Magyar Szárnyak, 1939 (2. évfolyam, 1-12. szám)
1939-09-01 / 9. szám
L — Állandóan idekint tanulnak a fiúk? Ki a vezetőjük? Bemutatják a Főméltóságú Urnák Czirmay századost, a haderőn kívüli pilótaképzés vezetőjét. — Bravó, szép munkát végeznek! Tetszenek nekem ezek a nagyszerű fiúk! Volt már valami baleset? Czirmay százados azt jelenti, hogy az alapos oktatás és kiképzés következtében semmiféle szerencsétlenség nem volt. Két kisebb balesetféle történt, ilyesféle elér minden tanulót, de sem emberben, sem gépben nem esett kár. — Ennek nagyon örülök! Elgondolkozva nézett a fiúk felé: — Bizony, a repüléshez jó idegek kellenek és a repülés néha alaposan igénybeveheti a jó idegeket is. De enélkül nem is lehet. Valamennyiünknek egy kép jutott eszünkbe: Szlovák gépek támadnak és a magyar gépekben összeszorított foggal ülnek a mi fiaink ... És égve, vagy szárnyszegetten hullanak amazok, mi még sebet se kapunk. Igen, idegek nélkül nem megy és a mi idegeink még akkor is bírják majd, amikor régen elvégeztük, amire most készülünk . .. Elsuhannak a gépkocsik, büszke, tiszta színezüstben csillogó angol óriásmadár kezd látványos leszállókörbe a budaörsi hegyek szép panorámájában, de senki sem nézi. Minden szem a betonúton elsuhanó koronástáblás gépkocsit figyeli, míg el nem tűnik a hajlatban. — Növendékszázad! — hallatszik a vezényszó — Vigyázz!... Pihenj ! Most tör fel a fiúkból a sóhaj. A két megszólított szinte egyszerre mondja a szomszédjának áradozó boldogságában : — Barátom !... Ha nem lenne álluk alá szorítva a pilótasapka szíjlekötője, lekapnák a »haubét« a fejükről és örömükben földhözvágnák, hogy csak úgy durran. Raczkó Lajos A Kormányzó Úr szemléje a MAeSz budapesti kiképző kereténél. A kétmotoros Handley Page Hampden bombázó akcióra indul. Sebessége 427 kml óra. (Bristol Pegasus motorok.) 9