Magyar Nemzet, 1998. október (61. évfolyam, 230-255. szám)

1998-10-28 / 252. szám

1998. október 28., szerda C3: Citroen-tanulmány Francia krémes Bár csak az újszerű technikai megoldások alkalmazhatóságát, a jövő au­tójáról alkotott kép modellezését várják a C3 jelzésű járműtől, a Citroen mérnökei mégis bizakodók a folytatást illetően. Tán még az is meglehet, hogy az őszi párizsi autószalonon debütált B-szegmensbe tartozó kisko­csival némi átalakítás után az utcán is összefutunk egyszer. A Citroen Kacsa 50. évfordulóján kiál- takarékos, izgalmas formavilágú tár­­sított tanulmánymodell hosszas kísérlet művet akart létrehozni, de a márka teli gyümölcse, az eredendően több­ megújulásának képességét is hangsú­­funkciós autóval a márka nemcsak egy igazná. A kompakt, négyajtós limuzin­ban valóban újszerűen építették fel a belső teret. A variálhatóság növelésé­vel azt az üzenetet szerették volna megfogalmazni a tervezők, hogy nem­csak az egyterűek lehetnek egyszerre otthonosak, kényelmesek és elegánsak. A lekerekített vagy ívelt formák hatá­sát nagyban kiemeli a modellhez kifej­lesztett gyöngyházfényű, „színjátszós” kék fényezés és a hozzá harmonikusan illeszkedő kékes árnyalatú ablaküve­gek. A mindössze 3,67 méter hosszú kocsitesthez mérten rendkívül nagy a szélesség és a magasság: 1,73 és 1,62 méter. Az autóépítésben kétségtelenül újszerűnek számító arányok persze csak akkor érnek valamit, ha más „tér­nyerő” technikai trükköt is alkalmaz­nak a mérnökök. A Citroennél végül is a B-oszlop nélküli, egymással szemben nyíló ajtók mellett döntöttek. Ezzel a megoldással könnyebbé vált a be- és kiszállás, több hely jutott az utasoknak is. A lamellás üvegtető a hátsó ülése­kig nyitható, elektromos mozgatással a fény és a levegő beáramlása szabadon választható. Ugyanígy a teljes belső tér mozgatható, átrendezhető. Az ülések négy sínen előre, hátra és oldalra is tol­hatók; ilyen fajta fejtámlás, biztonsági övvel szerelt üléseket eddig még sehol sem alkalmaztak. Mi több, valamennyi ülés azonos méretű, ezért felcserélhető (a háttámlák és az ülőrészek szintén azonos méretűek, ezért 90 fokban hát­­radönthetők, s ezáltal igazi szalonhatás jöhet létre a kitáguló utastérben). Hasonlóan szakítottak a hagyomá­nyos műszerfalelvvel. Ezúttal a közép­konzol köré gyűrű alakban helyezték el­­ fontossági sorrendben - a sebesség­­mérőt, a multimédiás kép­ernyőt és a szellőzés kezelőszerveit. A sebesség­­váltó ugyancsak magasabban, a mű­szerfal alá került. A több rakodóteres C3 csomagtartója az ülések variálható­ságának köszönhetően igény szerint bővíthető. Különös megoldás, hogy az első ajtó kartámlájához egy leakasztha­tó kézitáska kapcsolódik. Ernyőtartót terveztek az első ajtókra, a hátsókon pedig csomagtartó háló található. A műszerfal mindkét oldalán zárható „kesztyűtartó” kapott helyet, ugyanígy a kaputartó két végére is süllyesztett polcok kerültek. A C3 motorikus része kevésbé forradalmi. A négyhengeres, 1,6 literes benzinmotor 90 lóerős (135 Nm), s ötfokozatú automata váltóhoz kapcsolódik. Tisztítótűz után a Volvo Magyarországon Északi szél Három évvel ezelőtt körültekintő imázsépítésbe kezdett Magyaror­szágon a Volvo Autó Hungária Kft., melynek első eredményei napjainkban mutatkoznak meg a legerőteljesebben. A korábban is jól csengő nevű svéd márka meg­újult modellkínálattal és verseny­­képes árral jelentkezett azután, hogy változást történt a cég ma­gyarországi képviseletében is. Mára a „tiszta márkának” kikiál­tott Volvónak nemcsak a minő­ségre és megbízhatóságra áldozó tehetősebb rétegeket sikerült ma­gához csalogatnia, de új célcso­portként a potenciális vásárlók táborában megjelentek az intéz­mények, vállalatok 2. és 3. szintű vezetői is. Kétségtelenül új korszak kez­dődött a világ egyik legbiztonsá­gosabbnak tartott autóit előállító gyár hazai márkaképviseletének életében az elmúlt pár esztendő­ben. Kelemen Sándor kereskedel­mi és marketingvezető szerint a svédek láthatóan jól döntöttek, amikor a legtöbb konkurenstől eltérően szakítottak a hagyomá­nyosan drágán összeállított felszereltségcsomagok kínálatá­val. Ma már valamennyi Volvo modell szinte azonos módon alapáron, hiánytalanul tartalmaz­za a legszükségesebb biztonsági és kényelmi berendezéseket, s ez alól legfeljebb a csúcsmodellek a kivételek. A márka presztízse immár azt is megkívánja, hogy a teljes rugalmasság jegyében megkötések nélkül megrendelhe­tő legyen az opciós felszerelések teljes kínálata: ma már olyasmi nem fordulhat elő - mint több, kizárólag extracsomagokat kíná­ló márkatársnál -, hogy az ügyfél ne rendelhessen bármihez bár­mit! A szolid eleganciát, az ér­tékmegőrzést, a biztonságot és a tartósságot sugárzó svéd modell számára persze a sajátos közép­­kelet-európai gazdasági-társadal­mi változások is kedveztek az el­múlt évek során. A már meglévő magas presztízst csak növelte, hogy e márkára nem vetettek sze­met bizonyos, „működési terüle­tük” miatt vitatott szerepet betöl­tő társadalmi csoportok. Az emi­att kialakult „tiszta autó” kép pe­dig csak tovább erősítette a Vol­vo prémiumszegmensben elfog­lalt mind előkelőbb helyét, oly­annyira, hogy az eddigi listaveze­tő német konkurenst, a topmene­dzserek és vezető politikusok ál­tal igen kedvelt Audit is sikerült megszorítania az eladási statiszti­kák szerint. Figyelemre méltó, hogy a 36. magyarországi képvi­selettel rendelkező autómárka közül a 18. helyen van pillanat­nyilag a Volvo; az év első 9 hó­napjában egymaga 725 autót adott el a képviselet (míg az Audi eközben 779, a BMW 261, a Mercedes 367 kocsit értékesített a nem végleges adatok szerint). Különösen az S80-as, minden idők legbiztonságosabb Volvojá­­nak megjelenése számíthat mér­földkőnek ebből a szempontból a márka életében. Kelemen Sándor pedig már abban is biztos, hogy a kategóriájában komoly riadalmat okozó, műszakilag a legigénye­sebbek közé sorolható új kocsi­val még akár túl is szárnyalhatják a konkurenciát. „Hosszú és gö­röngyös út vezetett idáig 1994- től, amikor feladva a Volvo-Re­­nault frigyet széles körű profil­­tisztítást végzett el a svéd anya­cég” - húzta meg az elmúlt idő­szak mérlegét a kereskedelmi igazgató. Ettől az időponttól kezdve nemcsak megszabadultak a versenyképességet rontó ko­­loncnak számító gyártási részle­gektől, hanem teljesen újszerűen kezdtek el gondolkodni az új mo­­dellfilozófiát megalkotó fejlesz­tők is. Az átalakulás olyan szédü­letes szintet ért el, hogy ma már az ügyfelekkel mondatják el (!), milyen autókat szeretnének. A közben esztétikai funkciókkal is felruházott, családbarát új mo­dellsorozatok közül az S40/V40- es talán az előbbiek miatt vált a legkedveltebb Volvo-típussá. Autó Magyar Nemzet 19 később is kezdhetem a törlesztést A Peugeot-nál... .csökkentett kamatokkal vásárolhatok autót egy teljes évi törlesztéssel kevesebbet fizethetek . A­­.ajándék téli gumiabroncs­ is választható A Peugeot-nál most mindenki megtalálja az igazit... PEUGEOT 106, 306, 406, 806, Partner, Expert, Boxer. Válassza az Ön számára legmegfelelőbb Peugeot gépjárművet és finanszírozási programot! Akkor is jól jár, ha egyik finanszírozási ajánlattal sem kíván élni: négy téli gumiabroncsot ajándékozunk Önnek (felnivel). Az ajánlatokkal kapcsolatos részletekért érdeklődjön a Peugeot márkakereskedőknél. Acélfelnivel, dísztárcsa nélkül. Az ajánlatok közül vásárlásonként csak egy vehető igénybe. Az ajánlatok minden új Peugeot gépjárműre érvényesek, kivéve 206. A Peugeot Hungária Kft., az Automobile­ Peugeot kizárólagos magyarországi importőrének márkakereskedői: BALATONBOGLÁR: B & M Mérnöki Kft. 8630 Klapka u. 17. 85/353-521, BÉKÉSCSABA: Gallion Kft. 5600 Gyóni G. u. 17. 66/454-149, BUDAPEST: Centrál Autó Kft. 1097 Könyves K. kft. 1/a. 455-1010, Fábián Kft. 1118 Jászóvár u. 1. 371-0559, Gabiin­ Kft. 1141 Fogarasi út 195. 222-8000, Kompakt Autó Kft. 1136 Dózsa György út 61. 350-6204, Kovács A Kovács Autóközpont 1039 Szentendrei út 255. 436-0580, Sárkány Autócenter Kft. 1107 Szállás u. 4. 262-4252, DEBRECEN: Xeviko Kft. Böszörményi út 52/346-257 EGER: Michard Kft. 3300 Harangláb u. 18. 36/434-173. ÉRD: Pé-Ta Kft. 2030 Iparos u. 28. 23/373-123. GYŐR: Lux Bt. 9028 Fehérvári u. 75. 96/418-031. KAPOSVÁR: Kampf A Tsa. Kft. 7400 Toponári út 2/b. 82/424-850. KECSKEMÉT Cam­ion Kft. 6000 Szt. László krt. 33. 76/418-094. KUNSZENTMÁRTON: Qualité '97 5440 Erdő tér 30. 56/461-483. MISKOLC Váci és Tsal. Kft. 3533 Lórántffy u. 32. 46/530-106. MOSONMAGYARÓVÁR: Lux Bt. 9200 Kállai Éva út 96/578-140. NYÍREGYHÁZA: Xeviko Kft. 4400 Debreceni út 274. 42/461-474. PÉCS: Autósziget Kft. 7632 Siklósi út 122. 72/450-505. SOPRON: Sába Kft. 9400 Győri út 48. 99/511-900, SZEGED: Kovács A­lsa. Kft. 6723 Makkoserdősor 38. 62/498-274, SZÉKESFEHÉRVÁR: Fábián Kft. 8000 Budai út 175. 22/303-406, SZEKSZÁRD: Autósziget Kft. 7100 Tartsay u. 8. 74/315-008, SZOLNOK: Qualité '96 Kft. 5000 Verseghy út 3­­56/421-127, SZOMBATHELY: Leonis Kft. 9700 Körmendi út 98. 94/331-364, TATABÁNYA: Karácsonyi-Nagy Autóház 2800 Alkotmány u. 33/a- 34/425-483, VÁC- P­M Vác Kft 2600 Derecske dűlő 6. 27/313-583, VESZPRÉM: Vektor-Car Kft 8200 Vilonyai u. 1. 88/402-300, ÜLLŐ: Frédi-Béni Autócenter 2225 Pesti út 197. 29/321-215, ZALAEGERSZEG, Szabó A­dia Kft 8900 Balatoni út 75. 92/330-882 PEUGEOT ASSISTANCE EURÓPÁBÓL HÍVHATÓ: (3A)60-46S-024 PEUGEOT

Next