Vác Kft 2600 Derecske dűlő 6. 27/313-583, VESZPRÉM: Vektor-Car Kft 8200 Vilonyai u. 1. 88/402-300, ÜLLŐ: Frédi-Béni Autócenter 2225 Pesti út 197. 29/321-215, ZALAEGERSZEG, Szabó Adia Kft 8900 Balatoni út 75. 92/330-882 PEUGEOT ASSISTANCE EURÓPÁBÓL HÍVHATÓ: (3A)60-46S-024 PEUGEOT