Magyar Szárnyak, 1939 (2. évfolyam, 1-12. szám)

1939-09-01 / 9. szám

L — Állandóan idekint tanulnak a fiúk? Ki a vezetőjük? Bemutatják a Főméltóságú Urnák Czirmay századost, a haderőn kívüli pilótaképzés vezetőjét. — Bravó, szép munkát végeznek! Tetszenek nekem ezek a nagyszerű fiúk! Volt már valami baleset? Czirmay százados azt jelenti, hogy az alapos oktatás és kiképzés követ­keztében semmiféle szerencsétlenség nem volt. Két kisebb balesetféle tör­tént, ilyesféle elér minden tanulót, de sem emberben, sem gépben nem esett kár.­­ — Ennek nagyon örülök! Elgondolkozva nézett a fiúk felé: — Bizony, a repüléshez jó idegek kellenek és a repülés néha alaposan igény­beveheti a jó idegeket is. De enélkül nem is lehet. Valamennyiünknek egy kép jutott eszünkbe: Szlovák gépek támadnak és a magyar gépekben összeszorított foggal ülnek a mi fiaink ... És égve, vagy szárnyszegetten hullanak ama­zok, mi még sebet se kapunk. Igen, idegek nélkül nem megy és a mi idegeink még akkor is bírják majd, amikor régen elvégeztük, amire most készülünk . .. Elsuhannak a gépkocsik, büszke, tiszta színezüstben csillogó angol óriásmadár kezd látványos leszálló­körbe a budaörsi hegyek szép pano­rámájában, de senki sem nézi. Min­den szem a betonúton elsuhanó ko­ronástáblás gépkocsit figyeli, míg el nem tűnik a hajlatban. — Növendékszázad! — hallatszik a vezényszó — Vigyázz!... Pihenj ! Most tör fel a fiúkból a sóhaj. A két megszólított szinte egyszerre mondja a szomszédjának áradozó bol­dogságában : — Barátom !... Ha nem lenne álluk alá szorítva a pilótasapka szíjlekötője, lekapnák a »haubét« a fejükről és örömükben földhözvágnák, hogy csak úgy dur­ran. Raczkó Lajos A Kormányzó Úr szemléje a MAeSz budapesti kiképző kereténél. A kétmotoros Handley Page Hampden bombázó akcióra indul. Sebessége 427 kml óra. (Bristol Pegasus motorok.) 9

Next